Kembali Bersekolah Selepas Pkp Banyak Sop Perlu Patuhi


Kembali bersekolah selepas PKP, banyak SOP perlu dipatuhi | Semua perasaan bercampur baur. Risau, gembira, sedih dan macam-macam lagi.
Kembali ke sekolah Akhirnya sesi persekolahan 1/7/2020 pun bermula. Paling tak boleh tahan bila pagi-pagi lagi Dzar menangis taknak pergi sekolah. Dia buat hal dah!! . Ibu faham perasaan 3 bulan bercuti.
Alhamdulillah seronok Dzar nampaknya. Hahaha lega ibu
Bangun lewat, tengok kartun, bersuka ria dengan adik beradik. 3 bulan beb!! Dari PKP fasa 1 sampailah PKPP. Macam-macam aktiviti 5 beradik ni.
Start psiko anak Bab nak pujuk tu yang mau kesabaran. Tapi sebenarnya, sejak Kerajaan dah umum anak-anak dah boleh mula bersekolah, Ibu dah lama pujuk Dzar.
Bagitau dia nanti Dzar dah kena pergi ke sekolah ya. Macam dulu. Jumpa teacher dan kawan-kawan. Awal-awal tu dia tak rasa lagi.
Tapi bila lagi sehari nak ke sekolah, dah mula rasa tak seronok. Nampaknya bukan ibu je tak sedia, anak kecil ni lagilah tak faham.
Patuhi SOP sekolah Ibu bekalkan barangan yang cikgu dah list kan. Bawa kotak plastik untuk letak mask, sanitizer, sudu, cawan dan mangkuk. Setiap murid ada kotak plastik masing-masing.
Alhamdulillah tahniah Dzar!!
Beg sekolah tak perlu bawa dan buku latihan pun serahkan ke cikgu sekolah. Masa hantar ke sekolah tadi, doa kami tak putus-putus untuk anak-anak ibu.
Dan masa sampai je sekolah tadi, cikgu ambil kedatangan. Yang pastinya suhu tulah paling penting. Jaga jarak tu tak pastilah bebudak ni .
Sesi sekolah rendah dan menengah akan bermula? Dengan khabar angin kata sesi sekolah akan bermula tak lama lagi. Kita tunggulah pengumuman petang ni jam 4. Apa agaknya berita sesi sekolah rendah dan menengah?
Apapun ibu harap dan semua orang pun berharap dan berdoa yang baik-baik. Semoga semua dijauhkan dari perkara yang tak diingini. Kita sudah tekad berjuang.
Kita patuhi semua SOP. Yang patuh tu, tahniah untuk semua!!! Jangan berhenti berdoa dan ikuti langkah-langkah keselamatan. Kita berjuang untuk diri sendiri dan yang tersayang.
Bila dah kembali bersekolah selepas PKP, dah ada rasa kita menang dan akan kembali sediakala. Ya Allah rasa lega sangat.
Kenangan PKP Paling stress masa PKP fasa 1. Masa tu macam-macam fikir dalam kepala ni. Dunia ni dah sampai penghujung ke? Cukup ke bekalan aku dan keluarga ke akhirat ni? Kalau putus bekalan makanan macamana?
Memang masa tu risau sepanjang masa. Dalam rumah riuh, tapi keluar rumah je sunyi giler. Takde budak-budak yang main kat taman.
Tapi Alhamdulillah keadaan dah kembali ke seperti ke asalnya. Perasaan pun sedikit lega. Dan berdoa tu takkan pernah putus. Semoga kita baik-baik sahaja.
The post Kembali bersekolah selepas PKP, banyak SOP perlu patuhi appeared first on Ajumohit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ajumohit.com/2020/07/kembali-bersekolah-selepas-pkp-banyak-sop-perlu-patuhi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Anak3 Kembali Ke Sekolah Selepas Pkp

Bila Anak3 Kembali Ke Sekolah Selepas Pkp

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 388 hits
Assalamualaikum and morning Owh Hari ni Malaysia dah start buka sekolah nampaknya Setelah sekian lama PKP Usah la risau berhati walang wahai ibu2 serahkan segala urusan kepada Illahi Dia yang maha melindungi Anak3 kami di Australia ni dah l...
10 Persediaan Ibubapa Dan Anak Sebelum Kembali Ke Sekolah Pasca Pkp

10 Persediaan Ibubapa Dan Anak Sebelum Kembali Ke Sekolah Pasca Pkp

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 717 hits
Sekolah kembali dibuka setelah berbulan lamanya ditutup sejak Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan Berakhirnya satu penantian terutama buat ibubapa yang mempunyai anak anak yang masih bersekolah Dan mungkin sebilangan anak anak yang sud...
Julai Kembali Selamat Bersekolah Semula

Julai Kembali Selamat Bersekolah Semula

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 498 hits
Hai semua Alhamdulillah harini 1 Julai dak Firash dah mula bersekolah Ragam dia pagi ni nak menangis masa suruh mandi Hadoi Memang dah agak dah ada drama air mata Maklumlah lama sangat cuti Dari pertengahan bulan tiga sampai habis bulan Jun...
Bercuti Di Cameron Highlands Selepas Pkp

Bercuti Di Cameron Highlands Selepas Pkp

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 757 hits
PEKAN TANAH RATAAda yang yang bertanya Bagaimana suasana bercuti selepas PKP masuk ke fasa PKPP yakni pemulihan Umum mengetahui semasa Perintah Kawalan Pergerakkan atau PKP dilaksanaka Cameron Highlands bagaikan bandar mati yang sepi berban...
Jangan Gembira Sangat Pawagam Pun Boleh Ditutup Sekiranya Tidak Patuhi Sop

Jangan Gembira Sangat Pawagam Pun Boleh Ditutup Sekiranya Tidak Patuhi Sop

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 477 hits
Astro Awani Saifuddin ketika melakukan lawatan kerja ke TGV Cinemas di sebuah kompleks beli belah terkemuka di Kuala Lumpur pada Jumaat Gambar Astro AWANI SHAHIR OMAR KUALA LUMPUR Meskipun panggung wayang kini dibenarkan kembali beroperasi ...
Sunway Lagoon Dibuka Semula Patuhi Semua Sop

Sunway Lagoon Dibuka Semula Patuhi Semua Sop

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 528 hits
PETALING JAYA 5 JULAI Selepas ditutup sejak 18 Mac susulan pandemik Covid 19 Sunway Lagoon membuka semula pintunya semalam dengan menyediakan hadiah istimewa kepada 1 000 pengunjung pertama dan pembeli pas Quack Xpress secara dalam talian P...
Kebenaran Konvoi Mungkin Ditarik Jika Gagal Patuhi Sop Metrotv

Kebenaran Konvoi Mungkin Ditarik Jika Gagal Patuhi Sop Metrotv

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 367 hits
Hafidzul Hilmi Mohd NoorSEBANYAK 358 saman dikeluarkan polis dalam operasi di kawasan Rehat dan Rawat Lanchang dan R R Chenor di Lebuhraya Pantai Timur dekat Temerloh pada 28 Jun FOTO arkib NSTP KEBENARAN aktiviti berkonvoi kenderaan mungki...
Pkpp Ingat Patuhi Sop Hindar Kluster Baharu Bernama

Pkpp Ingat Patuhi Sop Hindar Kluster Baharu Bernama

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 228 hits
KUALA LUMPUR 30 Jun Hari ini adalah hari terakhir persediaan dilakukan bagi pembukaan lebih banyak sektor sosial yang dibenarkan beroperasi selepas lebih tiga bulan ditutup berikutan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Sejak Perintah Ka...
Selepas Alami Kenaikan Berminggu Minggu Harga Runcit Petrol Kembali Menurun

Selepas Alami Kenaikan Berminggu Minggu Harga Runcit Petrol Kembali Menurun

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 263 hits
Selepas mengalami kenaikan selama beberapa minggu selepas ekonomi negara dilihat kembali pulih berikutan tekanan wabak Covid 19 melanda hari ini harga runcit minyak dilihat kembali turun Melihat kepada pengumuman harga baharu ini RON95 dan ...
Pengerusi Dap Pahang Dakwa Tutup Kasino Genting Jejaskan Ekonomi Mata Pencarian Umat Islam

5 Best Electric Pickup Trucks That Will Break The Market In 2025

Gsk Lancar Shingrix Vaksin Kayap Untuk Rakyat Malaysia

Saifuddin Lepas Jawatan Setiausaha Agung Pkr Fuziah Ambil Alih

Kereta Bergoyang Di Kawasan Parkir Rupanya Janda Dan Suami Orang Sedang Bercucuk Tanam Didalamnya

Zulries D Pojok

Wanita Makan Kucing Hidup Hidup

Wanita Diuji Bila Lelaki Tak Punya Apa Apa Lelaki Diuji Bila Punya Segalanya Betul Ke


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Taquari House By Est Dio Empena In Brasilia Brazil

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Emulate The Spirit Of Social Cohesion Of Sabah And Sarawak

Man Cendol Outing

Generating Boutique Names