Lepas Solat Inilah Doa Isteri Untuk Suami Rezeki Makin Murah Hubungan Makin Cantik


Siapa lagi yang nak doakan suami kalau bukan isteri kan? Selagi isteri doakan suami dengan ikhlas dan penuh kepercayaan kepada Allah SWT, rezekinya pasti terbentang luas. Jangan pernah letih untuk mendoakan hanya yang terbaik untuk suami tersayang. Lihatlah sendiri, ketika sebelum mendirikan solat dhuha, rezeki suami mencukupi, tetapi tidak lebih.

Artikel Menarik: [Tak Sempat Berjumpa, Bayi Ini ‘Photoshoot’ Dengan Ayah & Foto Ibu. Sedih Baca Kisah Mereka]
Sekadar yang ada. Ada masanya mungkin berkurangan pula. Tetapi apabila seorang isteri itu mendoakan suaminya ketika dalam solat dhuha, datang pula rezeki lain tanpa diduga. Rezeki itu bukan sekadar wang ringgit tetapi lebih daripada itu. Jika dilihat kebaikan mendirikan solat dhuha, ia rupanya sama seperti memberi 360 sedekah.
“Setiap pagi, setiap anggota badan kalian wajib dikeluarkan sedekahnya. Setiap tasbih adalah sedekah, setiap tahmid adalah sedekah, setiap tahlil adalah sedekah, setiap takbir adalah sedekah, menyuruh kepada kebaikan adalah sedekah, dan melarang berbuat mungkar adalah sedekah. Semua itu dapat diganti dengan solat dhuha dua rakaat.” (HR. Muslim).
 
Betapa besarnya kebaikan mendirikan solat dhuha. Selain hadis itu, terdapat juga hadis yang menunjukkan janji Allah SWT untuk menambah rezeki seseorang itu jika dia mendirikan solat dhuha.
Allah SWT berfirman, “Wahai anak Adam, janganlah engkau luput dari empat rakaat di awal harimu, nescaya Aku cukupkan untukmu di sepanjang hari itu.” (HR. Ahmad)
Bukan susah, hanya dengan mendirikan solat dhuha dan mengadu semua hal kepada-Nya, anda dapat membantu suami. Pengorbanan ini tidak perlu dihebah-hebah, cukup sekadara Allah SWT menilai dan menganugerahkan kesenangan kepada anda sekeluarga. Jika tidak sempat untuk solat dhuha hari ini, mula jadikan ia amalan harian mulai esok. Semoga kita semua dikurniakan rezeki dan kebaikan sentiasa.
Artikel Menarik: [Elak Stres & Marah-Marah Anak, Jadilah Mak Ayah Mudah Terhibur. Ini Cara Belajar Bersyukur!]

Sebagai seorang isteri, anda boleh mendoakan suami setiap masa dan di mana sahaja. Ia tidak mengambil masa yang lama, tetapi jika dilakukan secara ikhlas untuk kebaikan suami, dengan izin-Nya pasti pintu rezekinya diperluaskan. Berikut senarai doa dari isteri buat suami yang boleh anda pratikkan, mengikut perkongsian dari saudari.com:
Doa 1
Ya Allah, berikanlah kepadaku suami yang terbaik si sisi-Mu, suami yang juga menjadi sahabatku dalam urusan agama, urusan dunia dan akhirat.
Doa 2
Ya Allah, jadikanlah hambamu ini dicintai oleh suami dengan rahmat-mu wahai Zat Yang Maha Penyayang DiAntara Para Penyayang.
Doa 3
Ya Allah, berikanlah suamiku kemudahan rezekinya, jika letaknya masih jauh maka dekatkanlah. Jika masih di langit, maka segera turunkanlah untuknya. Jika tertanam di dasar Bumi hanya Engakulah yang mampu mengeluarkannya.

Doa 4
Ya Allah, berkahilah rezeki yang diperoleh suami hambamu agar membawa kebaikan kepada kami sekeluarga di dunia dan di akhirat.
Doa 5
Ya Tuhanku, berikanlah suami hamba balasan yang sebaik-baiknya atas didikannya padaku dan pahala yang sebesar-besarnya atas kasih sayang yang suami hamba limpahkan.
Doa 6
Ya Allah, janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah bagi kaum yang zalim, dan selamatkanlah kami dengan curahan rahmat-Mu.

Doa 7
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari perbuatan syaitan dan dari mimpi-mimpi buruk (HR. Ibn as-Sani)
Doa 8
Ya Allah, aku memohon curahan cinta-Mu dan kecintaan orang-orang yang mencintai-Mu, serta memohon curahan amal yang dapat mengantarakan diriku.
Doa 9
Ya Allah, bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku, izinkanlah mereka memberi syafa’at untukku.
Doa 10
Ya Allah, aku mohon kepada-Mu agar terbuka hati untuk berbuat kebajikan dan menjauhi kemungkaran.
Doa 11
Ya Allah bukakanlah bagiku hikmahmu dan limpahkanlah padaku keberkahanMu, wahai Pengasih dan Penyayang.

Doa 12
Ya Tuhanku, masukkanlah aku secara masuk yang benar, dan keluarkanlah pula aku secara keluar yang benar.
Doa 13
Ya Allah, berilah kesihatan dan kemudahan rezeki kepada kami, dan selalu jadikan kami berada di jalanMU yang lurus.
Doa 14
Ya Allah Ya Rabb.. Aku berdoa untuk semua hati yang menangis kerana kepahitan hidup. Bantulah kami Tuhanku untuk menjadi manusia-manusia yang terus berharap kepadaMu
Doa 15
Ya Tuhanku, berkati aku dan keluargaku di setiap saat. Lindungilah kami dan jauhkan kami dari kemungkaran dan orang-orang yang berniat jahat kepada kami.
Hanya beberapa hari sahaja lagi webinar Mama Tak Penat Susukan Anak akan berlangsung. Tahniah & terima kasih admin ucapkan kepada 1000 orang yang sudah mendaftar sebagai peserta webinar terbesar ini.
Mohon semua peserta untuk join Telegram Group Mama Tak Penat Susukan Anak di https://t.me/joinchat/a_u8xHQS-09mZDA1 kerana kita akan update segala info, itinerary webinar, pemenang cabutan bertuah, cara nak menang hadiah kuiz semasa webinar. Jadi penting ya untuk semua peserta join Telegram webinar.
Bagi yang belum daftar sebagai peserta webinar, anda boleh daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ kemudian terus join grup Telegram webinar ya.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
 
The post Lepas Solat Inilah Doa Isteri Untuk Suami. Rezeki Makin Murah, Hubungan Makin ‘Cantik’ appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/lepas-solat-inilah-doa-isteri-untuk-suami-rezeki-makin-murah-hubungan-makin-cantik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jadi Suami Isteri Lee Jongsuk Yoona Sah Terajui Drama Noir Big Mouth

Jadi Suami Isteri Lee Jongsuk Yoona Sah Terajui Drama Noir Big Mouth

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 224 hits
Nampaknya penonton akan disajikan dengan gandingan visual menarik di antara Lee Jong suk dan Yoon a menerusi drama Big Mouth nanti Drama noir ini membawa kisah seorang peguam kelas ketiga yang tanpa sengaja mengendalikan sebuah kes pembunuh...
Isteri Men1nggal Ketika Usia Kandungan 8 Bulan Suami Photoshoot Semula Bersama Anak

Isteri Men1nggal Ketika Usia Kandungan 8 Bulan Suami Photoshoot Semula Bersama Anak

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 273 hits
Tidak dinafikan kehil4ngan orang tersayang pasti ibarat dunia terhenti Namun kehidupan tetap harus diteruskan demi orang sekeliling dan diri sendiri Apa yang lebih menyed1hkan apabila anak anak kecil yang kehilangan ibu bapa di usia yang mu...
Isteri Pertama Dikecam Kerana Tular Kisah Penceraian Suami Dengan Isteri Kedua Rupa Rupanya

Isteri Pertama Dikecam Kerana Tular Kisah Penceraian Suami Dengan Isteri Kedua Rupa Rupanya

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 215 hits
Tahun lalu tular seketika mengenai seorang lelaki yang telah bernikah dengan seorang wanita di mana ia merupakan pilihan isteri pertamanya
Thanks Sayang Mungkin Cuma 2 Perkataan Tapi Cukup Buat Isteri Bahagia Dihargai Suami

Thanks Sayang Mungkin Cuma 2 Perkataan Tapi Cukup Buat Isteri Bahagia Dihargai Suami

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 201 hits
Terima kasih Sayang Abang tak tahulah macam mana kalau Sayang tak ada dengan Abang Mudah aje kan Tapi kalau isteri dengar ayat ni keluar dari mulut suami hati berbunga bunga sepanjang hari Betapa besarnya impak ucapan terima kasih dari suam...
Alhamdulillah Makin Lama Makin Cantik Farah Nabilah Tampil Berhijab Penuh

Alhamdulillah Makin Lama Makin Cantik Farah Nabilah Tampil Berhijab Penuh

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 272 hits
Aktres jelita Farah Nabilah tampil mengenakan hijab sepenuhnya dalam sebuah video yang dimuat naik di Instagram miliknya Menerusi perkongsian video tersebut Farah yang mengenakan tudung hitam dan baju dari warna sedondon sedang mempromosika...
Suami Isteri Buat Eksperimen Sosial Dicekup Polis

Suami Isteri Buat Eksperimen Sosial Dicekup Polis

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 240 hits
Suami isteri buat eksperimen sosial dicekup polis Suami isteri yang kononnya cuba melakukan eksperimen sosial apabila berjaya masuk ke beberapa kedai dan kedai makan tanpa lengkap dua dos vaksin akhirnya dicekup polis semalam Ketua Polis Da...
Isteri Serang Suami Dan Kekasih Gelap Di Sekatan Jalan Raya

Isteri Serang Suami Dan Kekasih Gelap Di Sekatan Jalan Raya

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 144 hits
KOSMO Wanita tersebut memarahi suaminya dan tidak menghiraukan anggota polis yang berada di situ Instagram andreli48JAKARTA Seorang isteri yang mendapat tahu mengenai kecurangan suaminya bertindak mengamuk di tepi jalan di sebuah lokasi sek...
Hiburan Ya Allah Minatnya Awak Dan Isteri Pun Cantik Ibu Shuib Teruja Dapat Video Call Dengan Remy Ishak

Hiburan Ya Allah Minatnya Awak Dan Isteri Pun Cantik Ibu Shuib Teruja Dapat Video Call Dengan Remy Ishak

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 462 hits
Pelawak dan juga usahawan Shuib memberi kejutan istimewa buat ibunya Salamiah Jalani apabila dia ada membuat panggilan video bersama pelakon Remy Ishak semalam ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementKelihatan teruja dengan kejutan itu Salamiah meng...
Lelaki Terpaksa Bawa Anak Perempuan 4 Tahun Cari Rezeki Setelah Berpisah Dengan Isteri

Lelaki Terpaksa Bawa Anak Perempuan 4 Tahun Cari Rezeki Setelah Berpisah Dengan Isteri

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 158 hits
Seorang bapa tunggal di Shenzhen China membawa anak perempuannya bersama sama mencari rezeki sebagai pemandu teksi Dia yang dikenali sebagai Wang terpaksa bertindak sedemikian memandangkan tidak ada sesiapa yang boleh menjaga anaknya di rum...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ