Lebih Ramai Mati Akibat Denggi Mb Kedah Jangan Alih Isu Atau Letak Jawatan


 









Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Kedah kesal dengan sikap Menteri Besar (MB) negeri itu, Muhammad Sanusi Mohd Nor yang cuba mengalih isu kelemahan pentadbirannya dengan perbandingan lebih banyak rakyat meninggal dunia akibat Denggi berbanding Covid 19.

 

Menurut Timbalan Ketua AMK Kedah, Aizuddin Ariffin (gambar atas, kanan), kenyataan Sanusi yang seolah-olah memperkecilkan bahaya wabak Covid 19 amat dikesali.

 

Katanya, sebagai MB, lebih wajar beliau menggunakan media untuk menerangkan langkah-langkah yang dibuat Kerajaan Negeri bagi memastikan Kedah bebas dari wabak Covid 19 berbanding mengalihkan tumpuan kepada penyakit lain.

 

"Menteri Besar dilihat sengaja mengalih isu atas kegagalan beliau mentadbir secara baik dan tuntas mengatasi masalah yang menimpa rakyat terutama soal keselamatan dan ekonomi, tatkala negeri ini berdepan musibah Covid 19.

 

"Sewajarnya Sanusi memperinci dan menerangkan kepada rakyat langkah-langkah yang akan diambil oleh Kerajaan Negeri bagi memutuskan rangkaian Covid 19, termasuk menyentuh soal ekonomi untuk mengurangkan keresahan rakyat.

 

"Saya mengkritik cara pentadbiran Kerajaan Negeri pimpinan MB Sanusi. Jika sikap sambil lewa ini terus dipamerkan, saya menggesa agar YAB Sanusi segera melepaskan jawatan sebagai MB Kedah," katanya dalam satu kenyataan.

 

Ariffin yang merupakan Ketua Penerangan AMK Malaysia turut tidak senang dengan kenyataan Sanusi yang membandingkan pesakit Covid 19 dan HIV.

 

Katanya, teguran beliau kononnya rakyat memandang serong pesakit Covid seperti mana pesakit HIV tidak wajar dikeluarkan oleh seorang pemimpin Kerajaan Negeri.

 

"Saya turut menyelar kenyataan MB Sanusi yang membuat tomahan kepada orang awam seolah olah mereka menghukum pesakit Covid 19.

 

"Tuduhan melampau ini adalah sangat tidak bertanggungjawab kerana melabel orang awam melihat pesakit yang positif Covid 19 dengan perspektif (seolah-olah) telah melakukan dosa," katanya lagi.

 

Dalam laporan media kelmarin Sanusi meningatkan orang awam agar tidak mengecam pesakit Covid 19 sebagaimana yang dihadapi Menteri Agama, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri baru-baru ini.

 

Bagaimanapun, pendapat Sanusi itu dipertikaikan netizen kerana kecaman bukan dilakukan atas ke atas jangkitan penyakit tetapi sikap para menteri Kerajaan Perikatan Nasional yang tidak melakukan kuarantin kendiri setelah pulang dari Sabah sehingga merebakkan virus Covid 19 kepada rakyat yang tidak bersalah.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/10/lebih-ramai-mati-akibat-denggi-mb-kedah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amk Kedah Desak Yb Lunas Letak Jawatan Jangan Wujud Layanan Dua Darjat

Amk Kedah Desak Yb Lunas Letak Jawatan Jangan Wujud Layanan Dua Darjat

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 253 hits
Kenyataan Media Angkatan Muda Keadilan Negeri Kedah Ahad 4hb Oktober 2020 YB LUNAS WAJIB LETAK JAWATAN JANGAN WUJUD LAYANAN DUA DARJAT Negeri Kedah telah digemparkan dengan beberapa Kluster Jangkitan Covid 19 yang baru iaitu Kluster Bah Ros...
Jika Muhyiddin Tidak Cukup Kuat Jantung Eloklah Beliau Letak Jawatan Lebih Awal

Jika Muhyiddin Tidak Cukup Kuat Jantung Eloklah Beliau Letak Jawatan Lebih Awal

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 294 hits
Tarikh 13 Oktober ini bukan saja mendebarkan bagi seluruh rakyat Malaysia tetapi juga kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Malah menunggu tibanya tarikh tersebut Muhyiddin tentunya turut tidak lena tidur sentiasa cemas dan degup jantungn...
Jangan Mungkir Janji Buat Pru Segera Biar Lebih Ramai Mati

Jangan Mungkir Janji Buat Pru Segera Biar Lebih Ramai Mati

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 312 hits
Jangan mungkir janji adakan PRU biar ratusan ribu dijangkiti Biar lebih ramai mati Politik lebih utama daripada prinsip Apa aku peduli Aku dapat katanya Kenyataan Muhyiddin itu dibuat dalam ceramah kempen PRN Sabah pada 18 September lalu Ia...
Pilihan Yidin Letak Jawatan Atau Bersatu Kalah Pru

Pilihan Yidin Letak Jawatan Atau Bersatu Kalah Pru

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 293 hits
Norman Radzuan Perjalanan Anwar menjadi PM masih berliku Anwar perlu bertemu DYMM Agong Kita jgn terlalu ghairah menghina pengkhianat2 tersebut tetapi fokus dlm penulisan kita mengajak rakyat berdoa Kita merancang tetapi Allah sebaik baik p...
Mb Kedah Ramai Lagi Orang Mati Sebab Denggi Dari Covid 19

Mb Kedah Ramai Lagi Orang Mati Sebab Denggi Dari Covid 19

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 351 hits
Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Mohd Nor berkata kerajaan negeri tidak boleh disalahkan atas lonjakan kes di negeri tu kerana ia bukan sesuatu yang dapat dapat dijangkakan Dia berkata demikian selepas Kedah mencatatkan 153 kes hari ini ...
Baru Empat Jam Poll Ini Dibuka Lebih Seribu Orang Telah Mengambil Bahagian Dan 93 Minta Muhyudin Letak Jawatan

Baru Empat Jam Poll Ini Dibuka Lebih Seribu Orang Telah Mengambil Bahagian Dan 93 Minta Muhyudin Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 241 hits
W FAUDZINMuhyiddin tunggu apa lagi Tidakkah beliau merasa malu untuk terus menjadi PM sedangkan ternyata beliau gagal dan setiap hari menjadi bahan lucuan dan kutukan Jika anda turut merasakan sedemikian ayuh sertai Poll yang diwujudkan bag...
Grs Dah Menang Sabah Buatlah Pru Biar Lebih Ramai Mati Dr Mahathir

Grs Dah Menang Sabah Buatlah Pru Biar Lebih Ramai Mati Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 243 hits
KUALA LUMPUR Tun Dr Mahathir Mohamad sinis mendesak Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengotakan janji untuk mengadakan Pilihan Raya Umum memandangkan Gabungan Rakyat Sabah telah berjaya menawan Sabah pada 26 September lalu Dalam cat...
Muhyiddin Bayang Akan Letak Jawatan

Muhyiddin Bayang Akan Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 278 hits
MSO Kata Muhyiddin beliau tidak kemaruk kuasa Katanya kalau dakwaan Anwar yang beliau sudah hilang majoriti dan jika dipanggil Agong beliau akan letak jawatan Tidanakan itu dibuat kerana beliau tidak kemaruk kuasa Kalaulah disebabkan saya s...
Menteri Kpt Sila Letak Jawatan Baca Komen Meletup Ini

Menteri Kpt Sila Letak Jawatan Baca Komen Meletup Ini

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 418 hits
YB Dato Dr Noraini Ahmad Menteri KPT diviral mahasiswa mahasiswi dengan hashtag MenteriKPTSilaLetakJawatan disebabkan keputusan PENANGGUHAN PENDAFTARAN SECARA FIZIKAL BERSEMUKA PELAJAR IPT KEMASUKAN OKTOBER 2020 Saya tidak tau apa reaksi te...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api