Kemerosotan Euro Di Bawah Pariti Berbanding Dolar Yang Jelas Yang Luar Biasa


Euro menunjukkan tahap terendah sejak dua dekad yang lalu, turun lebih rendah kepada tahap apabila kadar kedua-dua mata wang utama akan menyamai. Jika sebulan lalu senario ini kelihatan hebat, kini semakin ramai suara yang menyokong senario ini. Kami faham.
Kemerosotan euro di bawah pariti berbanding dolar: yang jelas - yang luar biasa?
Berita positif membolehkan pasangan EUR\USD mengekalkan keseimbangan yang tidak menentu pada tahap psikologi 107 mata. Pada masa yang sama, berita itu sendiri tidak boleh dikatakan sangat positif.


Oleh itu, inflasi di Jerman, yang menjadi peneraju di kalangan "kapal" Eropah, telah mencapai satu lagi rekod tertinggi. Angka yang dikeluarkan pada 30 Mei menunjukkan kenaikan harga tenaga dan makanan menunjukkan harga pengguna domestik melonjak 8.7% daripada tahun sebelumnya pada bulan Mei. Penganalisis terlepas sebanyak enam persepuluh mata, meramalkan peningkatan sebanyak 8.1%.
Tidak lebih baik adalah berita dari Sepanyol, yang melaporkan pecutan dalam pertumbuhan harga - sehingga 8.5% pada bulan Mei daripada 8.3% pada bulan April,seterusnya disebabkan oleh kenaikan harga bahan api, yang menyebabkan penurunan dalam kos tenaga telah diimbangi. Pertumbuhan harga asas, tidak termasuk makanan dan tenaga, dipercepatkan kepada 4.9%.
Menariknya, dengan latar belakang kenaikan harga, pejabat perangkaan setiap negara zon euro melaporkan penurunan dalam jangkaan inflasi dan peningkatan dalam keyakinan pengguna. Hanya Belgium, Latvia dan Cyprus bertentangan dengan suasana umum, menunjukkan pesimisme membeli. Dan ini berlatarbelakangkan fenomena seperti demonstrasi di Perancis, yang disebabkan oleh penurunan kuasa beli.
Sepanyol menghadapi terbaik dengan mood penduduk, yang segera memperkenalkan beberapa langkah untuk mengawal harga elektrik dan terus bekerja secara aktif ke arah ini. Jerman juga telah menerima pakai pakej subsidi yang merangkumi nafkah anak, elaun keluarga sekaligus dan pampasan untuk kos tenaga. Walau bagaimanapun, langkah-langkah ini nampaknya tidak mencukupi.
Secara keseluruhan, angka daripada Suruhanjaya Eropah meningkat kepada 105 pada bulan Mei daripada bacaan semakan 104.9 pada bulan April. Sementara itu, pakar ekonomi menjangkakan penurunan ke paras terendah dalam tempoh 14 bulan.
Sentimen positif didorong oleh sektor perkhidmatan dan pembinaan, yang mencatatkan keuntungan yang mengejutkan pada bulan Mei. Bagaimanapun, ini adalah keyakinan yang sangat sementara, yang mungkin berubah berbanding kenaikan harga esok, selepas penerbitan laporan disatukan. Angka-angka ini dijangka menunjukkan harga di kawasan euro telah melonjak kepada 7.8% bulan ini, satu lagi paras tertinggi sepanjang masa.
Prospek segera
Malah, konflik Rusia-Ukraine menjejaskan kestabilan seluruh zon euro. Krisis kos sara hidup di rantau ini semakin mendalam dan masih belum mencapai kemuncaknya.
Sebagai contoh, ahli ekonomi Friederik Heinemann menyatakan bahawa isi rumah berkemungkinan perlu memperhitungkan kenaikan harga selanjutnya, kerana banyak sumber masih kekurangan bekalan, dan harga borong masih dalam fasa pertumbuhan mendadak.
Dan jangan tertipu dengan data pasaran buruh yang sangat baik. Malah, ia juga menunjukkan bahawa lilitan gaji dan harga yang boleh rumuskan semula sendiri tidak lama lagi akan meningkat pesat, mencetuskan ekonomi rantau ini menjadi stagflasi.
Jerman, sebagai contoh, malah mengurangkan dana gaji sebanyak 1.8% (dilaraskan untuk inflasi). Selain itu, rakyat Jerman merasakan tekanan harga, kerana gaji semakin berkurangan mengimbangi jurang antara kenaikan kos barang dan upah.
Semua ini menjadikan pasaran meningkatkan jangkaan mereka terhadap dasar lebih hawkish Bank Pusat Eropah.
Sebelum ini, ramalan penganalisis dikurangkan kepada kenaikan kadar faedah asas sebanyak 0.25%. Walau bagaimanapun, keyakinan bahawa kadar akan meningkat sebanyak setengah mata peratusan semakin meningkat seiring dengan data laporan.
ECB dalam kuasa penuh kini menyerupai wira di hadapan batu nasib di persimpangan jalan: jika anda meningkatkan kadar, anda akan kehilangan pengeluaran kerana kekurangan pinjaman murah; jika anda membiarkan kadar rendah, inflasi akan terus mereda... menarik kedua-dua pengeluaran dan permintaan pengguna dengannya.
Jelas sekali, penyelesaiannya terletak pada bidang pakej bantuan individu untuk pelbagai industri, yang dengan itu akan dapat meningkatkan dana gaji tanpa menaikkan harga produk. Walau bagaimanapun, dua tahun wang murah, yang membantu mereka yang memerlukan dan mereka yang tidak, meletihkan penyuap dan kini tiada apa-apa untuk membantu.
Di samping itu, kerajaan pakatan Eropah tidak tergesa-gesa untuk menyokong pengeluar, memberi tumpuan kepada membantu isi rumah. Contohnya, Itali telah menganggarkan kira-kira 6 bilion euro untuk melindungi pekerja berpendapatan rendah daripada kesan inflasi dengan menawarkan mereka jumlah sekali gus 200 euro.
Perancis telah lebih berfikiran ke hadapan dalam menyokong pengilang, memperuntukkan kira-kira 25 bilion euro dalam langkah anti-inflasi, termasuk geran untuk syarikat intensif tenaga, pengembangan pinjaman yang dijamin kerajaan dan pembiayaan tambahan untuk percutian. Inisiatif lain termasuk had harga elektrik dan gas asli, rebat gas dan diesel untuk pemandu, subsidi bahan api untuk nelayan, dan cek untuk berjuta-juta isi rumah. Pejabat perangkaan Insee menganggarkan bahawa langkah sedemikian telah mengurangkan inflasi sebanyak kira-kira 1.5 mata peratusan.
Tetapi semua ini tidak akan menyelamatkan zon euro jika hubungan dengan Rusia membawa kepada krisis bahan api dan tenaga sepenuhnya. Keadaan diburukkan lagi dengan pendekatan berbeza terhadap konflik Ukraine-Rusia di kalangan ahli EU. Ada yang cenderung untuk menyokong Ukraine pada sebarang kos, meninggalkan sumber tenaga Rusia sepenuhnya. Yang lain cuba duduk di kedua-dua kerusi, memberi harapan kepada kedua-dua belah pihak dan tidak mengambil langkah yang jelas ke mana-mana arah. Bahagian yang paling menyedihkan ialah Jerman adalah salah satu daripada yang terakhir.
Pada masa yang sama, kedua-dua pilihan mampu menamatkan konfrontasi antara kedua-dua negara Slavik, namun, sikap separuh hati mengelirukan pemimpin negara-negara ini, memaksa mereka untuk bergantung secara tidak munasabah pada kontrak dan janji orang Eropah. Dasar yang samar-samar itu melantun semula di zon euro itu sendiri, menyebabkan seluruh dunia tertanya-tanya berapa banyak sokongan yang masih akan diberikan kepada Ukraine dan niaga hadapan untuk gas Rusia yang dibeli.
Dengan pemikiran ini, prospek untuk awal musim luruh tahun ini kelihatan agak suram. Terutamanya dengan latar belakang fakta bahawa dolar mengukuh agak bebas daripada euro.
Rakan kongsi utama mengukuhkan pada kadar yang terburu-buru
Di samping statusnya sebagai mata wang rizab dunia, terdapat tiga sebab utama mengapa dolar terus meningkat walaupun prestasi ekonomi yang buruk.
Faktor pertama yang telah kita pertimbangkan ialah konflik antara Ukraine dan Rusia.
Kedua, pasaran disokong oleh jangkaan pertumbuhan relatif: ekonomi AS yang panas panas pulih daripada wabak dengan lebih cepat, dan dijangka berkembang lebih cepat daripada di kawasan euro, malah mengambil kira inflasi (dan pada mulanya, terima kasih kepadanya) .
Akhir sekali, jangan abaikan perbezaan kadar faedah relatif. Rizab Persekutuan terbang keluar dari sarang burung merpati dengan lebih pantas (dan tepat pada masanya) dengan keuntungan 75 mata asasnya. Ia membantu bahawa permulaan datang dari asas yang lebih tinggi, walaupun dengan laluan yang lebih tinggi untuk pertumbuhan masa depan, yang sepatutnya tidak menambah keyakinan kepada pelabur, tetapi juga mempunyai kesan menenangkan.
Tetapi ECB masih teragak-agak sama ada akhirnya menaikkan kadar deposit sebanyak 50 mata asas sebelum bank pusat pergi pada cuti musim panas. Bank itu juga masih membeli bon, terus menambah pelonggaran kuantitatifnya yang besar.
Adalah mustahil untuk tidak menyedari bahawa EU terlambat menaikkan kadar. Dan kini inflasi sudah menyebabkan kegawatan pertama, walaupun masih jauh dari kemuncaknya, sudah terlambat untuk mengetatkan dasar monetari. Kini, lebih daripada sebelumnya, pengeluar memerlukan sokongan.
Salah pengiraan besar sedemikian akan merugikan ekonomi Eropah.
Euro lebih bernilai
Tong tar ini mengandungi sedikit persoalan yang kecil tetapi sangat penting.
Apabila euro didagangkan pada harga kurang daripada satu dolar pada awal abad ini, sebahagian besarnya disebabkan oleh risiko wujud bahawa projek mata wang tunggal baharu boleh jatuh dengan mudah. Tetapi kini zon euro menghadapi ancaman luar, dan walaupun inflasi yang diimport sebesar ini berbahaya, ia dianggap sebagai masalah kolektif dan tidak mendorong penduduk negara anggota untuk menuntut keluar daripadanya.
Ramai pakar menyatakan bahawa hari ini mata wang tunggal itu dinilai rendah dalam hampir semua aspek. Sebagai contoh, anda boleh melihat Pariti Kuasa Beli Dana Kewangan Antarabangsa, yang menganggarkan nilai saksama $1.45 setiap euro, jauh berbeza daripada kadar pasaran semasa sebanyak empat puluh sen lebih rendah.
Situasi sedemikian terdapat dalam dana kewangan antarabangsa. Menurut ekonomi Keynesian, mata wang boleh kekal mahal secara tidak rasional atau murah untuk jangka masa yang panjang.
Pengalaman 2017 menunjukkan kepada kita bahawa euro cenderung untuk mengambil mata yang hilang dengan cepat apabila keadaan ekonomi tidak berubah.
Ramalan ini juga dipengaruhi oleh tahap pendekatan China, di mana banyak pengeluaran Eropah berada. Tanda-tanda pertama pelonggaran kuarantin yang datang kepada kami dari Beijing mempunyai kesan positif ke atas kadar pertukaran keseluruhan bakul mata wang.
Walau bagaimanapun, tiada jaminan bahawa kerajaan China tidak akan mula memburu "ahli sihir" yang positif ujian lagi. Dan ketidakpastian ini akan membimbangkan pengeluar zon euro sepanjang 2022, yang membawa kepada ralat operasi dalam bentuk lebihan stok di gudang, atau sebaliknya, masalah dengan bahan mentah dan barangan import dari rantau Asia.
Akibatnya, dasar ECB dan faktor makroekonomi yang tidak menentu boleh menyebabkan euro jatuh di bawah pariti dengan dolar. Pound, setelah memasuki ke dalam pergerakan menurun, mampu menarik euro juga.
Tetapi ini berkemungkinan menjadi situasi jangka pendek yang akan bertambah baik menjelang akhir tahun jika konflik di Eropah Timur diselesaikan atau tidak bertukar menjadi perang kedudukan, seperti yang telah berlaku selama lapan tahun yang lalu, dan kemungkinan salah satu daripada dua senario ini adalah sangat tinggi.
Pada masa yang sama, perang parit di pinggir Eropah tidak akan membenarkan mata wang memulakan pergerakan kenaikkan harga dengan yakin apabila tiba masanya untuk pertumbuhan ekonomi global. Dan prospek masa depannya akan sangat bergantung pada faktor ini.
The material has been provided by InstaForex Company - www.instaforex.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://jomforex2u.blogspot.com/2022/05/kemerosotan-euro-di-bawah-pariti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kandungan Luar Biasa Dari Susu K28 New Image Untuk Kecerdasan Otak Anak Anda

Kandungan Luar Biasa Dari Susu K28 New Image Untuk Kecerdasan Otak Anak Anda

papar berkaitan - pada 4/6/2022 - jumlah : 246 hits
KANDUNGAN SUSU K28 NEWIMAGEAsam folat merupakan vitamin yang larut dalam air dan kaya akan nutrisi Vitamin ini yang amat dibutuhkan oleh ibu hamil Karena kandungan zat dalam asam folat mengandung banyak manfaat untuk kebaikan calon jabang b...
Dolar As Mempunyai Prospek Yang Tidak Jelas Untuk Pertumbuhan Masa Depan

Dolar As Mempunyai Prospek Yang Tidak Jelas Untuk Pertumbuhan Masa Depan

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 368 hits
Dolar AS telah didagangkan di zon merah selama dua minggu berturut turut Ia mengakhiri Mei dengan keuntungan Walau bagaimanapun prospeknya untuk musim panas adalah samar samar Mata wang manakah yang patut dibeli kecuali dolar AS Pada 31 Mei...
Penghargaan Kepada Cikgu Luar Biasa Untuk Anugerah Guru Inspirasi Mcdonald S 2022

Penghargaan Kepada Cikgu Luar Biasa Untuk Anugerah Guru Inspirasi Mcdonald S 2022

papar berkaitan - pada 3/6/2022 - jumlah : 215 hits
Penghargaan Kepada Cikgu Luar Biasa Untuk Anugerah Guru Inspirasi McDonald s 2022 Salam semua tema Hari Guru pada tahun ini adalah Guru Tunjang Sekolah Sejahtera Sebelum itu sis nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada semua yang bergelar guru ...
Pengalaman Menginap Di Park Inn By Radisson Putrajaya Satu Yang Luar Biasa

Pengalaman Menginap Di Park Inn By Radisson Putrajaya Satu Yang Luar Biasa

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 387 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Setelah dua tahun kita dilanda pandemik dan juga dikurung tidak banyak aktiviti yang boleh dibuat tahun 2022 semua telah kemba...
Jus Aloe Vera New Image Memang Jus Luar Biasa

Jus Aloe Vera New Image Memang Jus Luar Biasa

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 122 hits
JUS ALOE VERA NEWIMAGE Aloe vera kerap kali disebut sebagai Tanaman Ajaib dalam hal ini merupakan sesuatu yang tidak terlalu dilebih lebihkan karena kemampuannya untuk menyembuhkan penyakit diambil dari gel yang ada dalam daunnya yang tebal...
Bimbang Kemelesetan Ringgit Cecah Rm4 40 Berbanding Dolar As

Bimbang Kemelesetan Ringgit Cecah Rm4 40 Berbanding Dolar As

papar berkaitan - pada 20/5/2022 - jumlah : 130 hits
KUALA LUMPUR Ringgit ditutup rendah berbanding dolar Amerika Syarikat pada Khamis apabila mencecah RM4 40 berikutan kebimbangan mengenai kemelesetan ekonomi kata penganalisis Pada 6 petang unit tempatan susut kepada 4 4030 4060 berbanding d...
Viral Pernikahan Dini Di Wajo Sulsel Disebut Kejadian Luar Biasa

Viral Pernikahan Dini Di Wajo Sulsel Disebut Kejadian Luar Biasa

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 286 hits
Koalisi Stop Perkawinan Anak Sulawesi Selatan menyikapi serius peristiwa perkawinan anak yang terjadi di Kabupaten Wajo dan viral di media sosial Peristiwa perkawinan anak di Kabupaten Wajo menjadi viral setelah video pernikahan pasangan MF...
Setiap Ibu Wajib Lakukan Perkara Ini Pada Anak Anak Selepas Mereka Bermain Di Luar

Setiap Ibu Wajib Lakukan Perkara Ini Pada Anak Anak Selepas Mereka Bermain Di Luar

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 129 hits
Zaman kanak kanak ni adalah zaman yang paling dirindui sebab ia merupakan waktu untuk mereka meneroka dunia Masa inilah mereka akan berlari bebas di padang atau melompat dalam lopak air dan macam macam lagi Sebagai ibu bapa janganlah anda h...
Dnb Muktamad Tiada Amp 039 Kek Amp 039 Lebih Besar Untuk 4 Amp 039 Telco Amp 039 Mungkin Jual Pada Syarikat Luar

Dnb Muktamad Tiada Amp 039 Kek Amp 039 Lebih Besar Untuk 4 Amp 039 Telco Amp 039 Mungkin Jual Pada Syarikat Luar

papar berkaitan - pada 24/5/2022 - jumlah : 146 hits
Minggu lalu kami telah berkongsi pendedahan tentang 4 syarikat terbesar telekomunikasi Maxis Celcom Digi dan Umobile menolak tawaran pegangan saham dalam Digital Nasional Berhad Mereka juga meminta supaya sekurang kurangnya 50 pegangan DNB ...
Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin