10 Resipi Biskut Raya Mudah Boleh Buat Guna Coklat


Aneka resipi biskut raya berasaskan coklat yang bakal menjadi rebutan kanak-kanak. Selain rasanya yang enak dan manis, gabungan coklat dalam biskut dilihat sangat menyelerakan! Jom cuba. Pasti raya anda nanti jadi lebih meriah.
1.  COKLAT BADAM

BAHAN-BAHAN:
250gm coklat susu compound50gm pes kacang hazelBadam jejari secukupnya |dipanggangCARA MEMASAK:
Cairkan coklat dengan menggunakan kaedah double boiler.Masukkan badam yang telah dipanggang ke dalam coklat masakan. Kacau sebati.Sudukan ke dalam kertas cawan dan biarkan sejuk.Info Chef: Pastikan hirisan badam dipanggang terlebih dahulu hingga masak dan rangup kemudian barulah di tuangkan ke dalam coklat masakan.
2. BISKUT BADAM SALJI  

BAHAN A:
250gm mentega150gm gula kastor1 sudu teh esen vanilla50gm sebuk badamBAHAN B:
350gm tepung red rose50gm tepung kastard50gm tepung susu40gm tepung jagungSedikit coklat masakan dan serbuk roti |untuk hiasanCARA MEMASAK:
Pukul kesemua bahan A hingga berkrim dan gebu.Masukkan bahan B dan kacau hingga menjadi doh.Kemudian canai dan bentukkan adunan menjadi bulat.Bakar pada suhu 150°c selama 30 minit.Sejukkan biskut dan celupkan ke dalam coklat masakan yang telah di cairkan.Akhir sekali, golekkan ke dalam serbuk roti dan biarkan sejuk.3. BISKUT NESTUM RANGUP  

BAHAN-BAHAN:
80gm gula perang125gm mentega180gm tepung gandum20gm nestum50gm chocolate chip2 sudu makan susu tepung1 biji telur1 sudu teh soda bikarbonatSedikit coklat masakanCARA MEMASAK:
Pukul mentega dan gula aising hingga kembang.Kemudian masukkan telur dan kacau sebati.Masukkan semua jenis tepung, gaul dan uli adunan hingga sebati.Masukkan doh ke dalam beg piping dan bentukkan menjadi bulat.Susun di dalam loyang pembakar yang sudah dilapikkan dengan kertas minyak.Bakar pada suhu 170 C selama 10 minit. Sejukkan.Apabila sejuk, paipkan dengan coklat masakan di atasnya dan biarkan sejuk.4. BISKUT HATI COKLAT  

BAHAN-BAHAN:
150gm mentega60gm gula aising125gm tepung gandum80gm tepung jagung2 sudu makan susu tepung1 biji telur1 bar coklat masakan1/4 sudu teh soda bikarbonat1 sudu teh pewarna kuningSedikit esen vanillaCARA MEMASAK:
Satukan mentega bersama gula aising dan pukul hingga kembang.Masukkan telur bersama esen vanila. Kacau sebati.Masukkan susu tepung bersama tepung kemudian pukul lagi hingga menjadi adunan.Canai dan terapkan dengan acuan berbentuk hati. Susun di atas dulang pembakar.Bakar pada suhu 150 C selama 10 minit.Cairkan coklat masakan secara ‘double boiler’ dan celupkan separuh biskut ke dalam coklat. Sejukkan.Info Chef: Pastikan biskut disejukkan terlebih dahulu selepas dibakar kemudian barulah dicelupkan ke dalam coklat masakan.
5. COCO CRUNCH BERSALUT COKLAT  

BAHAN-BAHAN:
200gm bijirin coco crunch150gm bubble rice1 bar coklat masakanCARA MEMASAK:
Sangai coco crunch dan ‘bubble rice’ secara berasingan. Biarkan seketika.Panaskan coklat masakan menggunakan kaedah ‘double boiler’.Masukkan semua bijiran di dalam coklat yang telah dicairkan dan gaulkan rata.Sudukan ke dalam cawan kertas dan biarkan sehingga sejuk.6. LIDAH KUCING COKLAT KEJU  

BAHAN-BAHAN:
250gm mentega170gm gula kastor100ml putih telur170gm tepung gandum50gm tepung jagung30gm serbuk koko1/4 sudu makan emplex1 sudu teh coklat emelcoSedikit keju cheedar |untuk hiasanCARA MEMASAK:
Ayak tepung, serbuk koko dan juga emplex. Ketepikan.Pukul mentega dan gula hingga kembang.Kemudian masukkan putih telur sedikit demi sedikit dan pukul lagi hingga sebati.Sambil putar hingga sebati, tambahkan coklat emelco dan gaul hingga rata.Masukkan campuran tepung dan gaul sekali lagi hingga sebati.Tuangkan adunan ke dalam acuan dan ratakan. Taburkan keju cheddar di atasnya.Bakar dalam ketuhar ada suhu 150°c selama 10 hingga 15 minit.Info Chef: Adunan lebih mudah dimasukkan ke dalam beg piping dan kemudian dipaipkan ke dalam acuan lidah kucing.
7. PRETZEL COKLAT MINI 

BAHAN-BAHAN:
250gm mentega120gm gula aising100ml telur50ml susu UHT10 gula kastor |yang telah di gaul dengan vanilla450gm tepung10gm serbuk kokoSedikit garamSedikit serbuk badam |untuk hiasanSedikit coklat masakanCARA MEMASAK:
Pukul mentega bersama gula aising dan telur hingga kembang.Kemudian masukkan susu UHT, gula kastor, tepung dan juga serbuk koko.Gaulkan hingga adunan menjadi sebati.Masukkan ke dalam beg piping dan bentukkan menjadi seperti pretzel.Bakar pada suhu 150 selama 15 minit dan sejukkan.Celupkan dalam coklat yang telah di cairkan menggunakan kaedah double boiler, kemudian taburkan dengan serbuk badam.8. BISKUT COKLAT CIP  

BAHAN A:
30gm gula castor120gm gula perang120gm mentega125ml minyak jagung1 biji telur gred B¼ sudu teh garam½ sudu teh susu segar½ sudu teh esen vanilaBAHAN B:
240gm tepung gandum |diayak3 sudu teh serbuk koko |diayak3 sudu teh tepung jagung |diayak½ sudu teh tartar krim |diayak½ sudu teh soda bikarbonat |diayak120gm badam200gm coklat chipCARA MEMASAK:
Satukan kesemua bahan A dalam mangkuk besar dan kacau hingga sebati.Masukkan bahan ayak sedikit demi sedikit dan kacau hingga sebati dengan spatula.Kemudian masukkan badam dan juga coklat chip. Sebatikan.Sudukan ke dalam loyang yang dilapikkan dengan kertas minyak.Bakar dalam ketuhar pada suhu 150°c selama 20 minit.Info Chef: Jika tidak sukakan badam, anda boleh juga menggantikannya dengan walnut atau jenis kekacang lain yang menjadi kesukaan anda.
9. BISKUT SYILING COKLAT CIP  

BAHAN-BAHAN:
250gm mentega170gm gula kastor100gm putih telur170gm tepung gandum50gm tepung jagung30gm serbuk koko1/4 sudu teh emplex1 sudu teh coklat emelcoSedikit coklat chip |untuk hiasanCARA MEMASAK:
Ayak tepung bersama serbuk koko dan emplex. Ketepikan.Pukul mentega dan gula hingga berkrim. Masukan putih telur sedikit demi sedikit.Sambil putar hingga sebati, tambahkan coklat emelco dan gaulkan hingga rata.Masukkan campuran tepung dan gaulkan sekali lagi hingga sebati.Masukkan ke dalam beg piping dan paipkan di atas acuan khas. Taburkan coklat cip di atasnya.Bakar dalam ketuhar pada suhu 150°c selama 10 hingga 15 minit.10.  SAMPERIT COKLAT  

BAHAN-BAHAN:
150gm mentega80gm gula aising80gm tepung kastard125gm tepung gandum1 biji kuning telur3 sudu makan serbuk kokoSedikit esen vanillaSedikit coklat urai |untuk hiasanSedikit coklat masakan |dicairkanCARA MEMASAK:
Pukul mentega dan gula aising hingga kembang.Masukkan kuning telur dan kacau sebati.Kemudian masukkan kesemua jenis tepung dan uli hingga sebati.Canai adunan nipis dan potong memanjang.Bakar pada suhu 150 C selama 10 minit dan sejukkan.Apabila sejuk, celupkan ke dalam coklat masakan yang dicairkan dan taburkan dengan coklat urai. Dapatkan lebih banyak resipi yang mudah, sedap & cepat masak di laman web RASA:
Cara Buat Popia Cheese Krup Krap Homemade Hanya Guna 3 Bahan
Koleksi Resipi Lauk Berbuka Berasaskan Ayam. Mudah & Sedap
Cara Tekan Doh Semperit Tanpa Sakitkan Tangan & Tak Senget.
Resipi Telur Bungkus Inti Ayam Yang Sedap & Mudah Buat Untuk Berbuka
Tonton lebih banyak video masakan mudah & sedap di Youtube @Majalah Rasa Official
[embedded content]


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://rasanakmasak.blogspot.com/2021/04/10-resipi-biskut-raya-mudah-boleh-buat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
1 Bahan Boleh Buat 5 Kudapan Raya Hanya Guna Penne Pasta Resipi Mudah Sedap

1 Bahan Boleh Buat 5 Kudapan Raya Hanya Guna Penne Pasta Resipi Mudah Sedap

papar berkaitan - pada 22/4/2021 - jumlah : 457 hits
Selain biskut raya kudap kudapan seperti kerepek sangat sesuai dihidangkan ketika hari raya Namun tak ramai yang sanggup membuat kerepek sendiri kerana proses penyediaanya yang rumit dan memakan masa yang lama seperti kerepek ubi kerepek pi...
4 Resipi Mudah Untuk Puasa Dan Raya Guna Mentega Keju Harum Enak Menambat Selera

4 Resipi Mudah Untuk Puasa Dan Raya Guna Mentega Keju Harum Enak Menambat Selera

papar berkaitan - pada 29/4/2021 - jumlah : 396 hits
Ramadan yang tiba disambut dengan penuh kegembiraan dan kesyukuran Bulan penuh rahmat yang datang setahun sekali ini semestinya dimanfaatkan dengan sebaiknya Pada masa ini kaum ibu tentunya antara yang paling sibuk dalam menyediakan pelbaga...
Resipi M M Cookies Bahan Mudah Nak Buat Pun Senang Antara Biskut Raya Paling Laris

Resipi M M Cookies Bahan Mudah Nak Buat Pun Senang Antara Biskut Raya Paling Laris

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 491 hits
Biskut raya moden yang direka kreatif sememangnya buat kita mudah tertarik Apa lagi jika digabungkan bersama elemen yang enak dan sedap seperti coklat badam dan sebagainya Gabungan coklat m m antara yang cukup menarik perhatian anak anak ki...
Resipi Biskut Mazola Sedap Mudah Yang Hanya Guna 4 Bahan

Resipi Biskut Mazola Sedap Mudah Yang Hanya Guna 4 Bahan

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 566 hits
Biskut Mazola adalah salah satu biskut raya popular bila menjelangnya Aidilfitri Mana tidaknya nak buat biskut ni sangat mudah Bahannya pun sangat ringkas Rasanya pun semestinya sedap Bagi anda yang masih tercari cari resipi Biskut Mazola y...
Resipi Mudah Akok Guna Pembakar Roti Rasa Tetap Sedap Lembut

Resipi Mudah Akok Guna Pembakar Roti Rasa Tetap Sedap Lembut

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 348 hits
Kuih akok ini agak popular lebih lebih lagi pada bulan puasa Jika dilihat cara pembuatan secara tradisional sangat merumitkan Tidak hairanlah ramai yang hanya membeli di kedai sahaja Namun dengan teknologi yang ada sekarang resipi sudah dio...
Resipi Kek Marble Raya Gebu Guna Sukatan Cawan Senangnya

Resipi Kek Marble Raya Gebu Guna Sukatan Cawan Senangnya

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 478 hits
Masuk hari ke 20 Ramadan pasti resipi kek sudah siap tersedia untuk dicuba pada hari raya nanti Jangan bazirkan waktu dan tenaga dengan mencuba pelbagai kek yang sukar Hidangkan sahaja kek mudah homemade yang sedap dan menjimatkan masa Sala...
Resipi Biskut Almond London Sedap Tanpa Mixer Guna Sukatan Cawan

Resipi Biskut Almond London Sedap Tanpa Mixer Guna Sukatan Cawan

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 689 hits
Tak lengkap raya tanpa biskut Almond London ni Bukan setakat kanak kanak orang dewasa pun suka Kombinasi rasa coklat dan kacang badam rangup memang sedap sangat Menurut empunya resipi cara yang dikongsi sangat mudah kerana tidak memerlukan ...
Resipi Biskut Honey Nestum Almond Cookies Crunch Sedap Mudah

Resipi Biskut Honey Nestum Almond Cookies Crunch Sedap Mudah

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 413 hits
Bila masuk bulan ramadan pasti ramai yang mula membuat biskut raya Biskut Honey Nestum Almond Cookies Crunch ni memang sedap dan rangup Menerusi perkongsian saudari Hazlita Ishak resipi ni memang sangat senang Jadi bolehlah cuba buat sempen...
18 Resipi Biskut Raya Lama Kegemaran Orang Dulu Dulu

18 Resipi Biskut Raya Lama Kegemaran Orang Dulu Dulu

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 734 hits
18 RESIPI BISKUT RAYA LAMA KEGEMARAN ORANG DULU DULU1 BISKUT KACANG HIJAUBAHAN BAHAN 110gm marjerin dicairkan100gm tepung gandum diayak75gm tepung jagung45gm gula halus1 2 cawan kacang hijau tumbuk halus1 sudu teh esen vanila2 biji kuning t...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan