Jus Endon Jamu Untuk Kesihatan Dalaman Wanita


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم (Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)
Assalamualaikum dan Selamat Petang, Hai Pembaca semua... Bonde nak kongsikan dengan anda semua berkaitan Produk Jus Endon.
Jus Endon Jamu Untuk Kesihatan Dalaman Wanita
Penerangan Produk Jus EndonJamu biasanya boleh didapati di seluruh Malaysia, tetapi ada satu tempat paling terkenal dengan jamu traditional iaitu di utara kedah. 
Di mana Jamu Mak Endon, wanita tradisional Jawa yang memakai kebaya merah, kain sarung batik yang berpindah menetap di tanah air ini menjual jamu turun temurun membawa bakul buluh, penuh dengan botol jamu nya. 
Bentuk tubuh badan Mak Endon menjadi bukti jamunya banyak membantunya untuk kekal awet muda. Seluruh Anak dara mahupun dah berpunya di utara kedah ketika itu mengenali Mak Endon disebabkan jamunya yang berkesan.
11 Kebaikan Jus Endon (250 ML)1. Awet Muda
2. Menaikkan Seri Muka3. Memberi Tenaga Dalaman4. Memantapkan Vagina Wanita5. Mengurangkan Senggugut
6. Mengurangkan Keputihan7. Menegangkan Payudara
8. Memperbetulkan Kitaran Haid9. Meningkatkan Imunisasi Badan10. Menstabilkan Hormon11. Menghilangkan Bau Badan Siapa Yang Boleh Minum Jus Endon?Wanita dah berkahwin & belum berkahwinIbu menyusu badanIbu berpantang selepas dua minggu
Remaja 16 tahun ke atas
Cara Penggunaan : Ambil 10ml 2 kali sehari sekurang kurangnya 30 minit sebelum sarapan & tidur.Gunakan sudu plastik Bahan-Bahan dalam Jus Endon:Jus Delima Madu Air Mawar Manjakani Acerolla Ceri Pueraria Mirifica Senna Stevia Akar Serapat Ubi Bit Merah Goji Beri Buah Tin Sireh

@bonde_aisheteru Rasa yang sedap, masam dan manis. Bertenaga segera selepas minum. Menggunakan 100% bahan semulajadi asli, tiada bahan pengawet. #jusendon #wanita #kesihatanwanitaluardalam #kesihatanwanita KELEBIHAN JUS ENDON(250 ML) ✅ Awet Muda ✅ Menaikkan Seri Muka ✅Memberi Tenaga Dalaman ✅ Memantapkan Vagina Wanita ✅ Mengurangkan Senggugut ✅ Mengurangkan Keputihan ✅ Menegangkan Payudara ✅ Memperbetulkan Kitaran Haid ✅ Meningkatkan Imunisasi Badan ✅ Menstabilkan Hormon ✅ Menghilangkan Bau Badan SIAPA YANG BOLEH MINUM JUS ENDON? ✅ Wanita dah berkahwin & belum berkahwin ✅ Ibu menyusu badan ✅ Ibu berpantang selepas dua minggu ✅ Remaja 16 tahun ke atas Cara minum : ✅ Ambil 10ml 2 kali sehari sekurang kurangnya 30 minit sebelum sarapan & tidur. ✅ Gunakan sudu plastik Bahan2 dalam Jus Endon: ✅ Jus Delima ✅ Madu ✅ Air Mawar ✅ Manjakani ✅ Acerolla Ceri ✅ Pueraria Mirifica ✅ Senna ✅ Stevia ✅ Akar Serapat ✅ Ubi Bit Merah ✅ Goji Beri ✅ Buah Tin ✅ Sireh #CapCut ♬ Dj Minang Dayung Dayung Viral - Ghina Mei

Buah Delima  Buah delima sangat lahh terkenal dengan kebaikan serta khasiatnya. Terutama untuk wanita. Manfaat daripada delima dalam jus endon ini ia dapat meningkatkan prestasi seksual dan kesuburan. Ia berikutan kandungan antioksidan, zat dalam mengendalikan radikal bebas yang menyebabkan tekanan oksidatif. Tekanan oksidatif ini memang dikaitkan dengan disfungsi sperma dan penurunan kesuburan pada wanita. 
SEBAB TU PENTING RAMUAN DELIMA DALAM JUS ENDONBuah delima juga terbukti mengurangi tanda-tanda penuaan dan dapat membantu mencegah hiperpigementasi atau bintik-binti hitam pada kulit wajah. Amalkan jus Endon untuk kekal awet muda.
Madu Madu ni adalah benda yang paling benci oleh wanita. Pantang sebut saja pasti akan ada pergaduhan. Tapi Madu dalam Jus endon ini akan buat wanita yang dah berkahwin akan rasa semakin disayangi suami mereka. 
Kandungan flavonoid yang terdapat pada madu iaitu kandungan antioksidan yang membantu anda dalam mengurangi risiko jenis kanser dan penyakit jantung. Termasuk kanser payudara dan serviks yang sering menyerang wanita.
Kandungan antibakteria yang dihasilkan oleh madu akan membantu anda dalam mengurangi dan mencegah adanya keputihan yang disebabkan oleh bakteri dan Kulat. 
Madu dijadikan ramuan Jus Endon kerana madu adalah manisan semulajadi yang banyak khasiat untuk pengubatan & kecantikan.
Air Mawarair mawar telah digunakan selama ribuan tahun sebagai ramuan tradisional untuk produk kecantikan. Air mawar memang sinonim digunakan untuk kesihatan dan rawatan bagi wanita. Banyak khasiat yang di hasilkannya. 
Air mawar mengandungi bahan antiseptic dan antibacteria yang menjaga kulit dari proses iritasi. 
Selain berbau harum, air mawar didalam Jus endon boleh menaikkan energy anda sebagai seorang wanita dan mencegah bau badan disamping sangat berkesan untuk Masalah kulit berjerawat. Hanya minum Jus Endon kulit bersih dan badan berbau harum. 
Kandungan vitamin C dalam air mawar adalah 8 kali lebih banyak dari vitamin C biasa.
ManjakaniKajian menunjukkan bahawa manjakani boleh digunakan untuk merawat jangkitan vagina, merawat keradangan serviks dan mengetatkan vagina selain meningkatkan cecair faraj sekaligus mengurangkan masalah kekeringan pada faraj wanita. 
Manjakani didalam ramuan jus endon sangat bagus untuk mengatasi keputihan kerana mengandungi elemen estringent yang membasmi bakteria penyebab keputihan. 
Manjakani mempunyai sifat menegangkan otot-otot dan memperbaiki payudara yang kendur. Semuanya terdapat dalam ramuan Jus Endon.
Acerolla CeriAntara yang penting dalam ramuan Jus Endon ni terdapatnya Buah yang sangat kaya dengan antioksidan iaitu Acerolla Ceri.
Berperanan sebagai antioksidan yang dapat membantu mencegah kerosakan sel- sel tubuh akibat radikal bebas dan penyakit tertentu kerana terdapat Vitamin A dan Vitamin C di dalamnya.
Meningkatkan keanjalan kulit kerana Vitamin yang terdapat dalam cerry ini membantu meningkatkan keinginan seksual seseorang.
Pueraria Mirifica
Ramuan terbaik dalam Jus endon Pueraria Mirifica , Ia berfungsi untuk menambah tisu-tisu lemak di sekitar kawasan payudara(membesarkan). Ia juga membantu dalam menyokong kolagen yang memberikan bentuk yang cantik dan anjal secara semulajadi. Pueraria Mirifica juga dapat memberi bentuk badan yang sempurna terutama pada bahagian payudara dan pinggul. 
Antara simptom menopause yang biasa wanita rasakan seperti bahang panas, faraj kering, kegatalan pada alat sulit dan haid tak teratur. Setiap wanita memerlukan hormon estrogen. Ia membentuk sistem peranakan dan menjaga kesihatan seksual wanita. Apabila usia meningkat, hormon ini semakin berkurang penyebab menopause bagi wanita. 
Jus endon kaya dengan fitoestrogen yang membantu kurangkan risiko menopause
Daun SennaKhasiat utama Daun Senna didalam jus endon ini adalah menyelesaikan masalah sembelit. Daun Senna mempunyai sebatian dipanggil sennosides, yang merangsang pengecutan otot pada usus. Pengecutan otot akan membantu pergerakan najis melalui usus dan melegakan masalah sembelit. 
Mempunyai enzim semulajadi yang membantu dalam mengawal rembesan jus gastrik dalam perut. Amalkan jus endon ni bukan sahaja bantu proses penghadaman tapi tak ada lagi masalah gastrik.
Stevia Ekstrak Stevia didalam jus endon memberi kesan yang baik terhadap kesihatan, termasuk mengurangkan tekanan darah tinggi, mengurangkan paras gula dalam darah, tidak merosakkan gigi & Mengelakkan obesiti kerana stevia bebas dari kolestrol dan kalori.
Memberikan tahap tenaga yang berpanjangan dan kuat. Stevia bukanlah gula berlebihan yang bertukar menjadi karbohidrat dan lemak. 
Stevia berfungsi sebagai kalsium. Antara kebaikan lain jus endon ia dapat menguatkan rambut dan kuku.
Akar Serapat Akar Serapat antara ramuan wajib di dalam jus endon Ramai wanita yang sukakan ketegangan ( tegangkan payudara dan dinding faraj) akan terus amalkan jus endon ini. Akar serapat ini memperbaiki dan menegangkan tisu faraj & meningkatkan sistem kemutan. 
Herba ni juga membantu mengukuhkan otot dan sendi, di samping mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid. 
Herba yang terdapat dalam jus endon ini mampu membantu melancarkan peredaran darah untuk meningkatkan kadar oksigen sekali gus meningkatkan tenaga.
Ubi Bit MerahUbi Bit Merah amat kaya dengan kandungan antioksidan, dan berupaya membunuh sel kanser dan mengurangkan risiko kanser serta memperkuatkan sistem peredaran darah. Ubi bit kaya kalsium. Kita tahu tulang dan gigi mustahil untuk jadi kuat tanpa mineral ini. 
Pengambilan ubi bit juga dikatakan baik untuk kulit kerana ia dikatakan mampu mencegah kanser kulit. Untuk wanita yang amalkan jus endon ramuan ubit bit berperanan dalam pembentukan kolagen dan mengelakkan masalah kulit kering. 
UBI BIT MERAH Rendah kalori dan tinggi fiber. SANGAT BAGUS UNTUK KIKIS LEMAK PERUT
Goji BerryGoji Berry juga berkhasiat dalam membantu melambatkan penuaan atau bersifat antipenuaan. Goji berry juga sering digunakan dalam perubatan cina terutamanya untuk membantu meningkatkan kesuburan lelaki dan perempuan. Hal ini kerana, buah ini kaya dengan pelbagai kandungan yang berkhasiat seperti antioksidan, vitamin A, vitamin C, kalsium, zat besi dan asid amino. 
Bagi yang ada masalah penglihatan mata disebabkan peningkatan umur boleh amalkan jus endon kerana goji berry kemampuan untuk melindungi mata dari rabun disebabkan Kandungan antioksidan zeaxanthin yang tinggi membantu menghentikan kerosakan sel akibat sinar UV. 
Ia juga baik untuk membantu menguatkan sistem imun (sistem pertahanan) badan daripada sebarang jangkitan.
Buah TinRamuan paling berharga adalah Buah Tin. Antara buah yang disebut didalam Al-quran. Buah Tin dalam Jus Endon ni mampu Mencegah daripada kanser payudara dan melindungi wanita yang sudah menopause dari risiko barah payudara. Buah Tin juga baik untuk kulit. 
Buah ini boleh mencegah kedutan pada kulit. Dalam satu kajian terhadap jamu yang mengandungi ekstrak Buah Tin mendapati ekstrak Buah Tin ini boleh mengurangkan kehilangan air melalui kulit, dan sebum kulit. Ia juga tinggi dengan kalsium, zat besi, potassium, dan zink yang sangat diperlukan selepas ibu bersalin. 
Buah Tin yang terdapat dalam Jus Endon ini merupakan sumber serat terbaik untuk membantu proses penghadaman manusia dan memberikan rasa kenyang dalam tempoh yang panjang.
Daun SirihSireh bagus untuk wanita. Nenek kita dulu suka makan sireh ni. Ramuan sireh didalam jus endon ini akan bantu kakak yang ada masalah keputihan, & kegatalan di kawasan faraj. 
Ia popular dalam kalangan wanita digunakan sebagai pembersih faraj disebakan kandungan anti-kuman pada daun sirih. 
Sirih ternyata juga dapat merapatkan daerah miss V dan membuat miss V menjadi lebih ketat. Sireh ini juga akan mengurangkan bau badan kerana ia dapat meneutralkan bau badan, bau mulut, bau bahagian alat sulit yang tidak menyenangkan.

Jika anda berminat nak mencuba Jus Endon anda boleh dapatkan di link shopee dibawah :
Jus Endon

~Bonde Senyum Riang~

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.bondezaidalifah.com/2023/03/jus-endon-jamu-untuk-kesihatan-dalaman.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doktor Kongsi 5 Jenis Check Up Penting Kaum Wanita Kena Buat Jangan Abaikan Kesihatan Diri

Doktor Kongsi 5 Jenis Check Up Penting Kaum Wanita Kena Buat Jangan Abaikan Kesihatan Diri

papar berkaitan - pada 14/3/2023 - jumlah : 158 hits
Pada 8 Mac setiap tahun tarikh ini sangat bermakna kerana ia merupakan sambutan Hari Wanita sedunia Biapun diraikan secara sederhana berbanding Hari Ibu tetapi ia tetap memberi impak kepada semua wanita untuk merasakan diri mereka dihargai ...
27 Ucapan Selamat Hari Jadi Untuk Isteri Awek Kekasih Tunang Dan Teman Wanita

27 Ucapan Selamat Hari Jadi Untuk Isteri Awek Kekasih Tunang Dan Teman Wanita

papar berkaitan - pada 9/3/2023 - jumlah : 348 hits
1 Ucapan Selamat hari Jadi Untuk Isteri Awek Kekasih Tunang Dan Teman WanitaSayang terima kasih Kerana engkau selalu menemaniku di saat aku senang ataupun duka Ku sangat menyayangimu Happy Birthday My Wife 2 Ucapan Selamat hari Jadi Untuk I...
Roche Anjur Webinar Memimpin Kesaksamaan Dan Keadilan Bersempena Hari Wanita Sedunia 2023

Roche Anjur Webinar Memimpin Kesaksamaan Dan Keadilan Bersempena Hari Wanita Sedunia 2023

papar berkaitan - pada 10/3/2023 - jumlah : 339 hits
ROCHE ANJUR WEBINAR MEMIMPIN KESAKSAMAAN DAN KEADILAN BERSEMPENA HARI WANITA SEDUNIA 2023 Assalammualaikum semua Pada 8 Mac bersempena Hari Wanita Sedunia 2023 Ruby berbesar hati dapat memanfaatkan hari tersebut dengan menyertai Sesi Perbin...
Selamat Hari Wanita 2023

Selamat Hari Wanita 2023

papar berkaitan - pada 9/3/2023 - jumlah : 152 hits
SELAMAT HARI WANITA 2023 Tanggal 8 Mac setiap tahun kita meraikan hari wanita sedunia Raikan mereka yang sentiasa ada dibelakang kita khususnya mereka yang bergelar wanita ibu kakak adik atau kawan Islam sangat menghargai kaum wanita serta ...
Bengang Dipanggil Ajumma Wanita Tikam 3 Penumpang Kereta Api Bawah Tanah

Bengang Dipanggil Ajumma Wanita Tikam 3 Penumpang Kereta Api Bawah Tanah

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 141 hits
Seorang wanita berusia 37 tahun di Korea Selatan didakwa menikam tiga penumpang kereta api bawah tanah Seoul dengan pisau dalam kejadian yang berlaku pada 4 Mac lalu nbsp Siasatan awal polis mendapati suspek sebelum itu sedang bercakap di t...
Senarai Koleksi Ucapan Selamat Hari Wanita Sedunia Antarabangsa 2023 Kasihwanita

Senarai Koleksi Ucapan Selamat Hari Wanita Sedunia Antarabangsa 2023 Kasihwanita

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 291 hits
8 Mac 2023 Selamat Hari Wanita Sedunia Antarabangsa 2023 untuk semua wanita terhebat didunia Ibarat kata pepatah Tangan yang mengayun buaian dapat menggoncang dunia Maksud Walaupun bersifat lemah lembut dan keibuan wanita mampu menyumbangka...
Intip 5 Profil Profesi Wanita Tangguh Yang Biasanya Dilakoni Oleh Para Pria Bikin Takjub

Intip 5 Profil Profesi Wanita Tangguh Yang Biasanya Dilakoni Oleh Para Pria Bikin Takjub

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 104 hits
Stereotype tentang wanita adalah makhluk yang lemah mungkin sudah tidak asing lagi Tetapi deretan wanita ini membuktikan bahwa wanita juga bisa handal di profesi profesi ini
Pakaian Renang Wanita Lyra Swimwear

Pakaian Renang Wanita Lyra Swimwear

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 321 hits
Hi korang dah lama rasanya tak bercuti ke pusat pusat peranginan Last dulu zaza bercuti masa dekat Port Dickson Tempah hotel dengan kolam mandi private Seronok sebab bercuti dengan kakak dan anak anak dia Sekarang kakak pun dah sibuk dengan...
Hari Wanita Sedunia 2023 Tarikh Sejarah Tema Logo

Hari Wanita Sedunia 2023 Tarikh Sejarah Tema Logo

papar berkaitan - pada 10/3/2023 - jumlah : 457 hits
Sambutan Hari Wanita Sedunia disambut 8 Mac setiap tahun termasuklah di Malaysia Jika kita renungi kembali ibu kakak adik wanita guru wanita dan sesiapa sahaja wanita dalam perjalanan hidup kita telah memainkan peranan penting dalam hidup k...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

App Inarah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Lee Seyoung Na Inwoo Dilamar Terajui Motel California

Akibat Boikot Tak Kena Tempat

Kritik Pm Tidak Mengapa Jangan Kritik Raja Raja Melayu Anwar

Jokowi Gowes Sepeda Bambu Saat Olahraga Pagi Di Mataram

Tanah Longsor Di Mamuju Tengah Tutup Jalan Trans Sulawesi

Ditangkap Di Palembang Ini Sosok Pembunuh Mayat Perempuan Dalam Koper