Kerajaan Pn Kemungkinan Jatuh 2021


 
NORMAN RADZUAN

Kerajaan PN kemungkinan jatuh 2021

Selepas P. Agong UMNO penentu penjajaran baru

UMNO, PKR & DAP BERSATU...?

UMNO & BERSATU bergaduh kerana berebutkan PAS. Ahli PKR & ahli PAN 'bercakaran' kerana PKR tolak OT95, PAN mahukan 0T95. Itulah krisis politik yg berlaku di dlm BN/MN dan PH.

Walaupun sudah puas UMNO memujuk PAS bersama mereka PAS tetap bermain dua kolam. Begitulah juga sudah puas ahli2 dan pendokong PKR/PH menolak Mahathir tapi PAN tetap berkeras mahu GC bersama Mahathir.

UMNO geram dkt PAS dan penyokong PKR/PH geram dkt PAN. PAS dan PAN dari benih yg sama bermain permainan yg sama iaitu dua kolam.

Saya juga seperti yg lain tidak menaruh harapan apa2 selain menunggu PRU15. Tapi khabar terbaru diterima mengatakan hayat kerajaan PN akn diketahui selepas Perhimpunan Agong UMNO nanti.

Team Zahid dan Najib tahu kedudukan mereka atau parti UMNO ini cuba dirampas oleh team Hishamuddin dan Annuar Musa. Kononnya apabila berjaya dirampas maka mudahkan Bersatu mencaturkan sefahaman antara Bersatu, PAS dan UMNO. Dlm erti kata lain selepas PRU15 Bersatu tetap menguasai kerajaan Malaysia melalui PN bersama PAS dan UMNO.

Kata sumber tunggu selepas Perhimpunan Agong UMNO nanti yg sebelum ini ditangguhkan kerana kes Covid19. Khabarnya Perhimpunan Agong UMNO ini paling awal akn berlansung penghujung Januari 2021.

Jika Zahid dpt yakinkan pimpinan tertinggi UMNO utk penjajaran baru politik... khabarnya pembentukan kerajaan baru antara UMNO, PKR dan DAP akn berlaku.

Kemahuan Zahid dan Najib ini kononnya telah dihidu oleh team Hishamuddin dan Annuar Musa. Sebab itu beberapa pemimpin UMNO sibuk berkempen ' No Anwar No DAP'. Namun beberapa intelektual Melayu telah dipanggil Zahid utk bertanya mengenai pandangan masing2.

Kelompok intelektual ini khabarnya memberi pandangan sudah tiba masanya penjajaran baru politik Malaysia berlaku. Enough politik perkauman dimainkan hanya utk menarik undi Melayu. Lebih penting sudah cukup negara ini pemimpin2 terpaksa mengikut telunjuk kemahuan Mahathir siapa yg patut menjadi PM.

Malah pemimpin parti terbesar Melayu itu diberi penekanan atau pemahaman bahawa kerusi DAP adalah kerusi yg dimenangi ke atas MCA dan MIC.... tidak membabitkan kerusi Parlimen dan DUN Melayu. Jadi tidak perlu dibimbangkan tentang penjajaran baru bersama PKR dan DAP.

Politik perkauman dlm dunia maklumat tanpa batasan ini akn mati akhirnya. Sudah tiba masanya politik baru Malaysia dimulakan bersesusaian dgn kecelikan rakyat terhadap politik tanahair.

Jadi tunggu sahajalah Perhimpunan Agong UMNO yg disebutkan itu. Khabarnya pimpinan UMNO yg berpihak masing2 sedang sibuk melobi. Satu melobi tentang penjajaran baru politik Malaysia, satu melobi 'No Anwar No DAP.'... kita tgk sahajalah siapa yg menang. Jadi tak jadi kita akn hadapi PRU15.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2020/12/kerajaan-pn-kemungkinan-jatuh-2021.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ada Kemungkinan Kerajaan Pn Jatuh Esok Kata Dr M

Ada Kemungkinan Kerajaan Pn Jatuh Esok Kata Dr M

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 246 hits
mindarakyat netKerajaan Perikatan Nasional sekali lagi berdepan kemungkinan akan jatuh sekali lagi jika pengundian kali ketiga Belanjawan 2021 gagal mendapat sokongan majoriti esok kata Dr Mahathir Mohamad Menyatakan hal itu Mahathir berkat...
2021 Bakal Menjelang Rakyat Harap Kerajaan Lunaskan Lima Isu Utama

2021 Bakal Menjelang Rakyat Harap Kerajaan Lunaskan Lima Isu Utama

papar berkaitan - pada 30/12/2020 - jumlah : 272 hits
UMNO ONLINEKUALA LUMPUR Menjelang tahun baharu 2021 menjadi harapan rakyat agar Kerajaan Perikatan Nasional dapat segera melunaskan lima isu utama yang masih tertunggak berkepentingan nasional dan rakyat Menurut Ketua Pergerakan Pemuda UMNO...
Kerajaan Pn Tak Cukup Hasil Laksanakan Belanjawan 2021

Kerajaan Pn Tak Cukup Hasil Laksanakan Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 25/12/2020 - jumlah : 166 hits
Biar pun Belanjawan 2021 telah diluluskan di peringkat Dewan Rakyat dan Dewan Negara namun rakyat masih tertanya tanya mampukah kerajaan Perikatan Nasional mendapatkan sejumlah hasil yang diunjurkan bagi membenarkan kesemua peruntukan dalam...
Awani Ringkas 3 Februari 2021 Keputusan Rasuah Isa Samad Anti Vaksin Kerajaan Perlu Lebih Tegas

Awani Ringkas 3 Februari 2021 Keputusan Rasuah Isa Samad Anti Vaksin Kerajaan Perlu Lebih Tegas

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 241 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terk
Teliti Kemungkinan Tubuh Kerajaan Minoriti Pelbagai Parti Pasca Pru 15

Teliti Kemungkinan Tubuh Kerajaan Minoriti Pelbagai Parti Pasca Pru 15

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 234 hits
Parti dan ahli politik sama ada dalam Perikatan Nasional atau Pakatan Harapan perlu mula meneliti kemungkinan kewujudan kerajaan minoriti atau kerajaan pelbagai parti pasca Pilihan Raya Umum Ke 15 Pakar Perlembagaan Prof Dr Shamrahayu Ab Az...
Belanjawan 2021 Lulus Tapi Kerajaan Tetap Dilihat Lemah

Belanjawan 2021 Lulus Tapi Kerajaan Tetap Dilihat Lemah

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 224 hits
Meski Belanjawan 2021 berjaya diluluskan di Dewan Rakyat hari ini masih terdapat banyak perkara dan butir butir di dalam belanjawan yang tidak dihiraukan oleh kerajaan Perikatan Nasional Atas sebab ini juga pembangkang sepakat untuk membant...
Skmm Menyasarkan Sekitar 1 2 Juta Premis Dan Rumah Dengan Sambungan Gentian Optik Pada 2021

Skmm Menyasarkan Sekitar 1 2 Juta Premis Dan Rumah Dengan Sambungan Gentian Optik Pada 2021

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 220 hits
Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia kini berkongsi mengatakan mereka menyasarkan untuk mempunyai sambungan gentian optik pada 1 2 juta premis dan rumah menjelang 2021 kelak Sebelum ini pihak MCMC telah berkongsi mengatakan sebany...
Airlangga Ungkap Rp73 Triliun Anggaran Pengadaan Vaksin Covid 19 Di Tahun 2021 Nanti

Airlangga Ungkap Rp73 Triliun Anggaran Pengadaan Vaksin Covid 19 Di Tahun 2021 Nanti

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 275 hits
Menteri Koordinator Bidang Perekonomian Airlangga Hartarto menyatakan Pemerintah Pusat menyediakan anggaran sekitar Rp 73 triliun untuk pengadaan vaksin Covid 19 Adapun program vaksinasi bakal dimulai pada tahun 2021 Itu merupakan antisipas...
Penutup Blog 2020 Selamat Datang 2021

Penutup Blog 2020 Selamat Datang 2021

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 370 hits
2021 Penutup blog 2020Terbitnya entri ni maknanya tamatlah penulisan blog Buka Minda untuk tahun ni Nak cerita apa ye entri ni Sudah tentu apa yang berlaku pada tahun 2020 ni Entri aku sebelum ni ada aku tulis adakah tahun 2020 ini tahun be...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card