Lima Lokaliti Di Sabah Perak Pahang Kena Pkpd Berkuat Kuasa 8 Hingga 21 September




SHAH ALAM - Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) dikuatkuasakan terhadap lima lokaliti melibatkan negeri Sabah dan Pahang berkuat kuasa 8 September hingga 21 September ini.
Ketua Pengarah Keselamatan Negara, Majlis Keselamatan Negara (MKN), Datuk Rodzi Md Saad (foto) berkata, lokaliti terbabit melibatkan Kampung Dusun Pak Senam, Mukim Ulu Jelai, Lipis, Pahang.
Menurutnya, di Sabah pula, Kampung Pantai Emas dan Kampung Lentigi, Kota Belud; Kampung Pahu Pinawantai, Ranau serta Kampung Mompilis, Matunggong, Kudat.
“Setelah meneliti pembentangan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengenai penilaian risiko serta trend jangkitan Covid-19, PKPD akan dilaksanakan di lokaliti-lokaliti ini,” katanya dalam satu kenyataan pada Isnin.
Mengulas lanjut, Rodzi berkata, kerajaan juga bersetuju untuk melanjutkan PKPD di Kampung Tanjung Batu Tengah, Tawau dan Taman Limauan, Kinarut, Papar, Sabah berkuat kuasa dari 8 September sehingga 21 September.
Sementara itu, beliau menjelaskan, 40 kawasan PKPD melibatkan negeri Pahang, Perak dan Sabah ditamatkan PKPD pada 7 September seperti yang dijadualkan.
Lokaliti tersebut ialah Felda Kota Gelanggi 2, Jerantut, Pahang manakala di Perak pula, Kampung Senta, Kampung Chang dan Kampung Sanding, Bidor; Kampung Orang Asli Menderang, Sungkai.
“18 lokaliti di Mukim Batang Padang, Perak juga telah tamat tempoh PKPD iaitu Kampung Orang Asli Batu 6, Batu 14, Batu 16, Batu 17, Batu 18 dan Batu 19. Turut sama, Kampung Kenderong dan Kampung Sungai Rensa.
“Kampung Sungai Chendon, Kampung Sungai Odak, Kampung Ampangan, Kampung Pos Woh, Kampung Orang Asli Batu 7 dan 7½, Kampung Sungai Bot Dalam, Kampung Sungai Bot Luar, Kampung Sungai Tidong, Kampung Lubuk Gaharu dan Kampung Woh Intake juga tamat PKPD,” ujarnya.
Di sabah pula, katanya, Kampung Kota Tuaran, Tuaran; Taman Kinarut Ria, Papar; Delta Height, Kampung Sindaanan, Rainfield Garden, Maju Kota Light Industry dan Jalan Lama Penampang, Penampang.
Juga tamat PKPD, Kampung Mondikot, Papar; Ladang Mawang, Kalabakan; Kem Sawmill (Kilang Papan) Mengayam Sri Arjuna, Sipitang, Sabah.
“Tiga lokaliti di Tawau iaitu Taman Ranggu Saujana; Kampung Sungai Tamang, Pulau Sebatik dan Kampung Tanjung Batu Laut, Logpon.
“Lima lagi melibatkan lokaliti di Kinabatangan dan Lahad Datu iaitu Kampung Pelangi; Kampung Sri Manis; Ladang Sungai Pin; Perumahan Ladang Felda Sahabat 55 dan Taman Pertama Satu,” katanya.
Jelas beliau, lokaliti di Kampung Manggaris 2, Kota Marudu, Sabah pula ditamatkan pada 6 September iaitu lebih awal dari. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/09/lima-lokaliti-di-sabah-pahang-di.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mkn Umumkan Pkpd Empat Lokaliti Di Sabah Dan Pahang Mulai 2 September 15 September

Mkn Umumkan Pkpd Empat Lokaliti Di Sabah Dan Pahang Mulai 2 September 15 September

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 201 hits
PETALING JAYA Empat lagi lokaliti dikenakan perintah kawalan pergerakan diperketatkan bermula 2 September hingga 15 September ini Ketua Pengarah Majlis Keselamatan Negara Datuk Rodzi Md Saad berkata dalam kenyataan empat lokaliti dikenakan ...
Tujuh Lokaliti Di Kelantan Pahang Dan Sabah Dikenakan Pkpd

Tujuh Lokaliti Di Kelantan Pahang Dan Sabah Dikenakan Pkpd

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 147 hits
Oleh GAMBAR Abd Razak Aid SEBANYAK tujuh lagi lokaliti di tiga negeri akan diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan susulan peningkatan kes positif COVID 19 PKPD terbaharu itu melibatkan kawasan di Kelantan Pahang dan S...
Pkpd Di 23 Lokaliti Di Sabah Mulai 25 Ogos

Pkpd Di 23 Lokaliti Di Sabah Mulai 25 Ogos

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 227 hits
Perintah Kawalan Pergerakan Diperketat dilaksanakan di 23 lokaliti di Sabah selama 14 hari bermula lusa hingga 7 September Ketua Pengarah Keselamatan Negara Majlis Keselamatan Negara Rodzi Md Saad berkata 23 lokaliti di Sabah dikenakan peri...
Several Areas In Sabah Pahang To Go Under Emco

Several Areas In Sabah Pahang To Go Under Emco

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 190 hits
Meanwhile the EMCO at several locations in Pahang Kelantan and Sabah will be lifted tomorrow PETALING JAYA Several localities in Sabah and three in Pahang will go under the enhanced movement control order from Aug 26 until Sept 8 according ...
Sabah Kuat Kuasa Sop Lengkap Vaksin Mulai 21 Sept

Sabah Kuat Kuasa Sop Lengkap Vaksin Mulai 21 Sept

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 236 hits
Gambar Hiasan KOTA KINABALU Kerajaan Sabah melanjutkan tempoh untuk mula menguatkuasakan sepenuhnya prosedur operasi standard lengkap vaksin Covid 19 dalam sektor perdagangan dan pengedaran selama seminggu lagi kepada 21 September ini Juruc...
Penggunaan Katil Icu Di Sabah Kedah Perak Melebihi 100

Penggunaan Katil Icu Di Sabah Kedah Perak Melebihi 100

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 163 hits
Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah PUTRAJAYA 3 negeri merekodkan penggunaan katil unit rawatan rapi melebihi 100 peratus iaitu Sabah Kedah dan Perak Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata Sabah mempunyai kapasiti 145 ...
Syarat Lengkap Dua Dos Vaksin Masuk Restoran Pasar Raya Di Sabah Bermula 21 September

Syarat Lengkap Dua Dos Vaksin Masuk Restoran Pasar Raya Di Sabah Bermula 21 September

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 298 hits
Foto untuk tujuan Ilustrasi KOTA KINABALU Kerajaan negeri akan melaksanakan syarat lengkap dua dos vaksin kepada pekerja dan pelanggan restoran dan pasar raya bermula pada 21 September ini Maka semua pekerja dan pelanggan bagi semua sektor ...
Nsc Four Localities In Pahang One In Sabah Under Emco From Sunday

Nsc Four Localities In Pahang One In Sabah Under Emco From Sunday

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 276 hits
In Pahang the localities affected are Orang Asli settlements in Kuala Krau in Temerloh namely Kampung Pasu and Kampung Penderas Pos Sinderut in Ulu Jelai Lipis and Felda Keratong 5 in Rompin while in Sabah it involves Kampung Kopungit in Ko...
Doktor Ramal Jangkitan Harian Covid 19 Sabah Cecah 6 000 Kes Pada Pertengahan September

Doktor Ramal Jangkitan Harian Covid 19 Sabah Cecah 6 000 Kes Pada Pertengahan September

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 275 hits
Seorang sukarelawan menyediakan dos vaksin Covid 19 semasa latihan vaksinasi bergerak dari rumah ke rumah Foto fail Bernama KOTA KINABALU Ketika Negeri sedang berjuang untuk mengendalikan virus Covid 19 dan beban lambakan pada sistem penjag...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Utilizing Crowdfunding For Business

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak