Kecewa Tapi Reda Demi Baby Sayf Terpaksa Campur Susu Redakan Kuning Anak Kini Yatt Hamzah Syukur Susu Melimpah


Kegembiraan ibu kepada lima orang cahaya mata, Yatt Hamzah menerima kehadiran cahaya mata lelaki pertamanya dalam hidup mereka sekeluarga jelas terlihat di wajah Yatt.
Selalu tampil ceria dan teruja malah banyak perkongsian mengenai anak lelakinya, Sayf Mohammed Zubayr dikongsikan olehnya di Instagram.Anak
Terbaru pelakon cantik itu turut berkongsi beberapa tips untuk ibu menyusu. Kata Yatt dia bersyukur kerana dilimpahkan rezeki menyusukan bayi lelakinya itu walaupun kecewa pada awalnya terpaksa mencampurkan dengan susu formula selepas dinasihatkan oleh doktor.

“Sharing ni untuk kaum Hawa je. So kaum Adam boleh skip ya. Sebelum-sebelum ni untuk 4 anak Bonda Kak Nia, Iqlima, Medina dan Hawa memang Bonda fully Breastfeeding (BF) sejak lahir hinggalah 6 bulan.
“Dalam pantang memang banyak susu alhamdulillah cukup untuk 2 bayi sebab jarak anak-anak memang dekat, so Bonda BF new born baby sekali denga kakaknya. Dan Walaupun Medina prolonged JAUNDICE juga dulu tapi tak pernah campur susu dengan formula.
“Namun lain pula dengan baby Boy #SAYFMOHAMMEDZUBAYR. Ini memang pengalaman baru. Bonda terpaksa beri susu formula buat sementara kerana setelah beberapa hari BF dengan sangat kerap iaitu sejam sekali, kuningnya makin naik tinggi dan atas nasihat doktor terpaksalah dicampur denga susu formula.
“Dan inilah 1st time Bonda beri formula milk untuk anak bawah 6 bulan. Mula-mula memang agak frustrated tapi untuk kebaikan baby, Bonda redha. So Bonda BF dan beri formula dan mengepam untuk stock up susu,” kongsi Yatt di awal kelahiran bayi Sayf pada awal Julai lalu.

Berdepan dengan masalah demam kuning yang panjang di awal kelahiran, kini alhamdulillah baby Safy semakin sihat membesar. Malah susu untuknya melimpah ruah. Kata Yatt dia bersyukur rezeki untuk anaknya itu sentiasa ada.
” Alhamdulillah baru selesai mengepam untuk baby Sayf Mohammed Zubayr. Rezeki dia hari ni, syukur sangat-sangat,” tulisnya.

Dalam pada itu Yatt turut berkongsi beberapa tip dan panduan untuk memilih pam susu dan juga memperbanyakkan susu. Semoga perkongsian Yatt ini dapat membantu mama di luar sana.
“Ramai yang tanya bonda panduan memilih pam susu yang baik. Saya dah gunakan pam susu sejak 11 tahun lalu, anak yang pertama, dah 11 tahun pun dia sekarang. Sampai baby ke lima ni. Saya dah cuba pelbagai pam susu, lebih lapan jenis pam susu pelbagai jenama.

Yang pertama sekali kalau nak pilih pam yang baik adalah:
* Pam elektrik berbanding pam manual sebab lebih mudah dan cepat dia buat kerja.
* Pilih double pam iaitu kiri dan kanan. Kita nak mengepam cepat sikit dan susu pun lebih banyak susu dikumpulkan.
* Pilihlah pam yang ringan sebab ringan dan mudah nak bawa ke mana-mana.
* Pilih pam yang tidak menyakitkan, selesa untuk kita gunakan. Pilih pam yang ada ada silikon sebab lembut.
* Jangan lupa pilih pam yang senyap atau perlahan bunyinya agar kita tak ganggu dan tarik perhatian orang lain.
* Jangan lupa pilih pam yang mudah untuk kita nak bersihkan.
* Jangan lupa pilih dan carilah pam dengar harga yang berpatutan.

Tip untuk ibu sebelum menyusu dan banyakkan susu
* Pastikan buat urutan dulu pada payudara untuk rangsang susu nak keluar. Kalau ada bengkak susu ke atau tersumbat dia akan melancarkan dengan urutan.
* Minum air suam sebelum dan sepanjang kita menyusu. Jangan lupa selawat 7 kali sebelum minum.
* Setiap hari jangan lupa makan makanan berkhasiat.
Semoga bermanfaat untuk semua ibu!
Menarik: Duit Simpanan Cukup-Cukup Je Masa Tu, Menangis Bila Pandang Muka Anak, Wawa Zainal Berubah Demi Anak

Sertai Webinar penyusuan terbesar ‘Mama Tak Penat Susukan Anak’ yang dianjurkan Pa&Ma tahun ini. Webinar PERCUMA ini menampilkan panel-panel hebat seperti Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Dr Seri Suniza, Dr Hairin Anisa, Puan Asiah Maharam dan perkongsian istimewa oleh Dato’ Siti Nurhaliza.
Selain mendapat ilmu penyusuan, peserta juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah.
Daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ atau terus scan QR Code pada poster.
Mama jom rileks jap, klik link NI!

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

Sertai Pa&Ma E-Workshop, Lindungi Ibu, Lindungi Penyusuan yang dianjurkan Pa&Ma. Perkongsian ilmu mengenai penyusuan yang begitu bermanfaat untuk semua. Jom cepat-cepat sertai kami di SINI.
Kredit: @yatthamzah_suci
The post “Kecewa Tapi Reda Demi Baby Sayf” Terpaksa Campur Susu Redakan Kuning Anak, Kini Yatt Hamzah Syukur Susu Melimpah! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kecewa-tapi-reda-demi-baby-sayf-terpaksa-campur-susu-redakan-kuning-anak-kini-yatt-hamzah-syukur-susu-melimpah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Seorang Penoreh Getah Kini Bergelar Perdana Menteri Malaysia Yang Kesembilan

Anak Seorang Penoreh Getah Kini Bergelar Perdana Menteri Malaysia Yang Kesembilan

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 422 hits
PENTAS politik Malaysia memang gah dengan nama pelbagai pemimpin Apabila menyebut tentang jawatan Perdana Menteri nama yang sering diperkatakan kebiasaannya ialah Tun Dr Mahathir Mohamad Datuk Seri Anwar Ibrahim Datuk Seri Najib Tun Razak D...
Comel Cerah Tapi Muka Macam Mommy Lagi Isteri Dr Say Selamat Lahirkan Anak Ke 2

Comel Cerah Tapi Muka Macam Mommy Lagi Isteri Dr Say Selamat Lahirkan Anak Ke 2

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 215 hits
Doktor selebriti Dr Shazril Shaharuddin yang mesra dipanggil Dr Say berkongsi berita gembira tentang kelahiran anak keduanya di instagram hari ini Menurut Dr Say wajah bayi kedua mirip seperti isterinya Dr Azura Tambahnya lagi Dr Azura mela...
Iq Skor Anak Yang Dapat Susu Ibu Lebih Tinggi Sewaktu Zaman Kanak Kanak Hebatnya Susu Ibu

Iq Skor Anak Yang Dapat Susu Ibu Lebih Tinggi Sewaktu Zaman Kanak Kanak Hebatnya Susu Ibu

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 221 hits
Salah satu keputusan yang paling besar yang perlu dibuat para ibu untuk pemakanan si manja mereka adalah sama ada menyusu badan atau formula Ia boleh menjadi satu perkara peribadi atau mungkin mengundang reaksi yang kuat daripada rakan raka...
Wfh Mencabar Anak Buat Hal Dia Buat Perangai Bukan Sebab Degil Tapi Dia Tak Pandai Nak Bagitahu Sesuatu

Wfh Mencabar Anak Buat Hal Dia Buat Perangai Bukan Sebab Degil Tapi Dia Tak Pandai Nak Bagitahu Sesuatu

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 215 hits
Ramai yang mengadu mula tertekan apabila bekerja dari rumah masa tu jugalah anak asyik buat perangai anak ajak main serta minta perhatian Adakah anak ini sebenarnya mula degil Ikuti penjelasan ini PERNAH TAK JADI MACAM INI Kalau dulu anak a...
Shuib Pilih Sepupu Sebagai Ibu Susuan Ayash Affan Ambil Kira Semua Demi Masa Depan Anak

Shuib Pilih Sepupu Sebagai Ibu Susuan Ayash Affan Ambil Kira Semua Demi Masa Depan Anak

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 378 hits
Selepas doktor mencadangkan untuk cuba beri susu ibu kepada bayi pramatang yang dilahirkan oleh arwah Siti Sarah pelawak dan usahawan Shuib 37 membuat keputusan untuk memilih mendapatkan susu ibu dalam kalangan ahli keluarga sendiri untuk A...
Isteri Pelakon Kerdil Badrol Shah Meninggal Dunia Akibat Covid 19 Varian Delta Saya Perlu Kuat Demi Anak Anak

Isteri Pelakon Kerdil Badrol Shah Meninggal Dunia Akibat Covid 19 Varian Delta Saya Perlu Kuat Demi Anak Anak

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 697 hits
Arwah isteri Badrol Shah dijangkiti virus Covid 19 varian Delta Petang semalam kata dah meninggal malam tadi kata nazak pula SELEPAS pelawak Shuib kehilangan isteri tercinta Siti Sarah Raisuddin akibat wabak Covid 19 seorang lagi selebriti ...
Duit Simpanan Cukup Cukup Je Masa Tu Menangis Bila Pandang Muka Anak Wawa Zainal Berubah Demi Anak

Duit Simpanan Cukup Cukup Je Masa Tu Menangis Bila Pandang Muka Anak Wawa Zainal Berubah Demi Anak

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 342 hits
Setiap kali melewati Instagram pelakon Wawa Zainal jarang sekali kita menyaksikan perkongsian yang menyentuh hati Baik Wawa mahupun suaminya Aeril Zafril kedua duanya dilihat cukup ceria kelakar sweet dan aktif Tidak dibuat buat tetapi inil...
Watak Anak The Penthouse 3 Sudah Selesai Penggambaran Tapi Tiada Kelibat Choi Yebin

Watak Anak The Penthouse 3 Sudah Selesai Penggambaran Tapi Tiada Kelibat Choi Yebin

papar berkaitan - pada 19/8/2021 - jumlah : 391 hits
Sudah pun hampir sampai ke penghujungnya pasti ramai yang tidak senang duduk menantikan penghujung siri The Penthouse selepas hampir setahun ke udara Menurut laporan media pelakon remaja drama ini nampaknya sudah pun menamatkan penggambaran...
Bukan Susu Sendiri Tapi Kawan Saya Punya Syatilla

Bukan Susu Sendiri Tapi Kawan Saya Punya Syatilla

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 327 hits
Syatilla menjelaskan kekeliruan yang timbul berkenaan isu susu badan melibatkan bayi Shuib Ayash Affan PETALING JAYA Pelakon Syatilla Melvin tampil memjelaskan kekeliruan dan salah faham berkenaan dirinya yang dikatakan mahu menjadi ibu sus...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet