Kahwin Dengan Anak Bongsu Ini 10 Perkara Yang Mungkin Korang Kena Hadap


Kahwin Dengan Anak Bongsu, Ini 10 Perkara Yang Mungkin Korang Kena Hadap. Kahwin Dengan Anak Bongsu, Ini 10 Perkara Yang Mungkin Korang Kena Hadap. Siapa pasangan dia anak bongsu? Korang boleh ready la untuk segala kemungkinan yang ada ni.

Anak Bongsu Lain Macam Sikit Orang kata anak bongsu ni kerenah dia lain macam sikit. Bukan la kata mereka tak baik, cuma terlebih manja sikit je (betul ke?). So, untuk korang yang nak mengakhiri zaman bujang dengan si anak bongsu ni, apa kata hadamkan dulu antara sikap-sikap comel mereka ni.

1. Agak susah nak faham dia Kadang-kadang happy, tapi sekejap lagi korang boleh tengok dia tiba-tiba muram pulak. Mesti ada yang tak kena tu..

2. Cepat merajuk tapi cepat sejuk Bab merajuk memang bagi dia. Tapi, dia pandai pujuk hati sendiri. So, tak payah risau la. Berikan mereka masa untuk bertenang sendiri.

3. Manja Dah biasa dimanjakan oleh mak dan ayah, tak mustahil dengan korang pun dia kan terlebih manja dan selalu inginkan perhatian.

4. Kadang-kadang suka buat andaian sendiri Kalau tak jawab soalan yang dorang tanya, ada saja la yang bukan-bukan dia fikirkan. Jadi baik berterus terang dan jangan sembunyi apa-apa daripada mereka.

5. Happy go lucky Ceria dan suka ketawa. Tak kisah la waktu ada masalah ke apa, mereka pandai menyembunyikan perasaan dan sentiasa nampak happy.

6. Mudah sedih/menangis Kebanyakan anak bongsu ni berhati tisu.

7. Walaupun kurang matang tapi pandai berdikari Nampak macam budak-budak, tapi kalau dah terpaksa duduk seorang diri dekat rumah tu, tahulah dorang nak buat kerja sendiri, seperti masak atau mengemas rumah.

8. Tak suka kena compare Jangan pernah membandingkan mereka dengan orang lain. Memang dia boleh naik ‘hangin’.

9. Lemah bab pengurusan duit Nak kata boros sangat tu tak juga, tapi kadang-kadang mereka sendiri pun tak tahu ke mana habisnya duit mereka tu.

10. Degil Kalau dia cakap A, jangan berani-berani nak kata B atau C. Anak bongsu ni sejenis yang tetap pendirian dan sedikit keras kepala. Tapi jangan risau, walaupun mereka macam tu tapi dalam hati tetap ada bunga. Hehe.. Bukan nak menakutkan, tapi ini antara sikap-sikap anak bongsu yang korang kena faham. Tak kenal maka tak cinta kan?
Artikel Lain

Zaman Sekarang, Perlu Ke Bagi Wang Hantaran Mengikut Status Pasangan? Ada yang berpendapat wang dan belanja dulang hantaran sebenarnya adalah hadiah kepada pasangan tapi ada juga menyatakan bahawa ia terpulang kepada keikhlasan pihak bakal suami untuk membantu mengurangkan belanja majlis perkahwinan di pihak perempuan.

1. Ada Berpendapat Ia Penting Namun ada juga yang berpendapat ia penting untuk menjaga status terutamanya jika calon isteri datangnya daripada golongan berada dan berpendidikan tinggi atau bakal suami pula yang berpangkat dan berkedudukan tinggi. Adakah penting bagi status seseorang sehingga ia boleh mempengaruhi sesuatu perhubungan? Islam sendiri mengalakkan penganutnya berkahwin sekufu yang membawa maksud setaraf. Ia kerana perkahwinan yang sama taraf atau status akan mengelakkan perkara-perkara yang tidak diingini berlaku kelak.

2. Status Selalu Dikaitkan Dengan Wanita Hari ini status selalu dikaitkan dengan kaum wanita, seiring dengan peningkatan jumlah wanita yang berpendidikan tinggi, berjawatan besar dan ada yang berpendapatan lebih lumayan dari lelaki. Ini boleh membuatkan lelaki rasa tidak setaraf untuk mendekati mereka apatah lagi memperisterikan wanita yang lebih tinggi darjatnya. Dalam hal wang hantaran, sebenarnya tak salah meletakkan jumlah hantaran yang tinggi kalau lelaki itu mampu dan tak membebankannya. Teatpi secara kebenarannya ada ramai anak muda pada masa ini menangguhkan majlis kerana tak cukup wang hantaran.

3. Tarik diri Bagaimana nak galakkan pasangan berkahwin kalau wang hantaran ditetapkan begitu tinggi hingga di luar batas kemampuan? Akhirnya perkara yang baik dan dan digalakkan Islam ditangguhkan semata-mata kerana tak mampu menyediakan belanja untuk perkara yang tak perlu sedangak semua orang tahu yang nak berkahwin tu anak-anak, bukan ibu bapa. Ada juga anak lelaki yang sanggup menarik diri daripada sebuah perkahwinan semata-mata kerana tak mampu menyediakan jumlah hantaran yang diminta. Daripada maruah tercemar, rasa terhina kerana tak mampu menyediakan wang hantaran, maka undur diri adalah lebih baik. Seharusnya orang tua gembiri dan lega kerana anak mereka akan disunting menjadi isteri dan dapat mengelakkan berlaku perkara-perkara tidak baik seperti maksiat.

4. Mangsa Keadaaan Selalu menjadi mangsa adalah anak gadis. Tak kahwin kerana terpaksa menurut kehendak ibu bapa. Sedangkan dalam hati dah bersedia nak jadi isteri dan ibu. Dalam situasi begini, anak gadis perlulah berbincang dan berterus terang dengan ibu bapa. Luahkan apa yang tersirat di hati. Lakukan dengan berhemah dan bukan bertujuan untuk melawan. Carilah masa yang sesuai untuk berbincang tentang perkata ini dengan lebih mendalam bersama ibu bapa.

5. Ikut trend semasa Ada juga sesetangah ibu bapa meletakkan wang hantaran yang tinggi kerana ingin mengikut trend semasa. Antara faktornya adalah kos sara hidup yang tinggi, dulu lima tahun lepas kakaknya wang hantaran RM5K, takkan sekarang bila si adik nak ikut harga yang sama? Atau pun faktor ibu bapa yang tak nak kalah ingin melawan sepupu, saudara mara yang lain atau jiran tetangga.
Sumber: Pesona Pengantin
The post Kahwin Dengan Anak Bongsu, Ini 10 Perkara Yang Mungkin Korang Kena Hadap! appeared first on Apakes.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/kahwin-dengan-anak-bongsu-ini-10-perkara-yang-mungkin-korang-kena-hadap-2/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dia Bekerja Tanpa Henti Dan Lupa Makan Tak Tahan Lihat Bapa Dikecam Anak Lim Guan Eng Tampil Dedah Perkara Sebenar

Dia Bekerja Tanpa Henti Dan Lupa Makan Tak Tahan Lihat Bapa Dikecam Anak Lim Guan Eng Tampil Dedah Perkara Sebenar

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 386 hits
Dia Bekerja Tanpa Henti Dan Lupa Makan Tak tahan lihat Bapa dikecam anak Lim Guan Eng Tampil dedah perkara sebenar
Dua Tahun Kahwin Anzalna Tetap Nantikan Anak Tak Rancang Tapi Percaya Rezeki Allah

Dua Tahun Kahwin Anzalna Tetap Nantikan Anak Tak Rancang Tapi Percaya Rezeki Allah

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 658 hits
Soal zuriat rezeki semuanya Allah dah tentukan Sama ada cepat atau lambat Allah yang lebih tahu Bersabar tak cepat putus asa akhirnya mesti ada manisnya Bagi Anzalna Nasir dia tidak terkilan dengan pelbagai komen negatif serta mempersoalkan...
Kalau Nak Anak Bijak Jangan Buat 4 Perkara Yang Boleh Halang Perkembangan Positifnya

Kalau Nak Anak Bijak Jangan Buat 4 Perkara Yang Boleh Halang Perkembangan Positifnya

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 353 hits
Semua ibu bapa mahu anak masing masing membesar dengan bijak Tolong elakkan daripada buat perkara perkara yang boleh menghalang perkembangan positifnya Tanpa kita sedar sikap kita sendiri yang menyebabkan perkembangan anak untuk bereksplora...
Genap Dua Tahun Anak Bongsu Shiera Adeena Makin Banyak Akal Peminat Samakan Macam Ibunya

Genap Dua Tahun Anak Bongsu Shiera Adeena Makin Banyak Akal Peminat Samakan Macam Ibunya

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 319 hits
Anak kelima kepada pengacara dan pelakon Sharifah Shahirah dan Ijoy Azhari Adeena yang genap dua tahun 5 November lalu kini mula jadi perhatian peminat ibunya Aksi Adeena yang bersahaja dan pandai cakap sentiasa menghiburkan ahli keluarga R...
Nak Jadi Ibu Ayah Tak Marah Anak Ini 5 Perkara Anda Mesti Lakukan

Nak Jadi Ibu Ayah Tak Marah Anak Ini 5 Perkara Anda Mesti Lakukan

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 423 hits
Ibu bapa mana yang tak pernah marahkan anak Kalau boleh sebenarnya semua ibu bapa tidak mahu marahkan anak tetapi kadang kala bila sudah hilang kesabaran termarah juga si anak Lepas marah anak anda mesti rasa menyesal dan kasihan dengan si ...
Mama Papa Kena Tahu Dan Ambil Kira Apa Anak Mahu Jangan Buat 5 Perkara Ni Pada Anak

Mama Papa Kena Tahu Dan Ambil Kira Apa Anak Mahu Jangan Buat 5 Perkara Ni Pada Anak

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 333 hits
Kita sebagai ibu bapa sememangnya mempunyai kuasa sepenuhnya pada anak anak kita Namun bukan kesemua kehendak kita mesti dipenuhi kerana anak anak kecil kita juga punya kemahuannya sendiri Adakalanya kita perlu mendengar apa kehendak dan ke...
Dr Sheikh Muszaphar Kongsi Tip Didik Anak Hampir Semua Perkara Bermula Dari Rumah Persekitaran

Dr Sheikh Muszaphar Kongsi Tip Didik Anak Hampir Semua Perkara Bermula Dari Rumah Persekitaran

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 449 hits
Datuk Dr Sheikh Muszaphar Al Masrie telah berkongsi tentang bagaimana mendidik anak Katanya hampir semua perkara bermula dari rumah dan persekitaran yang didedahkan kepada anak memainkan peranan penting membentuk mereka Anak suka meniru apa...
Bila Anak Demam Jangan Pandang Mudah Mama Papa Perlu Pantau 7 Perkara Ni

Bila Anak Demam Jangan Pandang Mudah Mama Papa Perlu Pantau 7 Perkara Ni

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 331 hits
Adakalanya bila anak kita demam lepas sahaja beri ubat kita biarkan sahaja dia main seperti biasa Malamnya pula kita bersenang lenang tidur tanpa rasa takut suhu anak meningkat Sebenarnya hal ini salah mama papa perlu pantau suhu anak Selai...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven