Jika Muhyiddin Tidak Cukup Kuat Jantung Eloklah Beliau Letak Jawatan Lebih Awal


 
Tarikh 13 Oktober ini bukan saja mendebarkan bagi seluruh rakyat Malaysia, tetapi juga kepada Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin.
Malah, menunggu tibanya tarikh tersebut, Muhyiddin tentunya turut tidak lena tidur, sentiasa cemas dan degup jantungnya menjadi lebih pantas.
Dalam keadaannya yang pernah menjalani pembedahan kanser, keadaan ini tidak mustahil memungkinkan penyakit lama menyerang kembali.
Stress atau tertekan dalam menjalani kehidupan sering dinasihatkan oleh para doktor untuk dielakkan oleh mereka yang pernah menjalani pembedahan kanser kerana ia adalah antara tanah subur untuk berulangnya penyakit tersebut.
Pada 13 Oktober ini, Anwar telah diperkenankan oleh Yang Dipertuan Agong untuk mengadap baginda bagi Ketua Pembangkang itu mempersembahkan jumlah sokongan Ahli-Ahli Parlimen yang dimilikinya bagi mengambil alih , seterusnya membentuk sebuah kerajaan baru.
Sebelum ini, apabila majlis mengadap yang asal pada 22 September ditangguhkan, ia barangkali telah memberi kelegaan kepada Muhyiddin.
Apalagi selepas itu, Agong masih dirawat di IJN dan disusuli keperluan berehat di Istana Negara.
Tetapi, kini tarikh untuk Anwar mengadap semula telah diperkenankan oleh Istana Negara iaitu pada 13 Oktober.
Maka, tempoh beberapa hari sebelum tibanya tarikh 13 Oktober depan adalah suatu penantian yang mendebar dan mencemaskan buat Muhyiddin.
Dengan Anwar penuh yakin mahu mengadap Agong bagi mengambil alih kerajaan, ia adalah suatu hakikat yang nyata bahawa Ketua Pembangkang itu memang sudah mempunyai angka yang mencukupi untuk dipersembahkan.
Tanpa angka dan bukti mencukupi, mustahil Anwar sedia mengadap Agong untuk tujuan tersebut kerana ini bukan perkara main-main.
Bagi Muhyiddin, dengan majoriti dimilikinya di Parlimen hanya satu atau dua undi, jantungnya pasti berdegup kencang memikirkan siapakah di kalangan Ahli-Ahli Parlimen PN yang tidak lagi mahu menyokongnya.
Lebih membuatkannya tambah berdebar ialah bila mana Anwar menegaskan, sokongannya yang dimilikinya sekarang juga adalah kukuh dan meyakinkan, bukan dengan majoriti kecil.
Dalam hati Muhyiddin akan terus mencari jawapan – siapakah mereka yang dalam kalangan kukuh dan meyakinkan menyokong Anwar itu?
Kali ini bukan lagi soal seorang dua Ahli Parlimen yang telah beralih arah, tetapi mungkin angkanya antara 10, 15, 20 atau lebih daripada itu.
Apakah mereka itu daripada UMNO?
Apakah mereka daripada Bersatu sendiri?
Apakah sebahagiannya daripada Geng Azmin Ali yang melompat daripada PKR untuk menyertai Bersatu, tetapi mula jauh hati kepada Muhyiddin?
Munkinkah antaranya daripada Pas?
Termasukkah juga daripada Sabah dan Sawarak?
Sebagaimana disebut awal tadi, apatah lagi berulang-ulang memikir dan mencari jawapan akan hal ini, jantung Muhyiddin pasti berdegup lebih laju daripada biasa dibuatnya.
Kalau tidak mampu dan jantungnya pula mungkin tak cukup kuat, eloklah Muhyiddin lebih awal meletakkan jawatannya daripada terus memikir dan teraba-raba mencari jawapan.
Buat apa terus menyiksa diri, tambahan lagi beliau juga dalam tempoh kuarantin buat kali kedua sehingga 17 Oktober sekarang ini – tak boleh keluar rumah berjumpa sesiapa dan orang lain juga tidak boleh datang untuk berjumpa dengannya.(Shahbudindotcom 09/10/2020)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/10/jika-muhyiddin-tidak-cukup-kuat-jantung.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Bayang Akan Letak Jawatan

Muhyiddin Bayang Akan Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 278 hits
MSO Kata Muhyiddin beliau tidak kemaruk kuasa Katanya kalau dakwaan Anwar yang beliau sudah hilang majoriti dan jika dipanggil Agong beliau akan letak jawatan Tidanakan itu dibuat kerana beliau tidak kemaruk kuasa Kalaulah disebabkan saya s...
Hilang Majoriti Pkr Desak Muhyiddin Letak Jawatan

Hilang Majoriti Pkr Desak Muhyiddin Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 283 hits
Perdana Menteri kerajaan tebuk atap Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin dianggap telah hilang keabsahan sebagai PM sebaik sahaja pengumuman Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 23 September lalu bahawa majoriti Ahli ahli ...
Muhyiddin Telah Hilang Sokongan Mesti Letak Jawatan Segera

Muhyiddin Telah Hilang Sokongan Mesti Letak Jawatan Segera

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 293 hits
Pada 23 September 2020 jam 12 10 tengahari bertempat di Hotel Le Meridien Kuala Lumpur Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar bin Ibrahim telah mengumumkan bahawa beliau telah mendapat sokongan yang kukuh dan menyakinkan daripada A...
Muhyiddin Akui Beliau Hanya Ada Dua Pilihan Letak Jawatan Atau Bubar

Muhyiddin Akui Beliau Hanya Ada Dua Pilihan Letak Jawatan Atau Bubar

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 416 hits
mhdaily netPerdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata beliau tidak kemaruk kuasa dan bertindak dalam kerangka Perlembagaan Persekutuan Rabu lalu Presiden PKR Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan Muhyiddin sudah tumbang selepas ketua pembangkang it...
Baru Empat Jam Poll Ini Dibuka Lebih Seribu Orang Telah Mengambil Bahagian Dan 93 Minta Muhyudin Letak Jawatan

Baru Empat Jam Poll Ini Dibuka Lebih Seribu Orang Telah Mengambil Bahagian Dan 93 Minta Muhyudin Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 241 hits
W FAUDZINMuhyiddin tunggu apa lagi Tidakkah beliau merasa malu untuk terus menjadi PM sedangkan ternyata beliau gagal dan setiap hari menjadi bahan lucuan dan kutukan Jika anda turut merasakan sedemikian ayuh sertai Poll yang diwujudkan bag...
Kerajaan Pn Sukar Lulus Undang Undang Muhyiddin Patut Letak Jawatan

Kerajaan Pn Sukar Lulus Undang Undang Muhyiddin Patut Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 217 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang masih mahu mengekalkan kedudukan diberi peringatan agar berfikir secara matang kerana kedudukan kerajaan Perikatan Nasional telah pun berubah menjadi minioriti Pengarah Komunikasi KEADILAN Fahmi...
Mahathir Boleh Blah Muhyiddin Wajar Letak Jawatan

Mahathir Boleh Blah Muhyiddin Wajar Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 193 hits
Mahathir kata dia tak sokong Anwar Semenjak bila dia sokong Anwar Ingat Anwar kemaruk dgn sokongan hang Apa yg penting tugas Anwar dah selesai dan Anwar minta kita bersabar dan beri masa Agong jalankan tugas selanjutnya Ada yang kata Anwar ...
Lebih Ramai Mati Akibat Denggi Mb Kedah Jangan Alih Isu Atau Letak Jawatan

Lebih Ramai Mati Akibat Denggi Mb Kedah Jangan Alih Isu Atau Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 213 hits
Angkatan Muda KEADILAN Kedah kesal dengan sikap Menteri Besar negeri itu Muhammad Sanusi Mohd Nor yang cuba mengalih isu kelemahan pentadbirannya dengan perbandingan lebih banyak rakyat meninggal dunia akibat Denggi berbanding Covid 19 Menu...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Asan Lembu The Movie

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord