Kisah Seram Misteri Diganggu Berkali Kali Di Rumah Sendiri


Assalamualaikum dan salam sejahtera


Apa khabar buat semua pembaca dan rakan-rakan semua? Kembali lagi ke rancangan "Kisah Seram Apa Minggu Ini? Alhamdulillah, kita telah memasuki episod ke 65. Tak sangka kali ini merupakan kali yang ke 65 aku kongsikan kisah seram di sini. Baiklah kali ini aku nak kongsikan dengan anda satu kisah seram yang tidak kurang seramnya juga. Tema kisah seram kali ini adalah rumah sendiri. Ya, bertepatan dengan Perintah Kawalan Pergerakan dimana anda perlu berada di rumah sendiri, jadi kali ini aku memilih tema yang sama. Jemput baca kisah ini sebeum tidur ya. ✌😎
Artikel Berkaitan : [ Kisah Seram Jururawat di Hospital Lembah Kelang ]
MISTERI DIGANGGU BERKALI-KALI DI RUMAH SENDIRI

Kisah ini terjadi kepada diri saya sendiri dan juga bersama keluarga. Rumah kami mula dibina pada peghujung tahun 2013. Tahun pertama kami tinggal di rumah ni iaitu pada tahun 2014, ketika saya tinggal di rumah bersama abang kerana ibu bapa kami keluar untuk menyelesaikan urusan mereka di luar, kami hanya tinggal berdua sahaja. 
Pada mulanya tidak merasa apa-apa yang seram kerana kami masih gembira kerana telah berpindah ke rumah baru kami. Tetapi apabila waktu maghrib ketika saya bersama abang duduk bersembang di ruang tamu rumah kami, secara tiba-tiba remote control astro yang diletakkan di atas speaker terjatuh dengan sendiri tanpa disentuh oleh sesiapapun. 
Kami mula hairan memikirkan bagaimana remote tu boleh terjatuh sendiri sedangkan remote tu tidak diusik oleh sesiapapun, nak dikatakan remote tu jatuh disebabkan gegaran pada speaker memang tidak masuk akal kerana ketika itu kami tidak menonton tv dan speaker juga tidak digunakan. Jadi bagaimana remote tu boleh terjatuh dengan sendiri. Kemudian, saya angkat semula remote tu dan letakkan di atas meja pula, tiba-tiba kami terdengar bunyi seperti botol kaca bergolek. Kami terus keluar dari rumah untuk melihat apa yang berlaku

Tetapi,kami tidak melihat sebarang botol kaca yang tegak mahupun yang tergolek di sekitar rumah kami. Mustahil jika kucing yang terlanggar botol kaca hingga jatuh bergolek sedangkan tidak ada satupun botol kaca di luar rumah. Kami pun merasa tidak sedap hati, terus masuk ke dalam rumah dan duduk di ruang tamu bersama dan menunggu ibu bapa kami pulang ke rumah. Rumah kami ini sebenarnya dikatakan ada makhluk lain disekitarnya, datuk saya yang mempunyai sedikit kebolehan melihat rumah kami ketika masih dalam pembinaan dan pada keesokannya, dia berkata ketika dia sedang tidur dia termimpi ada sesuatu yang menyerupai abang saya di rumah kami. 
Tetapi dia berkata benda itu tidak mengganggu, jadi siapa pula yang mengganggu kami pada waktu maghrib itu? Seterusnya, bapa saya ni ialah seorang kakitangan kerajaan yang telah bersara. Jadi, pada waktu malam dia kadang-kadang keluar untuk ke warung berdekatan untuk berjumpa kawan-kawannya dan duduk untuk minum teh. Apabila hendak pulang ke rumah, dia menunggang motorsikalnya hingga ke rumah kami. Ketika dalam perjalanannya, dia tidak diganggu tetapi ketika sampai di rumah, dia terdengar bunyi tin yang banyak.
Diapun masuk ke rumah dan terus tidak mengendahkan bunyi itu. Setelah beberapa tahun berlalu, saya kembali di ganggu. Pada suatu malam itu, sedang tidur kemudian apabila terjaga sekitar pukul 1-3 pagi, saya telah terjaga tetapi mata tidak boleh terbuka, saya tidak boleh mengeluarkan suara dan saya sukar untuk bernafas. Saya cuba untuk mengeluarkan suara tetapi gagal. 
Artikel Berkaitan : [ Kisah Seram Jururawat di Hospital Lembah Kelang ]


Saya hanya teringat kalimah "Allahuakhbar". Saya terus cuba sebut dan sebut untuk beberapa kali kemudian terus saya boleh bergerak, mata boleh dibuka, saya boleh bernafas dengan mudah dan saya boleh bercakap. Alhamdulillah tidak berlaku apa-apa pada saya. Beberapa bulan kemudian, saya diganggu lagi....haish..asyik2 lah saya kena ganggu..nasib lah katakan. Ketika saya sedang baring-baring di atas katil di dalam bilik saya sambil bermain telefon, tiba-tiba bantal yang disusun terjatuh dengan sendiri kemudian saya terdengar orang memberi salam "Assalamualaikum"

Bunyinya sungguh perlahan seperti jauh dari saya dan nada suaranya begitu lembut dan sopan sekali,saya mula berasa hairan, kemudian saya keluar dari bilik dan melihat tiada sesiapa yang datang dan ahli keluarga saya tidak mendengarnya. Hanya saya seorang sahaja yang di dalam bilik yang terdengar suara itu walhal, di dalam bilik saya sukar untuk mendengar suara orang yang datang dan memberi salam di hadapan rumah kami. 
Saya pun tidak mahu mengendahkan suara itu dan terus sambung bermain games di telefon saya. Nasib baik hanya itu sahaja gangguannya,kalau lebih teruk mungkin saya tidak akan berani tinggal di rumah seorang diri dan tidak berani untuk tidur seorang diri.Terima kasih kerana sudi membaca kisah saya yang tidak seberapa ini,harap anda terhibur...

JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DISELUBUNGI MISTERI!!!!!
Artikel Berkaitan : [ Perbezaan Batu Nisan Lelaki dan Perempuan ]
Sumber : Cerita Seram | Google Image

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://aerillhassan.blogspot.com/2020/03/kisah-seram-misteri-diganggu-berkali.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Seram Ibu Rakam Kejadian Aneh Di Rumah Anaknya Seolah Olah Ditolak Berkali Kali

Seram Ibu Rakam Kejadian Aneh Di Rumah Anaknya Seolah Olah Ditolak Berkali Kali

papar berkaitan - pada 16/3/2020 - jumlah : 141 hits
Pergh Menyeramkan betul kalau ada budak kecil tegur sesuatu pada waktu malam kan Dahlah tak ada sesiapa dekat sebelah dia boleh pula dia bercakap seorang diri dan main tolak berkali kali Ohmedia faham budak budak akan nampak makhluk halus s...
Buat Sendiri Dalgona Coffee Di Rumah Guna 3 Bahan Sahaja Mudah Dan Sedap Macam Kopi Mahal

Buat Sendiri Dalgona Coffee Di Rumah Guna 3 Bahan Sahaja Mudah Dan Sedap Macam Kopi Mahal

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 425 hits
Assalamualaikum Dalgona Coffee Tiba tiba viral minggu ini dengan Dalgona Coffee Ramai yang kongsikan kopi masing masing di media sosial Sungguh menggoda Lalu lalang di facebook dan instagram Macam macam versi dan kaedah boleh digunakan untu...
Kisah Tuan Rumah Cina Dan Penyewa Melayu

Kisah Tuan Rumah Cina Dan Penyewa Melayu

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 102 hits
Saya ambil print screen ini dr wall Ust Wan Ji Junot Wan Hussin Pagi tadi saya naikkan status bahawa saya tolak rasis dan perkauman sbb saya mahu kita hidup rukun dan dan damai dalam negara berbilang bangsa Terus terang airmata saya tergena...
Bunuh Ibu Sendiri Ini Kisah Gypsy Rose Blanchard

Bunuh Ibu Sendiri Ini Kisah Gypsy Rose Blanchard

papar berkaitan - pada 15/3/2020 - jumlah : 214 hits
BUNUH IBU SENDIRI INI KISAH GYPSY ROSE BLANCHARD Melihatkan wajah manis gadis bernama Gypsy Rose ini siapa sangka dia sanggup membunuh ibunya sendiri Lebih lagi di mata dunia orang melibat ibunya sangat menyayangi Gypsy Apa penyebab kenapa ...
Cara Membuat Disinfektan Sendiri Di Rumah Efektif Cegah Virus Corona

Cara Membuat Disinfektan Sendiri Di Rumah Efektif Cegah Virus Corona

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 26 hits
Di tengah pandemi virus Corona yang penyebarannya semakin luas dan pesat banyak orang mulai melakukan berbagai macam langkah antisipatif Hal ini dilakukan tidak hanya agar mereka tidak tertular namun juga agar tidak menulari orang lain
Cara Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah Tanpa Perlu Guna Mesin

Cara Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah Tanpa Perlu Guna Mesin

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 220 hits
Cara Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah Tanpa Perlu Guna Mesin Anak kat rumah mee suka makan mee cuma memang selalu beli mee kuning yang dah siap kat kedai jual barang basah je Mungkin disebabkan mee kuning ni harganya pun tak adalah mahal man...
Cacat Penglihatan Tetap Cari Rezeki Azmi Saat Berjaya Beli Rumah Sendiri

Cacat Penglihatan Tetap Cari Rezeki Azmi Saat Berjaya Beli Rumah Sendiri

papar berkaitan - pada 13/3/2020 - jumlah : 91 hits
Memegang status orang kelainan upaya cacat penglihatan tidak menghalang vokalis kumpulan Caliph Buskers Azmi Saat mencipta kejayaan dalam industri muzik tempatan Kini hasil titik peluh dan usaha gigih sepanjang bergelar anak seni membuahkan...
Amalkan Surah Al Fatihah Amalan Ini Sebagai Pendinding Setiap Kali Keluar Rumah

Amalkan Surah Al Fatihah Amalan Ini Sebagai Pendinding Setiap Kali Keluar Rumah

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 70 hits
Dalam keadaan sekarang ini bagi yang terpaksa keluar bekerja atau perlu keluar membeli barangan keperluan harian dan uruskan hal hal tertentu hati pasti akan berdebar Risau dengan keadaan virus ini yang masih tiada ubat Namun orang kata keh...
Kisah Maslamah Kelaparan Di Rumah Khalifah Umar Abd Aziz

Kisah Maslamah Kelaparan Di Rumah Khalifah Umar Abd Aziz

papar berkaitan - pada 23/3/2020 - jumlah : 78 hits
Sebagai seorang keluarga raja Maslamah bin Abdul Malik terkenal sebagai seorang yang sangat mewah dalam hidup hinggakan mahu makan makanan yang mahal dan lazat sahaja Gambar HiasanPada suatu hari Khalifah Umar bin Abd Aziz yang sangat soleh...
Kubur Berdarah Di Alor Setar Tular

A Living Room In The Chic Nature Style

Lefthanded Nak Teruskan Juga Cubalah Biarlah Mahkamah Yang Menentukannya

Tanda Kalau Kamu Sudah Di Passion Mu

Langkah Langkah Yang Kamu Lakukan Saat Kamu Bimbang Menentukan Pilihan

Zoey Rahman Hadiahkan Sebuah Kondominium Berharga Setengah Juta Ringgit

Masak Bubur Asyura Makan Bubur Asyura Dalam Tempurung

5 Tips For Facebook Engagement



Senarai Lagu Tugasan Konsert Ketujuh Big Stage 2020 Minggu 7 Separuh Akhir

Keputusan Kedudukan Markah Peserta Konsert Keenam Big Stage 2020 Minggu 6 Suku Akhir

Kisah Disebalik Gambar Pertama Yang Dimuatnaik Ke Internet Pada 1992

Operasi APT41 Bagaimana Rakyat Malaysia Terlibat Kempen Perang Siber China

Bagaimana Kematian Akibat Tidur Dalam Kereta Boleh Berlaku


Virus Mula Mengganas

Kawat Jaring Batas Timbun Pokok Betik

8 Resepi Nasi Goreng Sedap Macam Makan Kat Kedai

Mana Lebih Untung Bagi Ph Berbaik Atau Bermusuh Dengan Tun

Larangan Masker Scuba Bikin Pedagang Masker Resah Warga Pakai Masker Salah Tidak Pakai Juga Salah

Kereta Ditimpa Konkrit Mangsa Patah Tangan Kiri Rakan2 Titip Doa