Kecerdasan Buatan Bantu Tingkat Untung Ekonomi Penganalisis


KUALA LUMPUR, 3 JULAI: Kecerdasan Buatan (AI) merupakan perkembangan yang paling hebat selepas Internet dan berpotensi untuk meningkatkan keuntungan di seluruh sektor, walaupun masih di awal pembangunan, kata seorang penganalisis.
Pengarah Bersama Portfolio Pengurus, Penganalisis Penyelidikan Kanan dan Teknologi Allianz Global Investors, Stephen Jue berkata AI berpotensi untuk meningkatkan kadar pertumbuhan ekonomi dalam nilai tahunan merentasi 16 industri menjelang 2035.
Sebagai contoh, industri maklumat dan komunikasi, dengan pertumbuhan asas sebanyak 3.4 peratus, mempunyai potensi untuk berkembang sehingga 4.8 peratus manakala industri pembuatan, dengan pertumbuhan asas 2.1 peratus, boleh ditingkatkan sebanyak 4.4 peratus.
“Perkembangan dalam infrastruktur 5G juga akan meningkatkan keupayaan teknologi dengan membolehkan peranti Internet Pelbagai Perkata (IoT) untuk disambungkan kepada internet, oleh itu, mampu memacu keupayaan yang lebih pintar pada masa akan datang,” katanya dalam satu webinar yang bertajuk “Teknologi dan Kecerdasan Buatan – Pelaburan untuk Normal Baharu atau ke Masa Hadapan?”, yang dianjurkan oleh RHB Asset Management.
Beliau ketika mengulas mengenai adaptasi AI sekarang ini berkata teknologi tani, dron dan traktor automatik sedang menguasai aplikasi pertanian, manakala dalam sektor runcit, kedai tanpa juruwang sedang dibina.
Keupayaan dan sistem AI turut digunakan dalam sektor penjagaan kesihatan bagi mengesan sel barah, demam dan tanda-tanda awal Alzheimer pada kadar yang lebih baik daripada doktor manusia.
“Kita akan melihat keupayaan ini terus berkembang dalam sektor penjagaan kesihatan yang berkaitan dengan AI. Malahan semasa wabak Covid-19, penjujukan virus itu dibuat dalam masa hanya 30 hari berbanding hampir enam bulan apabila kita mengalami SARS sebelum ini,” katanya.
Sementara itu, Ketua Pegawai Pelaburan Ekuiti Asia Pasifik, RHB Asset Management di Singapura, Tan Jee Toon berkata pembangunan AI yang semakin pesat telah meningkatkan risiko gangguan dalam profesion tertentu.
Agak malang untuk profesion yang boleh dioptimumkan atau melibatkan pengurangan strategi atau elemen kreatif kepadanya, kemungkinan untuk pekerjaan ini diambil alih oleh AI adalah tinggi.
“Sebaliknya, semakin bertambah interaksi sosial yang diperlukan dalam sesuatu pekerjaan atau industri anda, risiko untuk anda digantikan oleh AI adalah kurang, contohnya, ahli psikiatri, ketua pegawai eksekutif, pekerja sosial dan sebagainya.
“Pekerjaan yang berada dalam zon bahaya adalah wakil khidmat pelanggan, ejen insurans, ahli radiologi, juruwang dan tukang masak restoran,” tambahnya lagi.
-BERNAMA

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2020/07/kecerdasan-buatan-bantu-tingkat-untung.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Samsung Menggunakan Dron Dan Kecerdasan Buatan Untuk Memeriksa Menara 5g

Samsung Menggunakan Dron Dan Kecerdasan Buatan Untuk Memeriksa Menara 5g

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 233 hits
Mungkin rama tidak tahu pemancar isyarat radio pada menara telekomunikasi perlu dipasang pada sudut dan arah yang betul untuk memastikan rangkaian selular berfungsi pada tahap optimum Oleh itu kedudukan pemancar perlu diperiksa oleh pekerja...
Ekonomi Malaysia Mampu Capai V Shape Tetapi Usah Terlalu Yakin Penganalisis

Ekonomi Malaysia Mampu Capai V Shape Tetapi Usah Terlalu Yakin Penganalisis

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 302 hits
Kedudukan pemulihan ekonomi negara dilihat mampu berada dalam keadaan V shape namun jangan terlalu yakin Itu pandangan penganalisis dan Pensyarah Kanan Fakulti Perniagaan dan Ekonomi Universiti Putra Malaysia Prof Madya Dr Mohd Yusof Saari ...
Sakinah Untung Dapat Suami Yang Baik Sharifah Shahira

Sakinah Untung Dapat Suami Yang Baik Sharifah Shahira

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 1643 hits
Sejak semalam dunia hiburan kecoh selepas pelakon Sharifah Sakinah membuat pengakuan yang dia dan suaminya juruterba Aliff Adha sudahpun berceraiMalah menurut Sakinah mereka sudah tidak tinggal sebumbung sejak Mac lalu sebelum masing masing...
Budak Berusia 3 Tahun Terselamat Lepas Terjatuh Dari Bangunan Tingkat 29

Budak Berusia 3 Tahun Terselamat Lepas Terjatuh Dari Bangunan Tingkat 29

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 394 hits
Satu kejadian tidak diingini dilaporkan telah berlaku ketika seorang budak lelaki berusia 3 tahun ditinggalkan berseorangan di kediamannya Kejadian berlaku ketika kanak kanak itu cuba naik ke tingkap dapur dari bangku sebelum terjatuh ke ba...
Cuba Kaut Untung Lebih Banyak Peniaga Jual Durian Ikut Jenis Kereta

Cuba Kaut Untung Lebih Banyak Peniaga Jual Durian Ikut Jenis Kereta

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 349 hits
Tak dinafikan bahawa buah durian sememangnya mahal dipasaran bergantung kepada jenis buah durian berkenaan Tapi ada yang cuba memanipulasikan harga raja buah berkenaan dengan cara yang tak masuk akal Menurut Ketua Pegawai Penguat Kuasa Keme...
4 Ayat Copywriting Tingkat Jualan

4 Ayat Copywriting Tingkat Jualan

papar berkaitan - pada 27/6/2020 - jumlah : 303 hits
Samada anda membuat pemasaran menggunakan FB Twitter Blog Website eCommerce atau Instagram anda tidak dapat lari daripada COPYWRITING Dalam bahasa mudahnya menghasilkan ayat power Ke mana mana workshop yang anda join soalan paling femes yan...
Kolaborasi Bgr Logistics Dan Dana Dorong Digitalisasi Warung Untuk Pemulihan Ekonomi

Kolaborasi Bgr Logistics Dan Dana Dorong Digitalisasi Warung Untuk Pemulihan Ekonomi

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 159 hits
Untuk mendukung percepatan pemulihan ekonomi PT Bhanda Ghara Reksa atau BGR Logistics menggandeng DANA dalam proses digitalisasi warung tradisional
Adakah Ekonomi Australia Akan Mengambil Corak Pemulihan Berbentuk U Atau Corak Berbentuk W

Adakah Ekonomi Australia Akan Mengambil Corak Pemulihan Berbentuk U Atau Corak Berbentuk W

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 323 hits
Ahli ekonomi membahaskan mengenai bentuk pemulihan ekonomi di Australia Banyak yang meramalkan corak berbentuk U tetapi kebanyakan mengharapkan bentuk W Walaupun begitu kedua dua pihak menyokong pandangan RBA bahawa kadar faedah akan tetap ...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional