Langkah Nazri Sokong Hisham Strategi Lemah Kata Penganalisis




Minderjeet Kaur -June 24, 2021 Nazri Aziz (dari kiri) baru-baru ini mengakui beliau adalah dalang di sebalik langkah mengumpul tandatangan akuan bersumpah Ahli Parlimen Barisan Nasional untuk memberi mandat kepada Hishammuddin Hussein menjadi jurucakap mereka berbanding Ahmad Zahid Hamidi.PETALING JAYA: Seorang penganalisis menolak langkah Nazri Aziz mendapatkan sokongan Ahli Parlimen Umno untuk menggantikan Presidennya, Ahmad Zahid Hamidi dengan Hishammuddin Hussein sebagai jurucakap dengan menyifatkannya sebagai strategi lemah.
Azmi Hassan, bekas pensyarah di Universiti Teknologi Malaysia berkata, Ahli Parlimen Padang Rengas itu sepatutnya tahu Hishammuddin tidak mempunyai banyak sokongan di peringkat akar umbi.
“Strategi Nazri lemah. Hishammuddin tidak mempunyai sokongan akar umbi. Beliau mungkin menjadikan Zahid lebih kuat dengan lebih banyak sokongan akar umbi daripada ahli Umno,” katanya kepada FMT.
Beliau berkata, kebanyakan Umno bahagian sehingga sekarang menyokong Zahid seperti yang ditunjukkan dalam penolakan mereka terhadap kerjasama dengan Bersatu pada pilihan raya. Sebanyak 143 daripada 191 bahagian Umno menolak kerjasama itu.
Azmi Hassan.Azmi mendakwa beliau tahu ramai ahli Umno mengkritik cara Hishammuddin menangani pencerobohan China di ruang udara Malaysia baru-baru ini.
“Ramai berasa beliau tidak boleh menanganinya dengan lebih baik.”
Beliau berkata, Timbalan Presiden Umno, Mohamad Hasan akan menggantikan Zahid jika beliau meletak jawatan sebelum pemilihan parti diadakan.
Nazri, dalam wawancara dengan Sinar Harian baru-baru ini, mengakui beliau adalah dalang di sebalik langkah mengumpul tandatangan akuan bersumpah Ahli Parlimen Barisan Nasional untuk menolak Zahid sebagai jurucakap mereka berbanding Hishammuddin yang dikenali dengan panggilan H2O.
Seorang lagi penganalisis, Awang Azman Pawi dari Universiti Malaya berkata, Hishammuddin masih dilihat sebagai orang yang rapat dengan Bersatu.
“Ahli Umno mungkin tidak selesa dengannya.”
FMT bercakap dengan beberapa orang dalam Umno dan Bersatu dengan seorang daripadanya berkata, ada langkah untuk melemahkan Zahid selepas beberapa anggota Kabinet daripada dua parti itu mendapat senarai menunjukkan SD yang ditandatangani Ahli Parlimen Umno, PKR serta parti lain.
Awang Azman Pawi.“Ini menunjukkan kebanyakan Ahli Parlimen tidak menyokong pentadbiran PN, tetapi selepas senarai itu bocor, kakitangan mewakili menteri sedia ada bercakap kepada Ahli Parlimen ini dan memujuk mereka supaya menyokong Muhyiddin Yassin.
Orang dalam Umno yang rapat dengan Perikatan Nasional berkata, majoriti Ahli Parlimen partinya tidak menyokong Zahid dan mustahil untuk beliau memecat mereka.
“Jadi satu-satunya pilihan Zahid ialah meletak jawatan.”
Satu lagi sumber Umno yang rapat dengan PN berkata, beberapa tokoh dalam parti itu mencadangkan pencalonan Hishammuddin sebagai perdana menteri.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/06/langkah-nazri-sokong-hisham-strategi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nazri Aziz Akui Kumpul Sd Sokong Hisham Hilang Kepercayaan Terhadap Zahid

Nazri Aziz Akui Kumpul Sd Sokong Hisham Hilang Kepercayaan Terhadap Zahid

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 155 hits
Astro AwaniJun 22 2021 20 52 Nazri menjelaskan akuan bersumpah yang beliau usahakan bukan bertujuan menjadikan Hishammuddin sebagai Perdana Menteri seterusnya Gambar fail hari ini bekas Menteri Pelancongan itu berkata ia bagaimanapun bukan ...
Dap Mungkin Keluar Ph Jika Umno Masuk Kata Penganalisis

Dap Mungkin Keluar Ph Jika Umno Masuk Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 225 hits
Penganalisis politik Universiti Kebangsaan Malaysia Prof Madya Dr Salawati Mat Basir tidak menolak kemungkinan DAP akan keluar daripada Pakatan Harapan sekiranya UMNO menyertai kerjasama politik bersama gabungan itu Perkara itu tidak mustah...
Selepas Hampir Sebulan Pkp Penuh Terbukti Strategi Pn Gagal Kata Mp

Selepas Hampir Sebulan Pkp Penuh Terbukti Strategi Pn Gagal Kata Mp

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 207 hits
Jumlah kes baharu pada setiap hari yang melebihi lima ribu menunjukkan bahawa strategi melawan Covid 19 yang dilaksanakan oleh Kerajaan PN adalah gagal kata ahli Parlimen DAP Wong Shu Qi Ahli Parlimen Kluang itu berkata semenjak pelaksanaan...
Nazri Perlu Dedah Nama 25 Sokong Hishamuddin

Nazri Perlu Dedah Nama 25 Sokong Hishamuddin

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 244 hits
Ilustrasi Grafik Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz perlu mendedahkan nama 25 MP BN yang menyokong Hishamuddin Beliau telah membuat pendedahan eksklusif kepada Sinar Harian bahawa beliau merupakan mastermind mengumpul...
Adun Pas Tiada Ke Ikrar Sokong Samsuri Sebagai Mb Kata Raja Kamarul

Adun Pas Tiada Ke Ikrar Sokong Samsuri Sebagai Mb Kata Raja Kamarul

papar berkaitan - pada 13/6/2021 - jumlah : 127 hits
June 12 2021 12 Jun 20211 Berita tersebar baru baru ini tentang usaha menjatuhkan Menteri Besar PAS Terengganu Samsuri Mokhtar telah menarik perhatian ramai Bagi mengelak dari perkara ini merosakkan imej PAS mereka bertindak mengheret dan m...
Zahid Perlu Buat Pengorbanan Besar Demi Umno Kata Penganalisis

Zahid Perlu Buat Pengorbanan Besar Demi Umno Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 301 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi patut mempertimbangkan untuk membuat pengorbanan besar demi parti itu dan memberi laluan kepada pemimpin lain kata seorang penganalisis politik Bekas profesor politik Mustafa Ishak...
Nazri Kerana Isu Sokong Anwar 25 Ahli Parlimen Bn Tak Mahu Zahid Jadi Wakil Bertemu Agong

Nazri Kerana Isu Sokong Anwar 25 Ahli Parlimen Bn Tak Mahu Zahid Jadi Wakil Bertemu Agong

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 180 hits
June 23 2021 PETALING JAYA Ahli Parlimen Padang Rengas Mohamed Nazri Aziz mendakwa 25 Ahli Parlimen BN daripada 41 orang tidak yakin dengan ketelusan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi sebagai wakil mereka untuk menghadap Yang di Pertuan Agon...
Tekanan Diraja Sukar Untuk Pn Lengahkan Sidang Parlimen Kata Penganalisis

Tekanan Diraja Sukar Untuk Pn Lengahkan Sidang Parlimen Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 160 hits
Faye Kwan dan Ainaa Aiman PETALING JAYA Penganalisis melihat titah diraja semalam untuk Parlimen bersidang semula sukar diabaikan kerajaan kerana ia bukan sahaja datang daripada Agong tetapi juga Raja raja Melayu Mereka berkata ia akan dian...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses

6 Bulan Sudah Berlalu

Kenapa Media Takut Sebut Gomo Kini Rapat Dengan Mahathir