Kopetro Lancar 5 Produk Baru Rte Lengquas Buat Stok Ramadan


KOPETRO Lancar 5 Produk Baru RTE LengQuas, Buat Stok Ramadan | Salam Jumaat buat semua sahabat. Alhamdulillah, hari ni hari Jumaat terakhir sebelum kita menyambut bulan Ramadan beberapa hari lagi. Indahya Jumaat hari ini juga merupakan hari pertama solat Jumaat tanpa penjarakkan yang dibenarkan sejak pandemik covid-19 melanda. Hari ini juga sempadan Singapura-Malaysia dibuka dan nampak betapa gembiranya rakyat Malaysia dapat menyeberang sempadan balik ke negara sendiri setelah 2 tahun hidup berkelana di negara jiran.


Banyak sungguh peristiwa hari ni yang pastinya seronok sebab beberapa hari lagi dah nak sambut Ramadan dan pastinya Ramadan kali ini cukup bermakna dan indah bila dapat bersama keluarga tercinta. 


Agak-agak ada tak sahabat pembaca yang turut ke Hari Terbuka LengQuas yang berlangsung dari 25 hingga 26 Mac di Taman Bukit Serdang, Seri Kembangan sambil dapat merasa sajian, dapat juga membeli produk RTE untuk stok.





Okay, dok bebel panjang ni bukan apa, cuma nak cerita tempohhari saya ke Hari Terbuka LengQuas di Seri Kembangan bersama rakan-rakan blogger. Saja suka-suka pergi sebab difahamkan ada jualan produk RTE ni pada harga kilang, jadi memang ambil kesempatan la untuk membeli buat spare untuk berbuka atau bersahur nanti. Kes terlajak bangun dan kesibukan untuk menyediakan juadah berbuka bukan sesuatu yang tak pernah berlaku, jadi produk RTE ni jadi penyelamat sementara. 


Seperti kebiasaan, hari terbuka produk makanan ni pasti ada makan-makan. Dah makin banyak produk LengQuas ni yang boleh menyenangkan para suri rumah dan mereka yang sibuk hingga tak sempat memasak.
 

Terdapat 11 Produk RTE LengQuas yang telah lama berada dipasaran ni yang cukup disyorkan bertepatan dengan motto LengQuas iaitu Mudah, Cepat Dan Enak, jadi anda kena cuba Paru Goreng Berlada, Daging Masak hitam, Daging Dendeng, Nasi Minyak Ayam Percik, Nasi Ayam Kukus, Nasi Briyani Ayam Rendang, Nasi Hujan Panas Ayam Kurma, Ayam Masak Hitam, Nasi Briyani Ayam Masak Merah, Nasi Lemak Sambal Ikan Bilis dan Nasi Putih Daging Masak Hitam.



Baca : 7 Menu Makanan Sejuk Beku Untuk Ringankan Tugas Di Dapur





5 Produk RTE terbaru Dapur Setempat KOPETRO : Daging Perap Beku, Ayam Pedas Korea, Ikan Merah Kukus, Ayam Cili Padi dan Puff Daging, 


Jadi dalam kesempatan tu, saya pun tak lepas peluang mencuba dan membeli buat stok kelima-lima produk yang baru diperkenalkan tu. 


Apa yang saya suka, produk RTE LengQuas ni tak perlu dimasak dalam kuali atau periuk dan tidak perlu dipanaskan lama, cukup mudah untuk disediakan dengan hanya tebuk lubang di atas plastik penutup. Masukkan ke dalam microwave selam 3 hingga 4 minit dan boleh diambil dan makan.


Tak ada microwave atau suka travel, tak perlu risau sebab produk ni anda boleh rendam dalam air panas dalam 6 minit dan boleh sedia dimakan. Masak jer air dalam kettle dalam bilik hotel tu, pastu masukkan pek RTE ni, cukup mudah kan.


1. Puff Daging
Pagi tadi perut terasa sangat lapar, sambil dok fikir nak makan apa dan teringat saya ada stok RTE LengQuas, jadi bersarapanlah dengan Puff Daging. Panaskan dalam microwave selama 3-4 minit jer dah boleh dimakan. Memang sedap dengan isi daging batang pinang yang cukup lembut walaupun saiznya agak tebal dan itulah yang mengenyangkan. Di dalam pek tu ada sos black pepper dan sayur lobak merah serta brokoli. Memang terlebih kenyang kalau dimakan seorang diri, jadi berkongsilah dengan the girl.


2. Ayam Pedas Korea
Bila Cik Meya tengok Ayam Pedas Korea ni terus dia nak cuba sebab katanya nak tahu sedap tak macam ayam goreng Korea yang eprnah dia makan. Ada 3 ketuk bahagian kepak dalam pek ni dan memang dia suka sebab terasa pedas manis dari sos dan bijan yang ditabur di atas ayam tu cukup membuat terbuka selera. Tak sempat makan dengan nasi, habis diratahnya. 


3. Ikan Merah Kukus
Mulanya agak risau nak makan Ikan Merah Kukus ni sebab takut berbau tapi bila dipanaskan dan cukup sedap dimakan. Tiada bau hanyir sebab dimasak dengan baik dan rasanya orang diet boleh la jadikan stok di rumah.


4. Ayam Cili Padi
Orang Malaysia terutamanya orang Melayu memang sukakan lauk yang pedas jadi Ayam Cili Padi ni memang cukup menepati selera saya yang sukakan masakan pedas. Memang seakan  masakan yang kita masak  di rumah. 


5. Daging Perap Barbeku
Sebagai peminat daging, memang saya cukup puashati dengan rasa daging perap barbeku ni yang tidak liat, lembap dengan sos terayaki serta kicap cair, wangi minyak bijan dan terasa cukup juicy. Nak kunyah pun tak sakit rahang.





Dah kata hari terbuka, pengunjung di jamu dengan makanan tengahari dari produk LengQuas. 






Pengalaman paling best, bila diberikan peluang melawat ke dalam Dapur Setempat KOPETRO, tempat penyediaan masakan serta tempat penyimpanan barangan serta diterangkan sedikit sebanyak cara pembungkusan produk. Cukup teratur bagi memastikan kualiti produk terjaga. Jangan risau sebab produk LengQuas diperakui HALAL serta mendapat pensijilan dari pihak berwajib.


Produk LengQuas ni bukan sesuatu yang asing pada saya dan memang antara produk yang saya simpan stok terutama di bulan Ramadan. 


Kalau dulu agak susah nak dapatkan produk LengQuas ni tapi kini, selain boleh didapati dari 800 ejen seluruh Malaysia, anda juga boleh mendapatkannya di stesen-stesen minyak, kedai serbaneka, kafe, pasaraya seperti ST Rosyam Mart.


Semasa hari terbuka tempohari, pihak LengQuas turut memberi peluang kepada orang ramai yang ingin menjadi ejen dan menjana pendapatan dengan produk LengQuas, jadi kalau berminat boleh la hubungi pihak LengQuas.


Untuk yang ingin mendapatkan informasi terkini atau berkenaan produk LengQuas, bolehlah ikuti mereka di sosial media berikut: 


Facebook: https://www.facebook.com/lengquas.official/
IG: https://www.instagram.com/lengquas.official/
Twitter: https://twitter.com/lengquas
Email: [email protected]
Whatsapp: +60 17-319 576


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2022/04/kopetro-lancar-5-produk-baru-rte.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Menu Baru Ready To Eat Produk Lengquas Dari Kopetro

5 Menu Baru Ready To Eat Produk Lengquas Dari Kopetro

papar berkaitan - pada 4/4/2022 - jumlah : 171 hits
5 MENU BARU READY TO EAT PRODUK LENGQUAS DARI KOPETRO Selamat berpuasa semua Harap tak terlambat lagi untuk wish Ramadan Citer pasal bulan puasa ni kan Mummy rasa relax sket tahun ni Sebab apa Tak perlu mummy masak duduk dapur lelama setiap...
Produk Terbaru Rte Lengquas Memang Sedap Hanya Panaskan 5 Minit Jer

Produk Terbaru Rte Lengquas Memang Sedap Hanya Panaskan 5 Minit Jer

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 210 hits
Hi Korang Ya ampun citer ni last week tapi baru ada masa nak citer hahBaru baru ini kak lily ke Hari Terbuka LengQuas bertempat di Dapur Setempat Kopetro Di sebabkan dekat dengan opis so time lunch panjang ermm haruslah ke sini kebetulan me...
Tergoda Dengan Lima Produk Baru Daripada Lengquas Kena Cuba Ini

Tergoda Dengan Lima Produk Baru Daripada Lengquas Kena Cuba Ini

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 135 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Hari tu Maha ada hebohkan pada semua tetang kat sosial media Hari Terbuka LengQuas yang diadakan dua hari iaitu 25 dan 26 Mac ...
Implora Cosmetics Luncurkan Produk Baru Gaet Mahalini Dan Lyodra Sebagai Ba

Implora Cosmetics Luncurkan Produk Baru Gaet Mahalini Dan Lyodra Sebagai Ba

papar berkaitan - pada 8/4/2022 - jumlah : 104 hits
Produk baru yang diluncurkan Implora Cosmetic kali ini adalah delapan warna baru untuk produk Urban Lip Cream Matte dan dua serum wajah
Gary Perjelas Khabar Angin Leessang Bakal Lancar Album Baru

Gary Perjelas Khabar Angin Leessang Bakal Lancar Album Baru

papar berkaitan - pada 27/3/2022 - jumlah : 185 hits
Ada tak peminat kumpulan Leessang di sini Baru baru ini tersebar satu khabar angin yang mengatakan bahawa kumpulan rap duo itu akan membuat reunion semula Ini kerana satu muka depan album yang didaftarkan di laman penstriman lagu global Spo...
Me Nate Steak Hub Lancar Ramadan Mubarak Iftar Platter Dan Mubarak Iftar Nate Box

Me Nate Steak Hub Lancar Ramadan Mubarak Iftar Platter Dan Mubarak Iftar Nate Box

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 231 hits
Me nate Steak Hub Lancar Ramadan Mubarak Iftar Platter dan Mubarak Iftar Nate Box Bahang Ramadan kian terasa dengan perkiraan kurang dua minggu lagi untuk menjengah kita Mana tidak terasa bila buka social media jer banyak sungguh nampak hot...
Pemerintah Pastikan Stok Minyak Goreng Aman Saat Ramadan

Pemerintah Pastikan Stok Minyak Goreng Aman Saat Ramadan

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 121 hits
Kementerian Perindustrian memastikan dan menjanjikan stok minyak goreng aman selama Ramadan Direktur Jenderal Industri Argo Kemenperin Putu Juli Ardika mengatakan saat ini minyak goreng curah tengah digelontorkan secara bertahap
Makanan Percuma Jualan Harga Kilang Sempena Hari Terbuka Lengquas Di Dapur Setempat Kopetro

Makanan Percuma Jualan Harga Kilang Sempena Hari Terbuka Lengquas Di Dapur Setempat Kopetro

papar berkaitan - pada 27/3/2022 - jumlah : 334 hits
Hi Korang Bertarikh pada 25 Mac 2022 Kopetro Food Sdn Bhd telah menganjurkan program Hari Terbuka LengQuas yang terletak di Dapur Setempat Kopetro Taman Bukti Serdang Secara tidak langsung bukan saja aku berpeluang untuk rasa 5 keluaran pro...
Jelang Ramadan Pemkot Pasuruan Gelar Pameran Produk Umkm

Jelang Ramadan Pemkot Pasuruan Gelar Pameran Produk Umkm

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 134 hits
Gus Ipul menyampaikan Anggaran untuk peningkatan UMKM di Provinsi Jawa Timur sekitar Rp26 triliun lebih yang akan dibagi kabupaten dan kota termasuk Kota Pasuruan meskipun anggaran yang didapat tidak sebesar kota lain hal ini dikarenakan ju...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas