Kokain Seberat 12 Tan Bernilai Rm2 4 Bilion Dirampas Dalam Op Eagle



Menurut Wikipedia, kokain atau kokaina ialah alkaloid tropana berhablur yang diperoleh dari daun-daun koka. Ia adalah perangsang sistem saraf pusat dan pembantut selera yang menghasilkan apa yang diperihalkan sebagai perasaan sangat gembira dan pertambahan tenaga. 

Walaupun paling biasa digunakan secara rekreasi untuk kesan ini, kokaina ialah anestesia topikal yang digunakan untuk pembedahan mata, tekak, dan hidung. Kokaina boleh mengakibatkan ketagihan psikologi, dan pemilikan, penanaman, serta pengedarannya untuk kegunaan bukan perubatan atau kegunaan yang tidak dibenarkan oleh kerajaan adalah haram di hampir-hampir semua negara di dunia.

Melalui carian, Cochrane memberi ulasan bahawa pengguna kokain memainkan peranan dalam penyebaran penyakit berjangkit seperti AIDS, hepatitis dan batuk kering, dan juga dalam jenayah, keganasan dan pendedahan ubat neonatal.

Kita terus ke berita yang dipaparkan di ruangan utama myMetro, kokain seberat 12 tan bernilai RM2.4 bilion dirampas dalam OP Eagle di Butterworth, Bayan Lepas dan Padang Serai, Kedah 10 September lalu.

Sumber : myMetro 21 September 2019
Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata, aktiviti penyeludupan dadah didalangi sindiket antarabangsa itu menggunakan Malaysia sebagai lokasi transit sebelum bahan terlarang itu dihantar ke negara lain.


“Sindiket ini cuba mengaburi pihak berkuasa dengan menggunakan kaedah baru iaitu mencampurkan dadah ke dalam arang batu yang sukar dikesan menggunakan teknologi dan kaedah biasa.

Artikel yang boleh didapati berkaitan kokain adalah seperti disenaraikan di bawah;
1- 15 Fakta Menarik Mengenai Kokain yang anda tak tahu
    Sebaik sahaja seseorang mengambil dadah ini, telah terbukti bahawa hampir mustahil untuk melepaskan diri daripada dadah ini secara fizikal atau mental.

2- 7 Fakta Menyeramkan Hasil Kerja Kokain Dalam Tubuh Manusia
    


3- Penyalahgunaan Kokain – Sejarah Kokain
    Pada tahun 1886, sebuah obat mujarab yang mengandung kokain dari daun koka dan kafein dari kacang kola Afrika dipasarkan di Atlanta, dijual sebagai tonik otak direkomendasikan sebagai obat untuk sakit kepala, alkoholisme, kecanduan morfin, sakit perut, dan kram menstruasi. 
Obat mujarab ini, tepatnya bernama Coca-Cola, menjadi salah satu ramuan yang paling populer di negeri ini. Tetapi karena efek samping dari kokain, Coca-Cola Company setuju untuk menggunakan coca tanpa kokain pada tahun 1903.

4- Efek Kokain Terhadap Otak dan Tubuh yang Harus Anda Ketahui
    Kokain adalah stimulan kuat yang memengaruhi fungsi otak. Inilah sebabnya kokain dapat mengubah suasana perasaan, cara berpikir, kesadaran, dan perilaku pemakainya. Efek kokain biasanya akan muncul segera setelah seseorang menggunakannya. 
Bahkan, dosis kecil saja (kurang dari 100 miligram) dapat membuat pemakainya merasa merasa segar, gembira, bersemangat, banyak bicara, serta percaya diri dalam waktu singkat. Beberapa orang yang menggunakan zat ini juga mengaku merasa bahwa pancainderanya lebih sensitif terhadap rangsangan.

simieY: terkedu...

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.simiey.info/2019/09/kokain-seberat-12-tan-bernilai-rm24.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+simiey/nQtu+(simiey%5Bdot%5Dcom)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rampasan Dadah Terbesar Negara Kokain Dalam Arang Batu Bernilai Rm 2 4 Bilion Dirampas Di Pulau Pinang

Rampasan Dadah Terbesar Negara Kokain Dalam Arang Batu Bernilai Rm 2 4 Bilion Dirampas Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 378 hits
George Town Polis berjaya merampas 12 tan kokain dicampur arang batu bernilai RM 2 4 bilion dalam tiga kontena di Terminal Kargo Utara Butterworth daripada satu sindiket penyeludupan dadah antarabangsa pada 10 September lalu Ketua Polis Neg...
Adun Sg Lembing Bauksit Di Bukit Goh Bernilai Rm2 Bilion

Adun Sg Lembing Bauksit Di Bukit Goh Bernilai Rm2 Bilion

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 287 hits
KUANTAN Bauksit bernilai lebih RM2 bilion yang masih tersadai di tanah rancangan Felda Bukit Goh mampu memberi pendapatan kepada Kerajaan Negeri Pahang sehingga RM2 juta Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Lembing Datuk Suhaimi Md Shah berkat...
Kokain Campur Arang Batu Rm2 4 Bilion

Kokain Campur Arang Batu Rm2 4 Bilion

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 227 hits
POLIS Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman merampas 12 tan kokain dicampur arang batu bernilai RM2 4 bilion selepas merampas tiga kontena dalam Op Eagle di Butterworth 10 September lalu Sindiket membawa dadah dari Amerika Selatan it...
Rokok Seludup Bernilai Lebih 5 Juta Dirampas

Rokok Seludup Bernilai Lebih 5 Juta Dirampas

papar berkaitan - pada 20/9/2019 - jumlah : 341 hits
Almamak tumpas lagi mana nak cari bekalan ni Kena beli rokok halallah nampaknya Mesti ramai penggemar rokok seludup pening kepala ssekarang kan Sebab tadi Ohmedia perasan yang pihak berkuasa sekali lagi berjaya membongkar sindiket rokok sel...
Bongkar Cerdiknya Ph Jual Aset Negara Rm2 5 Juta Tiap Jam

Bongkar Cerdiknya Ph Jual Aset Negara Rm2 5 Juta Tiap Jam

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 260 hits
PH jual RM36 bilion aset negara dalam 500 hariKL Kerajaan PH telah menjual terlampau banyak aset negara iaitu RM35 789 bilion dalam hanya 500 hari pemerintahannya bersamaan purata RM60 juta sehari atau RM2 5 juta setiap jam Butiran terperin...
26 Bank Akan Batalkan Caj Perkhidmatan Rm2 Rm0 50

26 Bank Akan Batalkan Caj Perkhidmatan Rm2 Rm0 50

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 219 hits
Sebanyak 26 bank bersetuju menghentikan bayaran untuk transaksi konvensional di cawangan mereka di seluruh negara susulan kemarahan pengguna yang mengatakan amalan itu tidak adil Pengumuman oleh Persatuan Bank bank Di Malaysia yang terdiri ...
Ex 1mdb Chief Rm2 93bil Loaned To Jho Low S Company Without My Approval

Ex 1mdb Chief Rm2 93bil Loaned To Jho Low S Company Without My Approval

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 282 hits
Datuk Seri Najib Abdul Razak at the Kuala Lumpur Courts Complex AZMAN GHANI The StarKUALA LUMPUR An executive director of 1Malaysia Development Bhd who is currently at large went behind his boss s back by signing an agreement between 1MDB a...
Diy Almari Rosak Dengan Bajet Rm2 30

Diy Almari Rosak Dengan Bajet Rm2 30

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 767 hits
AssalamualaikumBismillahMacam lama sudah tau tidak menulis tentang projek DIY Kali terakhir punya entri ialah Senang je guna dua bahan saja Hari ini pula aku nak share pula macam mana nak DIY almari rosak dengan bajet RM2 30 Biar betul RM2 ...
Khalid Alu Alukan Dpmm Beli Rm2 000 Sekaki Persegi Tanah Kg Baru

Khalid Alu Alukan Dpmm Beli Rm2 000 Sekaki Persegi Tanah Kg Baru

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 272 hits
MALAYSIAKINI Kementerian Wilayah Persekutuan menyatakan bahawa ia terbuka dan tidak menghalang mana mana pihak untuk menawarkan harga yang lebih tinggi asalkan syarat pemilikan dipatuhi iaitu milik orang Melayu Menterinya Khalid Abdul Samad...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan