Lancarkan Perjalanan Bekerja Dari Rumah Dengan 5 Langkah Terbaik Ini



Kita semua sedang melalui cara hidup baru semasa Perintah Kawalan Pergerakan ini. Ramai yang bekerja dari rumah untuk menjaga penjarakan social dari penyebaran wabak koronavirus. Susah juga untuk menyesuaikan diri dengan rutin baru yang lari 360 darjah dari kebiasaan kan?


Bekerja dari rumah tidaklah semudah yang korang sangka sebab terdapat banyak gangguan daripada anak-anak, haiwan belaan dan juga internet yang kurang ketika ingin berurusan melalui emel dan bermesyuarat. Tetapi, kita patut bersyukur kerana masih ada lagi kerja untuk menyara kehidupan dan internet telah menjadi keutamaan untuk kita terus berhubung dengan kerja dari jauh.

Syarikat telco, Celcom ada berkongsi beberapa langkah terbaik untuk dapatkan kelajuan internet dengan lebih baik supaya dapat kita semua dapat berhubung melalui Zoom, O365 Teams, Skype, Hangout dan Slack untuk tujuan bekerja dan menjadi produktif semasa berada dalam tempoh PKP.

Cari tempat sambungan wi-fi yang terbaik
Sekiranya korang langgan pakej internet yang paling mahal sekalipun dan router dirumah tidak diletakkan pada tempat yang strategik, internet tidak akan laju. Apa yang korang perlu buat adalah dengan meletakkan router di bahagian tengah rumah, iaitu di kawasan yang tanpa dinding atau objek logam disekeliling serta berjauhan dengan pelataran nirwayar lain.


Satu cara lagi, korang perlu letakkannya di tempat yang tinggi untuk menggunakan sambungan jalur 5Hz dan menjadikan ia lebih cepat. Jika ada sedang berjauhan dengan router, pilih jalur 2.4Hz sebab ianya lebih sesuai untuk penjarakkan jauh dengan lebih julat penghantarannya melalui dinding dan objek pepejal.

Halang iklan yang tidak sepatutnya keluar
Menghalang iklan dari kelaur dari browser adalah cara yang bagus untuk mengurangkan kegunaan jalur lebar internet. Memandangkan ramai yang tengah bekerja di rumah, ini salah satu cara untuk hindari ilyanklan berniat jahat yang mengandungi niat penipuan phishing, malware atau virus. Dengan itu, ia dapat membantu mengurangkan kesesakan di rangkaian internet dan mempercepatkan tahap kelajuan internet korang.
Tutup Auto-sync pada aplikasi
Korang perlu tutup auto-sync pada aplikasi cloud-based untuk menghentikan penggunaan data pada latar belakang. Fungsi auto-sync ini adalah memeriksa data peranti dan komputer untuk dikemaskini/ Contoh aplikasi cloud-based adalah Dropox, Google Drive, Slack dan Todoist.

Sambungkan kabel ethernet untuk lebih kelajuan
Sambungan kabel ethernet pada komputer ataupun laptop untuk dapatkan kelajuan internet yang lebih lahu, stabil dan konsisten sehingga dua atau tiga kali ganda lebih baik berbanding menggunakan wi-fi.

Bertanggungjawab untuk kekal selamat 
Pada zaman sekarang, internet telah menjadi kegunaan dalam era digital dan semasa PKP berlangsung, ianya juga penting untuk anda jalankan tugas ataupun bekerja dari rumah. Tetapi. korang kena berjaga-jaga dari mencuri identiti.

Kita duduk dirumah dan jauhi koronavirus, kita juga perlu jauhkan diri dengan virus internet serta malware dengan memasang antivirus. Kosongkan cache anda dengan kerap bagi sesiapa yang mempunyai anak dan pastikan peranti mereka mempunyai fungsi kawalan ibubapa untuk langkah berjaga-jaga dan halang mereka dari memasuki web yang tidak sepatutnya.

Tetapkan semula untuk Sambungkan kembali 
Mungkin internet korang akan terganggu sesetengah waktu akibat ramai pengguna yang sedang menggunakan internet dan penggunaan wi-fi yang agak lama boleh menyesakkan lalu lintas rangkaian. Dengan menetapkan semula model korang, ianya mampu untuk menyegarkan sambungan wi-fi  dan memberikan produktiviti kerja yang lebih baik.

Jangan lupa bahagikan masa bekerja dengan diri sendiri ya. Luangkan masa untuk kekal tenang. Dalam masa yang sama, korang perlukan sambungan yang sihat bersama orang tersayang dan sama-sama berperang melawan covid-19 ni gais.





Sumber: Oh! Media

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/04/lancarkan-perjalanan-bekerja-dari-rumah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wali Kota Depok Minta Pekerja Swasta Bekerja Dari Rumah

Wali Kota Depok Minta Pekerja Swasta Bekerja Dari Rumah

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 158 hits
Namun jika tidak bisa menerapkan WFH maka pemilik usaha diminta mengatur batas minimal jumlah karyawan waktu kegiatan dan fasilitas operasional
Bekerja Dari Rumah Dengan Menggunakan Pocket Wifi Samurai Memang Berbaloi

Bekerja Dari Rumah Dengan Menggunakan Pocket Wifi Samurai Memang Berbaloi

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 349 hits
Bekerja Dari Rumah Dengan Plan Wifi Yang Sangat Menjimatkan Dalam masa perintah kawalan pergerakkan Covid 19 ni kebanyakkan pekerja diberi arahan bekerja dari rumah Ini memberi tekanan kepada para pekerja yang kena menggunakan internet Peni...
Laman Imisstheoffice Menawarkan Bunyi Latar Pejabat Untuk Mereka Yang Bekerja Dari Rumah

Laman Imisstheoffice Menawarkan Bunyi Latar Pejabat Untuk Mereka Yang Bekerja Dari Rumah

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 114 hits
Sudah hampir sebulan warga redaksi Amanz tidak bertemu secara fizikal dan pertemuan atas talian hanya dilakukan seminggu sekali Ini memberikan beberapa cabaran kerana bekerja di rumah mungkin lebih santai tetapi amat membosankan kerana tiad...
Rekaan Apartmen Khusus Untuk Bekerja Dari Rumah Dihasilkan Untuk Norma Baru Pasca Wabak

Rekaan Apartmen Khusus Untuk Bekerja Dari Rumah Dihasilkan Untuk Norma Baru Pasca Wabak

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 177 hits
Antara ramalan kami pasca wabak koronavirus ialah pekerjaan dari rumah akan mula menjadi normal dengan syarikat mula mempunyai prosedur dan kemudahan kepada kakitangan Tetapi rekaan ruang rumah di dunia sekarang tidak direka untuk memberika...
Batal Bazar Ramadan Langkah Terbaik Bendung Covid 19

Batal Bazar Ramadan Langkah Terbaik Bendung Covid 19

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 239 hits
Ia berisiko tinggi memandangkan menjadi lokasi tumpuan ramai orang 03 04 2020KUALA LUMPUR 9 Syaaban 1441H Jumaat Meskipun terbayang terbayang tiada lagi juadah beraneka rasa terhidang di atas meja semasa berbuka puasa namun bagi rata rata m...
Potret Kehamilan 5 Artis Tanah Air Saat Pandemi Corona Persiapkan Langkah Terbaik

Potret Kehamilan 5 Artis Tanah Air Saat Pandemi Corona Persiapkan Langkah Terbaik

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 163 hits
Daya tahan tubuh harus tetap dijaga agar tetap sehat Bukan hanya menjaga daya tahan tubuh sang calon ibu melainkan menjaga janin yang ada di dalam kandungan perlu dilakukan Berikut deretan artis Tanah Air yang tengah hamil di masa pandemi v...
Hikmah Duduk Rumah Sepanjang Pkp Waktu Terbaik Kutip Pahala Jangan Sia Siakan

Hikmah Duduk Rumah Sepanjang Pkp Waktu Terbaik Kutip Pahala Jangan Sia Siakan

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 347 hits
Baru baru ini selebriti terkenal Neelofa telah mengadakan live di Instagramnya bersama Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani Melalui perkongsian ilmu itu Neelofa bertanyakan apakah amalan terbaik yang boleh dibuat sepanjang ujian COVID 19 yang meland...
Langkah Terbaik Kurangkan Senggugut

Langkah Terbaik Kurangkan Senggugut

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 485 hits
AssalamualaikumLangkah Terbaik Kurangkan Senggugut Sebagai perempuan kebiasaannya akan lalui masalah senggugut setiap bulan Sakit tu hanya Allah swt je tahu macam mana peritnya Jika korang sebagai seorang perempuan tetapi tidak alami masala...
Covid 19 Bawa Pulang Pelajar Di Mesir Bukan Langkah Terbaik Albab

Covid 19 Bawa Pulang Pelajar Di Mesir Bukan Langkah Terbaik Albab

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 328 hits
KUALA TERENGGANU 14 April Pertubuhan Alumni Lepasan Blok Asia Barat menegaskan beberapa pertimbangan perlu diteliti pelbagai pihak terutama ibu bapa sebelum mengambil keputusan membawa pulang pelajar pelajar Malaysia di Kaherah Mesir Penger...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama