Kumpulan Wanita Gesa Lebih Banyak Dana Bendung Jenayah Seksual Buli


Faye Kwan Kumpulan Daya Tindakan Wanita Sabah berkata, lebih banyak dana diperlukan daripada Belanjawan 2021 untuk meningkatkan perkhidmatan Pusat Khidmat Krisis Sehenti di hospital awam.PETALING JAYA: Sebuah kumpulan wanita Sabah menggesa lebih banyak dana diperuntukkan bagi mengambil dan melatih lebih ramai anggota polis untuk unit jenayah seksual.
Presiden Kumpulan Daya Tindakan Wanita Sabah (Sawo), Winnie Yee menyambut baik peruntukan sebanyak RM21 juta untuk pusat sokongan sosial setempat, tetapi berkata dana itu tidak banyak membantu jika agensi negeri tidak diberikan sokongan sama.
Beliau berkata, pusat berkenaan hanya dapat menawarkan perkhidmatan terhad, melainkan mereka bekerjasama dengan barisan depan seperti doktor dan polis.
“Kaunseling dan sokongan sosial hanya dapat melakukan sebanyak ini. Pada akhirnya, wanita dan kanak-kanak yang berdepan keganasan rumah tangga memerlukan tempat tinggal atau dirawat di hospital. Untuk mengambil tindakan undang-undang, kamu memerlukan bantuan pihak berkuasa terlatih,” katanya kepada FMT.
Yee berkata, lebih banyak dana diperlukan untuk mengambil dan melatih lebih ramai anggota jenayah seksual D11 dan meningkatkan perkhidmatan Pusat Khidmat Krisis Sehenti di hospital awam.
Beliau menyambut baik peruntukan RM3 bilion untuk memastikan sambungan internet bagi kumpulan B40.
“Ia berita baik untuk mempunyai belanjawan cukup besar bagi sambungan lebih baik, tetapi tiada gunanya menyediakan kredit kepada penduduk luar bandar di Sabah apabila mereka tidak dapat akses internet.”
Beliau berkata, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) serta agensi lain mesti memikirkan cara menghubungkan menara komunikasi dengan kampung itu.
Nisha Sabanayagam, pengurus program dan operasi Persatuan Tindakan Semua Wanita (Awam), berkata dana sepatutnya diperuntukkan bagi membendung keganasan siber berdasarkan jantina, terutamanya gangguan seksual dalam talian.
Beliau berharap sebahagian daripada peruntukan RM27 juta bagi keselamatan siber boleh menyelesaikan isu itu kerana Awam melihat peningkatan berterusan kes gangguan seksual dalam talian sejak 2018.
“Dalam kebanyakan kes, ia mengambil masa lama bagi SKMM mengambil tindakan dan menurunkan gambar atau video kerana kekurangan petugas dan kapasiti. Kami berharap dengan dana ini, sesuatu dapat dilakukan untuk mengambil lebih banyak tenaga kerja dan melatih anggota menangani keadaan sebegini.”
Pengarah Eksekutif Pertubuhan Pertolongan Wanita, Sumitra Visvanathan berkata, tidak dibangkitkan insentif Women@Work untuk wanita yang kembali bekerja, yang diumumkan dalam Belanjawan 2020.
Dengan kadar pengangguran wanita meningkat sebanyak 5.5% susulan pandemik Covid-19, beliau menggesa kerajaan mempertimbangkan keperluan wanita yang meninggalkan pekerjaan dalam pendidikan dan latihan teknikal dan vokasional.
“Ini peluang yang dibazirkan kerana pandemik ini memaksa lebih ramai wanita meninggalkan pekerjaan untuk menjaga tanggungan mereka. Jika tidak ditangani, kumpulan wanita ini lebih sukar memasuki pekerjaan sepenuh masa semula atau perlu menerima status bayaran berkurangan.”



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/11/kumpulan-wanita-gesa-lebih-banyak-dana.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lebih Rm164 Juta Diperuntuk Bendung Covid 19 Di Sabah

Lebih Rm164 Juta Diperuntuk Bendung Covid 19 Di Sabah

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 206 hits
KUALA LUMPUR 31 OKT Kerajaan telah memperuntukkan RM164 6 juta untuk mempertingkatkan usaha membendung penularan jangkitan Covid 19 di Sabah dari September hingga Oktober tahun ini Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Adham Baba berkata daripada...
7 Aktor Muda Ini Nekat Ciuaman Sama Wanita Lebih Tua

7 Aktor Muda Ini Nekat Ciuaman Sama Wanita Lebih Tua

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 208 hits
Karena alasan profesional maka para aktor ini nekat ciuman sama wanita lebih tua dalam suatu adegan Perbedaan usia yang sangat jauh membuat para penonton jadi salah fokus Kira kira siapa saja ya This is a content summary only Visit my websi...
1 304 Kes Lebih Banyak Kes Di Lembah Klang Berbanding Sabah

1 304 Kes Lebih Banyak Kes Di Lembah Klang Berbanding Sabah

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 269 hits
malaysiakini comDikemaskini Hari ini 7 15 pmSebanyak 1 304 kes baru telah dilaporkan setakat 12 tengah hari ini menjadikan jumlah kes positif Covid 19 di Malaysia adalah sebanyak 45 095 kes maklum Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah ...
Sosok Susan Wanita Yang Sukses Buat Suami Menyesal Pilih Pelakor Hidup Lebih Tajir Dan Pamer Ke Turki

Sosok Susan Wanita Yang Sukses Buat Suami Menyesal Pilih Pelakor Hidup Lebih Tajir Dan Pamer Ke Turki

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 276 hits
Inilah sosok Susan wanita sukses buat suami menyesal pilih pelakor yang kini jadi perhatian Lepas dari bayang bayang pelakor Susan berikan pembalasan kepada mantan suami dengan hidup lebih tajir Wanita yang memiliki nama lengkap Indah Susan...
6058 Ppim Gesa Skmm Ambil Tindakan Bendung Talian Haram Suara Merdeka 04 11 2020

6058 Ppim Gesa Skmm Ambil Tindakan Bendung Talian Haram Suara Merdeka 04 11 2020

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 279 hits
PENDEDAHAN yang dibuat oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Saifuddin Ismail mengenai jumlah talian prabayar berdaftar mungkin mencetuskan jenayah penipuan Sebanyak 1 377 862 talian prayabar didakwa didaftar secara meragukan bagi te...
Berilah Lebih Banyak Kail Dan Ikan Dalam Belanjawan 2021

Berilah Lebih Banyak Kail Dan Ikan Dalam Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 270 hits
Zaini Othman PENULIS merupakan antara jutaan rakyat Malaysia yang amat teruja ketika ingin melangkah masuk ke tahun 2020 Sejak dari kecil sudah didendangkan dengan Wawasan 2020 dan pastinya pada tahun yang sekian lama dinantikan diharapkan ...
Harap Najib Korek Banyak Cerita Lama Tun Supaya Sendiri Tampak Lebih Bersih Suci Hero

Harap Najib Korek Banyak Cerita Lama Tun Supaya Sendiri Tampak Lebih Bersih Suci Hero

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 281 hits
Dan kalau boleh tabur semula dedak untuk kami pakat sokong Najib jangan pentingkan diri sendiri sahaja Takkan no story untuk bersihkan juga nama big mama
Wanita Ini Sedang Hamil 8 Bulan Suami Malah Selingkuh Dan Lebih Memilih Pelakornya

Wanita Ini Sedang Hamil 8 Bulan Suami Malah Selingkuh Dan Lebih Memilih Pelakornya

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 206 hits
Nasib pilu harus dirasakan oleh seorang wanita Di saat tengah hamil besar sang suami justru meninggalkannya Hal itu ia curahkan dalam video singkat Tiktok yang diunggah oleh akun mayy565 hingga akhirnya viral di Tiktok Dalam video tersebut ...
Pemimpin Pas Lebih Banyak Dibenci Berbanding Pakatan Harapan Anwar

Pemimpin Pas Lebih Banyak Dibenci Berbanding Pakatan Harapan Anwar

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 286 hits
November 2 2020 Pemimpin Pas didapati lebih banyak dibenci pengguna Twitter berbanding pemimpin Pakatan Harapan mengikut tinjauan Kuala Lumpur School of Artificial Intelligence Pas yang kini sebahagian daripada komponen kerajaan Perikatan N...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus

Ipr Lonjak Pendapatan Peniaga B40

Perintah Berkurung Untuk Kanak Kanak Bawah 13 Tahun