Kisah Sedih Ditipu Sepupu Sendiri Tubuh Dijual Oleh Sepupu Semata Mata Untuk Bayar Sewa Bilik


Mangsa Orang Ambik Kesempatan
Nak kata naif, ada ilmu. Cuma tak tahu akibat perbuatan yang dilakukan oleh orang itu menjadikan dia boleh mengandung. Datang dihantar oleh emak, ayah dan kakak.
Sekali lihat tulisan di dalam borang profile diri, dapat saya meneka dia ini safih. Bahasa sekolah orang hari ini slow learner. Bahasa kampung kata dia lembam. Lebih tidak berbahasa orang melabel sebagai 3/4 (tiga suku).
Akalnya setakat itu bukan kehendak diri. Tetapi itu yang Allah beri. Siapa yang mengata akan kekurangan ini samalah mencela pemberian Allah.
Akalnya tidak mampu memikir baik buruk akibat sesuatu yang belum pernah dilakukan.
Semua orang tahu berzina itu dosa besar. Tapi kalau yang lembam ni tahu ke zina tu apa? Tak tahu pun akibatnya dari zina tu menyebabkan mengandung. Yang dia tahu orang dah kahwin boleh mengandung tetapi bagaimana terjadi menjadi rahsia dalam kamar.
Pendedahan yang berkias kepada orang macam tidak sampai ke akalnya. Orang macam ni kena cerita terus terang, tak payah beralas berlapik bagai.
Kesian mereka menjadi mangsa penganiyaan. Tambahan ada yang ambil kesempatan.
Ceritanya begini, konon ingin berdikari, nak bekerja. Sepupu bawa tinggal di rumah sewa di bandar. Kerana percaya itu sepupu, tak diselideki cara hidup sepupu tu macamana.
Rupanya sepupu jenis, jantan boleh ikut masuk bilik sewa. Satu malam, sepupu bawa kawan kawan masuk bilik sewa. Tidor bersama. Maka dia yang baru datang tak tahu apa apa. Sedang tidor malam, tiba tiba ada lelaki buka pakaiannya dan lakukan perbuatan terkutuk. Sehari semalam dia dikurung dan dikerjakan sepuas nafsu. Esoknya dia ditinggalkan begitu saja.
Kerja yang dijanjikan entah kemana, dia menjadi trauma dan separuh gila. Kemudian dimasukkan hospital kerana cubaan bunuh diri. 2 minggu ditenangkan di wad. Bila discaj, balik sehari ke bilik sewa sepupu, diganggu semula oleh kawan kawan sepupu. Esoknya masuk semula hospital kerana muntah muntah dan pening. Ketika ini baru urine test dilakukan, didapati positif. Barulah dia membuka cerita yang dirinya pernah diperkosa.
Laporan polis dibuat. Bila sepupu dihubungi, jawapannya “saya tak ada apa apa hubungan dengan dia”.
Sampainya hati, itu jawapan yang diberi.
Jabatan Kerja Sosial Perubatan menyediakan laporan untuk menempatkan di Kompleks Asnaf, Kuantan. Duduk di sana sebulan, mengalami tekanan kesan trauma dirogol menyebabkan pakar psiaktri menyarankan dia hantar kepada keluarga. Setelah keluarga dapat dikesan, pihak pentadbiran Kompleks Asnaf menghantar kepangkuan keluarga. Pun cuma sehari, dia diletakkan di rumah nenek.
Tinggal di rumah nenek tanpa sebarang bimbingan dan ilmu menjadikan trauma dirogol menjadi tekanan menghantui diri. Kekesalan mempercayai sepupu hingga dirogol membuat diri rasa tidak berguna. Keluarga bertindak mencari rumah perlindungan yang dapat memberikan bimbingan dan ilmu.
Dunia hari ini dihuni oleh ramai orang yang suka ambik kesempatan. Sepupu mengambil kesempatan memperdagangkan tubuhnya untuk bayar sewa bilik. Lelaki ambil kesempatan melunaskan nafsu sarakah tidak kira siapa. Yang jadi mangsa adalah orang yang tidak tahu apa apa.
Semoga menjadi iktibar kepada keluarga di luar sana, apabila ada ahli keluarga dikesan sebagai orang kelainan upaya, jangan dibiarkan keluar berkerja konon berdikari. Akan ramai yang mengambil kesempatan atas dirinya yang kurang akal. Mereka ini lurus bendul, akan bercerita A to Z tanpa selindung apa apa.
Dunia Yang Sakit,
Mak Liza
The post Kisah Sedih Ditipu Sepupu Sendiri, Tubuh Dijual oleh Sepupu Semata-mata Untuk Bayar Sewa Bilik appeared first on dePalmaSP.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://depalmasp.com/kisah-ditipu-sepupu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rekaan Galaxy S10 Telah Ditiriskan Sendiri Oleh Laman Samsung

Rekaan Galaxy S10 Telah Ditiriskan Sendiri Oleh Laman Samsung

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 241 hits
Rekaan Samsung Galaxy S10 telah tertiris sebelum ini tetapi bukan dari imej pengolokan rasmi Hari ini Samsung telah menerbitkan artikel mengenai One UI mereka menerusi laman Samsung Newsroom Menarik sekali di dalamnya imej peranti dengan sk...
Kisah Abang Jack Membina Sekolah Sendiri Kerana Mahu Kanak Kanak Miskin Ada Peluang Belajar

Kisah Abang Jack Membina Sekolah Sendiri Kerana Mahu Kanak Kanak Miskin Ada Peluang Belajar

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 473 hits
Kerana kesusahan hidup Undang Suryaman 42 terpaksa melupakan alam persekolahannya suatu ketika dahulu Tetapi kini lelaki yang hampir separuh abad usianya ini bertekad mahu memastikan semua kanak kanak yang lahir daripada keluarga miskin mem...
Bukan Foto Cantik Semata Mata Norman Hakim Mahu Anak Kongsi Perkara Bermanfaat Di Media Sosial

Bukan Foto Cantik Semata Mata Norman Hakim Mahu Anak Kongsi Perkara Bermanfaat Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 1255 hits
Anak Norman Hakim Marissa Dania memang cantik orangnya Walau pun baru berusia 14 tahun namun pesona gadis ini berjaya mencuri tumpuan ramai Lebih lebih lagi di dalam media sosial Perhatian yang diterima Marissa secara tidak langsung menjadi...
Rupanya Harga Kfc Mahal Hanyalah Fitnah Semata Mata Ini Jawapan Sebenar

Rupanya Harga Kfc Mahal Hanyalah Fitnah Semata Mata Ini Jawapan Sebenar

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 888 hits
KECOH PASAL KFC NAIKKAN HARGA TAPI RUPA RUPANYA APA YANG KFC BUAT IALAH Media sosial kecoh harga set ayam KFC Snack Plate yang sebelum ini berharga RM12 30 naik kepada RM15 30 manakala bagi set Dinner Plate dari RM15 60 naik kepada RM19 60 ...
Fitnahsudahmenang Syarikat Besar Tak Perlu Bayar Sst Tetapi Rakyat Miskin Diperas Oleh Sst Najib

Fitnahsudahmenang Syarikat Besar Tak Perlu Bayar Sst Tetapi Rakyat Miskin Diperas Oleh Sst Najib

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 287 hits
Projek keretapi Gemas Johor Baharu diberi pengecualian membayar cukai SST oleh kerajaan PH untuk kurangkan kos sebanyak 20 Menteri Kewangan boleh confirm Kalau mengikut skrip PH dulu Syarikat syarikat besar tak perlu bayar SST tetapi Rakyat...
Informasi Ini Kisah Adun Jeram Bendahari Bersatu S Ngor Sumbang Atas Nama Sendiri

Informasi Ini Kisah Adun Jeram Bendahari Bersatu S Ngor Sumbang Atas Nama Sendiri

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 308 hits
Mohd Shaid bergambar bersama murid SK Puncak Alam 3 16 Jan 2019 Sinar HarianKUALA LUMPUR Walaupun dikritik teruk gara gara agihan beg sekolah yang terpampang wajah beliau sebelum ini namun Ahli Dewan Undangan Negeri Jeram Mohd Shaid Rosli t...
Sayu Hati Apabila Anak Melihat Ibunya Sendiri Digilis Lori Depan Mata Sejurus Selesai Urusan Di Tabung Haji

Sayu Hati Apabila Anak Melihat Ibunya Sendiri Digilis Lori Depan Mata Sejurus Selesai Urusan Di Tabung Haji

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 491 hits
Siapa sangka saat menunggang motor dan dibonceng oleh ibu adalah kali terakhir dia dapat lihat wanita itu di dunia ni Itulah yang terjadi kepada Zulfianshah Syaifullah 18 apabila dia kehilangan ibunya dalam kejadian menyayat hati itu Menuru...
Bayi 8 Bulan Meninggal Dunia Usai Diberi Minuman Keras Oleh Ibunya Sendiri Sebab Ibunya Mahu Berpesta

Bayi 8 Bulan Meninggal Dunia Usai Diberi Minuman Keras Oleh Ibunya Sendiri Sebab Ibunya Mahu Berpesta

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 483 hits
Rabu 16 Januari 2019 Irish MirrorZakhar Bayi 8 bulan yang meninggal usai dicekoki miras oleh ibunya Seorang ibu di sedang disiasat polis Ibu yang bernama Nadezhda Yarych dipercayai kuat memberi laki lakinya sendiri bernama Zakhar dengan jen...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Pembangkang Perlu Ketepi Ego Contohi Langkah Ph Meterai Mou Bersama Kabinet Ismail Sabri

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Ibis Styles Iskandar Puteri Buffet Berbuka Puasa

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3

5 Fakta Tentang Dragonball Mutiara Naga Yang Anda Perlu Tahu


Lebuhraya Wce Beruas Ke Changkat Jering

Resepi Sambal Terung

Naik Lrt Mrt Kl Central Ke Star Hill Pavilion 2024

Jangan Pernah Berhenti

Resepi Kfc Double Down

Lokasi Tapak Bazar Ramadan Sekitar Shah Alam 2024