Kalau Boleh Kami Tak Nak Pisahkan Anak Arwah Empat Beradik Yatim Piatu Sekelip Mata


“Sehidup semati, saya sendiri tidak menyangka suami isteri itu dipisahkan serentak,” kata Hamizura Osman, ibu saudara kepada Rosnah Ahmad, 44, yang maut bersama suami, Azranawi Radzi, 42, dalam kemalangan, petang Isnin (24 Oktober).
Pasangan suami isteri itu meninggal dunia selepas skuter Kymco ditunggangi Azranawi dan dibonceng Rosnah terbabit nahas dengan sebuah kereta di Kilometer 2.3 Jalan Kuala Kangsar-Gerik-Pengkalan Hulu, dekat Kota Tampan, Lenggong, kira-kira 6.15 petang.
Hamizura berkata, pasangan suami isteri itu meninggalkan empat anak yang masih bersekolah, iaitu tiga lelaki dan seorang perempuan, masing-masing berusia 16, 14, 12 dan tujuh tahun.

“Arwah meninggalkan empat anak dan sekarang menjadi persoalan siapa yang akan menjaga mereka.
Katanya, setakat ini belum ada perbincangan antara ahli keluarga mengenai penjagaan anak yang ditinggalkan pasangan itu.
“Mungkin antara kami ahli keluarga tiada masalah dan boleh menjaga mereka namun kasih sayang seperti ibu dan ayah kandung tidak serupa.
“Kalau boleh, kami hendak jaga keempat-empatnya dan perbincangan akan dibuat selepas ini untuk tidak memisahkan penjagaan antara empat beradik itu walaupun secara logiknya siapa sahaja yang mampu dan sanggup menjaga keempat-empatnya serentak,” katanya.
Kelihatan di pekarangan Unit Forensik Hospital Gerik adalah waris kedua-dua belah keluarga pasangan itu, namun tiada kelibat empat anak yang ditinggalkan pasangan itu di situ.
Menceritakan keakrabannya dengan suami isteri itu, Hamizura berkata, dia yang mempertemukan jodoh mereka berdua kira-kira 20 tahun lalu.
Menurutnya, selain pertalian darah dengan Rosnah, dia dan suaminya turut rapat dengan Azranawi yang bekerja sebagai penguat kuasa di Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) sejak sekian lama.
“Saya dan suami berkawan dengan arwah Azranawi sudah lama. Kami mempertemukan Azranawi dengan Rosnah yang juga anak saudara saya ketika usia Azranawi 24 tahun,” katanya.

Kedua-duanya sangat pemurah
Sementara itu, abang sulung Rosnah, Zamzuri Ahmad, 52, menyifatkan pasangan suami isteri itu pemurah dan mereka gemar membelanja saudara-mara.
“Malah, arwah Azranawi dan Rosnah sering memberi potongan harga kepada rakan yang bertandang di gerai makan diusahakan mereka di Manjoi, Ipoh. Mereka berdua memang bukan jenis orang yang terlalu berkira,” katanya.
Katanya, dia difahamkan kejadian berlaku ketika pasangan itu dalam perjalanan pulang dari Gerik menghala Ipoh bersama konvoi motosikal dengan rakan lain.
Jenazah pasangan itu siap dikafan dan meninggalkan pekarangan Unit Forensik Hospital Gerik jam 11.43 pagi untuk dibawa ke Masjid An-Nur Batu 8, Ulu Kinta, Ipoh sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tanjung Rambutan, Ipoh.
Kredit: Metro

Nak tambah ilmu tentang penyusuan susu ibu, jom join webinar PERCUMA Ya, Aku Mampu Susukan Anak! secara ONLINE pada 29 Oktober 2022. Daftar nama anda di https://toko.ideaktiv.com/product/ya-aku-mampu-susukan-anak/

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)
 
 
 
The post “Kalau Boleh Kami Tak Nak Pisahkan Anak Arwah.” Empat Beradik Yatim Piatu Sekelip Mata appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/kalau-boleh-kami-tak-nak-pisahkan-anak-arwah-empat-beradik-yatim-piatu-sekelip-mata/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Manjakan Anak Tu Boleh Tapi Jangan Ikut Sangat Apa Dia Nak Takut Naik Lemak

Manjakan Anak Tu Boleh Tapi Jangan Ikut Sangat Apa Dia Nak Takut Naik Lemak

papar berkaitan - pada 28/10/2022 - jumlah : 114 hits
Kebanyakan ibu ayah buntu mengapa anak mereka suka buat perangai Sebenarnya dalam tidak sedar kitalah yang menyebabkan mereka berperangai negatif Jika dibiarkan mungkin ia boleh berlanjutan sehingga mereka besar nanti Artikel Menarik Sebaga...
Paksa Anak Pejam Mata Je Tak Guna Kena Ada Ilmu Ni Nak Tidurkan Anak Awal

Paksa Anak Pejam Mata Je Tak Guna Kena Ada Ilmu Ni Nak Tidurkan Anak Awal

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 164 hits
Anak tidur lambat mak ayah mula rasa tertekan Puas dipujuk dan dodoikan anak masih celik dan aktif Apa cara nak bagi anak tidur awal Anak yang tidur awal bukan hanya menyenangkan mak ayah bahkan tidurnya yang cukup juga baik untuk perkemban...
Boleh Ke Menyusu Anak Kalau Si Ibu Sedang Sakit Risau Anak Terkena Jangkitan

Boleh Ke Menyusu Anak Kalau Si Ibu Sedang Sakit Risau Anak Terkena Jangkitan

papar berkaitan - pada 15/10/2022 - jumlah : 127 hits
Sakit ketika anda dalam fasa menyusukan anak adalah satu perkara yang menyusahkan dan memenatkan Namun yang demikian percaya atau tidak menyusu anak anda ketika anda tidak sihat adalah selamat untuk anak anda bahkan boleh jadi bermanfaat ke...
Pru15 Anak Sarawak Boleh Mohon Igps Pulang Mengundi

Pru15 Anak Sarawak Boleh Mohon Igps Pulang Mengundi

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 181 hits
Anak Sarawak di Institusi Pengajian Tinggi di Semenanjung boleh memohon Inisiatif Graduan Pulang Sarawak untuk pulang mengundi menjelang Pilihan Raya Umum ke 15 Sebelum ini kerajaan negeri itu memperuntukan dana menerusi IGPS bagi
Banyak Benda Lain Boleh Dipermainkan Tapi Anak Ini Rasa Lain Macam Sikit Pu Riz

Banyak Benda Lain Boleh Dipermainkan Tapi Anak Ini Rasa Lain Macam Sikit Pu Riz

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 207 hits
Selepas mendedahkan wajah anak lelakinya baru baru ini Pencetus Ummah Haris Ismail buat pertama kalinya memuat naik hantaran foto di Instagram mendukung Muhammad Bilal dan ia telah menarik perhatian ramai Melalui hantaran yang di muat naik ...
Ibu Ini Kongsi Ayat Ajaib Boleh Tenangkan Anak Sedang Mengamuk Ulang Je Ayat Ini Kalau Anak Mengamuk

Ibu Ini Kongsi Ayat Ajaib Boleh Tenangkan Anak Sedang Mengamuk Ulang Je Ayat Ini Kalau Anak Mengamuk

papar berkaitan - pada 14/10/2022 - jumlah : 241 hits
Bila sebut tentang kanak kanak memang menjadi lumrah mereka suka merajuk marah dan mengamuk tak tentu pasal Kadang kadang hal tersebut kita rasakan terlalu simple untuk membuatkan anak marah tapi begitulah kanak kanak Sukar untuk memahami p...
Awasi Diet Ismail Rihana Haramkan 6 Jenis Makanan Ini Dalam Rumah Boleh Rosakkan Usus Anak

Awasi Diet Ismail Rihana Haramkan 6 Jenis Makanan Ini Dalam Rumah Boleh Rosakkan Usus Anak

papar berkaitan - pada 14/10/2022 - jumlah : 109 hits
Bekas ratu cantik Rusia Rihana Oksana Petra menegaskan bahawa dia sangat mementingkan pemakanan dan diet yang seimbang buat putera tunggalnya Tengku Ismail Leon Petra yang kini berusia 3 tahun Baginya pemakanan yang sihat buat anak anak san...
Biar Menangis Saja Perangkap Nak Sesuatu Jangan Kalah Dengan Anak

Biar Menangis Saja Perangkap Nak Sesuatu Jangan Kalah Dengan Anak

papar berkaitan - pada 1/11/2022 - jumlah : 171 hits
Waktu bayi anak akan menangis bila ada sesuatu yang dia inginkan Boleh jadi lampinnya basah dan dia mahu ia ditukar Mungkin juga bayi menangis kerana perutnya berkeroncong minta diisi susu atau makanan Menangis kerana rasa insecure juga bol...
Alhamdulillah Dia Dah Boleh Terima Kewujudan Adik Anzalna Lega Anak Sulung Abang Yang Penyayang

Alhamdulillah Dia Dah Boleh Terima Kewujudan Adik Anzalna Lega Anak Sulung Abang Yang Penyayang

papar berkaitan - pada 13/10/2022 - jumlah : 125 hits
Kegembiraan seorang ibu semakin berganda apabila dikurniakan anak selepas mempunyai seorang anak Perasaan seronok makin bertambah memikirkan anak sulung sudah mempunyai kawan untuk bermain apatah lagi jika sama jantina Tetapi kadangkala eks...
Absolute Power Corrupts Absolutely

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur