Kenapa Orang Malaysia Meminati Honda City



Majoriti orang Malaysia ni memang suka kereta yang jenis sedan, dan antara sebabnya ialah ciri praktikaliti ditawarkan menerusi ruang kabin dan but yang agak luas. Sesuai dengan citarasa orang Malaysia yang suka bercuti dan berkereta bersama famili.

Kenapa Orang Malaysia Meminati Honda City?
Credit Pic : SUMBER
Dengan tempoh pemilikan kereta yang lama (lebih 10 tahun) dalam kalangan pembeli negara ini, sedan dianggap pilihan terbaik kerana boleh dijadikan kereta peribadi dan keluarga pada masa sama.

Kenapa Orang Malaysia Meminati Honda City?
Misalnya Honda City yang menjadi kegilaan antara model sedan popular pilihan ramai. Selain praktikaliti ditawarkan, tapi kenapa orang Malaysia sukakan City?


1. REKABENTUK MODEN DAN TRENDY

Ini adalah antara kriteria utama mengapa rakyat Malaysia memilih Honda City kerana jenama ini bukan saja menawarkan rekabentuk moden, malah ianya juga menepati cita rasa majoriri pembeli Malaysia yang gemarkan gaya kereta boxy atau bersegi. Rekabentuk model-model City juga mampu bertahan lama di pasaran.

Antara sebab lain City menjadi pilihan ialah tempoh pinjaman kenderaan yang lama membuatkan mereka mencari kereta dengan rekabentuk yang tidak mudah ketinggalan zaman. Evergreen katanya. Dan City juga dikatakan menawarkan apa yang dimahukan pembeli Malaysia.

Rekabentuk City juga mengambil pendekatan sederhana yang menepati cita rasa semua lapisan pembeli Malaysia tanpa mengira usia dan status. Tidaklah terlalu hairan dan sporty hingga membuatkan pembeli matang dan berusia tidak mahu memilikinya, dan pada masa sama tidak pula terlalu nampak seperti kereta 'uncle'.


2. SPESIFIKASI TERKINI

Honda boleh dikatakan antara pengeluar bukan nasional kategori massa yang paling ke hadapan dalam menyediakan spesifikasi terkini untuk setiap produk ditawarkan.

Selain Honda City 1.5L petrol, Honda juga telah menawarkan varian yang menarik iaitu City Hybrid . Ia adalah satu-satunya sedan berteknologi hybrid yang mana harganya dibawah RM100,000. Selain penjimatan petrol, Honda City Hybrid juga telah membuktikan dengan memberikan pemanduan ala sport, di mana enjin 1.5L iVTEC nya, dapat meledakkan kuasa yang sama dengan kenderaan berenjin 1.8L biasa. Luar biasa bukan?

Ini membuatkan pembeli tidak ragu-ragu mahu memiliki produk Honda kerana mereka tahu kereta yang akan dimiliki mereka ini bukan versi ketinggalan zaman, tetapi lebih kepada up-to-date. Sama juga dengan apa yang dimiliki oleh pengguna di rantau lain seperti pemilik Eropah, Amerika dan negara Asia lain.


3. JIMAT MINYAK, CEKAP BAHAN API


Jarang sekali kita dengar pemilik City mengeluh kereta mereka kuat telan minyak, dan model kompak Honda memang terkenal dengan penjimatan bahan api ditawarkan. Ini secara tidak langsung memberikan nilai penjimatan kepada pembeli City bagi setiap wang yang dibelanjakan.

Iyalah, urusan beli kereta ini  bukanlah seminggu dua, tetapi bertahun-tahun lamanya dan City ialah produk yang berbaloi untuk dimiliki.


4. PRAKTIKALITI TERBAIK SEISI KELUARGA

Model City menawarkan praktikaliti terbaik buat pemiliknya dan ini memang sangat dimahukan oleh rata-rata pembeli kereta di Malaysia, terutama kalangan mereka yang sudah berkeluarga.

Setiap keluarga kecil atau sederhana besar mesti berpuas hati dengan ruangan kabin dan kargo seluas 536 liter ditawarkan City. Ditambah pula penyaman udara untuk penumpang belakang, perjalanan seisi keluarga semestinya lebih selesa dan nyaman.


5. KUASA DAN PRESTASI

Prestasi ditawarkan kereta City sudah cukup memuaskan hati pemiliknya. City mampu dipandu hampir ke mana saja destinasi dituju dengan mudah dan bersahaja walaupun ruang kabin penuh dengan penumpang dan muatan barang. Kuasa dibekalkan, 120ps dan tork 145Nm sentiasa mencukupi, malah antara yang terbaik dalam kelas khususnya..


6. SERVIS, DAN WARANTI TERBAIK

 Servis terbaik menjadi antara sebab ramai pemilik Honda baharu dan lama memilih untuk kekal dengan Honda. Inilah rahsia utama kenapa Honda menjadi pilihan pembeli di Malaysia.

Semua kenderan baharu daripada Honda Malaysia sendiri, dilengkapi dengan waranti 5 tahun, tanpa had perbatuan sehingga 6 kali caj buruh percuma.

Honda Malaysia menawarkan Skim Insurans Plus Honda (HiP) beserta Perlindungan Menyeluruh 24 Jam, merangkumi aspek Penyelamatan, Perlindungan dan Penjimatan seperti perkhidmatan tunda dan bantuan jalanan 24 jam, 100 peratus ganti rugi akibat pada kecurian yang berlaku dan kemalangan rosak penuh (total-lost), dan lain-lain.


Perkhidmatan di Pusat Servis juga tidak pernah mengecewakan dengan ruang menunggu selesa, masa servis mengikut masa dan berjadual, dan kualiti servis terbaik dengan bantuan profesional.

Paling penting, Honda ialah jenama pertama yang ramai awek di  luar sana akan usha,  apatah lagi City. Maklumlah, Honda katakan. The Power Of Dreams.

SUMBER

Baca Juga : Kenapa Cap Jari Semua Orang Tidak Sama?



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dakcaii.blogspot.com/2020/08/kenapa-orang-malaysia-meminati-honda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saintis Uia Ingin Mengembalikan Badak Sumbu Sumatera Yang Telah Pupus Di Malaysia Menerusi Teknik Pengklonan

Saintis Uia Ingin Mengembalikan Badak Sumbu Sumatera Yang Telah Pupus Di Malaysia Menerusi Teknik Pengklonan

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 186 hits
Tahun lalu kematian Iman seekor badak sumbu Sumatera di Malaysia mendapat liputan yang hangat oleh media Kematiannya mendatangkan kemarahan keran Iman ialah bad sumbur terakhir di negara kita Kini saintis dari Universiti Islam Antarabangsa ...
Habib Meraikan Sambutan Merdeka Bersama Finalis Miss Universe Malaysia 2020

Habib Meraikan Sambutan Merdeka Bersama Finalis Miss Universe Malaysia 2020

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 497 hits
Hi Korang Jenama barangan kemas tempatan HABIB meraikan sambutan merdeka bersama dengan Hari Kebangsaan Malaysia yang ke 63 Sebagai syarikat tempatan yang bertapak sejak negara ini mencapai kemerdekaan HABIB menyambut bulan patriotik ini de...
Malaysia Tidak Boleh Berlengah

Malaysia Tidak Boleh Berlengah

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 208 hits
SETELAH banyak sektor ekonomi terjejas akibat koronavirus Malaysia perlu mengubah cara pemikiran pengurusan dan tindakan mengikut normal baharu Malaysia tidak boleh lagi diselubungi sindrom red tape yang melengahkan urusan dan proses permoh...
Thailand Siasat Rakyat Malaysia Pulang Dari Bangkok Positif Covid 19

Thailand Siasat Rakyat Malaysia Pulang Dari Bangkok Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 306 hits
THAILAND sedang menyiasat kes seorang rakyat Malaysia yang diuji positif Covid 19 selepas pulang nbsp ke Kuala Lumpur dari Bangkok Lelaki nbsp warganegara Malaysia berusia 46 tahun nbsp itu tinggal di Bangkok dan kembali ke Malaysia pada 5 ...
Malaysia S First Digital Sukuk To Be Unveiled Tomorrow

Malaysia S First Digital Sukuk To Be Unveiled Tomorrow

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 242 hits
Grants for research into infection diseases will be one of the measures financed by the Sukuk Prihatin KUALA LUMPUR The finance ministry is expected to announce Malaysia s first digital sukuk tomorrow with the issuance of the RM500 million ...
Pelancaran Meet In Malaysia Oleh Datuk Seri Nancy Shukri

Pelancaran Meet In Malaysia Oleh Datuk Seri Nancy Shukri

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 278 hits
Satu langkah untuk memperkasakan industri pelancongan domestik pihak Pelancongan Malaysia menganjurkan pelbagai aktiviti selepas dari kelonggaran Kerajaan Malaysia ketika PKPP Kemuncak dalam masa terdekat ini adalah majlis Pelancaran Meet I...
Bursa Malaysia Ditutup Kukuh

Bursa Malaysia Ditutup Kukuh

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 249 hits
BURSA Malaysia bertentangan dengan trend bursa serantau yang ditutup kukuh hari ini dengan indeks utama ditutup pada paras tertinggi harian didorong oleh Top Glove dan Hartalega yang mencatatkan peningkatan Pada 5 petang petunjuk pasaran FT...
Cara Mudah Lajukan Kereta Car Parking Multiplayer 2020 Malaysia

Cara Mudah Lajukan Kereta Car Parking Multiplayer 2020 Malaysia

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 1263 hits
lajukankereta settinggearbox carparkingmultiplayerAssalamualaikum Hairangers Hari ini dalam game Car Parking Multiplayer game aku akan tunjukkan korang cara mudah lajukan kereta car parking multiplayer 2020 Dengan cara setting kereta car pa...
Rakyat Malaysia Maut Ditembak Di Tak Bai

Rakyat Malaysia Maut Ditembak Di Tak Bai

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 296 hits
SEORANG rakyat Malaysia ditemukan mati dengan kesan tembakan di bahagian kepala di Tak Bai Narathiwat selatan Thailand malam tadi Ketua Polis Tak Bai Kol Pol Suthawet Thareethai berkata mangsa dikenali sebagai Mohd Ridzuan Ab Llah 31 dari P...
Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Simpan Duit Kertas Rm5

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

Refacing Vs Replacing Cabinets Cost Breakdown For Your Kitchen

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Pinup Casino Peru Casino En L Nea Pin U

Poster Hari Ibu 2024 Contoh Poster Dengan Background Menarik

Rizky Febian Feat Mahalini Bermuara Chord

Penjara Naqab Neraka Dunia Untuk Tawanan Palestin

Everyman Tracker Build Pt 7 Custom Pipes Panels And More

Jenazah Siti Hawa Mohamad Isa Selamat Dikebumikan Mangsa Lemas Kereta Terjunam Dalam Tali Air