Kenapa Bisnes Asyik Bungkus 3 Kesilapan Peniaga Buat Pelanggan Muak Nak Datang Lagi


Kenapa ada bisnes yang gagal dan kenapa pula ada bisnes yang berjaya?

Jika ditanya soalan yang sama pada semua orang yang sedang buat bisnes sekarang, terutamanya yang baru berniaga tak sampai setahun, boleh dikatakan hampir semua yakin bisnes yang sedang lakukan akan berjaya dengan jayanya!

Tapi, itu sebenarnya kenyataan yang paling menyedihkan.

Hampir semua usahawan tak tahu bisness gagal sehingga ianya berlaku.

Bila dah berlaku baru nak garu kepala dan cuba cari alasan kukuh kenapa bisnes gagal. Lagi malang, bila semua punca gagal cuba diletakkan pada orang lain.

Ini antara 3 kesilapan utama peniaga sampai 'tersungkur' sehingga memberi IMPAK jualan dan menyebabkan pelanggan tak datang lagi ke kedai.

1. Abaikan Kehendak PelangganSikap tak ambil peduli terhadap kehendak pelanggan juga banyak berlaku pada bisnes yang gagal.
Mungkin pada mulanya pelanggan okay, tapi kecenderungan permintaan sentiasa boleh berubah.

Pilihan sentiasa bertambah dan ini mampu mengubah kehendak pelanggan. Bila perkara itu tidak dipedulikan, pelanggan akan cabut dan tidak kekal menjadi pelanggan setia.

Taukeh yang asyik syok sendiri, tak peduli nak survey maklum balas pelanggan, memang sengaja nak bunuh bisnesnya sendiri.

2. Tak Maksimumkan Kuasa 'Dihujung Jari'Adalah menjadi KERUGIAAN besar sekiranya perniagaan anda tidak wujud di alam internet.Paling tidak pun, buat lah ‘fan page’ di Facebook.  Kita mahu perniagaan kita mampu dicari orang tanpa perlu bersusah payah.

Dengan hanya 1 klik sahaja, mereka sudah tahu perihal perniagaan kita.  Walaupun hanya menjual pisang goreng, buat lah fan page dan sasarkan penduduk setempat. Pasti lebih ramai yang akan berkunjung ke gerai. Tak caya? Cuba buat dulu!



3. Pengalaman Berurusniaga Yang Tak BestDalam dunia bisnes yang penuh dengan persaingan sekarang ni, customer mempunyai pelbagai pilihan untuk membeli dari mana-mana peniaga yang mereka suka. Pelanggan sekarang lebih suka membeli dari peniaga yang mereka sudah PERCAYA dan SELESA.

Sebab itu, walaupun seseorang peniaga itu sudah bertahun-tahun dalam dunia bisnes, boleh JATUH dalam hanya beberapa bulan sahaja. Kenapa? Mungkin peniaga ini sudah begitu selesa dengan kerja harian mereka atau TAK TAHU cara melayan pelanggan.

Bila orang hulur duit RM50, peniaga terbeliak mata, "Tak de duit kecik ke dik?"
Apa ni, tak kan nak layan pelanggan macam tu? Susah-susah dia datang, beratur panjang-panjang, sekali nak bayar duit baki tak boleh bagi. Tak kan sanggup nak hilangkan sales haritu semata-mata tak sediakan medium pembayaran sesuai?


via GIPHY

Zaman dah berubah, dunia dah maju, kenapa tak guna je Maybank QRPay yang menyediakan platform pembayaran di atas talian untuk pelanggan dengan mudah segera dan selamat?



Memasuki tahun 2018 dapat kita lihat teknologi melibatkan cashless payment semakin mula diterima.  Salah satu cara termudah pengguna boleh menggunakan teknologi ini adalah dengan menggunakan aplikasi daripada Maybank.

Inisiatif Maybank memperkenalkan kaedah bayaran berinovasi itu bukan sahaja memudahkan transaksi perniagaan peniaga dan pelanggan, malah ia menyediakan pelbagai kelebihan kepada kedua-dua pihak terutama dalam konteks keselamatan kerana tidak perlu membawa wang tunai, sebaliknya hanya perlu mengimbas kod QR pada telefon alih masing-masing.


via GIPHY
Apa Itu Maybank QRPay?Melalui QRPay, pembeli boleh membayar apa yang dibeli melalui telefon pintar hanya dengan mengimbas kod khas yang disediakan oleh penjual.  Sebagai contoh, amaun akan terus ditolak daripada akaun pelanggan untuk dipindahkan kepada akaun peniaga.  Kaedah pembayaran ini bukan sahaja mudah tetapi juga lebih selamat kerana menggunaan kamera untuk mengenal pasti penjual  yang dah berdaftar untuk menggunakan aplikasi ini
Bagaimana Peniaga Menerima Pembayaran?Pelanggan membuka aplikasi Maybank Apps kemudian memilih QRPayPelanggan kemudian mengimbas kod QR peniaga.Peniaga akan menerima notifikasi pembayaran selesai.Pelanggan makan kuih dengan kenyang.Peniaga dapat duit terus ke akaun bank.VIDEO: BAYAR DENGAN QRPAY


Dah tahu macam mana sistem pembayaran melalui kod QR ni berfungsi kan? Jadi, bagaimana pula caranya nak mendaftar?
Berita baik kepada para peniaga mahu pun individu. Maybank telah membuka pendaftaran PERCUMA serta memberi penggunaan PERCUMA bagi menggunakan sistem pembayaran melalui kod QR! Yang bestnya tak payah ada akaun Maybank pun boleh.
Terdapat 2 cara penerimaan bayaran iaitu Dynamic QR dan Static QR. Dynamic QR ialah peniaga menetapkan harga dan pembeli akan scan daripada peranti peniaga, manakala Static QR ialah QR diletakkan di kaunter dan pembeli hanya memasukkan nilai bayaran setelah kod QR diimbas.
VIDEO: DAFTAR QRPAY UNTUK PENIAGA

Memang sangat-sangat mudah! Lepas ni kedai confirm ramai orang sebab dah sah-sah sedap dan servis pembayaran pula memudahkan pelanggan.  Peniaga boleh cetak sahaja QR Code Maybank di atas bunting, atas kertas khas dan pamer untuk memudahkan pelanggan imbas.  Canggih!

Bukan sahaja memudahkan, malah selamat sebab amaun terlibat akan terus masuk ke akaun peniaga tanpa perlu dipegang seketika oleh pihak bank. Lebih menarik, teknologi ini tak mempunyai caj tambahan. Sangat ringkas dan mudah untuk para peniaga praktikkan.

Untuk maklumat lanjut, sila rujuk website dan layari Facebook ataupun kunjungi cawangan Maybank yang terdekat.

lagi info di : Gosip Artis TerkiniBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2018/11/kenapa-bisnes-asyik-bungkus-3-kesilapan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Nak Mulakan Bisnes Printing Anda Sendiri

Cara Nak Mulakan Bisnes Printing Anda Sendiri

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 729 hits
Cara Nak Mulakan Bisnes Printing Anda Sendiri Perniagaan pencetakan t shirt adalah merupakan industri yang murah untuk memulakan dengan operasi skala kecil sesuai untuk usahawan yag baru menapak Untuk memulakan perniagaan t shirt kaedah hea...
Penyokong Bosan Nak Support Najib 20 Org Jer Datang

Penyokong Bosan Nak Support Najib 20 Org Jer Datang

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 300 hits
Individu yang didakwa di mahkamah hari ini bukan orang biasa dan pemimpin yang hadir juga agak luar biasa namun jumlah penyokong tidak seperti selalu Hanya ada kurang daripada 20 orang yang datang ke pekarangan Kompleks Mahkamah Kuala Lumpu...
Kalau Rm40 Bolehlah Saya Dah Tunggu Lama Sampai Bila Pemandu Teksi Nak Amalkan Sikap Memilih Pelanggan

Kalau Rm40 Bolehlah Saya Dah Tunggu Lama Sampai Bila Pemandu Teksi Nak Amalkan Sikap Memilih Pelanggan

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 368 hits
The ReporterHasrat lelaki ini untuk menggunakan perkhidmatan teksi terbantut apabila rata rata pemandu teksi yang dihampirinya di Terminal Bersepadu Selatan menolak untuk menghantarnya ke destinasi atas alasan terlalu dekat Selain itu merek...
Nak Mula Bisnes Ini 9 Senarai Ebook Panduan Berguna Untuk Pemula

Nak Mula Bisnes Ini 9 Senarai Ebook Panduan Berguna Untuk Pemula

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 333 hits
Senarai Ebook Panduan Berguna Untuk Pemula Ramai yang buntu mencari pekerjaan tetap Persaingan untuk mencari kerja memang agak mencabar di zaman ekonomi yang tidak berapa baik ini Setiap tahun ramai graduan yang menamatkan pengajian menghar...
Berapa Modal Nak Start Bisnes Air Balang

Berapa Modal Nak Start Bisnes Air Balang

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 1682 hits
Ramai yang nak cari bisnes sampingan ketika bulan Ramadhan ni Ramai juga yang nak buat bisnes jual air balang ni sebagai bisnes full time Namun berapakah modal permulaan untuk memulakan bisnes air balang ni Disini kita akan mengkaji peralat...
Nak Datang Kl Sila Baca Ni Dulu Ok

Nak Datang Kl Sila Baca Ni Dulu Ok

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 769 hits
Terasa dah bertahun tak pergi bercuti selain balik kampung je la Tu pun raya je Kami sekeluarga ni kalau nak pergi bercuti Memang percutian kami tak ada la grand sangat Mesti yang budget budget jer Kalau nak kurangkan bajet tu harus la surv...
Nak Makan Secara Santai Ala Pondok Menu Sup Power Dan Ayam Kampung Special Datang Sini

Nak Makan Secara Santai Ala Pondok Menu Sup Power Dan Ayam Kampung Special Datang Sini

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 604 hits
DAH CUBA PONDOK SILA DEKAT GERAI SUP POWER AYAM KAMPUNG BERAPI BELUM Best wooo lepas makan boleh bersandar sambil duduk bersila Yang mana bawak baby nak makan pun senang sebab baby boleh baring Ruang pun luas Buka 7 hari seminggu Cuti umum ...
Ingatkan Lana Masuk Hospital Dah Nak Bersalin Rupa Rupanya

Ingatkan Lana Masuk Hospital Dah Nak Bersalin Rupa Rupanya

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 465 hits
Aktres Lana Nodin yang kini sedang hamil anak kedua dilihat memakai gaun hospital dan memakai tag pesakit pada pergelangan tangan Mungkin ramai yang beranggapan Lana sudah pun bersalin rupa rupanya dia telah dimasukkan ke hospital kerana me...
Sampai Bila Awak Nak Kerja Freelancer

Sampai Bila Awak Nak Kerja Freelancer

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 281 hits
Saya ditanyakan soalan tersebut Sampai bila awak nak buat kerja sebagai seorang freelancer Ironinya soalan ini ditanyakan oleh individu yang juga kerja sebagai seorang freelance Mungkin dia cuba untuk menduga saya sama ada saya mempunyai pe...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Apakah Sebaik Baiknya Manusia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally