Kenapa Facebook Ads Penting Dalam Bisnis




KENAPA FACEBOOK ADS PENTING DALAM BISNIS adalah satu persoalan yang sering dicari oleh bisnis owner kerana selain Facebook Ads mereka mempunyai opsyen lain seperti Google Ads , You Tube Ads dan terkini Tik Tok Ads.
Namun Facebook Ads masih lagi menjadi pilihan marketer diluar sana sebagai platform utama untuk mempromosikan produk mereka secara online.
Kenapa? Disini saya mengambil 2 pendapat dari raja marketing Malaysia iaitu Sifu Bad dan Najib Assadok yang membuat artikel mengenai Facebook Ads.
Bukannya dari saya yek..hahahahaha Yang tidak dikenali..hehehe


PASARAN YANG LUAS
Pengguna Facebook di Malaysia semakin meningkat! Pada tahun 2011, satu pusat pengumpulan data melaporkan bahawa Malaysia berada di ranking ke-17 sebagai negara yang memiliki ramai pengguna FB iaitu dengan jumlah12,193,600 pengguna pada tahun 2011. Lihat, di Malaysia sahaja, terdapat lebih 12 juta prospek yang berpotensi menjadi pelanggan anda


KOS PENGIKLANAN MURAH
Jika anda tanya mana-mana usahawan internet yang pernah menggunakan FB Ads, FB Ads adalah pengiklanan berbayar yang paling menjimatkan! Kos iklan boleh mencapai serendah USD0.01 (RM0.03) sahaja untuk setiap klik/paparan di Facebook. Jika dibandingkan dengan pengiklanan lain, seperti pengiklanan Google, pengiklanan banner blog, iklan di FORUM, FB Ads memang menjadi pilihan! Jika dibandingkan dengan iklan offline pula, FB Ads jauh lebih menjimatkan!


 PASARAN YANG LEBIH TERTUMPU BERDASARKAN DEMOGRAPHIC DATA
Ya, ini antara yang paling best! Anda boleh iklankan produk anda kepada prospek berdasarkan umur mereka, jantina, kelayakan mereka, kawasan tempat tinggal mereka, minat mereka, status perkahwinan mereka dan banyak lagi! Pilih prospek ikut online casino blackjack kesesuaian dengan produk yang inginkan.


CEPAT DIJALANKAN

Inilah yang paling disukai ramai, ianya PANTAS! Anda boleh cipta iklan anda, dan “publish”nya dalam masa yang singkat! Dan anda juga boleh mendapat beribu-ribu pelawat ke web jualan anda dalam masa 1-2 jam sahaja! Inilah yang kami sendiri sudah laluinya! Menyeronokkan apabila web jualan anda dilawati oleh begitu ramai orang dalam masa yang singkat dengan duduk di depan laptop sambil minum kopi “o”. Bayangkanlah..


BUAT PELANGGAN NAMPAK
Korang kena buat pelanggan nampak dan tahu yang bisnes kita ni wujud dalam pasaran. Bahasa lainnya adalah marketing.
Setiap bisnes WAJIB buat marketing. Posting setiap hari adalah marketing. Share info dan cari customer adalah marketing. Marketing ibarat jantung dalam bisnes. Bila jantung stop berdenyut, bisnes kita akan mati.

Sebab tu, fungsinya Facebook Ads adalah untuk bantu peniaga berbisnes dan buat orang nampak. Tak kira orang tu ada di mana, kita boleh tarik perhatian pelanggan.


SAMPAIKAN INFO PADA SEMUA ORANG 
Mudah untuk sampaikan info atau produk kepada ramai orang. Korang boleh sampaikan dengan mudah dan tak perlu keliling satu dunia untuk beritahu. Tak perlu start moto.. Tak perlu!

Korang perlu sediakan internet dan tahu kepada siapa kita nak bagitahu.. Takkan nak target semua orang dalam dunia ni pelanggan kita? Sebab tu, korang kena kenal siapa pelanggan kita… Ni saya akan share dalam next point. Dapat ke dapat point yang saya sampaikan ni? Haa,, Teruskan baca tau!


BINA BRAND ONLINE
Brand, satu perkara yang susah dan mungkin di abaikan bagi sesetengah ejen, stokis, dropship yang menjual produk orang (HQ). Sebenarnya korang silap! Ejen, stokis dan dropship perlu tahu cara nak bina brand. Sebab mereka perlu bersaing dengan orang lain. Kena tarik perhatian pelanggan untuk beli dengan korang, bukan pesaing.

Dengan Facebook Ads, korang boleh bina brand dan buat orang kenal jenama korang. Buat orang nampak berkali-kali..
Sumber: Sifu Bads , NajibAssadok
Apa pendapat anda, adakah anda ingin mencuba Facebooks Ads. Anda boleh mempelajari dari You Tube Channel kami yang memberi penerangan lengkap sebagai pemula untuk membuat iklan menggunakan FB Ads dari Ads Manager.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hanifidrus.blogspot.com/2021/12/kenapa-facebook-ads-penting-dalam-bisnis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Facebook Fails To Flag Thousands Of Political Ads Malaysia Most Affected

Facebook Fails To Flag Thousands Of Political Ads Malaysia Most Affected

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 159 hits
The study on political ads on Facebook was carried out by researchers at Belgium s KU Leuven university and New York University PARIS Facebook misidentified tens of thousands of advertisements flagged under its political ads policy accordin...
10 Rahsia Penting Kertas 2 Sains Upsr 2019

10 Rahsia Penting Kertas 2 Sains Upsr 2019

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 390 hits
1 FAKTA SAINS DARI TAHUN 3 KE TAHUN 6 PERLU DIHAFALMengikut kiraan Cikgu dari kertas 2 Sains UPSR dari Tahun 2016 hingga 2019 terdapat jumlah yang berbeza bagi soalan Fakta bagi setiap tahun Data soalan Fakta adalah seperti berikut UPSR 201...
Anak Kerap Demam Hidung Tersumbat Jangan Abaikan Elemen Pengudaraan Penting

Anak Kerap Demam Hidung Tersumbat Jangan Abaikan Elemen Pengudaraan Penting

papar berkaitan - pada 3/12/2021 - jumlah : 271 hits
Bergelar ibu dan bapa sebenarnya bukan mudah Bukan hanya melihat setiap perkembangan anak bahkan pelbagai perkara perlu diberikan perhatian Berdepan dengan masalah anak tidak sihat demam dan sebagainya menjadi salah satu cabaran terawal bag...
Rakyat Malaysia Dinasihat Tangguh Perjalanan Tidak Penting Ke Ethiopia

Rakyat Malaysia Dinasihat Tangguh Perjalanan Tidak Penting Ke Ethiopia

papar berkaitan - pada 27/11/2021 - jumlah : 173 hits
HARAKAH DAILY KUALA LUMPUR Kementerian Luar menasihatkan rakyat Malaysia menangguhkan sementara perjalanan tidak penting ke Ethiopia susulan konflik antara Angkatan Tentera Ethiopia dan Gerakan Pembebasan Rakyat Tigray Menurut kenyataan kem...
9 Tempat Menarik Di Pulau Tioman Aktiviti Tips Penting Untuk Anda Explore

9 Tempat Menarik Di Pulau Tioman Aktiviti Tips Penting Untuk Anda Explore

papar berkaitan - pada 30/11/2021 - jumlah : 238 hits
Banyak Tempat Menarik Di Pulau Tioman Untuk Anda Explore Keindahan Pulau Tioman sudah tidak perlu diperkenalkan lagi
23 November 2021 Analisis Teknikal Harian Bagi Pasangan Gbp Usd Dan Tahap Penting Yang Ketara

23 November 2021 Analisis Teknikal Harian Bagi Pasangan Gbp Usd Dan Tahap Penting Yang Ketara

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 245 hits
Pasangan mata wang GBPUSD telah bergerak ke sisi dengan sedikit kecenderungan menurun manakala penembusan penurunan harga di bawah 1 3600 diperlukan untuk meningkatkan lagi penurunan penurunan harga Sebaliknya tahap PENAWARAN terdekat terle...
Memiliki Kinerja Solid Bri Sabet Dua Penghargaan Bisnis Indonesia Top Bumn Award

Memiliki Kinerja Solid Bri Sabet Dua Penghargaan Bisnis Indonesia Top Bumn Award

papar berkaitan - pada 2/12/2021 - jumlah : 127 hits
Prestasi ini tak lepas dari kinerja kuat serta pertumbuhan bisnis yang prospektif
Bisnis Haram Di Era Revolusi

Bisnis Haram Di Era Revolusi

papar berkaitan - pada 5/12/2021 - jumlah : 175 hits
Pencari rente bertebaran di tengah Perang Kemerdekaan Pasar gelap senjata api muncul di mana mana Bahkan sampai melibatkan pula tentara Inggris dan Belanda
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Tamago Kake Gohan

Terimalah Kekurangan Sahabat Kita



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Shapellx Shapewear Your Guide To A Perfect Look

Enhancing Your Pubg Mobile Experience A Guide To Unknown Cash

Jamuan Saka Di Ruang Tamu

Puisi 35 Takdir

Raya Raya Raya 2024

Siput Serang Tanaman