Kad Bank Hilang Cara Buat Kad Baru


KAD BANK HILANG:CARA BUAT KAD BARU (MAYBANK/CIMB/PUBLIC BANK/BSN/BANK ISLAM/BANK RAKYAT/AGRO BANK)

Kad bank adalah amat penting pada sesorang. Ini adalah kerana kad debit/credit boleh digunakan untuk mengambil atau mengeluarkan wang tunai pada simpanan Anda pada bila-bila masa dan boleh gunakan di mesin ATM mana pun.
 
Sekiranya kad bank hilang, apa yang perlu dilakukan? Bagaimana cara untuk membuat kad bank baru? Baca artikel ini, di sini kami tunjukan cara buat kad bank baru.
 
APAKAH KAD BANK?
 
Tanpa masuk ke segi kewangan, ia boleh dikatakan agak mudah – ini adalah kunci kepada akaun bank dengan mana anda boleh melakukan operasi yang dinyatakan dalam kontrak (menarik balik dan mendepositkan dana, membayar bil, dll.).
 
Perlu diperhatikan bahawa ramai orang berfikir bahawa sekeping plastik ini adalah milik orang yang memiliki akaun tersebut. Ini adalah kesilapan, kerana pemilik sebenar kad plastik adalah bank penerbitnya. Orang yang menjadi pemilik akaun kad hanya pemegang kad.
 
CARA BUAT KAD BARU MAYBANK
 
Cara buat kad bank baru Maybank adalah seperti berikut:
Pergi cawangan Maybank yang terdekat dengan anda Sebelum anda ke lokasi Maybank anda, pastikan anda telah membawa dokumen dan keperluan yang penting seperti kad pengenalan anda. Berjumpa dengan pegawai Maybank dan minta untuk mendapatkan kad ATM baru. Jelaskan sebab kehilangan kad anda. Soalan keselamatan akan ditanya kepada anda seperti nama ibu anda dan tarikh lahir anda sebagai tujuan verifikasi bahawa anda adalah pemilik kad Maybank yang hilang itu. Kad baharu akan diberikan kepada anda anda.  
CARA BUAT KAD BARU CIMB BANK
 
Cara buat kad bank baru CIMB Bank adalah seperti berikut:
Pergi cawangan CIMB Bank berdekatan untuk memohon kad ATM debit/kredit baru. Dokumen yang perlu Anda bawa iaitu kad pengenalan sah dan buku bank Cimb sahaja. Selepas itu, pegawai bank akan melakukan pengesahan data seperti bertanya nama ibu kandung dan tarikh lahir Anda untuk memastikan bahwa Anda adalah pemilik akaun sebenar. Untuk makluman, kad Cimb gantian boleh diperolehi dari mana-mana cawangan berhampiran.  
CARA BUAT KAD BARU PUBLIC BANK
 
Cara buat kad bank baru Public  Bank adalah seperti berikut:
Pergi cawangan Public Bank berdekatan anda. Dokumen yang perlu Anda bawa iaitu kad pengenalan sah dan buku bank sahaja. Selepas itu, pegawai bank akan melakukan pengesahan data seperti bertanya nama ibu kandung dan tarikh lahir Anda untuk memastikan bahwa Anda adalah pemilik akaun sebenar. Untuk makluman, kad baru Public Bankboleh diperolehi dari mana-mana cawangan berhampiran.  
CARA BUAT KAD BARU BSN
 
Cara buat kad bank baru BSN adalah seperti berikut:
Pergi cawangan BSN berdekatan anda. Dokumen yang perlu Anda bawa iaitu kad pengenalan sah dan buku bank sahaja. Selepas itu, pegawai bank akan melakukan pengesahan bertanyan beberapa soalan memastikan bahwa Anda adalah pemilik akaun sebenar. Untuk makluman, kad baru BSN boleh diperolehi dari mana-mana cawangan berhampiran.  
CARA BUAT KAD BARU BANK ISLAM
 
Cara buat kad bank baru Bank Islam adalah seperti berikut:
Pergi cawangan Bank Islam berdekatan anda. Dokumen yang perlu Anda bawa iaitu kad pengenalan sah dan buku bank sahaja. Selanjutnya, pegawai bank akan melakukan pengesahan bertanyan beberapa soalan memastikan bahwa Anda adalah pemilik akaun sebenar. Anda akan diminta untuk mengisi borang penggantian kad ATM baru, di mana Anda mesti menandatangani diatas duti setem. Bank menyediakan duti setem di mana kosnya juga akan digabungkan dengan kos gantian kad baru. Anda akan diminta membuat PIN dengan nombor input 6 digit pada mesin EDC oleh pegawai bank. Kad baharu akan diberikan kepada anda anda.  
CARA BUAT KAD BARU BANK RAKYAT
 
Cara mohon kad  baru bank Rakyat, sila ikuti langkah-langkah dibawah ini:
Pergi cawangan bank Rakyat yang berdekatan anda. Ambil nombor giliran. Pastikan Anda mengambil nombor giliran perkhidmatan pelanggan, bukan perkhidmatan Teller. Selepas nama Anda dipanggil oleh perkhidmatan pelanggan, beritahu perkhidmatan pelanggan bahawa Anda ingin buat kad ATM baru kerana kad ATM lama Anda telah hilang. Anda akan diminta sejumlah wang untuk biaya gantian kad ATM baru. Caj pembuatan kad baru RM12.00 dan duti setem. Proses terakhir adalah pembuatan PIN kad bank Rakyat. Kad baharu akan diberikan kepada anda anda.  
Macam mana nak AKTIFKAN SEMULA AKAUN BANK ? 
 
CARA BUAT KAD BARU AGRO BANK
 
Cara buat kad bank baru Agro Bank adalah seperti berikut:
Pergi cawangan Agro Bank berdekatan anda. Dokumen yang perlu Anda bawa iaitu kad pengenalan sah dan buku bank sahaja. Pegawai bank akan melakukan pengesahan bertanyan beberapa soalan memastikan bahwa Anda adalah pemilik akaun sebenar. Isikan borang permohonan kad baru. Kad baharu akan diberikan kepada anda dan dikehendaki membuat no PIN.  
SOALAN LAZIM
 
Apa yang perlu saya lakukan jika kad saya hilang atau dicuri?
Anda hendaklah memaklumkan Pusat khidmat Bank anda di talian dengan segera setelah mendapati bahawa kad anda hilang atau dicuri dan ikuti dengan pengesahan bertulis bersama-sama dengan salinan laporan polis anda kepada mereka.
 
Adakah dikenakan bayaran sekiranya membuat kad baru?
Ya, ada bayaran yang akan dikenakan. Harga bayaran bergantung pada bank anda.
 
Sekiranya kad hilang, perlukah membuat laporan polis?
Setelah hubungi customer service bank anda, kebiasaannya kita dah boleh tahu langkah seterusnya yang kita perlu ambil. Tapi kalau kehilangan kad bank tu disebabkan ragut, segeralah ke balai polis berdekatan untuk melaporkan kejadian.
 
 
The post KAD BANK HILANG:CARA BUAT KAD BARU (MAYBANK/CIMB/PUBLIC BANK/BSN/BANK ISLAM/BANK RAKYAT/AGRO BANK) appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/kad-bank-hilang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Batal Terminate Kad Kredit Cimb Bank

Cara Batal Terminate Kad Kredit Cimb Bank

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 368 hits
Dah bosan hutang kad kredit tak habis habis Ini cara terminate kad kredit CIMB anda supaya perasaan dan minda anda lebih tenang tanpa hutang Masa swipe touch kad krfedit memang senang tiada duit pun tapi masih boleh beli item yang kita suka...
Ada Mainan Baru Mesti Derma Yang Lama Cara Hanis Disiplinkan Yusuf Alisa Dipuji

Ada Mainan Baru Mesti Derma Yang Lama Cara Hanis Disiplinkan Yusuf Alisa Dipuji

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 319 hits
Bagi yang biasa mengikuti perkembangan Hanis Zalikha di instagram pasti tahu bagaimana caranya mendidik Yusuf Iskandar dan Alisa Aisyah Walaupun seorang ibu yang memanjakan anak ketegasannya tetap ada Isteri kepada Hairul Azreen ini sentias...
Semakan Baki Akaun Bank Cara Check Balance Online

Semakan Baki Akaun Bank Cara Check Balance Online

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 486 hits
SEMAKAN BAKI AKAUN BANK CARA CHECK BALANCE ONLINE Pada kemajuan dalam teknologi zaman sekarang telah membawa banyak perubahan dalam kehidupan termasuk dalam pelbagai perkhidmatan yang kami gunakan setakat ini Dengan sokongan internet perkhi...
Suami Kalau Isteri Masak Pujilah Sikit Baru Lah Isteri Tu Rasa Macam Dihargai Dan Hilang Semua Penat Memasak Tu

Suami Kalau Isteri Masak Pujilah Sikit Baru Lah Isteri Tu Rasa Macam Dihargai Dan Hilang Semua Penat Memasak Tu

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 302 hits
GAMBAR SEKADAR HIASAN Balik kerja dengan baju tak sempat tukar kadang kadang isteri ni terus je ke dapur untuk bersilat memasak Tapi bila ada tak kena suami terus kritikan masakan isteri tu
Aktifkan Semula Akaun Bank Cara Daftar Semula

Aktifkan Semula Akaun Bank Cara Daftar Semula

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 1285 hits
AKTIFKAN SEMULA AKAUN BANK CARA DAFTAR SEMULA Akaun bank ialah akaun kewangan yang dikendalikan oleh bank untuk pelanggan Akaun bank boleh menjadi akaun deposit akaun kad kredit akaun semasa atau apa apa jenis akaun lain yang ditawarkan ole...
Lupa Nombor Akaun Bank Cara Dapatkan Nombor Akaun Bank

Lupa Nombor Akaun Bank Cara Dapatkan Nombor Akaun Bank

papar berkaitan - pada 13/6/2021 - jumlah : 431 hits
LUPA NOMBOR AKAUN BANK CARA DAPATKAN NOMBOR AKAUN BANK Pada masa sekarang perkembangan teknologi yang semakin canggih dalam pelbagai aspek salah satunya adalah dunia perbankan Seperti yang kita ketahui rakyat Malaysia semakin diberi kemudah...
Ic Hilang Cara Permohonan Mykad Online Semakan Kadar Denda

Ic Hilang Cara Permohonan Mykad Online Semakan Kadar Denda

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 343 hits
IC HILANG CARA PERMOHONAN MyKAD ONLINE SEMAKAN KADAR DENDA Sebagai warganegara Malaysia sudah tentunya setiap individu mempunya Kad pengenalan IC MyKad atau kad pengenalan adalah salah satu dokumen peribadi yang perlu kita bawa ke mana mana...
Lesen Memandu Hilang Cara Dapatkan Semula Kadar Bayaran

Lesen Memandu Hilang Cara Dapatkan Semula Kadar Bayaran

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 249 hits
LESEN MEMANDU HILANG CARA DAPATKAN SEMULA KADAR BAYARAN Lesen memandu adalah kad yang mesti dimiliki oleh setiap pemandu Lesen memandu adalah bukti rasmi dari pihak polis bahawa Anda sudah mempunyai kecekapan untuk memandu sebuah kenderaan ...
Baru Nak Tegur Sekali Dia Toleh Tak Ada Muka Anggota Sar Kongsi Pengalaman Mencari Orang Hilang

Baru Nak Tegur Sekali Dia Toleh Tak Ada Muka Anggota Sar Kongsi Pengalaman Mencari Orang Hilang

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 317 hits
The ReporterSetiap orang mempunyai pengalaman paranormal mistik masing masing Ini sekadar perkongsian sahaja Bagi yang lemah semangat anda tidak digalakkan untuk terus membaca Saya bekerja sebagai anggota mencari dan menyelamat sejak bebera...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk