Lelaki Kelakar Selalunya Ayah Yang Tegas Tapi Jangan Diusik Anak Anaknya Sangat Protective


Ramai mengenali Nabil Ahmad sebagai pelawak dan penghibur. Lasak bersahaja dan orangnya ceria. Tak pernahlah lihat Nabil bermasam muka di mana-mana. Mendekati personaliti ini, Pa&Ma sempat bertanyakan tentang perwatakannya dengan anak-anak. Isterinya, Zira Ayub memberitahu yang artis ini sangat tegas dalam mendidik anak-anak tetapi dia juga akan memanjakan mereka.
Bercerita soal perwatakan Nabil di rumah, Zira memberitahu dia seorang suami dan ayah yang tegas. Dia akan memberitahu apa yang boleh dan tidak kepada anak-anak. Dalam ketegasannya itu, dia sangat memanjakan kesemua anak mereka. “Dia tegas, tetapi manja sangat dengan anak-anak. Budak berdua ni pun (merujuk kepada Mikayla dan Medyna), kalau ada ayahnya bukan main behave,” terang Zira.
Tambah Zira, Mika dan Babyna sangat rapat dengan ayah mereka. “Macam yang kita tahu, anak perempuan rapat dengan ayah. Mereka pun macam tu, rapat dengan Nabil,” tambah Zira. Nabil pula memberitahu, anak-anak mungkin rapat dengannya kerana jarang dapat berjumpa. “Mereka selalu dengan Zira, sebab tu bila saya ada mereka jadi rapat dengan saya. Saya rasa, masih ada perangai-perangai mereka yang saya tak tahu,” beritahu selebriti pelawak terkenal ini lagi.

Soal menguruskan anak-anak pula, Nabil serahkan kepada Zira. “Saya percayakan dia untuk menguruskan anak-anak. Memang dia yang selalu dengan mereka. Tapi saya akan beritahu cara bagaimana yang saya mahukan. Dia akan gabungkan kedua-dua cara kami, mengikut kesesuaian ketika dia uruskan tiga orang anak kami ni,” kata Nabil.
Nabil Masih Sama
Bertanyakan tentang perangai Nabil sebelum dan selepas bergelar ayah, Zira memberitahu yang dia masih sama. Tiada yang berubah. Masih lelaki penyayang dan mengambil berat seperti dahulu. “Cuma kalau ada beza tu, dulu dia sayangkan saya. Sekarang ni lebihkan pada anak-anak. Kasih sayang dia dah terbahagi antara saya dan anak-anak. Dia ayah yang bertanggung jawab, itu dah cukup untuk buat saya bersyukur,” kata Zira.
Artikel Menarik: [Sebaiknya Tugas Memandikan Bayi Dilakukan Oleh Bapa Sambil Berzikir “Ya Latiff”]
Berkongsi momen Zira disahkan hamil anak pertama mereka, Nabil memberitahu yang dia menangis ketika mengetahuinya. Tidak mahu jatuh ego, dia menangis ketika mandi di bawah shower. “Kami menunggu enam bulan juga sebelum Zira hamil. Waktu tu pula, kawan-kawan ramai yang bertanya. Saya dan Zira cuba pelbagai cara untuk hamil. Akhirnya yang berkesan bila saya amalkan susu kambing dan kurma. Sebulan selepas itu, terus ‘sangkut’,” cerita Nabil.
Hari Minggu Baru Boleh Makan Manis
Ketika ditanyakan tentang soal pemakanan anak-anaknya, Zira memberitahu dia memasak untuk mereka. Mereka jarang makan di luar kerana Nabil suka masakan rumah. Oleh itu, Zira akan sediakan makanan untuk suami dan anak-anaknya. “Kalau masak sendiri, lebih sihat dan jimat. Kita boleh kawal gula dan garam dalam masakan. Selain tu, kita yakin apa yang kita masukkan ke dalam masakan,” cerita Zira.

Katanya lagi, sebelum ini mereka benarkan anak-anak untuk makan apa saja. Tetapi selepas Mika didapati mempunyai ekzema yang agak teruk, dia dan Nabil mula mengawal pemakanan anak-anak. Nabil pula memberitahu, biasanya dia dan isteri akan membenarkan anak-anak untuk makan gula-gula, coklat dan aiskrim pada hari minggu sahaja.
 
Memandangkan Nabil dibesarkan dengan makanan yang mudah seperti nasi, telur dan kicap, jadi anak-anak mereka juga dididik makan begitu. Tidak mahu anak terlalu dimewahkan supaya mereka tidak terlalu memilih untuk makan. Ditanyakan apa makanan yang paling anak-anak mereka suka, Zira memberitahu kedua-duanya suka makan spageti carbonara.
Perwatakan Anak-Anak
Mika seorang yang sangat berdikari dan dalam masa yang sama cukup manja dan peramah. Tambah Zira pula, Mika sangat suka menari dan menyanyi. Mungkin mewarisi darah seni yang mengalir dalam tubuhnya. Biarpun Mika anak yang sangat manja dan masih kecil namun dia menunjukkan sikap penyayang pada adik-adiknya.
Artikel Menarik: [Dalam Sehari 5 kali Ulang Cakap, Anak Tak Ikut Baru Boleh Tunjuk Rotan]
Ketika ditanyakan tentang siapa yang mengikut perwatakan Nabil, pasangan ini hanya ketawa. “Dah nampak sangat dah, memang Mika yang mengikut ayahnya. Dia banyak bercakap dan buat lawak seperti ayahnya. “Dia pun selalu cakap, I want to be like daddy,” kata Zira. “Dahlah muka dia pun macam saya, kalau saya rambut panjang, macam tulah rupa saya,” tambah Nabil pula.

Babyna pula pemalu bila berhadapan dengan orang tak dikenali tetapi bila di rumah, dialah anak paling manja. “Babyna banyak bermain dan suka berinteraksi dengan kita. Paling kuat bergaya dan manja. Dah ada adik pun kita masih panggil Babyna. Dia tak banyak bercakap dengan orang yang tidak dikenali, tapi kalau dengan keluarga dia sebenarnya ceria. Walaupun ada masanya dia bergaduh dengan kakaknya, tapi dia sayang Mika. Biasalah adik-beradik,” cerita Zira lagi.
Biarpun masih kecil, Mishall boleh dilihat sebagai seorang bayi yang ceria dan tidak banyak ragam. Sepanjang sesi fotografi dibuat, dia mudah tersenyum dan akan ketawa jika diagah. “Kalau dengan Zira dan Mika, lagi kuat dia ketawa. Anak kami yang ketiga ni mudah terhibur dan dia juga mudah dijaga. Jarang meragam kecuali kalau lapar atau mengantuk saja,” kata Nabil.
Jangan lupa saksikan rancangan terbaharu yang dibawakan oleh Pa&Ma – Kecoh Kecah Nabil & Clan bermula pada 9 Oktober 2019 untuk episod 1 dengan tajuk Reaksi Alahan Anak. Rancangan ini akan ditayangkan setiap Rabu pada jam 9.00 malam di Astro Prima dan Prima HD.

 
The post Lelaki Kelakar Selalunya Ayah Yang Tegas Tapi Jangan Diusik Anak-Anaknya, Sangat Protective! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/lelaki-kelakar-selalunya-ayah-yang-tegas-tapi-jangan-diusik-anak-anaknya-sangat-protective/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terlalu Tegas Sangat Boleh Buat Anak Jauh Hati Jangan Pelik Dia Tak Mahu Dipeluk

Terlalu Tegas Sangat Boleh Buat Anak Jauh Hati Jangan Pelik Dia Tak Mahu Dipeluk

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 391 hits
Percaya tak anak makin keras hatinya apabila kerap di marah Jangan pelik bila suatu hari nanti bila ibu bapa nak peluk mereka akan menjauhkan diri Kesan ini juga yang akan menyebabkan anak mula memberontak dalam diam dan menyebabkan hubunga...
Bukan Sekadar Seorang Anak Tapi Jadikan Mereka Sahabat Mak Ayah Baru Boleh Rapat

Bukan Sekadar Seorang Anak Tapi Jadikan Mereka Sahabat Mak Ayah Baru Boleh Rapat

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 502 hits
Personaliti Instafamous ini bersederhana dan dia juga sering berkongsi info di dalam penulisan blognya Juga rajin membuat perkongsian melalui laman Instagram Isteri kepada Dr Anwar Fazal Abu Bakar ini juga sempat Pa Ma dekati untuk mencungk...
Please Mak Ayah Educate Anak Kau Kat Rumah Tu Jangan Bercakap Kasar Anak Akan Ikut

Please Mak Ayah Educate Anak Kau Kat Rumah Tu Jangan Bercakap Kasar Anak Akan Ikut

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 460 hits
Kes buli melibatkan pelajar sekolah sering diperdebatkan oleh pelbagai golongan terutamanya golongan pendidik dan ibu bapa Walaupun pelbagai langkah telah diambil untuk mengatasi masalah ini ianya kelihatan seperti tidak berpenghujung ekora...
Masa Besarkan Anak Mak Ayah Penat Berbaloi Sangat Itu Tandanya Allah Sayang

Masa Besarkan Anak Mak Ayah Penat Berbaloi Sangat Itu Tandanya Allah Sayang

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 494 hits
Dalam mendidik anak anak kita perlu komitmen yang tinggi Kita perlu devotion terhadap peranan kita terhadap anak anak kita Jika kita menyangkakan membesarkan anak anak ini mudah dan tiada cabaran sebenarnya kita telah tersalah sangka Anak a...
Gambar Ibu Gendong Anak Hantar Makanan Undang Sebak Warganet Tular Tapi Jangan Sampai Jatuh Fitnah

Gambar Ibu Gendong Anak Hantar Makanan Undang Sebak Warganet Tular Tapi Jangan Sampai Jatuh Fitnah

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 476 hits
Tular baru baru ini dengan gambar dan cerita seorang ibu penghantar makanan yang menggendong anaknya namun lapor sebuah akhbar wanita tersebut menyatakan yang dia sebenarnya hanya membantu suaminya dengan menggalas beg yang berisi makanan s...
Mak Ayah Jangan Beza Bezakan Anak Kesannya Sampai Besar Anak Ingat

Mak Ayah Jangan Beza Bezakan Anak Kesannya Sampai Besar Anak Ingat

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 306 hits
Mak ayah mempunyai tanggungjawab yang berat dalam mendidik dan memberi kasih sayang sepenuhnya pada anak anak Namun lumrah setiap anak pastinya mempunyai karakter dan pencapaian yang berbeza Inilah sebenarnya ujian terbesar buat mak ayah ag...
Dalam Rezeki Suami Ada Rezeki Isteri Anak Jangan Berkira Ada Lebih Bagi Lebih

Dalam Rezeki Suami Ada Rezeki Isteri Anak Jangan Berkira Ada Lebih Bagi Lebih

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 399 hits
Hidup berumah tangga ni tak sama macam kita bercinta Cabarannya lagi besar ditambah pula bila ada anak Tanggungjawab suami isteri pun akan bertambah dan usaha suami mencari nafkah pun lagi besar Mungkin bagi suami isteri yang bekerja rasa r...
Penentuan Calon Prk Tg Piai Jangan Sampai Menang Sorak Tapi Kampung Tergadai

Penentuan Calon Prk Tg Piai Jangan Sampai Menang Sorak Tapi Kampung Tergadai

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 413 hits
Satu lagi Pilihanraya Kecil akan diadakan Kali ini di P165 Tanjung Piai Johor Ianya bukan satu PRK biasa tapi PRK Tg Piai akan datang dengan wajah tersendiri PRK Tg Piai akan menjadi medan pertama kepada keberkesanan Muafakat Nasional yang ...
Nak Start Kerja Lepas Pantang Tapi Susah Hati Anak Tolak Menyusu Dari Botol

Nak Start Kerja Lepas Pantang Tapi Susah Hati Anak Tolak Menyusu Dari Botol

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 429 hits
Salah satu isu yang kerap kali menjadi kebingungan para ibu lepas bersalin ialah bayi perlu ditinggalkan selepas kembali bekerja Memandangkan bayi menyusu susu ibu maka dia perlu diajar menggunakan botol susu agar dapat memudahkan urusan pe...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik