Juruterbang Airasia Memberi Kejvtan Pengumuman Yang Mengharukan Kepada Ibu Bapanya Semasa Penerbangan


Sebuah video telah tular, di mana ia menunjukkan seorang juruterbang AirAsia membuat kejutan kepada ibu bapanya di atas kapal terbang dengan pengumuman istimewa selepas mengatur penerbangan mereka tanpa pengetahuan kedua orang tuanya.
Juruterbang AirAsia, Genesis Bernardo berkongsi video kenangan indah yang diambil semasa penerbangan dari Filipina ke Taiwan pada 20 Februari lalu. Adik lelakinya, Joshua Bernando, mula merakamkan detik berkenaan, selain senyuman di wajah ibu bapa mereka. Namun, riak wajah mereka berubah setelah mendengar suara anak mereka di interkom.

Selamat pagi tuan-tuan dan puan-puan, saya Genesis Bernardo, kapten anda.” Kemudian selepas beberapa penerangan standard pra-penerbangan, Genesis terus mengatakan bahawa, “Saya mahu mengambil kesempatan ini untuk menyambut kehadiran dua insan yang sangat penting dalam hidup saya, Encik Paul Bernardo dan Puan Solly Bernardo, bapa dan ibu saya.
Saya mahu berterima kasih kerana sudi menyayangi saya sepenuh hati dan mendidik saya agar sentiasa buat yang terbaik dalam apa jua yang saya lakukan. Terima kasih juga kerana telah memberi inspirasi kepada saya untuk tidak berhenti mengejar impian dan membuatkan saya percaya bahawa semuanya tidak mustahil jika kita percaya pada diri sendiri. Ibu dan ayah merupakan sebab utama saya berjaya menerbangkan pesawat ini,” kata kapten berkenaan.

Ibu bapanya mendengar dengan khusyuk sehingga menitiskan air mata gembira. “Saya sangat berbesar hati kerana kamu berdua berada di pesawat ini sebagai penumpang saya. Saya bangga kerana ibu dan ayah berjaya membentuk saya seperti hari ini… Saya juga berharap saya dapat membanggakan ibu dan ayah,” kata Genesis lagi.
Dia juga sempat menyambut adik lelakinya yang turut menyambut hari ulang tahun kelahirannya pada hari itu dengan berkata, “Selamat Hari Lahir. Saya sangat gembira menerima kamu sebagai penumpang saya buat kali pertama.”
Genesis turut menyimpulkan mesejnya dengan berterima kasih kepada ibu bapanya kerana memotivasikannya dan adik-beradiknya yang lain. “Berikan sorakan buat ibu bapa yang sentiasa menginspirasikan anak-anak mereka dan kepada mereka yang terinspirasi dengan ibu bapa mereka bagi mengejar cita-cita,” tambahnya lagi dan disambut dengan tepukan oleh penumpang dan anak kapal yang lain.

Joshua turut membuat kenyataan di Facebook bahawa abangnya itu sebenarnya telah bergurau untuk membatalkan rancangan mereka itu. Jadi, Joshua menyangka bahawa tiada kejutan yang dibuat, akan tetapi akhirnya dia turut terkejut.
Joshua turut berkongsi gambar saat-saat mengharukan berkenaan dengan nota yang menasihatkan agar orang lain sentiasa menghargai keluarga, “Jangan pernah melepaskan peluang untuk bersama-sama dengan keluarga. Sentiasa adakan masa untuk mereka. Banggakan mereka kerana ia merupakan hadiah paling bermakna daripada seorang anak. Mereka merupakan harta paling bermakna dalam hidup kita…Akhirnya, tidak akan ada penyesalan dalam kamus hidup kita kelak.”
Ternyata ia merupakan nasihat yang berguna buat kita semua. Anda boleh saksikan video tersebut di bawah:

The post Juruterbang AirAsia Memberi Kejvtan Pengumuman Yang Mengharukan Kepada Ibu Bapanya Semasa Penerbangan appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/juruterbang-airasia-memberi-kejvtan-pengumuman-yang-mengharukan-kepada-ibu-bapanya-semasa-penerbangan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Bulan Pertama Penglihatan Bayi Belum Jelas Tapi Boleh Baca Emosi Ibu Bapanya

3 Bulan Pertama Penglihatan Bayi Belum Jelas Tapi Boleh Baca Emosi Ibu Bapanya

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 352 hits
Bayi seperti melihat kita tetapi hakikatnya bayi kecil itu masih kabur penglihatannya Bayi yang baru dilahirkan hanya mampu melihat sesuatu objek pada jarak yang terhad iaitu 20 25 sm dan memerhati dengan penuh minat pada wajah ibu yang mem...
Airasia Penerbangan Rasmi Liga Malaysia 2019 2020

Airasia Penerbangan Rasmi Liga Malaysia 2019 2020

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 540 hits
AirAsia penerbangan rasmi Liga Malaysia 2019 2020AirAsia syarikat penerbangan tambang murah Malaysia memeterai perjanjian untuk menjadi syarikat penerbangan rasmi eksklusif Liga Malaysia 2019 2020 Dalam kenyataan hari ini AirAsia menegaskan...
Klia 2 Mempunyai Banyak Tempat Menarik Yang Perlu Anda Ketahui Semasa Menanti Penerbangan

Klia 2 Mempunyai Banyak Tempat Menarik Yang Perlu Anda Ketahui Semasa Menanti Penerbangan

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 606 hits
KLIA 2 Kuala Lumpur International Airport sememang sentiasa sibuk dengan orang ramai yang masing masing mempunyai tujuan ke sini sama ada dalam urusan perniagaan bercuti bersama family travel ke luar negara atau pun just window shopping and...
Kelak Laman Airasia Com Akan Menjual Tiket Penerbangan Dari Syarikat Lain

Kelak Laman Airasia Com Akan Menjual Tiket Penerbangan Dari Syarikat Lain

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 268 hits
Laman AirAsia com merupakan sebuah laman yang tidak asing lagi bagi kebanyakkan pengguna tempatan dimana melaluinya pengguna boleh membuat tempahan tiket penerbangan AirAsia selain turut merancang percutian Hari ini Tony Fernandes CEO Kumpu...
Ramai Yang Booking Nak Bersalin C Section Alasan Suami Lari Kalau Dah Longgar Jasmin Hamid Tegur Ibu Ibu Hamil

Ramai Yang Booking Nak Bersalin C Section Alasan Suami Lari Kalau Dah Longgar Jasmin Hamid Tegur Ibu Ibu Hamil

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 747 hits
Pelakon popular Jasmin Hamid tampil menyekolahkan ramai ibu ibu hamil yang mengambil jalan singkat untuk melahirkan anak secara C section dengan alasan takut suami lari jika melahirkan anak secara normal yang menyebabkan vagina akan longgar...
Nak Bersalin Ini Barang Bayi Ibu Perlu Dibawa Cara Kemas Beg Hospital Praktikal Tersusun

Nak Bersalin Ini Barang Bayi Ibu Perlu Dibawa Cara Kemas Beg Hospital Praktikal Tersusun

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 1831 hits
Semakin hampir dengan tarikh jangkaan bersalin mungkin kebanyakan ibu bapa rasa panik tambahan pula jika ia bayi pertama Cara ibu ini membuat persediaan barangan keperluan diri dan bayi ke hospital berkongsi caranya menyimpan keperluan bayi...
Sarat Hamil 7 Bulan Suami Hilang Dari Mh370 Ibu Ini Kongsi Rahmat Disebalik Percaya Dengan Kuasa Allah

Sarat Hamil 7 Bulan Suami Hilang Dari Mh370 Ibu Ini Kongsi Rahmat Disebalik Percaya Dengan Kuasa Allah

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 541 hits
Tragedi MH370 yang hilang dari radar pada 8 Mac 2014 masih segar di ingatan rakyat Malaysia walaupun sudah 5 tahun berlalu Ketika kejadian Pesawat MAS penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing China telah hilang dari radar dan isyarat ...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024