Lokasi Terbaik Dan Murah Di Langkawi Ramai Yang Tak Tahu


Lokasi Terbaik Dan Murah Di Langkawi, Ramai Yang Tak Tahu! Pulau Langkawi adalah salah satu daripada lokasi utama pelancongan di Malaysia. Ianya merangkumi 99 pulau yang terpisah daripada Semenanjung Malaysia di sepanjang Selat Melaka. Berkeluasan hampir 48,000 hektar, Pulau ini dipenuhi dengan tempat-tempat menarik yang patut dikunjungi. Selain itu, Pulau Langkawi dan lagendanya tidak dapat dipisahkan, terutamanya lagenda Mahsuri.
BACA: Lokasi Popular Di Penang WAJIB Anda Singgah, Rugi Kalau Tak Mai!
Nak tahu lebih lanjut tentang tempat menarik di Langkawi? Mari kita lihat senarai 15 lokasi paling best untuk dikunjungi di sini!
Ni klip video tempat menarik di Langkawi yang sempat saya ambil ketika bercuti di sana. Penat buat editing ni, sedih la kalau anda tak sudi tengok
1. Dataran Lang
Dataran Lang adalah tempat menarik di Langkawi yang wajib anda pergi. Ia adalah lokasi paling ikonik untuk anda tangkap gambar sebagai bukti bahawa anda telah berjaya menjejakkan kaki ke Langkawi. Memang tak sah kalau tak datang ke sini.
 
Takde idea macam mana nak posing kat Dataran Lang ni nanti? Nah, ni cadangan saya.
2. Oriental Village
 
Anda akan menemui Oriental Village ini sebelum anda pergi menaiki kereta kabel kerana ia terletak di kaki gunung. Di Oriental Village, terdapat pelbagai tarikan yang menanti anda. Selain itu, anda juga boleh berehat sekejap dan makan-makan sebelum shopping. Kalau anda berminat, anda bolehlah mencuba Segway tour, ATV, motorcross malah bermacam-macam lagi aktiviti menarik di sini!
3. Kereta Kabel Langkawi
Sampai-sampai je di Pulau Langkawi, pergilah cuba naik kereta kabel! Namun begitu, naik kereta kabel ini boleh menjadi mimpi ngeri untuk mereka yang mengalami “acrophobia” – takut kepada ketinggian (mari belajar bahasa saintifik sikit), lagi-lagi bila anda memilih untuk menaiki gondola yang mempunyai lantai kaca!
Jadi, jika anda datang bersama-sama teman, interview dululah sama ada dia OK atau tidak untuk naik kereta kabel ni.

Daripada stesen di bawah, anda akan ke stesen tengah yang jaraknya 1.7km sebelum anda boleh sambung naik ke atas, jika sanggup. Perasaan menaiki kereta kabel ni memang thrill lah! Amacam, ada beran?
Waktu operasi: Bermula 9:30 pagi – 7:00 malam
4. Skybridge
Jika anda mahu, daripada Stesen Tengah tadi, anda boleh naik lagi ke Top Station untuk ke Skybridge.Untuk pengetahuan anda, pembinaan Skybridge ini tamat pada tahun 2004, dan ianya tergantung pada ketinggian lebih kurang 100 meter dan boleh menampung sehingga 250 orang dalam satu-satu masa.
Ketika berada di jambatan ini, anda akan berpeluang menikmati panorama Pulau Langkawi yang sangat indah. Tambahan pula, kerana senibina jambatannya yang berbentuk melencong, anda akan dapat melihat panorama ini daripada perspektif menarik apabila anda berjalan-jalan melalui Skybridge ini.
Tempat ini juga tidak direkomen kepada yang gayat- nanti jenuh member nak tolong kalau dia terkucil.
Waktu Operasi: Bermula 9:30 pagi – 7:00 malam
5. Air Terjun Telaga Tujuh
Air terjun ini sebenarnya adalah rangkaian daripada 7 mata air yang mengalir ke 7 telaga yang wujud secara semulajadi. Secara tidak langsung, keindahan alam semulajadi ni menjadi salah satu tarikan utama dan menjadi di antara tempat menarik di Langkawi yang patut anda kunjungi!
Terdapat kisah-kisah dongeng yang mengatakan kerana kecantikan air terjun ini, pari-pari suka datang bermandi-manda di sini. Oh, di sini ada tali halangan.
Jadi, walaupun anda ingin bersuka-ria, berwaspadalah juga ya. Sila pentingkan keselamatan, kerana saya khuatir pari-pari tak berminat menyembuhkan anda bila anda tergolek di sini disebabkan kecuaian sendiri.
5. Pulau Payar Marine Park
Pulau Payar adalah salah satu daripada pulau besar di Langkawi berbanding pulau-pulau lain di sekelilingnya. Kalau diikutkan, tiada apa yang menarik di atas paras laut kecuali pemandangannya yang memukau (obviously tetap jauh lagi menarik berbanding pemandangan concrete jungle di KL). Jadi, apakah tarikan sebenar di sini? Jawapannya terletak di bawah paras beku. Eh, paras laut.
Di sini, terdapat terumbu karang yang dikelilingi oleh hidupan-hidupan laut untuk tatapan anda. Jadi, di sinilah syurga snorkeling! Oh yeah, bawalah sekali kamera kalis air untuk berswafoto bersama kawan-kawan Nemo & Dory.

Waktu operasi: Bertolak jam 9:45 pagi dari Jeti Kuah & bertolak pulang jam 3:30 petang dari Pulau Payar)
Kos: Sekitar RM200 – RM400, bergantung kepada pakej yang anda ambil. Biasanya pakej Pantai untuk snorkelling di sekitar pantai berharga RM230, dan pakej laut dalam berharga RM390.
Sumber: The Kaki Cuti
The post Lokasi Terbaik Dan Murah Di Langkawi, Ramai Yang Tak Tahu! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/lokasi-terbaik-dan-murah-di-langkawi-ramai-yang-tak-tahu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Hotel Murah Di Langkawi Bawah Rm200 Semalam Yang Cantik Selesa

5 Hotel Murah Di Langkawi Bawah Rm200 Semalam Yang Cantik Selesa

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 901 hits
5 Hotel Murah Di Langkawi Bawah RM200 Semalam Yang Cantik Selesa Jika anda ingin membawa keluarga bercuti ke Pulau Langkawi berikut kami kongsikan antara lima hotel murah di Langkawi yang harganya bawah RM200 semalam 5 Hotel Murah Di Langka...
Bercadang Nak Ke Pulau Tioman Ini Pakej Murah Boleh Anda Ambil

Bercadang Nak Ke Pulau Tioman Ini Pakej Murah Boleh Anda Ambil

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 547 hits
Malaysia ni antara negara yang banyak cuti umum berbanding jepun katanya Orang jepun memang kurang cuti sebab depa rajin bekerja Kita orang Malaysia ni bukan malas tapi lebih menikmati hidup katanya sebab tu kerajaan bagi banyak macam macam...
Cari Cotton T Shirt Yang Berkualiti Dan Murah Di Boxy My

Cari Cotton T Shirt Yang Berkualiti Dan Murah Di Boxy My

papar berkaitan - pada 5/1/2020 - jumlah : 264 hits
Cantik tak cotton t shirt baru k fiezz ni Sila cakap cantik sebab mahal ni hehe tak lah acah je tak mahal pun murah murah je Harga asal cotton t shirt ni RM18 00 tapi sekarang ada diskaun 45 Jadi harga mark down RM9 90 je Murah kan Cepat ka...
7 Tips Nak Beli Tiket Flight Murah

7 Tips Nak Beli Tiket Flight Murah

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 205 hits
Hi korang SA scroll FB ternampak ada orang share tips nak beli tiket kapal terbang murah bukan apa senang nak refer so SA decided salin dan tampal letak kat blog ni nanti senang kan 1 Tempah Hari Selasa Dan RabuSelasa dan Rabu merupakan sal...
Cara Pilih Dashcam Kereta Terbaik

Cara Pilih Dashcam Kereta Terbaik

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 767 hits
Sekarang sepertinya kejadian buruk atau kemalangan sering berlaku di atas jalan raya semasa pemanduan Kalau kita tengok video rakaman daripada dashcam kereta macam macam kejadian kan Harapnya ianya tidak akan berlaku terhadap kita selama ki...
7 Filem Manusia Genius Terbaik Sepanjang Zaman

7 Filem Manusia Genius Terbaik Sepanjang Zaman

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 445 hits
Terdapat banyak lambakan filem di luar sana yang memaparkan tentang kisah manusia genius daripada seantero dunia Berbekalkan kepada sepotong ayat wajib iaitu berdasarkan kisah benar menjadikan itu sebagai ayat pelaris filem kisah bergenreka...
Terbaik La Uncle Pak Cik Ini Sanggup Turun Kereta Tutup Jalan Berlubang

Terbaik La Uncle Pak Cik Ini Sanggup Turun Kereta Tutup Jalan Berlubang

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 284 hits
Tidak susah untuk membuat kebaikan dari sekecil kecil perkara sebenarnya Kadang kadang perkara yang kita anggap kecil sebenarnya mampu memberi makna yang besar kepada orang lain Tindakan seorang pakcik turun dari keretanya untuk menutup lub...
Aji Santoso Sifatkan Bambang Pamungkas Teladan Terbaik Buat Pemain Bola Sepak Indonesia

Aji Santoso Sifatkan Bambang Pamungkas Teladan Terbaik Buat Pemain Bola Sepak Indonesia

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 251 hits
Jurulatih Persebaya Surabaya Aji Santoso menyifatkan sikap positif yang dipamerkan Bambang Pamungkas menjadikannya sebagai teladan terbaik buat semua pemain bola sepak di Indonesia Seperti dilaporkan pagi tadi pemain yang lebih dikenali den...
Hotel Murah Fokus Utama

Hotel Murah Fokus Utama

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 225 hits
Hasbi Sidek Mohd Khidir Zakaria KERAJAAN negeri akan bekerjasama dengan pengendali hotel dan ejen pelancongan supaya dapat menyediakan pakej pelancongan pada harga berpatutan di negeri ini Ia sebagai salah satu usaha menghadapi cabaran ekon...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Diperlakukan Buruk Oleh Kerabat Tetap Balas Dengan Kebaikan

Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu