Kalau Bermimpi Tentang 13 Hal Ini Itulah Tanda Anda Sedang Diganggu Oleh Jin Dan Syaitan Rileks Media


Tulisan saya kali ini sebenarnya sudah pernah saya bahas dan banyak sekali mendapat respon dari pembacanya. Respon ini tentu tidak terlepas dari masalah yang saya bahas iaitu masalah mimpi.Semua orang pasti pernah bermimpi dan hampir setiap kita tidur mimpi itu datang.
Disini saya bukanlah seorang pentafsir mimpi sehingga setiap orang yang membaca tulisan ini akan bertanya pada saya tentang tafsiran dari mimpi-mimpi mereka.Perlu diketahui bahawa mentafsirkan mimpi itu memerlukan ilmu tersendiri, terutama seseorang itu harus menguasai Alquran dan hadits dengan baik. Jadi tidak sembarang orang yang dapat dikatakan boleh menafsirkan mimpi.
Disini yang akan saya bahas adalah simbol-simbol yang berhubungan dengan binatang,orang,jin,dan serangga dalam mimpi yang menggambarkan seseorang yang bermimpi itu terkena sihir,’ain,dan gangguan syaitan.Sebelum kita membahas masalah ini lebih jauh alangkah baiknya kita perhatikan sabda Nabi Shallallahu alaihi wasallam yang berbunyi:
Dari Abu Hurairah, Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda:
الرؤيا ثلاث حديث النفس وتخويف الشيطان وبشرى من الله
“Mimpi itu ada tiga macam: bisikan hati, ditakuti syaitan, dan khabar gembira dari Allah.” (HR. Bukhari 7017).
Jadi pembahasan kita dalam tulisan ini menyangkut pembahagian jenis mimpi diatas iaitu; mimpi yang dari syaitan,dan khabar gembira dari Allah. Syaitan akan menampakkan diri dalam bentuk manusia, binatang buas, dan serangga dalam mimpi.
Dengan bentuk-bentuk ini kita boleh mengetahui jenis syaitan yang mengganggu,dan jumlah syaitannya. Ada satu hal yang sangat penting yang harus kita perhatikan dalam masalah mimpi dari syaitan ini yaitu; bila kita boleh menganggap mimpi yang kita alami itu sebagai tanda bahawa mimpi kita menunjukkan kita terkena sihir, ‘ain,dan gangguan jin?
Syarat-syaratnya mimpi kita itu memang dari syaitan adalah: Pertama: Mimpi itu berulang-ulang,paling sedikit tiga kali dalam seminggu. Kedua: Setelah kita bermimpi kita merasa takut dan cemas sekali. Ketiga: Kehidupan kita tiba-tiba berubah yang mulanya sihat berubah sakit, yang mulanya rajin berubah malas dll. Saya minta tiga syarat diatas agar diperhatikan dengan baik.
Dengan memahami syarat-syarat diatas, kita tidak akan cepat mengatakan seseorang atau diri sendiri setelah bermimpi terkena gangguan sihir, ‘ain dll.
Baiklah para pembaca yang dirahmati Allah pembahasan ini saya bagi menjadi tiga bahasan sebagai berikut:
1. Makna mimpi tentang binatang
2. Kenapa syaitan menakuti orang yang diruqyah melalui mimpi
3. Khabar gembira untuk orang yang sakit melalui mimpi.
Marilah kita mulai membahas tiga bahasan diatas dengan memohon taufiq dari Allah SWT.
1. Sering mimpi tentang kera, atau binatang-binatang buas lainnya. Mimpi ini menunjukkan syaitannya dari jenis maarid/yang sangat durhaka. Sama dengan mimpi melihat unta
Bila keranya atau untanya 1, makanya syaitannya satu, begitu seterusnya. Jumlah binatangnya memberitahu kita jumlah setannya
2. Sering bermimpi tentang ular hitam menggambarkan syaitannya adalah syaitan yang bertugas sebagai khodam sihir. Bila ularnya sudah menggigit atau melilit kaki, itu artinya syaitannya sudah masuk ketubuh orang yang disihir. Bila dalam mimpi ularnya mengawasi dari jauh, ini menandakan syaitannya sedang mencari kesempatan. untuk masuk ketubuh target dari sihirnya. Bila ularnya besar, maka syaitan ini memiliki kedudukan tinggi di kelompoknya.
Bila ularnya memiliki sayap, maka dia dari jenis jin terbang. Apabila ularnya hanya melata, maka ini jenis jin yang tinggal dirumah-rumah kita.
3. Sering mimpi tentang kucing hitam. Ini juga menunjukkan adanya jin yang ingin mengganggu.
4.Sering mimpi tentang landak, ini menunjukkan jin yang tinggal dirumah-rumah atau tempat-tempat yang tidak dihuni manusia.
5. Sering bermimpi tentang kelawar menunjukkan jinnya jin terbang yang dikirim untuk perbuatan sihir. Sebahagian besar jin kafir dan biasanya tinggal di tandas.
6. Sering bermimpi tentang anjing. Bila anjingnya jantan berarti jinnya lelaki. Bila anjingnya betina, maka jinnya juga perempuan.
7. Sering bermimpi tentang keledai dan babi, ini dari jenis syaitan yang sangat durhaka dan kebanyakan beragama yahudi dan nashrani.
8. Sering mimpi tentang serangga seperti; lipas ini menunjukkan dari jenis jin yang rendah dan lemah.Biasanya tinggal dirumah-rumah.
9. Sering melihat burung dan jatuh dari ketinggian ini menunjukkan jenis jin terbang.
10. Sering mimpi bersetubuh ini menunjukkan jin pencinta.
11. Sering mimpi berada atau melihat kuburan dan rumah kosong ini berarti jenis jin yang tinggal di kuburan. Biasanya jin khodam sihir dan yang masuk kerana ‘ain dan hasad.
12. Sering bermimpi tentang lelaki atau perempuan hitam, ini menunjukkan ada gangguan jin. Bila dia dalam mimpi berhubungan intim, maka jin ini jin pecinta.
Bila didalam mimpi mengejar dan kelihatan benci atau ingin menyakiti, maka jin ini kiriman dari sihir atau masuk lewat rasa dengki/hasad.
13. Sering bermimpi tentang jin yang berbentuk manusia, ini memang benar jin. Keadaan yang bermimpi tergantung pada bagaimana keadaan didalam mimpi. Misalnya yang bermimpi berkelahi dengan jin ini atau yang bermimpi mengusir jinnya dan menang itu artinya yang bermimpi menang dan bentengnya bagus.
Begitu sebaliknya. Mimpi-mimpi seperti ini biasa di alami oleh orang yang sedang melakukan pengubatan dengan ruqyah.
Setelah kita membahas beberapa simbol-simbol diatas, sekarang kita akan membahas masalah lain yang juga sering dialami oleh seseorang yang mulai menjalani pengubatan dengan ruqyah syar”iyah.
Kenapa syaitan itu sering menakut-nakutkan melalui mimpi yang menyeramkan? Apa sebabnya?
Jawabannya adalah pada dasarnya syaitan itu lemah dia hanya boleh kuat dengan dosa-dosa dan dengan menghalangi seorang pesakit untuk tidak menjalani ruqyah lagi.
Ketika seorang pesakit sudah menjalani ruqyah, maka syaitannya mulai merasa terganggu dan pertahananannya mulai goyah dan sebentar lagi akan hancur.
Dalam keadaan seperti ini syaitan akan berusaha sekuat tenaga untuk tetap berada dalam tubuh orang yang dirasukinya.
Mulailah syaitan ini datang lewat mimpi dan menakut-nakutkan bahkan mengancam orang yang dirasukinya agar tidak melanjutkan ruqyahnya.
Bagi orang yang sedang melakukan ruqyah dan setannya mengancam atau menyakiti baik lewat mimpi maupun lewat dunia nyata, saya sarankan jangan terkecoh tetap lanjutkan program ruqyahnya karena itu hanya tipu daya setan. Tetap semangat untuk melanjutkan.
VIDEO:

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber: KifarahMedia
Source link
The post Kalau Bermimpi Tentang 13 Hal Ini, Itulah Tanda Anda Sedang Diganggu Oleh Jin Dan Syaitan – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/kalau-bermimpi-tentang-13-hal-ini-itulah-tanda-anda-sedang-diganggu-oleh-jin-dan-syaitan-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Terakhir Diajarkan Oleh Allahyarham Tan Sri Hassan Azhari Untuk Lembut Hati Anak Rileks Media

Doa Terakhir Diajarkan Oleh Allahyarham Tan Sri Hassan Azhari Untuk Lembut Hati Anak Rileks Media

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 695 hits
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Segala puji bagi Allah Rabb sekelian alam Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat S...
Inilah Sahabat Nabi Yang Jenaz4hnya Dimandikan Oleh Malaikat Rileks Media

Inilah Sahabat Nabi Yang Jenaz4hnya Dimandikan Oleh Malaikat Rileks Media

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 359 hits
Hanzhalah bin Abu Amir adalah anak pemimpin suku Aus yang terbilang kaya di Yastrib pada masa menjelang hijrahnya Nabi Muhammad ke sana Ayahnya Abu Amir bin Shaify orang yang sangat benci kepada Islam Pada zaman jahiliyah dia mendapat juluk...
Bacalah Surah Yang Sangat Ditakuti Iblis Disetiap Rakaat Pertama Ketika Menunaikan Solat Rileks Media

Bacalah Surah Yang Sangat Ditakuti Iblis Disetiap Rakaat Pertama Ketika Menunaikan Solat Rileks Media

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 446 hits
SubhanAllah Tiada Surah Yang Sangat Ditakuti Iblis Kecuali Surah Ini Dan Bacalah Disetiap Rakaat Pertama Ketika Menunaikan Solat Sungguh Besar Kelebihannya Qul yaaaaa ayyuhal kaafiruun ayat ini merupakan salah satu potongan dari surat pende...
Pencuri Pecah Masuk Rumah Tapi Tak Boleh Keluar Kerana Nampak Laut Dan Air Amalkan Doa Ini Rileks Media

Pencuri Pecah Masuk Rumah Tapi Tak Boleh Keluar Kerana Nampak Laut Dan Air Amalkan Doa Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 435 hits
Pernah Dengar Pasal Pencuri Masuk rumah Tapi Tak Boleh Keluar Nampak Laut Je tak de Jalan Keluar Ni Ayat yang boleh kita AmalKan Video Penuhnya Disini Pernah tak dengar pencuri pecah masuk rumah tapi tak boleh keluar dia nampak laut dia nam...
Ibubapa Jangan Lupa Amalkan 7 Doa Terbaik Ini Untuk Anak Anak Berjaya Dunia Akhirat Rileks Media

Ibubapa Jangan Lupa Amalkan 7 Doa Terbaik Ini Untuk Anak Anak Berjaya Dunia Akhirat Rileks Media

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 1839 hits
Setiap ibu bapa mengimpikan untuk mendapat anak yang soleh dan solehah Anak yang baik dan mendengar kata kata ibu bapanya Kebanyakan ibu bapa sentiasa mahu memberikan didikan dan ajaran yang terbaik untuk anak mereka Bagi yang beragama Isla...
Membaca Al Fatihah 41 Kali Bagi Memohon Hajat Ikuti Caranya Rileks Media

Membaca Al Fatihah 41 Kali Bagi Memohon Hajat Ikuti Caranya Rileks Media

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 357 hits
AssALAMUALAIKUM wARAHMATULLAHI Wabarakatuh Segala puji bagi Allah Rabb sekelian alam Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat S...
Bila 4 Hal Ini Terjadi Tanda Ajaran Islam Mulai Redup

Bila 4 Hal Ini Terjadi Tanda Ajaran Islam Mulai Redup

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 186 hits
Kehidupan dunia memang mengalami pasang surut ada fase masa gemilang kemudian mengalami masa kemunduran lalu bersinar kembali Perubahan ini disebabkan banyak faktor baik eksternal maupun internal Imam al Qusyairi dalam Risalah nya mencerita...
5 Hal Yang Membuat Umar Bin Khattab Ditakuti Setan Jin Dan Manusia Di Zaman Nabi

5 Hal Yang Membuat Umar Bin Khattab Ditakuti Setan Jin Dan Manusia Di Zaman Nabi

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 304 hits
Nama Umar bin Khattab memang bukanlah sosok yang asing bagi umat Islam di seluruh dunia Dikenal sebagai Singa pada Pasir sosok garang itu dikenal sangat keras dan ahli memainkan pedang di antara kabilah kabilah Arab pada saat itu Sifat tega...
Amalan Wirid Membaca Surah Ini 3 Kali Sehari Agar Rezeki Melimpah Di Dunia Dan Mendapat Pahala Besar Rileks Media

Amalan Wirid Membaca Surah Ini 3 Kali Sehari Agar Rezeki Melimpah Di Dunia Dan Mendapat Pahala Besar Rileks Media

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 428 hits
Ini tentang keutamaan membaca surat al Waqiah 3 kali sehari Seperti kita ketahui bahwa salah satu cara mengamalkan wirid surat Waqiah adalah dengan membacanya 3 x sehari Kita semua mengetahui bahwa Surat al Waqi ah sudah sangat terkenal di ...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk