Kah Kah Kah Tuhan Maha Adil Tak Mudah Bagi Pahala Pada Kayangan


 


Isu majlis tahnik anak: Siti Nurhaliza seronok dapat pahala free di bulan RamadanMay 5, 2021 Meskipun dikritik warganet kerana isu mengadakan majlis tahnik yang didakwa melanggar prosedur operasi standard (SOP) Covid-19, Siti Nurhaliza Tarudin kelihatan kekal positif.
Siti Nurhaliza malah meluahkan rasa terujanya kerana menganggap apa yang berlaku kini membolehkan dia menerima banyak pahala.
Tambahan pula katanya ia berlaku semasa Ramadan yang mulia menghampiri penghujungnya.
“Alhamdullilah saya patut tengah seronok ni, (dapat) kumpul pahala banyak-banyak 10 malam terakhir ini, kata ustaz bila berhadapan dengan dugaan ini.
“Betullah ustaz, dapat pahala free (percuma) berganda-ganda pula itu. Alhamdullilah,” katanya menerusi hantaran di Instagram Story malam tadi.
Baru-baru ini media sosial bergelora dengan rasa tidak puas hati orang ramai akan tindakan penyanyi Biarlah Rahsia itu dan suaminya, Khalid Mohamad Jiwa, yang mengadakan majlis untuk mentahnik anak keduanya.
Selain tahnik, Siti Nurhaliza turut menganjurkan majlis akikah dan maulid buat Muhammad Afwa pada 27 April lalu.
Menerusi beberapa keping gambar di akaun Instagram Siti Nurhaliza, majlis tersebut turut dihadiri Menteri di Jabatan Perdana Menteri Zulkifli Mohamad, dan tiga penceramah terkenal Azhar Idrus, Don Daniyal Don Biyajid dan Iqbal Zain.
 
Susulan itu, pengguna media sosial mempersoalkan ketegasan pihak berkuasa mengenakan larangan dan pengawasan SOP perintah kawalan pergerakan (PKP) ke atas orang kenamaan dan selebriti.
Mufti Perlis Mohd Asri Zainul Abidin pula mempertanyakan keutamaan yang wajar dibuat oleh pihak berkenaan, sama ada menziarahi ibu bapa atau memenuhi undangan artis.
Namun pada 3 Mei lalu, Siti Nurhaliza menerusi satu kenyataan media, menyangkal dakwaan kewujudan pelanggaran SOP Covid-19 dalam majlisnya.
Azhar – yang berasal dari Terengganu – juga menjelaskan kehadirannya dalam majlis tersebut dengan menyatakan dia sudah lama berkawan dengan Khalid.
Ia berlaku ketika seorang lagi selebriti, Neelofa, dan suaminya menarik perhatian ramai apabila didakwa membeli-belah permaidani di Nilai, Negeri Sembilan dan menayangkannya di media sosial.
Ia bagaimanapun dipadamkan selepas itu.
Sementara itu, Siti Nurhaliza turut berkongsi reaksi positif salah seorang peminatnya yang menyifatkan dia telah menjadi mangsa tular.
Jelasnya peminat penyanyi terbabit dia juga percaya Siti Nurhaliza tidak akan melanggar sebarang SOP PKP sewaktu mengadakan majlis tersebut.
Peminat- terbabit – menggunakan akaun cucukrimbun.my – turut menyatakan tindakan orang mengkritik Siti Nurhaliza adalah kerana dia merupakan penyanyi nombor satu Malaysia.
“Rakyat biasa juga anjurkan majlis keramaian tetapi kerana dia Siti Nurhaliza dan jemputannya orang penting. Ramai yang kurang senang,” kongsi penyanyi itu di ruangan Instagram Story sambil membalas “Alhamdullilah.”










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/kahkahkahtuhan-maha-adil-tak-mudah-bagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Rebut Ganjaran Pahala Menderma Di Bulan Mulia Ini Ada Satu Cara Mudah Untuk Korang Bersedekah

Hiburan Rebut Ganjaran Pahala Menderma Di Bulan Mulia Ini Ada Satu Cara Mudah Untuk Korang Bersedekah

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 340 hits
Kedatangan bulan Ramadan sentiasa dinanti oleh umat Islam saban tahun Bulan rahmat dan barakah ini menjanjikan 1001 rahmat dalam setiap perkara yang dilakukan Pada bulan mulia ini umat Islam sangat dianjurkan untuk menambah amalan dengan be...
Pelbagai Resipi Samperit Mudah Dan Sedap

Pelbagai Resipi Samperit Mudah Dan Sedap

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 601 hits
Pelbagai Resipi Samperit Mudah Dan Sedap Hi korang dah start buat kuih raya ke CH suka makan kuih samperit Dulu dulu hanya tahu samperit klasik saja Sekarang terdapat pelbagai resipi samperit mudah dan sedap Malah ada yang guna 3 atau 4 bah...
Shorts Bukan Mudah Nak Lawan Shafie Apdal

Shorts Bukan Mudah Nak Lawan Shafie Apdal

papar berkaitan - pada 25/4/2021 - jumlah : 279 hits
WACANA SINAR 250 22 APRIL 2021 Berikut merupakan petikan Wacana Sinar Siri 250 bertajuk Pru15 Pengundi muda penentu nasib Sabah bersama Felo Penyelidik Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya UM Prof Madya Dr Awang Azman Awang Pawi UNTUK V
Pengalaman Guna Servis Repair Laptop Murah Mudah Terbaik Di Techouz

Pengalaman Guna Servis Repair Laptop Murah Mudah Terbaik Di Techouz

papar berkaitan - pada 25/4/2021 - jumlah : 304 hits
Pengalaman Guna Servis Repair Laptop Murah Mudah Terbaik di Techouz Waktu pandemik ni ramai yang mengeluh terutamanya di kalangan pelajar yang mempunyai masalah laptop rosak loading lambat dan sebagainya Seperti Cikza sendiri pernah juga ta...
Kuih Ulat Bulu Penuh Inti Buatnya Tersangatlah Mudah Makan Satu Tak Cukup

Kuih Ulat Bulu Penuh Inti Buatnya Tersangatlah Mudah Makan Satu Tak Cukup

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 450 hits
Bagi yang menggemari kuih berinti manisan pastinya menyukai buah melaka ketayap atau semua jenis kuih tradisi tersebut Selain lembut dan senang dimakan kepelbagaian rasa menyebabkan kuih muih tradisi ini sentiasa menjadi pilihan semua lapis...
Resepi Cheese Tart Coklat Mudah Super Sedap Tips Kulit Tart Gebu Rangup Dan Tak Pecah

Resepi Cheese Tart Coklat Mudah Super Sedap Tips Kulit Tart Gebu Rangup Dan Tak Pecah

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 534 hits
Resepi Cheese Tart Coklat Mudah Super Sedap Tips Kulit Tart Gebu Rangup Dan Tak Pecah Salam semua resepi cheese tart sekarang dah bermacam variasi dan tak macam dulu Dulu dulu ada yang biasa letak jem bluberry itu dah biasa Sekarang ni maca...
Order F N Mudah Dengan Aplikasi F N Life

Order F N Mudah Dengan Aplikasi F N Life

papar berkaitan - pada 27/4/2021 - jumlah : 481 hits
Assalammualaikum w b t Beli F N Secara On line di Aplikasi F N Life Dalam musim wabak yang makin meningkat baru baru ini semua pembelian barang kalau boleh memang Mamayanie guna on line je Yelah tak perlu bersesak untuk keluar jumpa orang m...
10 Resipi Biskut Raya Mudah Boleh Buat Guna Coklat

10 Resipi Biskut Raya Mudah Boleh Buat Guna Coklat

papar berkaitan - pada 27/4/2021 - jumlah : 566 hits
Aneka resipi biskut raya berasaskan coklat yang bakal menjadi rebutan kanak kanak Selain rasanya yang enak dan manis gabungan coklat dalam biskut dilihat sangat menyelerakan Jom cuba Pasti raya anda nanti jadi lebih meriah 1 COKLAT BADAMBAH...
Cara Mudah Masak Puding Roti Sos Kastard Sedap Guna Air Fryer

Cara Mudah Masak Puding Roti Sos Kastard Sedap Guna Air Fryer

papar berkaitan - pada 27/4/2021 - jumlah : 265 hits
Nikmati Puding Roti yang masih suam bersama Sos Kastard memang sangat enak Rasa lemak lemak manis dan wangi bau puding yang baru siap dibakar sangat membuka selera Bagi anda yang sukakan sajian ini bolehlah cuba buat untuk berbuka puasa nan...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega