Kenyataan Anak Anwar Bukti Jajaran Baharu Dibawa Zahid Bukan Mitos


agendadaily.com11/8/2021

Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Datuk Mastura Yazid mendakwa kenyataan anak Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar bukti wujudnya rancangan jajaran baharu dirancang oleh Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Seperti bapanya, gesaan Nurul Izzah Anwar yang mahu mewujudkan gabungan baharu untuk membentuk kerajaan menggantikan Perikatan Nasional (PN) membuktikan rancangan jajaran baharu yang dirancang Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bukan mitos.

Ahli Parlimen (MP) Kuala Kangsar, Datuk Mastura Yazid berkata kenyataan Nurul Izzah itu membuktikan terdapat usaha yang cuba mengheret UMNO untuk menyertai jajaran baharu diketuai bapanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan disambut pula kumpulan dalam kem UMNO yang bersama Zahid.

“Kenyataan oleh Nurul Izzah ini jelas menunjukkan ada usaha yang bersungguh-sungguh untuk mewujudkan koalisi baru demi pembentukan satu jajaran baharu yang mampu membentuk sebuah kerajaan.
Jajaran baharu ini bukan mitos malah realiti!.

“Kita tidak hairan akan usaha oleh Pakatan Harapan, PH untuk kembali berkuasa namun apa yang mengecewakan apabila ianya disambut oleh kumpulan tertentu dengan penuh proaktif dari UMNO samada menyedari atau tanpa menyedari akan mengakibatkan sebuah Kerajaan Melayu Islam dijatuhkan,” katanya dalam satu kenyataan.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata pernah menyuarakan kebimbangannya berhubung usaha untuk membawa UMNO bersama Anwar dan DAP, kini terbukti telahannya sudah menjadi kenyataan.

“Saya pernah menyatakan kebimbangan kepada kalangan rakan-rakan kepimpinan akar umbi, betapa rasionalisasi untuk menerima DAP dan Anwar sebagai Perdana Menteri sedang disusun,” katanya lagi.

Lebih malang lagi, apabila tindakan tersebut tidak dipersetujui oleh pemimpin UMNO lain, pelbagai ugutan dan tindakan dibuat terhadap perwakilan dan ahli-ahli UMNO yang sedang berkhidmat dalam kerajaan, ia merujuk kepada Menteri dan Timbalan Menteri yang enggan mengikut telunjuk Zahid.

“Ini soal mempertahan agenda Melayu demi mempertahan syiar Islam dan kedaulatan Raja-Raja Melayu. Saya tidak rela mengizinkan liberalisasi melintas didepan mata saya, masuk ke sistem pemerintahan negara dari pintu tengah tanpa berbuat apa-apa.

“Biar saya dikecam dihina oleh generasi Siber hari ini, jangan saya dipersoal oleh generasi waris pejuang kita akan datang,” ujarnya.

14 MP UMNO diketuai Zahid sedang merancang bersama blok pembangkang diketuai Anwar, serta parti kecil lain yang cuba menumbangkan kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ini.

Setelah beberapa kali gagal untuk menumbangkan kerajaan PN, kumpulan Zahid dan Anwar dilaporkan mengutus surat terbaharu kepada Yang di-Pertuan Agong mendakwa Muhyiddin tidak mempunyai majoriti.

Sebelum ini Yang di-Pertuan Agong sudah memperkenankan rancangan Muhyiddin untuk mengemukakan usul percaya terhadap kepimpinan beliau bagi membuktikan keabsahannya sebagai Perdana Menteri yang memiliki majoriti Parlimen.

Usul itu dijangka dibentangkan pada sidang Dewan Rakyat yang bakal bermula 6 September ini


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/08/kenyataan-anak-anwar-bukti-jajaran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Cuba Tarik Mp Pn Sokongnya Jadi Pm Tak Yakin Dengan Anwar

Zahid Cuba Tarik Mp Pn Sokongnya Jadi Pm Tak Yakin Dengan Anwar

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 378 hits
agendadaily com10 8 2021Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dikatakan sedang melobi Ahli Parlimen Perikatan Nasional untuk mengangkat dirinya menjadi Perdana Menteri setelah Pakatan Harapan gagal mendapat sokongan mencalonkan Datuk Seri Anwar Ibr...
Sokongan Anwar Jadi Pm Baharu Lebih Paras Mencukupi Sumber Pkr

Sokongan Anwar Jadi Pm Baharu Lebih Paras Mencukupi Sumber Pkr

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 196 hits
Anwar menganggap tawaran setara dengan Menteri Kanan yang diberikan itu adalah satu penghinaan terhadapanya KUALA LUMPUR Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa sudah mendapat angka sokongan mencukupi daripada beberapa parti dan ...
Kalau Zahid Tak Sokong Anwar Jadi Pm9 Zahid Sokong Siapa Bagitahulah

Kalau Zahid Tak Sokong Anwar Jadi Pm9 Zahid Sokong Siapa Bagitahulah

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 238 hits
Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan hari ini mendedahkan bahawa Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi telah bersumpah di hadapan Ahli Parlimen parti itu bahawa beliau tidak akan menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri atau bergabung denga...
Ahmad Maslan Zahid Bersumpah Tidak Sokong Anwar Jadi Pm Tolak Kerjasama Dengan Ph

Ahmad Maslan Zahid Bersumpah Tidak Sokong Anwar Jadi Pm Tolak Kerjasama Dengan Ph

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 246 hits
Faiz ZainudinPETALING JAYA Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan hari ini mendedahkan bahawa Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi telah bersumpah di hadapan Ahli Parlimen parti itu bahawa beliau tidak akan menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana m...
Zahid Najib Patut Bimbang Umno Jadi Minoriti Dalam Kerajaan Diketuai Anwar

Zahid Najib Patut Bimbang Umno Jadi Minoriti Dalam Kerajaan Diketuai Anwar

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 316 hits
agendadaily com9 8 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Najib Razak kini mahu bekerjasama dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim Cerita dan hujah yang dijaja Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi d...
Boleh Percaya Ke Cerita Ahmad Maslan Pasal Zahid Dan Anwar Ni

Boleh Percaya Ke Cerita Ahmad Maslan Pasal Zahid Dan Anwar Ni

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 257 hits
PETALING JAYA Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan hari ini mendedahkan bahawa Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi telah bersumpah di hadapan Ahli Parlimen parti itu bahawa beliau tidak akan menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri atau b...
Anwar Berjaya Runding Dengan Warisan Tunggu Persetujuan Kem Zahid Sokong

Anwar Berjaya Runding Dengan Warisan Tunggu Persetujuan Kem Zahid Sokong

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 197 hits
agendadaily com17 8 2021Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menunggu keputusan 15 Ahli Parlimen UMNO dalam kem Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Datuk Seri Anwar Ibrahim difahamkan sudah berjaya dalam rundingan politik dengan Parti W...
Semua Parti Politik Capai Konsensus Mulakan Politik Baharu Anwar

Semua Parti Politik Capai Konsensus Mulakan Politik Baharu Anwar

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 203 hits
Semua parti politik capai konsensus mulakan politik baharu AnwarSource https malaysiagazette com 2021 08 17 semua parti politik capai konsensus mulakan politik baharu anwar Semua parti politik capai konsensus mulakan politik baharu Anw
Laungan Derhaka Letak Jawatan Ketika Anwar Baca Kenyataan Agong

Laungan Derhaka Letak Jawatan Ketika Anwar Baca Kenyataan Agong

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 207 hits
Laungan derhaka letak jawatan ketika Anwar baca kenyataan Agong Dewan Rakyat kecoh dengan laungan derhaka dan gesaan supaya Perdana Menteri Muhyiddin Yassin meletak jawatan selepas Yang di Pertuan Agong mendedahkan kerajaan membatalkan Ordi...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Tamago Kake Gohan

Terimalah Kekurangan Sahabat Kita



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Shapellx Shapewear Your Guide To A Perfect Look

Enhancing Your Pubg Mobile Experience A Guide To Unknown Cash

Jamuan Saka Di Ruang Tamu

Puisi 35 Takdir

Raya Raya Raya 2024

Siput Serang Tanaman