Kamu Akan Dianggap Wira Jika Kamu Biasa Mempertikaikan Tentang Bangsa Melayu Dan Islam


DAP wajah baharu politik Malaysia?
PETALING JAYA: Menyediakan platform dan mengangkat sua­ra orang muda menjadikan DAP sebagai sebuah parti yang tetap utuh, sekali gus meletakkan mereka wajah politik masa depan negara.

Malah lebih sebahagian calon wakil rakyat DAP sewaktu Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) melibatkan ahli parlimen dan Ahli Dewan Undang Negeri (ADUN) berusia bawah 40 tahun membuktikan suara orang muda parti itu berbanding parti politik lain.

Situasi ini berbeza dengan parti-parti politik lain yang ma­sih dido­minasi dengan golongan veteran dan ‘warlord’ hingga menyebabkan anak muda muak dengan permainan politik masing-masing.

Bercakap kepada Utusan Malaysia, Naib Ketua Kebangsaan DAPSY, Muhammad Shahkir Ammer Mohideen berkata, walaupun DAP dimomokkan dengan parti orang Cina, namun mereka menerima banyak penyertaan dan sokongan khususnya anak muda daripada pelbagai latar dan profesional.

Katanya, suara anak muda tidak pernah dipinggirkan dalam parti, malah mereka diangkat menjadi calon pilihan raya. Bahkan hampir 50 calon wakil rakyat pilihan raya lalu berusia bawah 40 tahun.

“Perkara ini meletakkan DAP kukuh walaupun ditawarkan pelbagai habuan untuk melompat parti. Namun sejak pilihan raya umum lalu jumlah bilangan ahli Parlimen tetap 42 orang meski­pun ada sejumlah wakil rakyat parti lain melompat.

“Hal ini kerana wakil rakyat DAP mempunyai idealisme rak­yat, bukannya demi mengaut habuan politik semata-mata,” ka­ta­nya.

Akhbar ini semalam melaporkan, DAP memiliki ke­dudukan terbesar di Dewan Rak­yat berbanding parti lain dengan penguasaan 42 ahli parlimen berpotensi menge­tuai pakatan politik terkuat.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda DAPSY Johor, Sheikh Umar Ali berkata, parti itu bukan sahaja ingin menarik sokongan rakyat malah memberi platform sewajarnya untuk orang muda bersama terlibat menerusi program politik, misi kemanusiaan dan sukarelawanan.

Katanya, meskipun mempu­nyai 170,000 ahli, DAP memperoleh sokongan padu sewaktu pilihan raya sebelum ini, sekali gus membantu pakatannya me­rampas kerajaan daripada Barisan Nasional (BN).

“Kita bukan sahaja mahu menarik sokongan tetapi mahu mereka terlibat dalam program DAP tidak kiralah sama ada perlu menjadi ahli atau tidak, asalkan mereka terbabit sama dengan program dianjurkan secara dalam talian atau bersemuka. Perkara ini dapat dilihat menerusi penyertaan anak-anak muda pelbagai latar belakang dan membuka ruang seluasnya untuk mereka.

“Sejak beberapa siri pilihan raya lalu, kita berjaya menarik sokongan anak muda khusus orang Melayu dan mengajak mereka untuk sama terlibat dalam setiap program dianjurkan,” katanya.

Sementara itu, Naib Pengerusi DAP Perak, Dr. Abdul Aziz Bari berkata, DAP lebih menitikberatkan kerjasama dan kesamarataan untuk faedah bersama dan dibuktikan apabila lebih banyak berkorban serta menyumbang da­ripada menuntut untuk jadi hero.

“Buktinya, meskipun DAP parti terbesar dalam kalangan Pakatan Harapan (PH) di Johor, Perak, Melaka dan Selangor, namun tidak menuntut untuk menjadi ketua kerajaan walaupun DAP mempunyai calon yang sesuai sebagaimana yang ditetapkan oleh Perlembagaan,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, semalam. – UTUSAN

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tungkaranhati.blogspot.com/2021/03/kamu-akan-dianggap-wira-jika-kamu-biasa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bersatulah Umat Melayu Islam Prof Emeritus Tan Sri Dr Ibrahim Shah

Bersatulah Umat Melayu Islam Prof Emeritus Tan Sri Dr Ibrahim Shah

papar berkaitan - pada 10/3/2021 - jumlah : 257 hits
PEMIMPIN UMNO PAS DAN PBBM DUDUK BETUL BETUL KITA KIRA BETUL BETUL Profesor Emeritus Tan Sri Dr Ibrahim Abu Shah Berikut disiarkan transkripsi wawancara penuh antara moderator Prof Dr Mohd Roslan Mohd Noor dari UM dan Dr Kamarul Zaman Haji ...
Islam Kembangkan Alam Melayu

Islam Kembangkan Alam Melayu

papar berkaitan - pada 8/3/2021 - jumlah : 297 hits
ISMAIL al Faruqi menulis tradisi bangsa Arab berkembang dari Urubah ke Ummatik dengan melihat sejarah bangsa Arab bermula Nabi Ibrahim AS Urubah merujuk kepada Ur iaitu ibu negeri Mesopotamia atau tempat asal Baginda sebelum membawa haluan ...
5486 Bangsa Ditindas Islam Terancam Tv Ppim 17 03 2021

5486 Bangsa Ditindas Islam Terancam Tv Ppim 17 03 2021

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 226 hits
Cukup hebatkah Umat Islam di Malaysia Cukup kuatkah kita untuk hak dipertahankan Tanah kita dirampas Layanan mesra kita dikhianati Islam hebat Tapi kehebatan kita tertanam dek ketamakan mereka Suara suara pribumi melayu ditindas dan dihimpi...
Kerajaan Melayu Islam Bagai Singa Hilang Taring Kata Berjasa

Kerajaan Melayu Islam Bagai Singa Hilang Taring Kata Berjasa

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 249 hits
March 16 2021 Kerajaan hari ini yang bertunjangkan parti politik Melayu dan Islam bagaikan singa kehilangan taring apabila tidak ramai pemimpinnya lantang bersuara memperjuangkan isu kalimah Allah Yang Di Pertua BERJASA Shah Alam Ustaz Fahm...
Walaupun Saya Terseliuh Lelaki Ini Dianggap Wira Berjaya Tangkap Budak 3 Tahun Jatuh Dari Tingkat 12

Walaupun Saya Terseliuh Lelaki Ini Dianggap Wira Berjaya Tangkap Budak 3 Tahun Jatuh Dari Tingkat 12

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 292 hits
1 939 total views 1 939 views today Seorang pekerja penghantaran berjaya menangkap dan menyelamatkan seorang kanak kanak perempuan berusia 3 tahun yang terjatuh dari tingkat 12 sebuah bangunan pangsapuri di daerah Thanh Xuan Hanoi pada lewa...
5 Kebiasaan Makan Kucing Yang Dianggap Tak Biasa Ini Penyebabnya

5 Kebiasaan Makan Kucing Yang Dianggap Tak Biasa Ini Penyebabnya

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 182 hits
Ternyata ada beberapa kebiasaan unik yang dimiliki oleh hewan peliharaanmu seperti berikut ini
Adakah Melayu Islam Sudah Lupa

Adakah Melayu Islam Sudah Lupa

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 259 hits
JIKALAU kita masih ingat ketika PH berkuasa selama 22 bulan perpaduan ummah merupakan agenda utama yang diusahakan secara bersama PAS dan Umno sehingga lahirnya Muafakat Nasional Ianya bukanlah kerja yang mudah untuk menyatukan musuh tradis...
Cabaran Besar Dap Dicap Anti Melayu Islam

Cabaran Besar Dap Dicap Anti Melayu Islam

papar berkaitan - pada 18/3/2021 - jumlah : 332 hits
GEORGETOWN Cabaran terbesar sepanjang perjuangan selama 55 tahun DAP adalah untuk menangani tohmahan parti itu merupakan sebuah parti politik anti Melayu dan Islam Naib Pengerusi Kebangsaan DAP yang juga Pengerusi DAP Pulau Pinang Chow Kon ...
Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou

The Colours Of Life Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Allah Membuka Aib Kepada Pembuka Aib



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Anda Diintai Tanpa Sedar Di Internet

Miniatur Bis Kalebas Legacy Sr3

Filem Tentang Sisi Gelap Suatu Entiti Bakal Melambak

Lasserhaus Where Contemporary Art Meets Hospitality By Vudafieri Saverino Partners In South Tyrol

10 Tahanan Berkait Lelaki Israel Dirujuk Agc Minggu Ini Kp Kl

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group