Kenapa Harga Daging Wagyu Sangat Mahal Ini Jawapannya



Kenapa harga Daging Wagyu sangat mahal? Ini jawapannya | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semalam ternampak 1 post iklan dekat facebook. Iklan tentang promosi daging wagyu dekat sebuah restoran dengan harga RM699. Ingat ya, ini harga promosi, kalau harga tanpa promosi dalam RM1XXX juga lah. Yang sebenarnya, seronok baca komen netizen dekat post tu, macam-macam komen negative la daripada komen positif ni tentang Kenapa Daging Wagyu Mahal sangat?


Yang sebenarnya, aku tak hairan pun bila dengar atau baca tentang Harga Daging Wagyu Di Malaysia ni, sebab dah tahu dah memang harga dia boleh tahan. Jadinya bila ternampak harga promosi RM699 tu, aku pun, oh! Ok! Memang harga dia kut. Tapi disebabkan seronok baca komen netizen tu, aku tulislah dekat sini kenapa Kenapa harga Daging Wagyu sangat mahal ye.


Kenapa harga Daging Wagyu sangat mahal.
Orait. Sebelum itu meh kita kenal pasti maksud sebenar Wagyu tu. Wa dalam Bahasa jepun membawa maksud lembu sementara gyu pula adalah lembu. Bila digabungkan ianya membawa maksud lembu jepun. Aiks! Lembu jepun? Kenapa harga wagyu mahal sangat kan? Kenapa lembu eropah ke, lembu Australia tak mahal? Sabar sabar, jom lanjutkan bacaan korang.


Orait. Kenapa daging wagyu ni mahal. Sebenarnya tak semua daging wagyu ni mahal cumanya kalau nak cerita yang paling mahal, ianya dalam kategori daging kobe. Lembu itu mestilah datang daripada baka Japanese black , dilahirkan dan dibesarkan di wilayah hyogo, jepun (Nanti kita cerita lebih detail pasal ini, buat masa sekarang, nak cerita kenapa daging wagyu ni mahal sangat je).


Kemudian, part ini yang menarik, lembu jantan mestilah di mandulkan dan lembu betina pula mestilah lembu yang tidak pernah melakukan hubungan dengan lembu jantan. Erti kata mudah fahamnya adalah, lembu tersebut mesti dara sebelum disembelih. Kemudian, lembu lembu ini sepanjang hayat dia Cuma makan bijiran ,soya, barli dan rumput yang datang daripada daerah tersebut.




Dan atas sebab inilah kenapa daging wagyu sangat mahal harganya. Ini adalah kerana, makanan bagi lembu lembu tersebut adalah makanan yang terbaik. Sejak dia lahir hinggalah di sembelih. Kemudian, ada yang Tanya, halal ke daging wagyu ni. Yelahkan sebab dia dekat jepun kan?


Halal ke daging wagyu?
Orait. Jawapannya adalah halal sebab sekarang ada 2 rumah sembelihan iaitu Zenkai Meat Corporation dan Nishiawa Beef yang sudah pun mendapat pengiktirafan halal daripada jakim (boleh search ya). Jadi daging daging wagyu yang ada di Malaysia ini (yang datang daripada jepun) adalah halal ya. Tapi jangan sebab aku cakap macam ni, korang main makan je nanti ya. Kena check juga pada bungkusan daging tu untuk pastikan ianya halal atau tidak ya.


Mesti ada yang tertanya Tanya, tadi kata halal, ni mintak periksa dahulu sebelum makan. Betul, kena faham juga, ada daging wagyu yang datangnya daripada Australia dan USA. Dan Cuma 2 rumah sembelihan di jepun yang mendapat pengiktirafan halal dari jakim. Selebihnya tidak ya. Kena faham tentang itu.


Oklah, sekarang dah faham kan kenapa Kenapa harga Daging Wagyu sangat mahal? Aku ulang balik, ianya mahal sebab pemakanan lembu ini dijaga sejak dari kecil sampailah besar. Kemudian kandungan lemak dalam daging ini yang dikatakan sangat baik. Sampaikan orang kata, daging ni kalau masuk dalam mulut, dia cair! Uhh. Sedap betul.


Orait, sekarang nak juga Tanya, ada sesiapa nak belanja aku makan daging wagyu tak? Jangan malu malu ya, boleh je contact. Hehehehe.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2019/08/kenapa-harga-daging-wagyu-sangat-mahal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Indah Khabar Dari Rupa Datuk Vida Jual Teh Boba Pelanggan Rasa Ditipu Harga Sangat Mahal

Indah Khabar Dari Rupa Datuk Vida Jual Teh Boba Pelanggan Rasa Ditipu Harga Sangat Mahal

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 690 hits
Usahawan kosmetik popular Datuk Seri Vida aktif mempromosikan produk terbaru keluaran anaknya Cik B iaitu minuman teh boba namun menerima kritikan hebat daripada pelanggan yang kecewa terhadap produk terbabit BACA Barang Kemas Dicampak Ke D...
Daging Goreng Yang Sangat Sedap

Daging Goreng Yang Sangat Sedap

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 549 hits
Selera saya simple sahaja Daging goreng atau lauk lauk kampung tetap menjadi pilihan saya Selera anak kampung Saya tak pernah malu malah berbangga kerana dilahir dan dibesarkan di kampung yang penuh sederhana Kami tidak punya kereta hatta m...
Harga Emas Mahal Sekarang Ni Rebut Peluang Menang Gold Bar 2kg

Harga Emas Mahal Sekarang Ni Rebut Peluang Menang Gold Bar 2kg

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 875 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Harga emas tengah mahal sekarang ni Harga emas 999 RM230 00 gram dan harga emas 916 hampir RM217 00 gram antara kata kata pegawai Bank rakyat yang saya temui petang tadi Sebenarnya dah lama saya tak mengi...
Masak Daging Korban Dengan 3 Menu Ni Susah Basi Sangat Berbaloi

Masak Daging Korban Dengan 3 Menu Ni Susah Basi Sangat Berbaloi

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 281 hits
Kata orang resipi orang dulu dulu memang sedap dan tak pernah rasa jemu Apa salahnya korang buat masak daging korban dengan tiga menu yang min kongikan ini memang sedap dan berbaloi masaklah sebab susah basi dan tahan lama DAGING DENDENG KE...
Daging Sapi Impor Mulai Naik Samai Produk Lokal Dekati Harga Rp 120 000 Per Kg

Daging Sapi Impor Mulai Naik Samai Produk Lokal Dekati Harga Rp 120 000 Per Kg

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 200 hits
Harga daging sapi pada akhir Agustus di pasar Kebayoran lama dan Palmerah terpantau stabil Harga daging lokal berada di harga Rp 120 000 per kilogram Sedangkan Rp 110 000 hingga Rp 112 000 per Kg untuk daging sapi impor
Dsv Jual Teh Boba Netizen Dakwa Mahal Sangat

Dsv Jual Teh Boba Netizen Dakwa Mahal Sangat

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 316 hits
Sedang sibuk mempromosikan produk terbaru keluaran anaknya Cik B bagaimanapun usahawan kosmetik Datuk Seri Vida dikritik apabila ada yang mendakwa minuman teh The post appeared first on
Harga Rumah Mahal Buat Milenial Sulit Kaya

Harga Rumah Mahal Buat Milenial Sulit Kaya

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 214 hits
Melansir CNBC pemuda berusia 20 35 tahun di AS pada tahun 1998 memiliki rata rata kekayaan USD 103 400 sementara pemuda berusia 20 35 tahun pada zaman sekarang memiliki USD 100 800
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Swiss Butter Strawberry Azlina Ina

Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah