Kalau Bukan Penyamun Apakah Yang Sesuai


 


Saya bukan penyamun, kata NajibNovember 9, 2021Kegagalan kerajaan melucut hak barangan mewah yang disita milik Datuk Seri Najib Razak dan keluarganya membuktikan bekas Perdana Menteri bukanlah ‘penyamun’ seperti dituduh dan dicanang pimpinan Pakatan Harapan (PH).
Najib dalam hantaran di Facebooknya selepas mendengar keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Isnin meluahkan rasa kesyukuran.
“Syukur Alhamdulillah. Kami menang lagi pagi tadi.Entah dah berapa kali dah, kerajaan kalah kes berhubung lucut hak kononnya barang atau duit 1MDB dari zaman PH lagi.
“Terbukti sekali lagi bahawa propaganda pihak sebelah sana bahawa Najib penyamun yang samun duit untuk beli cincin, barang mewah dan sebagainya adalah fitnah.
“Kan dah dibuktikan bahawa kebanyakan wang yang saya terima dari Arab Saudi sudah diberi untuk tujuan CSR atau sedekah. Bukan untuk beli barang atau untuk saya simpan untuk kegunaan peribadi dan barang-barang yang disita adalah kebanyakannya hadiah yang diterima dari kawan-kawan dalam dan luar negara sejak berpuluh tahun lalu oleh saya dan keluarga saya,” catat Najib.
Ahli Parlimen Pekan itu menambah, terbukti beberapa kali di mahkamah juga bahawa akaun atas nama beliau pernah terima sekurang-kurangnya diterima sekurang-kurangnya RM642 juta yang dipindah terus dari akaun bank Kementerian Kewangan Arab Saudi manakala wang yang disebut RM2.6 bilion itu sudah dikembalikan kepada penghantar 4 bulan selepas diterima.
“Paling pelik ialah setelah pihak kerajaan siasat semasa mereka sita barangan tersebut dari rumah saya selepas PRU14, pihak pendakawaan serta polis telah mengaku bahawa barang-barang tersebut adalah hadiah.
“Tapi tidak dikembalikan pula supaya pihak sana boleh teruskan propaganda fitnah mereka terhadap saya. Hakim pun sebut perkara ini pagi tadi,” ujar Najib.
Memetik laporan media dalam penghakiman, Zaini juga berkata pihak pendakwaan tidak menunjukkan barangan mewah terbabit dibeli menggunakan wang dalam akaun bank Najib.
“Malah pemohon (kerajaan) mengakui beberapa barang yang disita adalah berbentuk hadiah.
“Mereka hanya menyenaraikan barangan yang disita dan nilainya, dan sebaliknya, membuat kesimpulan bahawa responden (Najib, Rosmah, dan anak-anak) tidak ada kemampuan untuk memiliki barang mewah tersebut berdasarkan pendapatan mereka.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/11/kalau-bukan-penyamun-apakah-yang-sesuai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Simak Daftar Aset Kripto Sesuai Aturan Bappebti

Simak Daftar Aset Kripto Sesuai Aturan Bappebti

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 106 hits
Baru baru ini Majelis Ulama Indonesia memutuskan fatwa mengharamkan penggunaan mata uang kripto atau cryptocurrency dan menyebutnya tidak sah untuk diperdagangkan
Tips Ergonomik Sesuai Untuk Yang Bekerja Dari Rumah

Tips Ergonomik Sesuai Untuk Yang Bekerja Dari Rumah

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 202 hits
Tips Ergonomik Sesuai Untuk Yang Bekerja Dari Rumah Bersambung sambung nampaknya PKP kali ni Kita pun dah disarankan untuk lebih banyak masa di rumah berbanding dengan di luar rumah Company tempat akak bekerja pun dan keluarkan arahan untuk...
10 Bandar Yang Tidak Sesuai Bekerja

10 Bandar Yang Tidak Sesuai Bekerja

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 143 hits
Mencari pekerjaan adalah satu kewajiban manusia dewasa ketika mereka akan menjalani kehidupan dan memenuhi keperluan Bahkan untuk bekerja setiap orang mempunyai tempat impian mereka Dengan pelbagai alasan seperti ingin tinggal di bandar yan...
Buku Yang Sesuai Dibaca Untuk Bukan Golongan Bebal

Buku Yang Sesuai Dibaca Untuk Bukan Golongan Bebal

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 233 hits
sudah tentu ketepatannya 100 tanpa prejudiskrisis 1MDB Di akhir buku ini saya membuat analisa kritikal mengenai pergerakan ekonomi politik Malaysia mengupas cabaran cabaran yang melanda negara dan mencadangkan kerjasama yang diperlukan untu...
Berapa Kcal Nasi Goreng Telur Sesuai Untuk Sarapan

Berapa Kcal Nasi Goreng Telur Sesuai Untuk Sarapan

papar berkaitan - pada 15/11/2021 - jumlah : 350 hits
Berapa Kcal Nasi Goreng Telur Sesuai Untuk Sarapan Selamat berhari minggu kekawan semua sudah sarapan ke belum Sarapan jangan di ambil lewat sangat tau paling sesuai untuk bersarapan adalah antara pukul 7 00 pagi hingga 8 00 pagi Nak sarapa...
Hiburan Keb D Han Apakah Ini Bukan Kita Minta Ban Terus Arak Syamsul Yusof Selar Pengguna Ig

Hiburan Keb D Han Apakah Ini Bukan Kita Minta Ban Terus Arak Syamsul Yusof Selar Pengguna Ig

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 173 hits
Pelakon dan pengarah terkenal Syamsul Yusof memuat naik satu tangkap layar kenyataan seorang pengguna media sosial berhubung isu arak yang menggemparkan negara baru baru ini ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementSyamsul Yusof atau nama lengkapnya ...
Ke Mana Akhirnya Ketetapan Pau2020 Apakah Kata Nafsu Pemimpin Lebih Tinggi Daripada Suara Akar Umbi

Ke Mana Akhirnya Ketetapan Pau2020 Apakah Kata Nafsu Pemimpin Lebih Tinggi Daripada Suara Akar Umbi

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 187 hits
Perkara terbesar yang menjadi pertaruhan malah mungkin dijadikan korban berikutan keputusan mesyuarat MT UMNO memberi mandat kepada Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob untuk berunding dengan parti parti dalam kerajaan bagi mengelakkan perta...
Politik Pelbagai Kaum Sesuai Di Malaysia

Politik Pelbagai Kaum Sesuai Di Malaysia

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 143 hits
Politik di Malaysia ni sesuai untuk pelbagai kaum Tak akan menang jika satu kaum sahaja yang mendimonasi kerana itulah hakikat yang seharusnya di terima Bukan sekadar janji sahaja bila ada kuasa tak boleh nak laksanakan Macam sembang sang l...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ringgit Opens Lower Ahead Of Bnm S Opr Release

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Lirik Lagu Seribu Setia Siti Nordiana

Selamat Jalan Pak Jokpin

Drama Bawah Payung Awan

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Farel Prayoga Feat Fila Delfia Selendang Biru Chord

Jawaban Untuk Frans Donald Dan Buya Syakur Dari Dr Haji M Rakib S H