Kenyataan Balas Sultan Brunei Terhadap Media Barat Yang Mengancamnya



CNN dan media Barat kini sibuk mengancam Brunei disebabkan pelaksanaan Undang-undang Syariah.

Mereka memboikot semua hotel dan kepentingan Brunei. Berikut adalah jawapan kerajaan Brunei kepada mereka:

"DALAM negara-negara kamu, kamu mengamalkan kebebasan bersuara, kebebasan media, kebebasan beragama dan lain-lain. Ianya di dalam Perlembagaan kamu, ianya sistem politik kamu, identiti negara kamu, hak kamu, aturan cara hidup kamu.

"Dalam negara saya, kami mempraktikkan kemelayuan, Islamik, sistem Monarki dan kami akan mula mengamalkan Undang-undang Islam, Undang-undang Syariah. Islam berada di dalam Perlembagaan kami, identiti negara kami, hak kami, aturan cara hidup kami.

"Kami mungkin menjumpai kelopongan-kelopongan dalam undang-undang dan sistem keadilan kamu dan kamu mungkin menjumpai kelopongan-kelopongan pada kami pula, akan tetapi ini adalah Negara kami.

"Seperti mana kamu mengamalkan hak kamu untuk Gay dan lain-lain. Kamu lakukannya untuk dunia ini yang kamu diami sekarang, sedang kami mengamalkan hak kami menjadi Muslim untuk dunia ini dan dunia selepasnya. Ini adalah Negara Islam yang mengamalkan Undang-undang Islam. 

"Mengapa tidak kamu risaukan anak-anak kamu yang ditembak di sekolah-sekolah kamu, penjara kamu yang gagal menempatkan orang-orang yang tertuduh, kadar ketinggian jenayah dan DUIs, kadar bunuh diri dan pengguguran yang tinggi dan apa-apa yang patut dirisaukan DI SANA. Banyak agama yang menentang Homoseksualiti, ianya bukan sesuatu yang baru. 

"Saat kamu mendengar bahawa Islam dan Muslim membuat pendirian dan meneguhkan kepercayaan mereka, kamu menghakimi, kamu memboikot, kamu katakan ianya salah, ianya bodoh, ianya kejam. Sekali lagi, pergilah kepada kebimbangan yang kamu patut tumpukan pada yang telah saya beritahu sebelum ini. 

"Tidak salahkah membenarkan senjata-senjata membunuh, tidak salahkah membenarkan bayi yang belum lahir dibunuh, tidak salahkah membenarkan gaya hidup yang membawa pada AIDS dan kerencatan pada generasi baru?

"Mengapa terlalu risaukan tentang apa yang terjadi di sini, di dalam negara Islam sedang kamu tidak pun membuka mata tentang apa yang berlaku di Syria, Bosnia, Rohingnya, Palestin dan lain-lain. Ribuan terbunuh di sana dan kamu masih tidak peduli, tiada seorang pun yang terbunuh di sini di bawah Undang-undang Syariah dan kamu kecoh menggembar-gemburkan ia, walaupun penduduk di sini yang secara langsung terkesan darinya, menerimanya dengan aman.

"Hukuman mungkin sedikit keras, tidak bermakna ianya mudah untuk dilaksanakan. Di sana ada proses-proses yang perlu dijalani sebelum boleh disabit bersalah. Kami baik-baik saja dengannya, malah gembira."

OLEH | *Ke bawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah Ibni Al-Marhum Sultan Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien | SULTAN DAN YANG DIPERTUAN NEGARA BRUNEI DARUSSALAM*

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sideofmuslim.blogspot.com/2018/11/kenyataan-balas-sultan-brunei-terhadap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Maklumbalas Terhadap Kenyataan Ketua Srikandi Ppbm

Maklumbalas Terhadap Kenyataan Ketua Srikandi Ppbm

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 245 hits
1 Kenyataan Ketua Srikandi Bersatu Datuk Seri Rina Harun yang mendakwa kononnya UMNO telah terpesong daripada perjuangan untuk mempertahankan dan memartabatkan hak keistimewaan Melayu merupakan satu kenyataan yang jelik lagi dangkal 2 Belia...
A Kadir Jasin Biadap Terhadap Sultan

A Kadir Jasin Biadap Terhadap Sultan

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 199 hits
A KADIR JASIN BIADAP MALUKAN ORANG PENDANG RAKYAT KEDAH 1 Kak Su ingin melahirkan kekesalan dan amat kecewa dengan tulisan Ahli Majlis Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Datuk A Kadir Jasin yang dipetik Malaysiakini com bertajuk Kadir...
Kalau Makan Rasuah Dan Bersekongkol Bala Turun Ke Tak Syed Saddiq Balas Kenyataan Zahid

Kalau Makan Rasuah Dan Bersekongkol Bala Turun Ke Tak Syed Saddiq Balas Kenyataan Zahid

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 310 hits
Adakah bala akan menimpa pengamal rasuah dan pihak bersekongkol dengan pihak yang mencuri wang rakyat tanya Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman Kalau makan rasuah dan bersekongkol dengan mereka yang mencuri duit rakyat mac...
Bersihkan Konten Konten Berbau Kebencian Dan Permusuhan Dari Media Sosial

Bersihkan Konten Konten Berbau Kebencian Dan Permusuhan Dari Media Sosial

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 243 hits
Masyarakat diingatkan lebih cerdas dalam menggunakan media sosial Jangan mudah termakan konten konten negatif yang sengaja disebar di media sosial Terlebih saat ini sudah memasuki tahun politik
Samsung Memperacah Peranti Skrin Boleh Lipat Menerusi Gambar Profil Media Sosial

Samsung Memperacah Peranti Skrin Boleh Lipat Menerusi Gambar Profil Media Sosial

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 322 hits
Penantian selama hampir tiga tahun untuk peranti skrin boleh lipat Project Valley mungkin akan berakhir dalam masa terdekat Gambar profil akaun akaun media sosial Samsung telahpun dikemaskini hari ini bagi memperacahkan pelancaran peranti y...
15 Selebriti Ini Berubah Cantik Teruk Sejak Wujud Media Sosial No 15 Ketara Sangat

15 Selebriti Ini Berubah Cantik Teruk Sejak Wujud Media Sosial No 15 Ketara Sangat

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 460 hits
Kami perasan sejak akhir akhir ini ramai betul yang membezakan wajah wajah selebriti yang dahulu dan kini Tetapi sedar tak korang semua sejak wujudnya teknologi seperti Instagram ramai selebriti yang mula mempergayakan diri mereka dengan pe...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya