Nak Datang Kl Sila Baca Ni Dulu Ok


NAK DATANG KL SILA BACA NI DULU OK! Terasa dah bertahun tak pergi bercuti selain balik kampung je la. Tu pun raya je. Kami sekeluarga ni kalau nak pergi bercuti.. Memang percutian kami tak ada la grand sangat. Mesti yang budget budget jer. Kalau nak kurangkan bajet tu harus la survey awal awal sebelum memulakan perjalanan kan? Kalau dah sampai ke destinasi baru nak walk in & survey memang susah la nak bajet.

Tapi memandangkan takde bajet lagi sekarang ni.. Jenjalan sekitar kuala lumpur & selangor je la. Apa ingat kat sini tak ada tempat tempat best ke nak di lawati & beridah. Banyak ok tempat2 best selain shopping complex & klcc tu. Tak semestinya datang sini untuk shopping je tau. Antara tempat menarik korang yang luar KL/Selangor kalau datang sini macam korang boleh pergi ke tempat tempat contoh Taman burung, Pasar Seni, Muzium negara dan banyak lagi tempat menarik.

Kuala Lumpur
Atau kalau nak keluar dari KL sikit.. Ada tempat best yang tak jauh dari KL. Boleh je merasai suasana alam semulajadi, mandi air sungai di Janda Baik. Sebab perjalanan dari KL nak ke janda baik ni tak la jauh mana. Normally saya kalau pergi picnic kat sana memang balik hari ni.

Kat banting, selangor kalau korang nak ber BBQ, nak naik rakit buluh atau berkhemah ada satu tempat ni Tadom Hill. Pun tak jauh sangat dari KL.

Salah satu aktiviti menarik boleh buat di Tadom Hill. Gambar sumber Google
Datang KL selain nak menikmati percutian dalam suasana kotaraya.. Korang tetap boleh rilex - rilex di tempat yang tak jauh dari KL untuk menikmati keindahan alam semulajadi. So, jalan jalan & bercuti di KL pun tak la membosankan sangat.

Nak makan pun tak payah risau.. Semua ada. Banyak port makan best best kat kl ni. Apa jenis makanan pun senang nak cari katanya. Korang memang boleh jalan jalan sambil makan makan juga.

Masa dok survey survey tempat best kat KL terclik kat website traveloka & Terperasan jab traveloka ada ada benda baru. Dah ada pakej combo. Kuala Lumpur Tour Packages. Pakej perjalanan & hotel sekali. Korang tak caya boleh tengok kat sini ➟ Traveloka


Wah senang la kan.. Book flight terus dengan hotel. Sedangkan elok yang berada di luar kuala lumpur yang berhajat nak jalan jalan kat KL ni book untuk pakej combo ni. Antara keistimewaan pakej combo ni yang saya baca..

Selain pakej ni dalam kategori pakej bajet sebab korang boleh tempah tiket penerbangan & hotel sekali. Kalau yang last minute plan nak bercuti tu.. Korang boleh book on the spot. Bukan tu je korang boleh tukar pakej pelancongan yang di tawarkan oleh traveloka mengikut keselesaan anda.

Antara Idea perjalanan percutian ada di Kuala lumpur yang di sediakan oleh traveloka adalah seperti berikut ;

Idea Perjalanan 1 Hari

☻ Tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. Ambil keretapi KLIA Express ke KL Sentral. Dari sana, naik teksi ke hotel. Daftar masuk dan berehat.

☻ Destinasi pertama yang di cadangkan ialah KL Bird Park. Di sana, anda boleh melihat spesis burung sambil berjalan jalan di dalam taman yang penuh tumbuhan semulajadi.

☻ Anda boleh ke Masjid Negara. Bangunan ini dikenali sebagai simbol penting negara Islam di Malaysia. Tapi nak masuk ke Masjid negara ada etika berpakaian & kena menutup aurat. Untuk yang non muslim ada di sediakan jubah.

☻ Pada waktu malam, Kalau nak menikmati makanan laut segar boleh ke Jalan Alor untuk.

☻ Kembali ke hotel dan rehat.

Idea Perjalanan 2 Hari

☻ Di cadangkan melawat Muzium Negara untuk anda mempelajari perbezaan budaya dan tradisi Malaysia.

☻ Seterusnya, boleh ke Janda Baik untuk menikmati pemandangan alam semulajadi yang menakjubkan di situ. Anda boleh merasai kehidupan & makanan kampung sambil menikmati suasana flora & fauna.

☻ Kembali ke bandar anda boleh melawat KLCC. Boleh menjamu selera makan nasi lemak & bermacam macam lagi aneka makanan. Pada waktu malam juga terdapat air pancut air yang cantik.

☻ Kembali ke hotel dan rehat.

Idea 3 Hari Lawatan

☻ Anda boleh sarapan pagi dengan roti canai yang boleh didapati di hampir setiap gerai yang menghidangkan sarapan pagi di bandar.

☻ Kemudian boleh Pasar  Seni sekiranya nak beli cenderahati untuk di bawa pulang.

☻ Anda juga boleh Pergi ke Pavilion, pusat membeli-belah paling berprestij Di Kuala lumpur, untuk membeli-belah.

☻ Pada waktu malam, anda boleh bersiar-siar di sepanjang Jalan Bukit Bintang untuk menikmati kehidupan malam yang penuh dengan kerlipan lampu berwarna warni.

☻ Kembali ke hotel dan rehat.

Best kan?? Percutian ada pun dah siap di sediakan oleh traveloka so tak payah nak kelam kabut sangat. Tapi kalau korang dah plan perjalanan percutian korang tak semestinya kena ikut idea perjalanan yang traveloka bagi ni. Tu cuma macam cadangan perjalanan saja. Kalau korang nak tau lebih lanjut pasal pakej combo baru dari traveloka ni boleh rujuk kat sini ➟ Kuala Lumpur tour packages

Yang saya tahu setakat ni untuk pakej baru ni hanya boleh  didapati di laman web Traveloka dan aplikasi android. IOS belum lagi tapi akan datang nanti ada la tu kot.

Agak bagus pakej combo Kuala Lumpur Tour Packages yang di sediakan traveloka ni.. Sebab salah satu kelebihan dia of course bajet anda lebih jimat & anda dah tak payah nak nak susah susah cari penginapan lepas book tiket flight. Memang di datangkan dalam bentuk pakej combo.. Tiket flight + Penginapan (Hotel) sekali. Jimat masa.. jimat wang & memudahkan perjalanan percutian korang.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.lekatlekit.com/2018/11/nak-datang-kl-sila-baca-ni-dulu-ok.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Atasi Sembelit Masa Berpantang Sila Baca Kalau Tak Nak Jahitan Bersalin Terbuka

Cara Atasi Sembelit Masa Berpantang Sila Baca Kalau Tak Nak Jahitan Bersalin Terbuka

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 512 hits
Masalahnya ialah ramai ibu berpantang yang alami sembelit terutama dalam minggu pertama lepas bersalin Bila dah sembelit memang pasti la korang akan menerankan Nak Tau Cara Elak Sembelit Masa Pantang
Jangan Suka Suka Nak Tuduh Isteri Tak Bagi Suami Bantu Mak Ayahnya Baca Ni Dulu

Jangan Suka Suka Nak Tuduh Isteri Tak Bagi Suami Bantu Mak Ayahnya Baca Ni Dulu

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 526 hits
Jangan Suka Suka Nak Tuduh Isteri Tak Bagi Suami Bantu Mak Ayahnya Baca Ni Dulu Ambil tahu dulu aturan nafkah kelak andai berlaku selisih faham bab duit yang tak mengalir pada mak ayah anda ada jawapan yang kukuh Ini bukan nak ajar jadi ana...
Nak Makan Secara Santai Ala Pondok Menu Sup Power Dan Ayam Kampung Special Datang Sini

Nak Makan Secara Santai Ala Pondok Menu Sup Power Dan Ayam Kampung Special Datang Sini

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 595 hits
DAH CUBA PONDOK SILA DEKAT GERAI SUP POWER AYAM KAMPUNG BERAPI BELUM Best wooo lepas makan boleh bersandar sambil duduk bersila Yang mana bawak baby nak makan pun senang sebab baby boleh baring Ruang pun luas Buka 7 hari seminggu Cuti umum ...
Dah Sakit Bersalin Turun Darah Pergi Hospital Doktor Suruh Balik Dulu Apa Nak Buat

Dah Sakit Bersalin Turun Darah Pergi Hospital Doktor Suruh Balik Dulu Apa Nak Buat

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 497 hits
Dah sakit nak bersalin ni ada turun darah Tapi pergi hospital Dr kata boleh balik dulu Biar betul Haa sape pernah kena macam ni Sebenarnya bukan Dr tak nak admit lagi tapi maybe anda masih dalam Latent Phase of Labour Fasa bersalin ni ada 2...
Nak Suasana Tenang Dalam Rumah Mama Papa Kena Buat 5 Tips Ini Salah Satunya Kena Tahu Baca Bahasa Badan Pasangan

Nak Suasana Tenang Dalam Rumah Mama Papa Kena Buat 5 Tips Ini Salah Satunya Kena Tahu Baca Bahasa Badan Pasangan

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 377 hits
Rumah yang sentiasa tenang dan sejuk mata memandang menjadi impian semua Tidak kira ibu ayah dan anak anak sukakan suasana yang tenang ketika di rumah Tapi bagaimana ia boleh dicapai Mudah je tapi kena tahu caranya Bagi mama papa tidak kira...
Penyokong Bosan Nak Support Najib 20 Org Jer Datang

Penyokong Bosan Nak Support Najib 20 Org Jer Datang

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 295 hits
Individu yang didakwa di mahkamah hari ini bukan orang biasa dan pemimpin yang hadir juga agak luar biasa namun jumlah penyokong tidak seperti selalu Hanya ada kurang daripada 20 orang yang datang ke pekarangan Kompleks Mahkamah Kuala Lumpu...
Kenapa Bisnes Asyik Bungkus 3 Kesilapan Peniaga Buat Pelanggan Muak Nak Datang Lagi

Kenapa Bisnes Asyik Bungkus 3 Kesilapan Peniaga Buat Pelanggan Muak Nak Datang Lagi

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 491 hits
Kenapa ada bisnes yang gagal dan kenapa pula ada bisnes yang berjaya Jika ditanya soalan yang sama pada semua orang yang sedang buat bisnes sekarang terutamanya yang baru berniaga tak sampai setahun boleh dikatakan hampir semua yakin bisnes...
11 Tips Bercuti Ke Melbourne Wajib Baca Kalau Tak Nak Ada Masalah

11 Tips Bercuti Ke Melbourne Wajib Baca Kalau Tak Nak Ada Masalah

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 503 hits
Dah ada perancangan nak bercuti ke Melbourne Kalau ye ada baiknya korang baca tips bercuti ke Melbourne ni dulu Almaklumlah sekarang ni macam macam pengalaman yang tak best kita baca atau dengarkan
Murid Saman Cikgu Tak Datang Kelas 7 Bulan

Murid Saman Cikgu Tak Datang Kelas 7 Bulan

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 406 hits
Defendan didakwa melanggar tugas statutori dan mencabul hak perlembagaannya bagi mendapatkan pendidikan
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord