Karangkraf Keluarkan Pelitup Muka Bersama Hygiene Case Yang Suci Bersih Pertama Di Malaysia


Pandemik Covid 19 memberi impak besar kepada masyarakat di seluruh dunia. Penularan wabak yang belum dikumpai vaksinnya ini menyaksikan kematian berjuta-juta manusia tanpa mengira peringkat umur dan angkanya makin meningkat saban hari.
Ketiadaan vaksin yang mana masih diperingkat uji kaji ini menjadikan penggunaan pelitup muka serta cecair pembasmi kuman bagi mengurangkan risiko mendapat jangkitan serta memperlahankan virus ini dari merebak dengan lebih aktif.
Kebergantungan pada kedua-dua bahan ini menjadikan harga pelitup muka terutamanya naik dengan mendadak sedangkan kualitinya sangat tidak memuaskan malah cara pemprosesannya juga diragui.
CIRI-CIRI PELITUP MUKA YANG DISARANKAN OLEH WHO
Kini, dipasaran terdapat pelbagai jenis pelitup muka yang boleh didapati. Ada yang murah, ada yang mahal. Ada juga yang dihasilkan dari fabrik. Mana satu agaknya pelitup muka terbaik buat anda?
Pelitup muka digunakan bagi menapis titisan cecair halus yang mengandungi virus Covid 19. Oleh itu, penggunaan pelitup muka yang benar-benar tepat amat penting bagi mengelakkan diri dari dijangkiti virus ini.
Menurut sumber dari page Kementerian Kesihatan Malaysia, terdapat dua jenis pelitup muka yang boleh digunakan bagi tujuan pencegahan tersebut iaitu:

1. PELITUP MUKA PERUBATAN (MEDICAL)
Pelitup muka perubatan seperti 3 ply surgical mask yang kebiasaannya digunakan oleh petugas kesihatan. Namun ianya juga disarankan bagi orang awam yang mempunyai gejala saluran pernafasan.
Di kawasan di mana jangkitan COVID-19 berlaku dan penjarakan fizikal sukar diamalkan, pemakaian 3 ply surgical masks juga disyorkan kepada golongan yang berisiko tinggi seperti warga emas (iaitu mereka yang berusia 60 tahun dan ke atas) dan mereka yang mempunyai penyakit kronik seperti kencing manis dan darah tinggi.
2. PELITUP MUKA BUKAN PERUBATAN (NON-MEDICAL).
 Penggunaan pelitup muka bukan perubatan adalah disyorkan untuk mereka yang tidak mengalami gejala namun berada di tempat-tempat di mana penjarakan fizikal sukar diamalkan seperti dalam pengangkutan awam, tempat kerja, kedai runcit dan persekitaran yang sesak. Pada masa ini, terdapat pelbagai jenis pelitup muka bukan perubatan di pasaran.
KARANGKRAF HASILKAN PELITUP MUKA PERUBATAN BUATAN MALAYSIA
Jika sebelum ini, bekalan pelitup muka diimport dari negara luar, kini rakyat Malaysia boleh menarik nafas lega kerana Karangkraf Medicare telah menubuhkan kilang pembuatan pelitup muka buatan Malaysia yang menepati piawaian yang telah ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysa (KKM) serta WHO (Pertubuhan Kesihatan Sedunia).

Karangkraf Medicare merupakan sebuah syarikat yang berpengalaman lebih daripada 40 tahun dalam bidang pembuatan. Malah, Karangkraf Medicare juga merupakan 100% syarikat Muslim yang menceburkan diri dalam bidang pengeluaran pembuatan pelitup muka kesihatan di Malaysia.
Berpegang pada tagline ‘Bersih & Suci’, Karangkraf amat komited dalam menghasilkan pelitup muka perubatan (Medical Face Mask) terbaik tapi dijual pada harga rendah untuk kegunaan rakyat negara ini.
Bersih & Suci diaplikasikan dari segala aspek bermula dari kakitangan pengendali hinggalah ke proses akhir pembuatan pelitup muka.  Ia terbukti dengan pembinaan kilang khusus untuk pembuatan pelitup muka lengkap dengan ‘clean room’ dan kakitangan diwajibkan memakai sut PPE yang bertujuan untuk memastikan kebersihan produk terjamin. Jadi pengguna boleh menggunakan pelitup muka Karangkraf dengan yakin dan tanpa rasa was-was.



KEISTIMEWAAN PELITUP MUKA KARANGKRAF

1. Pelitup muka Karangkraf adalah gred perubatan (medical face mask)
2. Dihasilkan dari bahan berkualiti tinggi serta cara pembuatan yang suci dan bersih.
3. Produk keluaran Malaysia dan dihasilkan oleh usahawan bumiputera Muslim
4. Pelitup muka Karangkraf telah mencapai standard ujian parameter EN14683:2019.
5. Mempunyai keupayaan menapis bakteria (BFE) melebihi 98% & keupayaan menapis zarah dan virus (PFE) melebihi 95% dan dibuktikan melalui ujian Eurofins Lab.
6. Diperbuat daripada 3 lapisan fabrik utama iaitu:
Lapisan luar (diperbuat dari pp non-woven) – berfungsi menghalang dan menapis partikel, habuk-habuk, debu & air daripada masuk)Lapisan tengah (diperbuat dari fabrik melt-blown) – diperakui 98% keberkesanannya dalam menapis serangan virus dan bakteria agar tidak tembus ke wajah.Lapisan dalam (diperbuat dari fabrik non-woven) – berfungsi memberikan rasa selesa, pengaliran udara yang baik, memudahkan pernafasan & menyerap haba berlebihan.7. Pelitup muka Karangkraf tidak memberikan rasa panas, rimas ataupun sesak nafas.
8. Sedang dalam pensijilan ISO 13485: 2016 Medical Device & sedang menjalankn usahasama dgn SIRIM untuk mencapai pensijilan produk spesifikasi.
9. Dijual dengan harga lebih murah.
10. Ditawarkan dalam 2 varian iaitu pelitup muka Karangkraf & & Karangkraf Plus.
PELITUP MUKA KARANGKRAF:

Harga: RM24 sekotakKuantiti: 30 keping pelitup mukaTidak mempunyai HYGIENE CASEDidatangkan dengan 6 pilihan design kotak yang menarik.PELITUP MUKA KARANGKRAF PLUS:

Harga: RM10 sekotakKuantiti: 10 keping pelitup mukaSetiap keping pelitup muka disertakan bersama HYGIENE CASE dalam setiap kotak.Didatangkan dengan 6 pilihan ‘design’ kotak dan 6 ‘design’ HYGIENE CASE.Tujuan utama diperkenalkan ‘Hygiene Case’ ini adalah untuk memberi kesedaran kepada orang awam betapa pentingnya menjaga kebersihan pelitup muka di samping mendidik masyarakat agar sentiasa mengamalkan cara penyimpanan dan pembuangan pelitup muka yang betul.
Rata-rata, rakyat Malaysia tidak mengambil berat cara menyimpan pelitup muka dengan betul. Tabiat ini akan menyebabkan kuman tersebar sekali gus memudaratkan kesihatan.
‘Hygiene Case’ didatangkan dalam 6 design menarik iaitu:
FloralFrontlinersClassicMusicalGeometricTropical
Berminat nak jadi antara yang pertama miliki pelitup muka Karangkraf & Karangkraf Plus? Dapatkan secara terus di Karangkraf Mall, Seksyen 15 Shaha Alam atau secara online di www.karangkrafmall.com.
Untuk maklumat lanjut, boleh juga layari FB Karangkraf Medicare.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://rasanakmasak.blogspot.com/2020/10/karangkraf-keluarkan-pelitup-muka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Produk Menepati Standard Suci Bersih Pelitup Muka Karangkraf Mula Di Jual Hari Ini

Produk Menepati Standard Suci Bersih Pelitup Muka Karangkraf Mula Di Jual Hari Ini

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 238 hits
Susulan arahan kerajaan yang mewajibkan pemakaian pelitup muka setiap kali keluar rumah sememangnya adalah satu tindakan wajar bagi mencegah penularan Covid 19 yang semakin membimbangkan Bukan sekadar mengenakan denda semata mata bahkan ker...
Mp Segambut Persoal Mt Umno Meriah Berkumpul Tidak Pakai Pelitup Muka

Mp Segambut Persoal Mt Umno Meriah Berkumpul Tidak Pakai Pelitup Muka

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 232 hits
ARIF ATANKetika Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur masih dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat Ahli Majlis Tertinggi Umno dilihat meriah berkumpul di Pusat Dagangan Dunia Putra malam ini Hal ini dibangkitkan Ahli Parlimen Segambut H...
Harga Siling 70 Sen Pelitup Muka Berkuat Kuasa Ahad

Harga Siling 70 Sen Pelitup Muka Berkuat Kuasa Ahad

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 377 hits
SHAH ALAM 27 OKT Harga siling runcit bagi pelitup muka tiga lapisan diturunkan kepada 70 sen daripada RM1 sekeping berkuat kuasa Ahad ini Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Seri Alexander Nanta Linggi berkata harg...
Harga Pelitup Muka Rm0 70 Sekeping Bermula 1 November

Harga Pelitup Muka Rm0 70 Sekeping Bermula 1 November

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 232 hits
M Update 27 10 2020 Harga maksimum pelitup muka tiga lapis jenis pembedahan dan perubatan di peringkat borong dan runcit masing masing akan diturunkan kepada RM0 70 sen daripada RM1 sekeping berkuat kuasa awal bulan depan KPDNHEP membuat ka...
Pakai Pelitup Muka Dengan Betul

Pakai Pelitup Muka Dengan Betul

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 327 hits
PAKAI PELITUP MUKA DENGAN BETUL Jangan letak pelitup muka di bawah dagu Fungsi pelitup muka sebagai PERISAI DIRI tidak berkesan jika anda pakai di dagu Sumber
Patuhi Sop Pakai Pelitup Muka Atau Sedia Dikompaun

Patuhi Sop Pakai Pelitup Muka Atau Sedia Dikompaun

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 263 hits
Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Supt Rajab Ahad Ismail foto FAREEZ FADZIL KUALA LUMPUR Polis Wangsa Maju akan mengambil tindakan tanpa prejudis ke atas individu yang didapati gagal mematuhi prosedur operasi standard yang ditetapkan Majlis Ke...
Pelitup Muka Rekaan Mit Menghapuskan Koronavirus Menggunakan Haba

Pelitup Muka Rekaan Mit Menghapuskan Koronavirus Menggunakan Haba

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 169 hits
Pemakaian pelitup muka diwajibkan di Malaysia bagi mengekang penyebaran wabak Covid 19 Tetapi semakin ramai menggunakan pelitup muka fabrik tanpa membasuhnya dengan kerap seperti yang disarkan KKM Oleh itu pelitup muka yang boleh menghapusk...
2 Polis Minta Rm1 400 Daripada Pasangan Tak Pakai Pelitup Muka Ditahan

2 Polis Minta Rm1 400 Daripada Pasangan Tak Pakai Pelitup Muka Ditahan

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 213 hits
Kedua dua polis itu menyerah diri selepas laporan dibuat pemilik kedai pada 18 Oktober AMPANG Dua anggota polis direman 2 hari selepas didakwa memeras ugut RM1 400 daripada seorang pemilik kedai runcit dan isterinya kerana tidak memakai pel...
Jack N Jill Potato Chips Perisa Sambal Udang Pertama Di Malaysia

Jack N Jill Potato Chips Perisa Sambal Udang Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 555 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Selalu Maha tengok kalau potato chips ni perisa cheese atau juga BBQ tapi kali ni JACK n JILL Potato Chips memperkenalkan perisa baharunya iaitu Sa...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman