Boleh Percaya Ke Cerita Ahmad Maslan Pasal Zahid Dan Anwar Ni



PETALING JAYA: Setiausaha Agung Umno, Ahmad Maslan hari ini mendedahkan bahawa Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi telah bersumpah di hadapan Ahli Parlimen parti itu bahawa beliau tidak akan menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri atau bergabung dengan Pakatan Harapan (PH).
Ahmad Maslan berkata, ketegasan Zahid itu ketika mengadakan pertemuan dengan beberapa Ahli Parlimen Umno bagi menjelaskan pendirian parti.
“Baru-baru ini ada pertemuan Ahli Parlimen Umno dengan Presiden. Saya ingin menyatakan di sini bahawa ada tuduhan kepada Presiden yang beliau akan membawa Umno bersama PH dan DAP.
“Presiden bersumpah Wallahi, Wabillahi, Watallah tidak akan sokong Anwar untuk jadi Perdana Menteri dan tidak akan bersama dengan PH, DAP.
“Saya ada ketika itu. Baru sehari dua ini pertemuan itu,” katanya menerusi soal jawab di NR Channel TV malam semalam.
Menurutnya, rundingan bersama Ahli Parlimen Umno yang belum menarik sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Muhyiddin Yassin masih berjalan bagi menerangkan hala tuju parti, selepas Majlis Kerja Tertinggi (MKT) menarik sokongan kepada kerajaan hari ini.
Selain itu, katanya, 15 Ahli Parlimen Umno yang telah menarik sokongan kepada kerajaan PN pimpinan Muhyiddin juga berpendirian tidak menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri atau bekerjasama dengan PH.
“Tak betul kata kita akan kerjasama dengan PH. Mereka mana ada majoriti, pembangkang ada 105 mungkin, tak sampai 111 untuk bentuk kerajaan dan Umno tak akan sokong.
“Apa yang akan berlaku selepas Ahli Parlimen tarik sokongan kepada (kerajaan PN pimpinan Muhyiddin), itu strategi kita yang saya tak boleh sebut. Tapi pokok pangkalnya selepas tarik sokongan kita serah kepada kebijaksanaan Agong membuat keputusan,” katanya.
Ahmad Maslan turut menegaskan, MKT pada 7 Julai lalu jelas menarik sokongan untuk Muhyiddin dan meminta Perdana Menteri baharu dilantik sehingga kes Covid-19 reda untuk Parlimen dibubarkan bagi mengembalikan mandat kepada rakyat.
Krisis politik timbul apabila Zahid mendakwa kerajaan pimpinan Muhyiddin hilang majoriti susulan Ahli Parlimen Umno yang “angkanya mencukupi” menarik balik sokongan.
Ini menyebabkan Ahli Parlimen Umno berpecah kepada dua kumpulan, iaitu sama ada mengikut keputusan parti atau terus kekal dalam kerajaan PN lapor FMT
Dalam pada itu menurut laporan Sinar Harian ,Ahmad Maslan juga mendedahkan bahawa Anwar juga tidak ada majoriti memandangkan 15 Ahli Parlimen yang ada bersama Zahid tidak akan menyokong beliau.
Sementara itu, Ahmad turut menafikan dakwaan bahawa Anwar bakal menjadi perdana menteri kerana Ahli Parlimen Port Dickson itu tidak mempunyai sokongan majoriti.
“Dia (Anwar) hanya ada 105 (ahli Parlimen). Itu pun tidak mencapai 111 dan UMNO tidak akan sokong dia. UMNO yang ada 15 (ahli Parlimen UMNO) itu tidak akan sokong mereka. Presiden tidak akan membawa untuk sokong mereka,” ujarnya.
Ahli Parlimen Pontian itu berkata, UMNO menyerahkan keputusan untuk melantik perdana menteri yang baharu kepada Yang di-Pertuan Agong sekiranya Tan Sri Muhyiddin Yassin terbukti hilang majoriti untuk mengetuai kerajaan.
Hmm.. kesimpulannya UMNO akan menyokong usaha untuk menumbangkan Muhyiddin tetapi tidak akan menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/08/boleh-percaya-ke-cerita-ahmad-maslan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahmad Maslan Zahid Bersumpah Tidak Sokong Anwar Jadi Pm Tolak Kerjasama Dengan Ph

Ahmad Maslan Zahid Bersumpah Tidak Sokong Anwar Jadi Pm Tolak Kerjasama Dengan Ph

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 249 hits
Faiz ZainudinPETALING JAYA Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan hari ini mendedahkan bahawa Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi telah bersumpah di hadapan Ahli Parlimen parti itu bahawa beliau tidak akan menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana m...
Zahid Ahmad Maslan Ku Li Najib Azalina Antara Ahli Parlimen Hantar Surat Akuan Kepada Agong

Zahid Ahmad Maslan Ku Li Najib Azalina Antara Ahli Parlimen Hantar Surat Akuan Kepada Agong

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 219 hits
Keabsahan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri semakin tergugat akibat tindakan Umno PETALING JAYA Sekurang kurangnya 11 Ahli Parlimen difahamkan menghantar akuan menarik sokongan terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk diserah ...
No Anwar No Dap Hanya Sentimen Umno Zahid Boleh Ubah Kata Ph

No Anwar No Dap Hanya Sentimen Umno Zahid Boleh Ubah Kata Ph

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 268 hits
agendadaily com8 8 2021Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kawan rapat politik sejak 1980 an Laungan No Anwar No DAP dibawa UMNO hanya berbentuk sentimen dan boleh berubah sekali gus menjayakan kerjasama parti itu den...
Ahmad Maslan Ubah Mt Umno Lulus Tangguh Pemilihan 19 Februari Bukan 7 Julai

Ahmad Maslan Ubah Mt Umno Lulus Tangguh Pemilihan 19 Februari Bukan 7 Julai

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 168 hits
AGENDA DAILY UMNO diarah menjalankan mesyuarat bagi memilih Majlis Tertinggi bahagian cawangan Wanita Pemuda dan Puteri untuk penggal 2021 2023 Setiausaha Agung UMNO hari ini mendakwa keputusan penangguhan pemilihan parti itu dibuat pada me...
Ahmad Zahid Persoal Pendirian Ahli Parlimen Umno

Ahmad Zahid Persoal Pendirian Ahli Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 202 hits
bharian com Ogos 8 2021 12 13pmApakah mereka merestui tindakan kerajaan ke atas parti mereka sendiri Ahmad Zahid FOTO NSTPKUALA LUMPUR Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mempersoalkan tindakan Ahli Parlimen UMNO yang masih menyokong Perikatan...
Undi Percaya Parlimen Boleh Bersidang Bila Bila Masa Kenapa Tunggu Sept

Undi Percaya Parlimen Boleh Bersidang Bila Bila Masa Kenapa Tunggu Sept

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 336 hits
Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Yassin tidak perlu menunggu sehingga September untuk memanggil sidang Parlimen dan membentangkan usul Undi Percaya ke atas pentadbirannya Ahli Parlimen Selayang William Leong Jee Keen menegaskan tidak munas...
Ahmad Maslan Meets Registrar Of Societies About Umno Polls

Ahmad Maslan Meets Registrar Of Societies About Umno Polls

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 281 hits
The registrar of societies Jasri Kasim and Umno secretary general Ahmad Maslan at a meeting in Putrajaya today PETALING JAYA The Registrar of Societies is to study documents submitted by Umno secretary general Ahmad Maslan regarding a recen...
Ahmad Maslan Gives Math Lesson On Muhyiddin S Majority

Ahmad Maslan Gives Math Lesson On Muhyiddin S Majority

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 223 hits
Umno secretary general Ahmad Maslan has offered a simple math lesson to illustrate that Prime Minister Muhyiddin Yassin has lost majority control of the Dewan Rakyat The Pontian MP said after 11 Umno MPs had withdrawn their support Muhyiddi...
Ahmad Maslan Sekolahkan Penyokong Pn

Ahmad Maslan Sekolahkan Penyokong Pn

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 150 hits
Ahmad Maslan ajar matematik kira majoriti MuhyiddinMalaysiakini Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan membuat perkiraan matematik mudah berhubung majoriti dimiliki Perdana Menteri Muhyiddin Yassin selepas 11 ahli Parlimen parti itu menarik sok...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist