Laaaa Juai Apa Plak Kerajaan Melayu Isle Mana Boleh Juai Juai




MOHD MUKHLIS MOHD SYARIF


Bila saya sentuh kita move on untuk PRU15, saya ada kata yang jeneral walaun sekarang semuanya sudah tercyduk.

Tanaka Mustafa

ini salah sorang daripadanya yang jadi bibliophilia untuk pewala satu Malaysia; segala tulisan dia di jadikan gospel padahal mereka tak tahu pun apa yang mereka copy paste.

Kalau yang "cream of the crop" pun dah berpeluh tercyduk nak explain penjualan asset kerajaan oleh lebai (yang dia nafi tapi all cabinet action is a collective responsibilities) , inikan pula ignorant sheep. Ingat PRU15 sosial media akan jadi main battle ground, sebab itu JASA@J-KOM dapat 80 juta ( even pengkhianat pun tahu)

Lagi satu, geng-geng depa ini suka betul dengan pangkat hanya untuk nampak diri tu credible, tu yang pakat gila buh title Dr, Ustaz, Tuan Guru, Syeikh Maulana tapi hakikatnya kosong.

Sebab itu bila kita baca ayat

Dr Tanaka Mustafa

ni, tak ada satu pun ayat dia dari segi linguastik yang cerminkan dia ini seorang yang deep thinker apatah lagi pemegang sarjana kedoktoran.

Well ini bukan ad-hominem, i just hate fake persona trying to mislead people into believing that they are larger than life.


 












 


Aman Muhammad

YcenetnstSeprlihdoany nasSdueit s10g:oah13arSehd  · 

Jual beli aset adalah amalan biasa dunia bisnes/korporat, namun PAS jadikan ia sebagai naratif untuk memfitnah.

Oleh : Aman Muhammad.

1) Jual dan beli aset dalam dunia perniagaan adalah perkara biasa. Hari ni beli, esok jual. Samada beli aset dari syarikat non-muslim, atau jual aset kepada syarikat non-muslim, ia tidak menjadi isu pun sejak zaman BN jadi kerajaan lagi. Benda biasa je tu.

Jadi apa yang

Tanaka Mustafa



Dr Tanaka Mustafa

respon mengenai penjualan aset PNB kepada syarikat cina Batu Kawan Bhd tu, asasnya tiada masalah pun ia amalan biasa dunia bisnes.

Apa jua alasan Tanaka nak goreng justify beri dalil halal tindakan PNB jual aset, pun takde masalah.

Terima kasih Tanaka kerana beri respon.

Namun jika ada pertikaian pun, ia melibatkan pihak mana yang berkepentingan dalam urusan jual beli itu, tu sahaja.

2) Penjualan aset-aset TH (baca aset umat Islam) di zaman BN pun berlaku. Even kerajaan PAS Kelantan pun menjual aset-aset negeri.

Contohnya dalam Laporan Audit Negara mendedahkan, Kerajaan PAS Kelantan menjual tanah milik PMBK Sawit dengan harga yang rendah untuk bayar hutang syarikat, namun penjualan tanah dengan harga yang murah ini masih tidak mampu selamatkan PMBK Sawit, natijahnya PMBK Sawit melingkup dan terpaksa 'hentk operasi', staff pula diberhentikan kerja dengan pampasan yang tak seberapa.

3) Pada akhir tahun lepas, PAS membawa naratif fitnah "PH jual aset umat Islam" melalui isu penjualan aset TH Plantations. Disebabkan kelemahan PH menguasai media sosial pada ketika iti menyebabkan rakyat terpengaruh dengan naratif fitnah PAS itu.

Bukan sahaja di media sosial, bahkan PAS pergunakan masjid dan surau untuk sebarkan fitnah ini, siap tular video lebai PAS berceramah atas masjid menipu kata PH jual aset umat Islam, sampai hukum berdosa diazab kubur sebab jual aset TH.

4) Setelah PAS jadi kerajaan dan pada Julai yang lepas, Timbalan Menteri Agama PAS (cak!) berkata akan menilai semula penjualan aset-aset TH Plantations dan berkemungkinan akan membatalkan penjualan itu.

Maka bertakbirlah penyokong Tanaka seolah-olah Tuhan sudah memberikan kemenangan kepada mereka.

5) Namun pada 26 November lalu, Berita Harian melaporkan TH Plantations sudah mula menjual aset dan dijadualkan untuk tempoh 12 bulan akan datang. Eh, bukankah sebelum ini Timbalan Menteri PAS berkata akan nilai dan mungkin akan membatalkan?

Rupa-rupanya tidak, bukan nilai untuk batal, tapi menilai untuk terus menjual, cuma alasan jual tu tambah alasan 'Covid-19' je.

6) Jika dulu PAS bantah PH nak jual aset TH Plantations atas alasan ia masih boleh mencatat keuntungan. Habis tu kenapa hari ni TH Plantations sudah catat keuntungan tapi masih nak jual aset-aset tu lagi?

Inilah dunia bisnes sebenarnya, dari sudut ilmu bisnes tak jadi isu pun jual aset walaupun sedang catat keuntungan. Maka tindakan PH dulu yang mahu jual aset TH Plantations adalah TEPAT yang hari ini dibuktikan PAS sendiri yang tidak membantah pun penjualan aset-aset TH Plantations.

Kesimpulan:

Inilah yang sering aku ulang mengenai PAS, bahawa PAS hari ini dipimpin dan dikuasi oleh gerombolan Ulamak Jahat. Ulamak Jahat yang sanggup menipu dan memfitnah demi keuntungan politik.

Tapi takpa, aku tunggu Tanaka buat ulasan pasal penjualan aset TH Plantations pula. Apakah dalil yang akan Tanaka guna untuk halalkan penjualan itu.

Sekarang ni, UMNO pula yang istiqamah bantah penjualan tu. Walaupun UMNO buat itu adalah sekadar populis, itulah yang PAS buat dulu. Nak jadi 'hero' di mata rakyat.

Kalau tengok page Najib, ramai yang sudah kecam PAS.

Alhamdulillah.

What you give, you get back.

PAS kini dilihat sebagai penjual aset umat Islam.

Dulu mengata PH, kini Allah lempar balik tohmahan tu kepada PAS kembali.

Sekian.


 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/12/laaaajuai-apa-plakkerajaan-melayunisle.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pencapaian Kerajaan Melayu Isle Kredit Rating Bbb Yang Terburuk Semenjak 18 Tahun Lepas

Pencapaian Kerajaan Melayu Isle Kredit Rating Bbb Yang Terburuk Semenjak 18 Tahun Lepas

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 265 hits
MOHD MUKHLIS MOHD SYARIF Ramai yang tak perasan Fitch telah keluarkan satu rating credit yang baharu untuk Malaysia dari A kepada BBB Kenapa rating kredit itu penting untuk sesebuah negara Secara ringkas rating kredit akan memberi pelabur p...
Tahniah Kerajaan Melayu Isle

Tahniah Kerajaan Melayu Isle

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 164 hits
Shahbudin Husin Ku Nan dibebaskan daripada pertuduhan rasuah kerana pihak pendakwaan tidak mahu meneruskan perbicaraan Alhamdulillah dan tahniah kepada kerajaan Melayu Isle pimpinan Muhyiddin Pendakwaan tidak teruskan kes ke atas Ku Nan Bel...
3 Resepi Kek Tradisional Melayu Mudah Boleh Buat Sendiri Di Rumah

3 Resepi Kek Tradisional Melayu Mudah Boleh Buat Sendiri Di Rumah

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 742 hits
3 Resepi Kek Tradisional Melayu Mudah Boleh Buat Sendiri Di Rumah Kek sejenis manisan yang kini dinikmati tanpa mengira waktu dan musim Kalau dulu orang makan kek ni waktu ada perayaan ataupun keraian seperti kenduri kendara Kek ni bukan je...
Pegang Jawatan Bukan Bukti Kerajaan Melayu Islam

Pegang Jawatan Bukan Bukti Kerajaan Melayu Islam

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 203 hits
Sementara itu Ahli Parlimen Parit Buntar Datuk Seri Dr Mujahid membanding pengurangan ketara peruntukan untuk sekolah agama dan tahfiz Kata Mujahid PAKATAN HARAPAN memperuntukkan RM75 juta untuk tahun 2019 dan RM100 juta pada tahun 2020 bag...
Saifuddin Gabungan Parti Melayu Di Bentuk Tidak Timbul Isu Parti Mana Lebih Dominan

Saifuddin Gabungan Parti Melayu Di Bentuk Tidak Timbul Isu Parti Mana Lebih Dominan

papar berkaitan - pada 30/11/2020 - jumlah : 246 hits
KUANTAN Tidak timbul isu parti mana yang lebih dominan sekiranya gabungan Parti Pribumi Bersatu Malaysia PAS dan UMNO dibentuk bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke 15 nanti kata Setiausaha BERSATU Pahang Datuk Saifuddin Abdullah Menteri Kom...
Tahukah Anda Ini Sebab Kenapa Kerajaan Tidak Boleh Print Wang Ringgit Sesuka Hati

Tahukah Anda Ini Sebab Kenapa Kerajaan Tidak Boleh Print Wang Ringgit Sesuka Hati

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 384 hits
855 total views 412 views today Pernah tak anda terfikir sekiranya kerajaan tidak mempunyai wang kenapa Bank Negara Malaysia tidak mencetak sahaja wang tersebut bukan Ya perkara itu mungkin pernah menjengah ke dalam pemikiran kita sebelum i...
Pendakwaan Terpilih Boleh Jatuhkan Kerajaan

Pendakwaan Terpilih Boleh Jatuhkan Kerajaan

papar berkaitan - pada 30/11/2020 - jumlah : 212 hits
Seorang pemimpim veteran Umno meminta kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Muhyiddin Yassin tidak mengamalkan sikap pendakwaan dan penyiasatan terpilih seperti yang berlaku di bawah kerajaan Pakatan Harapan sebelum ini Mohamed Nazri Abdul A...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Asal Usul Coca Cola

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Crisis Management 101

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Internet Malaysia Masih Terkesan Dengan Kerosakan Kabel Dasar Laut Di Laut Merah

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat