Ph Semakin Menempah Kebencian Rakyat


Mohd Zaini Samsu Hadi Dr Kamarul Zaman Yusof KUALA LUMPUR – Pakatan Harapan (PH) akan mengalami penolakan yang hebat daripada rakyat pada Pilihan Raya Umum (PRU15) sekiranya desas-desus mengenai peralihan kuasa pemeritahan kembali semula kepada parti itu.
Penganalisis Politik, Dr Kamarulzaman Yusof berkata, rakyat sudah bosan dengan percaturan politik oleh pemimpin-pemimpin pembangkang yang seolah-olah hanya mementingkan diri sendiri untuk mendapat kuasa tanpa memikirkan masa depan negara.
Katanya, ketika masyarakat sudah semakin menerima kerajaan sedia ada yang lebih bertumpu kepada kebajikan rakyat akibat pandemik Covid-19, PH sebaliknya memintas tanpa sedar mereka sebenarnya menempah kebencian rakyat hanya semata-mata mahu melepaskan dendam selepas ditumbangkan pada Mac lalu.
“Masalah tidak akan selesai jika ada yang membuat gerakan bagi mengganggu kepimpinan negara ketika ini.
“Sedangkan rakyat sudah semakin menerima kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Jadi jika keadaan begini berterusan PH akan mengalami penolakan hebat pada PRU15,” katanya kepada MalaysiaGazette ketika dihubungi hari ini.
Mengulas lanjut, Kamarulzaman berkata, tidak sepatutnya bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad membiarkan perkara itu berlaku kerana ia hanya akan menyebabkan ketidaktentuan dalam kalangan masyarakat dan boleh menyebabkan kacau bilau disebabkan mereka tidak pasti tentang apa yang berlaku..
“Sedangkan baru-baru ini pun Yang di Pertuan Agong telah menasihatkan kepada pemimpin politik supaya tidak lagi membuat apa-apa yang boleh menjejaskan kedudukan politik negara.
“Sewajarnya beliau sebagai seorang negarawan (Dr Mahathir) menasihatkan pemimpin-pemimpin pembangkang lain supaya tidak membuat desas-desus begini.
“Tambah lagi negara masih lagi dalam pandemik Covid-19 yang memerlukan seluruh negara ditumpukan untuk menanganinya,” ujarnya.
Kamarulzaman menegaskan, jika benar ura-ura yang ditimbulkan oleh pembangkang mengenai gerakan itu wujud, ia boleh diibaratkan sebagai “tikam belakang” kerana Perdana Menteri sendiri kini sedang dalam tempoh isolasi selepas terpaksa menjalani kuarantin selama 14 hari ekoran Covid-19.
Apa yang terpaksa dilalui Muhyiddin itu telah mengehadkan pergerakannya dan beliau tidak mampu untuk memberikan tindak balas meskipun menjawab sebarang persoalan yang berlaku.
“Sangat tidak kenalah bila gangguan terhadap kedudukan dan dalam keadaan beliau (Muhyiddin) tidak mampu menjawab atau membuat tindak balas.
“Sepatutnya berilah simpati kepada keadaan beliau yang terpaksa bersendirian disebabkan kebimbangan bahawa beliau terpaksa berhadapan dengan covid-19 ini. Jadi, bila dibuat tindakan begini rakyat akan bersimpati kepada Perdana Menteri kita,” katanya.
Tambah Kamarulzaman lagi, Dr Mahathir cuba mengulangi apa yang telah dilakukannya pada 2016 ketika beliau keluar dari UMNO dan selepas anaknya Datuk Seri Mukhriz dicantas kedudukan sebagai Menteri Besar Kedah ketika itu.
Katanya, Dr Mahathir telah mungkir sekali lagi kepada janjinya untuk berehat daripada arena politik meskipun perkara itu telah acapkali keluar dari mulutnya.
Beliau menambah, Ahli Parlimen Langkawi itu cuba memberikan gambaran bahawa beliau akan menuntut bela untuk anaknya jika ada pihak yang menjatuhkan kedudukannya.
Hari ini, sebuah akhbar berbahasa Cina Sinchew Daily melaporkan, Dr. Mahathir sedang berusaha untuk menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional, dan beliau hanya memerlukan tiga kerusi untuk mencapai hasrat itu.
Menurut laporan itu, sudah ada desas-desus mengenai kejayaan Dr. Mahathir menambat hati tiga wakil rakyat yang diperlukan, malahan tiga penyokong itu dikatakan berstatus menteri dan timbalan menteri.
Difahamkan, Dr. Mahathir sedang berbincang dengan Presiden Warisan, Datuk Seri Shafie Apdal, termasuk mempertimbangkan Ketua Menteri Sabah tersebut sebagai Timbalan Perdana Menteri sekiranya berjaya merampas semula kuasa pentadbiran negara. – MalaysiaGazette




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/05/ph-semakin-menempah-kebencian-rakyat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Maggi Agihkan Bubur Lambuk Kepada 120 000 Rakyat Malaysia

Maggi Agihkan Bubur Lambuk Kepada 120 000 Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 354 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraProgram MAGGI Bubur Lambuk Langkah Seterusnya dalam Program Bantuan Nestl Cares COVID 19 Kali ini aku nak berkongsi dengan anda semua salah satu usaha murni yang dilakukan oleh salah satu pengeluar mi sege...
Klip Suara Saya Disunting Saya Tolak Khianat Mandat Rakyat Tun M

Klip Suara Saya Disunting Saya Tolak Khianat Mandat Rakyat Tun M

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 237 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa rakaman suara beliau yang tular di media sosial sejak semalam adalah jelas disunting oleh mereka yang berniat jahat Beliau turut mencabar mereka yang menyebarkan rakaman suara itu supaya mengeluarkan rakaman...
13 Jenis Menu Nasi Yang Sedap Dan Disukai Rakyat Malaysia

13 Jenis Menu Nasi Yang Sedap Dan Disukai Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 732 hits
13 Jenis Menu Nasi Yang Sedap Dan Disukai Rakyat Malaysia Ada juadah nasi ni dibuat oleh sesetengah kita bila tiba hari istimewa seperti hari lahir ulang tahun perkahwinan ataupun pada hari perayaan tapi tak kurang juga menu nasi yang sedap...
Ngo Cadang Spr Rampas Kerusi Wakil Rakyat Melompat

Ngo Cadang Spr Rampas Kerusi Wakil Rakyat Melompat

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 214 hits
Lompat parti menyebabkan mandat rakyat dipermain mainkan dengan meruntuhkan kerajaan dan menaikkan kerajaan yang tidak berjanji apa apa sewaktu kempen pilihan raya Sebuah NGO Pertubuhan Kebajikan dan Amal India Baru Malaysia menyarankan aga...
Telur Dadar Berkeju Resepi Kesukaan Rakyat Malaysia

Telur Dadar Berkeju Resepi Kesukaan Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 355 hits
Telur Dadar BerkejuIni adalah salah satu resepi yang menjadi kesukaan ramai rakyat MalaysiaBahan bahan
Rakyat Tak Kisah Siapa Perdana Menteri Asalkan

Rakyat Tak Kisah Siapa Perdana Menteri Asalkan

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 206 hits
KOMENTARBERTUKAR kerajaan dalam tempoh 22 bulan sahaja selepas berkuasa 9 Mei 2018 ada rakyat kisah Tun Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan Perdana Menteri ketujuh pada 24 Februari 2020 ada orang ramai ambil peduli berbeza reaksi pilu sedih...
25 Jenis Biskut Dan Kuih Raya Popular Rakyat Malaysia

25 Jenis Biskut Dan Kuih Raya Popular Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 920 hits
Assalamualaikum Bila dekat nak raya mesti ramai yang sibuk buat kuih raya Tapi tradisi buat kuih raya nie Fiza dapat rasa masa zaman kanak kanak dulu Mak buat kuih kita tolong sibuk Lepas tu bila beraya ziarah rumah saudara ada biskut raya ...
Ramadan Pkpb Tak Halang Jupo Rakyat

Ramadan Pkpb Tak Halang Jupo Rakyat

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 302 hits
Dr Azman menziarahi salah seorang otai Jabi Oleh Hidayah AzlinSETIU 21 Mei Walaupun dalam bulan Ramadan dan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat ia tidak menghalang pemimpin untuk bertemu serta membantu rakyat Pengerusi Jawatankuasa Pertan...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega