Keadaan Pn Dan Muhyiddin Semakin Tenat Ada Beberapa Maklumat Yang Tulang Besi Telah Terima




 May 29, 2020


1) Selepas persidangan 18hb Mei, diberitakan Muhyiddin Yaasin seperti telah give-up terhadap survival Perikatan Nasional. Ini kerana kalau usul undi tidak percaya yg ditaja Dr. Mahathir itu dibenarkan, maka ramai dalam Perikatan Nasional tidak menyokong Muhyiddin Yaasin terutamanya dari parti-parti Sabah dan Sarawak. Muhyiddin telah mendapat pengesahan 2 hari sebelum persidangan bahawa beliau tidak akan mendapat sokongan yang mencukupi sama sekali;

a. Mereka mungkin tidak akan mengundi usul Dr Mahathir tapi ramai akan keluar Dewan dan tidak mengundi. Malang buat Muhyiddin, untuk memenuhi tuntutan Perlembagaan beliau memerlukan 112 undi yg jelas menyokong beliau dalam Dewan.

b. Walau pun Muhyiddin boleh menang usul itu, tapi undi beliau tidak mencapai bilangan 112 undi, maka Muhyiddin tetap dikira kalah.

c. Muhyiddin terpaksa melakukan rasuah jawatan GLC besar-besaran kerana itu sahajalah jalan yang wujud untuk Muhyiddin sekarang ini untuk mengekalkan kekuasan beliau yang semakin rapuh

2) UMNO SEMAKIN DOMINAN DALAM KERAJAAN
Majlis Keselamatan Negara sudah pun berada dalam genggaman kekuasaan UMNO sekarang ini. Muhyiddin boleh dikatakan hanya boneka sahaja sentiasa menyembah UMNO untuk membuat apa-apa keputusan.

a. Ini adalah kerana hayat BERSATU berada dalam tangan UMNO. Bila2 sahaja UMNO menarik sokongan kepada PN, maka kerajaan BERSATU akan runtuh dan BERSATU akan menjadi parti kera sumbang kerana terpaksa bertanding sebatang kara.

b. UMNO telah pun membuat pengisytiharan bahawa mereka tidak bersama PN secara rasmi dan sokongan mereka hanyalah bersifat peribadi ahli-ahli Parlimen mereka. Ini bermakna sekiranya ada ahli-ahli Parlimen UMNO yang mengundi tidak menyokong Muhyiddin, mereka tidak boleh dipecat atau diambil tindakan disiplin. 

c. Atas sebab ini jugalah Muhyiddin semakin hari semakin rungsing untuk mengadakan Persidangan Parlimen. Atas sebab ini jugalah Muhyiddin terpaksa membatalkan sidang penuh pada 18hb Mei yang lepas.

3) AHLI2 PARLIMEN BERSATU SEMAKIN RISAU
Penguasaan UMNO yang semakin dominan semakin dikhuatiri oleh ahli-ahli parlimen BERSATU. Pada hari ini, ahli-ahli Parlimen BERSATU sudah hilang suara kerana Presiden mereka sendiri sudah menjadi boneka.

a. Yang lebih risau adalah ahli2 Parlimen BERSATU lompat. Mengikut UMNO, mereka-mereka ini sudah dibuang dari UMNO. Dan tempat mereka tidak akan diberi kepada mereka lagi. Apabila dibubarkan Parlimen, orang-orang seperti Hamzah Zainuddin dan Mas Erdayianti akan menjadi orang biasa dan karier politik mereka tamat. Kecuali kalau mereka boleh menang sebagai calon Bebas.

b. Kumpulan ini semakin hilang kepercayaan kepada Muhyiddin dan nampak gayanya mereka semakin cenderung kepada Dr. Mahathir. Beberapa pertemuan telah diadakan oleh mereka dengan Dr. Mahathir.

c. BERSATU secara umumnya sekarang ini seperti telur di hujung tanduk. Mereka bergantung sepenuhnya kepada Muhyiddin sebagai Perdana Menteri.

4) KESIHATAN MUHYIDDIN YANG SEMAKIN BURUK
Diberitakan Perdana Menteri dalam kuarantine selama 14 hari. Namun, di zaman telekomunikasi sekarang ini, itu bukan alasan untuk Perdana Menteri hilang sama sekali dari persada negara. PM boleh sahaja mempengerusi mesyuarat melalui applikasi Zoom dsbnya.

a. Ada khabar lain yang mengatakan Muhyiddin sedang menjalani rawatan di Singapura kerana kanser beliau. Itu lebih masuk akal memandangkan mereka yang menjalani rawatan kanser memerlukan ketenangan dan terpisah dari masalah dan beban pemikiran semasa.

b. Azmin yang menggantikan Muhyiddin sebagai Pengerusi kabinet dibenci oleh UMNO dan GPS serta semua parti dalam PN kecuali PAS. Nampaknya, Haji Hadi Awang sudah boleh menerima amalan LGBT dan seks sejenis.

c. Azmin juga bercita-cita tinggi untuk menjadi Perdana Menteri tapi itu sekadar angan-angan Mat Jenin sahaja memandangkan tiada parti yang menyokong beliau.

KESIMPULAN
Ada 42 hari lagi untuk Muhyiddin membuktikan beliau Perdana Menteri yang sah. Dalam keadaan sekarang, rasanya harapan Muhyiddin untuk kekal sebagai PM semakin hari semakin tipis.

Rampasan kuasa Kedah pun adalah langkah desperado Muhyiddin / Azmin bagi melindungi fakta yang mereka semakin hilang pengaruh dan kawalan.

TULANG BESI




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/05/keadaan-pn-dan-muhyiddin-semakin-tenat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keadaan Pn Dan Muhyiddin Semakin Tenat

Keadaan Pn Dan Muhyiddin Semakin Tenat

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 599 hits
Ada beberapa maklumat yang Tulang Besi telah terima 1 Selepas persidangan 18hb diberitakan Muhyiddin Yaasin seperti telah give up terhadap survival Perikatan Nasional Ini kerana kalau usul undi tidak percaya yg ditaja Dr Mahathir itu dibena...
Daun Dan Buah Belimbing Besi Mampu Untuk Merawat Beberapa Penyakit

Daun Dan Buah Belimbing Besi Mampu Untuk Merawat Beberapa Penyakit

papar berkaitan - pada 18/5/2020 - jumlah : 406 hits
Mungkin buah belimbing besi jarang dijadikan sebagai pencuci mulut berbanding buah buahan lain seperti mangga epal dan anggur Namun tidak semua tahu bahawa buah belimbing besi mengandungi khasiat untuk kesihatan Oleh yang demikian Ohmedia n...
Kkm Belum Terima Maklumat 10 Pelajar Malaysia Di Sudan Dijangkitii Covid 19

Kkm Belum Terima Maklumat 10 Pelajar Malaysia Di Sudan Dijangkitii Covid 19

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 328 hits
Pihak Kementerian Kesihatan setakat ini belum menerima sebarang maklumat terperinci berkenaan kenyataan 10 pelajar Malaysia di Khartoum Sudan yang didakwa dijangkiti COVID 19 Respon tersebut dinyatakan oleh Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr...
Rusuhan Kaum As Besar Besaran Beberapa Negeri Resahkan Pelajat M Sia

Rusuhan Kaum As Besar Besaran Beberapa Negeri Resahkan Pelajat M Sia

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 416 hits
Rusuhan di Detroit Michigan pada 31 Mei yang menyaksikan beberapa penunjuk perasaan ditahan dan polis menggunakan gas pemedih mata berikutan kematian George Floyd dalam tahanan polis Minneapolis Foto AFPBerkurung di rumah elak bertembung pe...
Najib Adalah Mangsa Penipuan Jho Low Dan Beberapa Lagi

Najib Adalah Mangsa Penipuan Jho Low Dan Beberapa Lagi

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 254 hits
KUALA LUMPUR 4 Jun Pasukan pembelaan kes Datuk Seri Najib Tun Razak berkaitan dana SRC International Sdn Bhd memberitahu Mahkamah Tinggi bahawa bekas perdana menteri itu merupakan mangsa penipuan oleh ahli perniagaan yang sedang diburu Low ...
Penjelasan Kenapa Beberapa Daerah Pesisir Dilanda Banjir Rob Bmkg Lagi Lagi Cuaca Ekstrem

Penjelasan Kenapa Beberapa Daerah Pesisir Dilanda Banjir Rob Bmkg Lagi Lagi Cuaca Ekstrem

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 239 hits
Banjir rob yang airnya lebih jernih ini berbeda dengan banjir biasanya Kamu yang tinggal di pesisir kudu waspada
Ph Semakin Menempah Kebencian Rakyat

Ph Semakin Menempah Kebencian Rakyat

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 193 hits
Dr Kamarul Zaman Yusof KUALA LUMPUR Pakatan Harapan akan mengalami penolakan yang hebat daripada rakyat pada Pilihan Raya Umum sekiranya desas desus mengenai peralihan kuasa pemeritahan kembali semula kepada parti itu Penganalisis Politik D...
Hiburan Kenal Sejak 9 Tahun Lepas Harris Alif Akui Jalin Hubungan Dengan Intan Ladyana Beberapa Bulan Lalu

Hiburan Kenal Sejak 9 Tahun Lepas Harris Alif Akui Jalin Hubungan Dengan Intan Ladyana Beberapa Bulan Lalu

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 858 hits
Mulanya hanya jangkaan peminat tapi tak sangka pelakon Harris Alif mengakui bahawa dia kini sedang mengenali rapat dengan Intan Ladyana yang berbeza umur 17 tahun daripadanya Akui pemuda itu dia sudah mengenali wanita cantik tersebut sejak ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor