Kisah Penjawat Awam 8953




Firman Allah Subhanahuwatalla yang bermaksud: “..Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 
Kullu Nafsin Zaa'iqatul maut Quran: 3:185. EVERY SOUL WILL TASTE DEATH


Selain dari saman - nurse leh sey aku xhalal apa yang aku lakukan untuk kesihatan seseorang. Macam seseorang guru bila jumpa ibu bapa yang melulu menangkan anak mereka yang bermasalah - aku xhalal ilmu yang aku turunkan untuk si polan... Itu power penjawat awam yang ramai xtahu.

‘Sistur Nurve VS Linda Rafar’ – Fail Saman Pertama Ke Atas Orang Awam
December 31, 2018admin
Baru baru ini telah viral satu cerita di mana Linda Rafar mendakwa jururawat di sebuah hospital tidak menjalan tugas dengan baik selain menafikan permintaan beliau untuk menukar cadar katil ibunya.
Nampaknya episod kcaman terhadap jururawat yang didakwa tidak mahu menukar cadar emaknya yang mendapat rawatan di Hospital Shah Alam oleh pelakon Linda Rafar yang tular minggu lalu membawa satu episod baru apabila Delegasi Jururawat Malaysia (DON) memfailkan saman pertama kalinya terhadap orang awam.
Saman kali pertama dibuat dalam sejarah kejururawatan kerana DON ingin memberi teladan kepada pihak yang terlibat serta mahu menjaga nama baik kejururawatan yang terlalu banyak dibuli di media sosial.Kalau ikutkan, Linda Rafar bukanlah individu pertama menularkan ketidakpuasan hati terhadap layanan jururawat di hospital malah banyak lagi individu lain berbuat demikian.
Ini termasuk satu kes di Hospital Langkawi di mana seorang lelaki yang isterinya yang mengandung mem4ki hmun jururawat konon lambat memberi rawatan untuk isterinya.
Namun apa yang win, jururawat di sebalik pintu (yeay, inilah gelaran untuknya yang cool) yang dim4ki langsung tidak membalas kata-kata k3sat dilontarkan sebaliknya hanya berkata begini kepada lelaki disifatkan sebagai kurang ajar itu.
“Apabila kita dilayan begini, siapa tidak kecil hati. Encik ada kuasa lelaki dan encik meninggikan suara pada saya. Saya hanya menjalankan tugas menjaga kesihatan isteri dan anak encik.
Hah, winkan ayat-ayatnya. Nasib juga akak nurse ini cool orangnya dan bukan panas baran.
Akak nurse di sebalik pintu ini pernah tular pertengahan tahun ini di mana biar di maki namun dia tetap cool memberi jawapanBerbalik kepada isu Linda Rafar, selepas dia memuat naik kenyataan di instagram miliknya, pihak Kementerian Kesihatan Malaysia segera memberi respon di mana satu soal siasat akan dilakukan demi mencari jawapan.
Mungkin sudah tidak tahan asyik dibuli dan mungkin ada tindakan tatatertib, DON dalam satu kenyataan di fb milik mereka semalam tampil memberi kenyataan seperti berikut.
Emak Linda Rafar kini sedang mendapat rawatan di Hospital Shah AlamBerikutan dari kes viral yang disebarkan oleh seorang artis tempatan terhadap jururawat, terdapat jururawat yang kami dapati telah dif!tnah oleh artis tersebut tanpa sebarang bukti kukuh. Kami telahpun berhubung dengan mangsa fitnah dan bersetuju untuk membantu beliau membersihkan namanya.
Jururawat terbabit juga sudah membuat laporan polis dan segala bukti telah di simpan. Artis berkenaan telah menuduh jururawat tersebut menguggut beliau dan memuat naik gambar tertuduh (Jururawat) di akaun Instagramnya sedangkan tiada ugtan dibuat. M4ngsa (jururawat) telah menerima kec4man dan uggutan selepas di viralkan tanpa bukti oleh artis berkenaan.
Maka kami, Delegasi Jururawat Malaysia (DON), mewakili mang$a yang diviralkan dan difitnah oleh artis tersebut ingin memulakan kutipan dana bagi tujuan kos tuntutan undang-undang supaya insiden fitnah seperti ini tidak berlaku lagi di masa hadapan.
Pihak peguam kami telah bersetuju untuk membuka fail saman terhadap individu tersebut bagi pihak si mangsa fitnah.
Update dari DON selepas kenyataan itu dimuat naik di fb milik mereka.
Bila mngsa ditularkan, pastinya menjejaskan emosinya. Bayangkan perasaannya sedangkan dia tidak bersalaah seperti yang dituduh oleh artis tersebut.
Kes ini bakal menjadi kes saman fitnah pertama diambil oleh jururawat ke atas orang awam yang selama ini terlepas dari sebarang tindakan undang-undang setiap kali tugasan mereka dipertikaikan di media sosial tanpa mendapat sebarang pembelaan.
Ia adalah signal penting untuk masyarakat supaya tidak sewenang-wenangnya menggunakan media sosial untuk mendapat perhatian dari pihak tertinggi KKM.Jadi, kami menyeru rakan-rakan jururawat untuk menyumbang sedikit derma ikhlas bagi tujuan tuntutan saman tersebut. Kami harap semua Jururawat Malaysia, rakan-rakan dalam bidang kesihatan dan rakyat Malaysia yang perihatin memperjuangkan hak dan nasib jururawat dapat beri sumbangan walaupun ianya serendah RM10 demi profession kita.
Ini adalah bagi memberi teladan kepada yang terlibat serta menjaga nama baik kejururawatan.
Boleh bank in ke :Akaun : Delegasi Jururawat Malaysia /Delegation of NursesNo akaun : 8603343066 (CIMB).Perkara : Dana Tuntutan Mahkamah
Sebarang pertanyaan, boleh hubungi :PM Page: Delegation of NursesEmail : [email protected]
So, lepas ini kalau ada yang tak puas hati dengan penugasan orang lain, pergilah tanya baik-baik ya. Jangan ambil kesimpulan memuat naik terus di media sosial kerana cara begitu bukan penyelesaian terbaik.
Sumber dari FB Delegation of Nurses dan BerbualViral Via Mnews.comhttp://celotehsaje.com/sistur-nurve-vs-linda-rafar-fail-saman-pertama-ke-atas-orang-awam/







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/12/kisah-penjawat-awam-8953.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayaran Penjawat Awam Rm500 Dibayar Esok Lim Guan Eng

Bayaran Penjawat Awam Rm500 Dibayar Esok Lim Guan Eng

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 309 hits
Bayaran Penjawat Awam RM500 Dibayar Esok Lim Guan Eng Bayaran khas sebanyak RM500 yang dibayar esok akan memanfaatkan 1 4 juta penjawat awam kerajaan persekutuan merangkumi pegawai lantikan tetap serta pegawai kontrak kata Menteri Kewangan ...
Penjawat Awam Yang Tiada Komitmen Terhadap Kerajaan Baru Harus Letak Jawatan Ksn

Penjawat Awam Yang Tiada Komitmen Terhadap Kerajaan Baru Harus Letak Jawatan Ksn

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 282 hits
Penjawat awam yang tiada komitmen terhadap kerajaan baru harus letak jawatan KSNKetua Setiausaha Negara Dr Ismail Bakar mengingatkan 1 6 juta penjawat awam seluruh negara negara supaya meletakkan kepentingan rakyat dan negara sebagai keutam...
Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam Tahun 2019 Sumber Jabatan Akauntan Negara Malaysia

Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam Tahun 2019 Sumber Jabatan Akauntan Negara Malaysia

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 1548 hits
Assalamualaikum Salam Sejahtera buat semua Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam Tahun 2019 Sumber Jabatan Akauntan Negara MalaysiaYuhuu bestnya bila buat entri pasal gaji Haha Tarikh gaji ni aku screenshot sendiri di website Jabatan Akaunta...
Kadar Sewa Kuarters Penjawat Awam Naik Hampir Dua Kali Ganda

Kadar Sewa Kuarters Penjawat Awam Naik Hampir Dua Kali Ganda

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 1003 hits
Saya baru mendapat aduan daripada penduduk Putrajaya bahawa kadar sewaan kuarters bagi penjawat penjawat awam telah dinaikkan dengan mendadak oleh Kerajaan PH Jika dahulu penjawat penjawat awam di sini hanya membayar RM400 RM500 untuk sewaa...
Perlindungan Takaful Cuepacs Pa Cuepacs Care Untuk Penjawat Awam

Perlindungan Takaful Cuepacs Pa Cuepacs Care Untuk Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 318 hits
KLANG Hanya bayar RM6 sebulan waris penjawat awam layak mendapat pampasan sehingga RM220 000 jika berlaku kemalangan yang menyebabkan kematian atau kecacatan kekal dengan menyertai program takaful kemalangan diri Cuepacs PA Pengarah Urusan ...
Tatacara Mengisi Permohonan Sebagai Penjawat Awam Di Laman Web Spa

Tatacara Mengisi Permohonan Sebagai Penjawat Awam Di Laman Web Spa

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 423 hits
Contoh surat terima lantikan dari SPA Haritu ramai juga bertanya mengenai SPA Malam ini baru sempat nak update maaf semua Sebelum itu untuk mereka yang first time dengar SPA maksudnya Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Permohonan SPA boleh diisi...
Peringati Hari Ibu 4 Kisah Ini Penuh Inspirasi Dan Haru

Peringati Hari Ibu 4 Kisah Ini Penuh Inspirasi Dan Haru

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 194 hits
Kisah inspirasi spesial di Hari ibu sebagai wujud cinta dan pengorbanan seorang ibu untuk buah hatinya
Siapakah Mandikan Jenazah Nabi Saw Ramaikan Yang Tak Tahu Kisah Ini Jom Baca

Siapakah Mandikan Jenazah Nabi Saw Ramaikan Yang Tak Tahu Kisah Ini Jom Baca

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 305 hits
Siapa Mandikan Jenazah Nabi SAW Ini Jawapan Mufti KL Yang Ramai Tak Tahu Pernah tertanya siapakah sahabat bertuah yang dapat mandikan jenazah manusia mulia kekasih kita semua Nabi Muhammad SAW Ini jawapan dari Mufti KL yang ramai tak tahu T...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened