Kebobrokan Pakatan Harapan


Tumbangkan PH demi kepentingan Melayu, Islam, negara
KERAJAAN Pakatan Harapan (PH) perlu ditumbangkan demi menjaga kepentingan Melayu, Islam dan negara, kata bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad.

Abdul Hamid berkata, dalam tempoh lebih setahun PH memerintah, rakyat dapat melihat hak dan kepentingan orang Melayu dihakis, agama Islam dan Nabi Muhammad dihina.

Selain itu katanya, angkatan tentera diperlekehkan dan tuntutan-tuntutan orang bukan Melayu semakin melampau di bawah kerajaan PH.

“Timbul juga isu institusi raja-raja, bendera negara dan lagu kebangsaan dihina selain pelaksanaan undang-undang berat sebelah dan ketenteraman negara semakin terancam serta hubungan antara kaum semakin tegang.

“Keadaan ekonomi juga semakin teruk, bantahan demi bantahan dibuat mengenai apa sahaja yang berkaitan atau yang mereka kaitkan dengan orang Melayu dan agama Islam dan satu demi satu bantuan yang memanfaatkan orang Melayu ditarik balik,” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau juga mempersoalkan tindakan sesetengah pihak yang menggelar orang Melayu dan Islam sebagai rasis apabila cuba mempertahankan hak orang Melayu dan Islam.

“Menyebut perkataan “Melayu” dan “Islam” pun dituduh rasis sedangkan mereka yang mengutuk orang Melayu dan menghina agama Islam tidak rasis.

“Perbandingan agama ditentang atas alasan menggugat ketenteraman negara sedangkan menghina Islam dan Rasulullah adalah kebebasan bersuara.

“Hal-hal agama Islam yang terpakai kepada orang Islam sahaja pun mereka masuk campur dan mahu kita mengikut kehendak mereka,” katanya.

Abdul Hamid juga berkata, kerajaan Barisan Nasional sebelum ini tidak pernah tidak melarang dan menghalang, sebaliknya membina sekolah-sekolah Cina dan Tamil.

“Itu pun mereka tidak puas hati lagi. Orang Cina mahu mewujudkan sistem pelajaran yang berasingan daripada sistem pendidikan kebangsaan.

“Tunjukkan kepada saya sebuah negara di dunia ini yang membenarkan rakyatnya berbuat demikian, apatah lagi membina sekolah-sekolah vernakular.

“Di Singapura pun tidak ada sekolah Cina pada hal Singapura diperintah oleh orang Cina,” katanya. – nthqibord.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tungkaranhati.blogspot.com/2019/09/kebobrokan-pakatan-harapan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pakatan Harapan S Election Manifesto Was A Huge Blunder

Pakatan Harapan S Election Manifesto Was A Huge Blunder

papar berkaitan - pada 16/9/2019 - jumlah : 247 hits
Hence the only way Pakatan Harapan can deliver its election promise of giving Sabah Sarawak Terengganu and Kelantan 20 oil royalty would be to bring back the GST As long as there is no GST then the oil royalty has to remain at 5 In short th...
Sebab Utama Pemimpin Pakatan Harapan Mahu Gagalkan Penyatuan Ummah

Sebab Utama Pemimpin Pakatan Harapan Mahu Gagalkan Penyatuan Ummah

papar berkaitan - pada 16/9/2019 - jumlah : 732 hits
Rakyat Malaysia terutamanya masyarakat Melayu Islam bersyukur kerana setelah menunggu hampir 40 dekad akhirnya ibarat mimpi jadi nyata penyatuan ummah bagi masyarakat Melayu Islam menjadi kenyataan setelah termeterai Piagam Penyatuan Ummah ...
Senarai Bantuan Terkini Kerajaan Pakatan Harapan 2019

Senarai Bantuan Terkini Kerajaan Pakatan Harapan 2019

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 387 hits
Senarai Bantuan Terkini Kerajaan Pakatan Harapan 2019 Kerajaan Pakatan Harapan komited membantu rakyat berpendapatan rendah khususnya golongan B40 Menerusi PH kini telah mengumumkan beberapa bantuan dan insentif yang efisyen bagi membantu m...
Pakatan Harapan S Latest Scam Shared Prosperity Vision

Pakatan Harapan S Latest Scam Shared Prosperity Vision

papar berkaitan - pada 15/9/2019 - jumlah : 273 hits
Just brace yourself tighten your seat belt put your head between your legs and kiss your ass goodbye as Malaysia crashes and burns And Malaysians deserve this fate because of their sheer stupidity NO HOLDS BARREDRaja Petra Kamarudin Putraja...
Yang Menggelegakan Hati Pakatan Harapan

Yang Menggelegakan Hati Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 383 hits
MELAYU ISLAM DAH BANGUN TIDOR Menanti naratif baru politik Melayu di bawah Umno PAS Diterbitkan Hari ini 8 30 malam Dikemaskini Hari ini 8 30 malam ULASAN Orang Melayu dan umat Islam pastinya tertumpu kepada detik sejarah yang akan menyaksi...
Deb Hanya Menguntungkan Orang Kaya Kata Pakatan Harapan

Deb Hanya Menguntungkan Orang Kaya Kata Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 222 hits
Dasar Ekonomi Baru yang diperkenalkan untuk membasmi kemiskinan dan sepatutnya tamat pada tahun 1990 kini digunakan untuk memanfaatkan segelintir elit Melayu kata Nik Nazmi Nik Ahmad Anggota Parlimen Titiwangsa itu berkata DEB bukan sahaja ...
Pakatan Harapan To Sell Rm100 Billion Houses In China

Pakatan Harapan To Sell Rm100 Billion Houses In China

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 286 hits
Putrajaya may organise another Home Ownership Campaign only this time for buyers in China and Hong Kong said Housing and Local Government Minister Zuraida Kamaruddin But she said only high end homes will be sold to them I was thinking of th...
New Pakatan Harapan Anwar Pm

New Pakatan Harapan Anwar Pm

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 215 hits
Untuk mencari 13 kerusi Parlimen membentuk sebuah kerajaan baru mengganti kerusi BERSATU bukan lah sukar Sekaligus Tun bukan PM lagi bagi mengatasi masalah tak sabar menunggu segelintir pemimpin PKR Anwar dan DAP mampu membawa lebih dari it...
Wanagyl Pakatan Harapan Gila Tidak Tahu Urus Ekonomi

Wanagyl Pakatan Harapan Gila Tidak Tahu Urus Ekonomi

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 241 hits
KEGILAAN PAKATAN HARAPAN YANG SEMEMANGNYA TIDAK TAHU MENGURUSKAN EKONOMI NEGARA DAN MENGHARAPKAN TUN MAHATHIR YANG SUDAH TUA DIMAMAH USIA 1 Kita semua tahu salah satu penyebab kemenangan Pakatan Harapan pada PRU14 adalah atas faktor Tun Mah...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord