Klia 2 Mempunyai Banyak Tempat Menarik Yang Perlu Anda Ketahui Semasa Menanti Penerbangan


KLIA 2 - Kuala Lumpur International Airport (KUL) sememang sentiasa sibuk dengan orang ramai yang masing-masing mempunyai tujuan ke sini, sama ada dalam urusan perniagaan, bercuti bersama family, travel ke luar negara atau pun just window shopping and ataupun lepak-lepak bersantai bersama-sama teman dan family sementara menunggu penerbangan masing-masing yang pastinya memakan masa beberapa jam sebelum berlepas ke destinasi yang hendak dituju.
So....uoll mungkin ada yang dah tahu ataupun yang belum tahu dan ada yang pertama kali tahu (ps: macam Seri Wangi first time ke KLIA 2) di KLIA 2 ni macam-macam ada, cuma siapkan duit jer...haaa. Uoll nak makan, nak bersantai, nak relax ataupun mencari tempat berehat seketika di KLIA 2 kan ada...? Haaa...jom Seri Wangi story kat uoll apa yang menarik hati (happy), mata (tengok) and mulut (nak makan) uoll di KLIA 2.  
DISCOVER KLIA 2


KOFI KRAZE2


KOFI KRAZE 2 -  Firstly kalau uoll dah berada di KLIA 2 lebih-lebih lagi kena standy flight pagi-pagi buta ataupun hendak bersarapan sudah tentu uoll akan mencari tempat hendak bersarapan, macam Seri Wangi lagi suka bersaarapan yang ringan-ringan saja untuk alas perut, lebih-lebih lagi Seri Wangi kalau bersarapan pagi memang suka pekena kopi secawan..barulah kooowww!! Jadi kat mana yer..tempat yang best untuk kita bersarapan dan yang pastinya sedap...!



Di KLIA 2 tempat bersarapan yang best sangat hendak Seri Wangi ialah di Kofi Kraze 2 - Malaysia Premium Cold Brew Coffee yang terletak di Level 3, Gateway@klia2 . Sero Wangi memang peminat kopi, suka minum kopi tanpa gula kalau boleh yang pekat dan pahit....barulah kooow! Di sini terdapat pelbagai viasari Premium Cold Brew Coffee yang dapat Seri Wangi nikmati keharuman dan kesegarannya, pasti uoll yang peminat kopi tentu gemarkannya. 
Kopi SatuUntuk maklumat uoll minuman kopi di Kofi Kraze2 adalah dari biji-biji kopi yang didatangkan dari Sumatera, Indonesia yang sememangnya harum dan aroma biji kopi yang asli. Seri Wangi dapat merasa pelbagai rasa jenis kopi seperti Kopi Taro-Taro, Kopi Durian memang sedap, Kopi Pandan i like...! Kopi Macha, Match Joe, Kolonel Burst. Herba Splash, Thai Kafea dan Chili Choko yang ni pedasnya terasa ditekak..tak suka haaa...selain it di Kofi Kraze2 uoll beleh juga beli sandwich, kek dan juga patries.Info lanjut Kofi Kraze : Kofi Kraze2



AGROBAZAAR MALAYSIA KLIA2

AGROBAZAAR MALAYSIA  -  Kalau uoll jenis suka makan makanan ringan, biskut-biskut dan menjamu selera dengan kuih-muih serta snek buatan tempatan, Seri Wangi sarankan uoll singgah ke premis AgroBazaar Malaysia yang terletak di Level 3, KLIA2. Pastinya uoll rasa tergoda hendak membeli-belah di situ. Mananya tidak di AgroBazaar macam-macam ada dijual khasnya yang suka travel, uoll boleh dapatkan pek sejuk beku yang telah siap dimasak dan uoll cuma panaskan jer bila hendak makan, mudahkan?

Dan satu lagi di AgraBrazaar juga ada tempat uoll nak relax, minum dan makan serta membawang haaaaaa...! KOPIESATU...mai kopi secawan!! kat sini uoll sambil membeli produk-produk tempatan, uoll boleh order apa yang uoll nak makan dan minum untuk bersaran pagi ataupun makan tengahari sementara menunggu flight. Di AgroBazaar Malaysia KLIA2 terdapat 500 praduk keluaran tempatan yang uoll boleh beli dan setiap bulan mereka akan adakan promosi barangan tempatan, yang pastinya semua produk keluaran tempatan di AgroBazaar memang sedap dan menarik. Jadi...janganlah lupa singgah di AnroBazaar sebelum uoll terbang ke awan.Info Lanjut : AgroBazaarMalaysia

AgroBazaar  KLIA 2 merupakan salah satu hub untuk mempromosikan produk-produk keluaran Malaysia di peringkat antarabangsa yang mana terdapat bermacam-macam produk dan buah-buahan yang terbaik daripada Malaysia seperti makanan, minuman, produk hasil tani yang diusahakan oleh usahawan seluruh Malaysia.

I love Shopping here
AEROTEL  KUALA LUMPUR 



AEROTEL KUALA LUMPUR  -  Waktu menunggu untuk terbang ke destinasi masing-masing pasti memenatkan dan juga membosankan, bukan saja orang yang hendak terbang, orang yang menghantarkan pun sama...letihkan mennggukan? Jadi kalau uoll rasa nak berehat, nak mandi atau nak tidur seketika buat beberapa jam, jangan risau Seri Wangi cadangkan uoll menginap saja di Aerotel Kuala Lumpur yang terletak di Level 2M yang dekat dengan area pelepasan antarabangsa KLIA.

Aerotel Kuala Lumpur menawarkan 5 jenis bilik penginapan yang boleh memuatkan 10 orang atau lebih seperti Solo Plus Room Double Room Twin, Double Plus Room Queen, Double Quared Room. Sememangnya Aerotel Kuala Lumpur sangat eksklusif dan selesa untuk sekeluarga dan pengunjung KLIA2 menginap di sini.
Info Lanjut : Aerotel Kuala Lumpur KLIA2



PLAZA PREMIUM LOUNGE


PLAZA PREMIUM LOUNGE  -  Suasana nyaman, tenang dan santai sangat Seri Wangi suka. Plaza Premium Lounge bukan saja untuk uoll bersantai, ianya juga menyediakan kemudahan penginapan, makan dan minum sebelum uoll berlepas. Ianya juga sesuai mengikut bujet dan kemampuan uoll sama ada bersama teman, family, solo dan juga untuk kaki travel. Plaza Premium Lounge yang terletak berdekatan dengan Aerotal Kuala Lumpur.

Sememqngnya Plaza Premium Lounge KLIA2 ni juga mempunyai bilik penginapan yang sangat sesuai untuk semua mengikut jam dan bujet buat uoll menginap, mandi manda dan berehat seketika sebelum berlepas ke destinasi masing-masing, almaklumlah setiap penerbangan mungkin mengambil masa berjam-jam jadi bila kita dapat menyegarkan badan, tidaklah terasa letih untuk memulakan perjalanan.
Info Lanjut: Plaza Premium Lounge KLIA2

CAPSULE TRANSIT HOTEL KLIA 2


CAPSULE TRANSIT HOTEL KLIA 2  -  Selain dari tempat-tempat penginapan yang ada di KLIA 2, uoll juga ada pilihan lain yang Seri Wangi rasa sangat sesuai untuk kaki travel dan backpackers ataupun family mengikut bajet dan kemampuan masing-masing. Di Capsule Transit Hotel KLIA2 amat sesuai bagi yang solo, teman-teman yang inginkan kemudahan tempat tidur, berehat dan mandi mengikut jam sebelum menaiki flight. 

Capsule Transit Hotel KLIA 2 yang terletak di Level 1 yang mempunyai 4 jenis bilik kapsul seperti Mix Single Capsule, Female Single Capsule, Queen Capsule dan Private Capsule Suite. Pilihlah yang mana rasa sesuai mengikut bajet dan masa untuk menginap adalah 6 jam, 9 jam dan 12 jam....oklah tu untuk uoll yang mahukan keselesaan dan menyegarkan badan, berehat dan sambil membaca  dan semestinya nak tukar baju sebelum berlepas. Buat Seri Wangi Capsule Transit Hotel ni amatlah sesuai untuk orang muda dan juga family yang tidak kisah dengan bilik-bilik yang terdapat di sini. Konsep Capsule Transit hotel ruang tempat tidur berbentuk cabin dan bilik air pula jenis kongsi ramai-ramai tapi berasingan bilik air lelaki dan perempuan...jangan risau selamat haaaa...
Info lanjut:  Capsule Transit Hotel KLIA 2

FEMALE SINGLE CAPSULE
MIXED SINGLE CAPSULEQUEEN CAPSULE
PRIVATE CAPSULE SUITE

REST N GO  EXCLUSIVE LOUNGE

GINTEL REST N GO  EXCLUSIVE LOUNGE -  'Menikmati urutan sebelum perjalanan anda' itu adalah pesanan dari Gintel. Betul tu sebelum uoll meneruskan perjalanan ke destinasi yang hendak dituju, apa kata uoll menikmati urutan yang pastinya dapat menghilangkan stress uoll? Relax, tenangkan fikiran, nikmati musik yang didengarkan dan biarkan kerusi urutan Gintel yang mewah dan eksklusif menjalankan kerja urut mengurut seluruh tubuh uoll hingga dibuai mimpi indah (jangan pulak sampai lupa nak terbang yerr...haaa)

GINTELL REST N GO  Exclusive Louge yang terletak di Level 2 menyediakan banyak kemudahan untuk uoll semasa uoll menikmati urutan dari kerusi Gintell Butterfly Massage ataupun kerusi Queen Massage Sofa yang sememangnya dapat menenangkan fikiran, tubuh berasa kembali segar, leguh-lenguh badan hilang dan yang pastinya uoll happy dengan menikmati minuman percuma serta aromatherapy. 

GINTELL REST N GO  Exclusive Louge juga menyediakan kemudahan seperti Luggage Storage, Wifi, Charging Station, Disposable Socks, Blanket, Relaxing Music, Complimentary Drinks dan Aromatheraphy...semuanya ada.
Harga Promosi:1 hours  = RM28/pax            2 hours  = RM48/pax4 hours  = RM68/pax            6 hours  = RM88/paxInfo Lanjut:  REST N GO


THE GREEN MARKET KLIA 2



THE GREEN MARKET  KLIA 2 -  Rasanya uoll tentu dah penat berjalan-jalan sekitar KLIA 2, window shopping, menunggu flight yang makan masa berjam atau menghantar orang tersayang, rakan-rakan dan travel bersama family, apa kata uoll kalau lapar dan makan sambil membawang bolehlah singgah di The Green Market yang menyediakan menu-menu hidangan masakan Jepun dan Korea yang segar lagi lazat.


The Green Market  KLIA 2 terletak di Level 3 yang menyediakan hidangan Jepun dan Korea menghidangan bahan-bahan segar dan sayur-sayuran yang fresh dari Cameron Highlands. First time Seri Wangi dapat merasa hidangan dari Jepun dan Korea iaitu Bento Salmon dan juga Bento Ayam serta minuman yang fresh dan sedap iaitu Green Tea dan Guava Juice. Seri Wangi telah memilih hidangan Bento Ikan Salmon sebab belum pernah rasa lagi hidangan tersebut...hmmmm...sedapnya dah kenyang dah..heee!
Info Lanjut:  The Green Market



Half Day Media FAM Trip to KLIA 2 memang banyak pengalaman dan kenangan yang dapat Seri Wangi pelajari sepanjang lawatan tersebut di KLIA 2 bersama Tourism Malaysia dan rakan-rakan Media/Blogger dan ucapan ribuan terima kasih di atas layanan dan kemesraan dari pihak penganjur juga. Harap dapat jumpa lagi di lain masa. Wassalam from me to all Media Friends and Tourism Malaysia.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.keunggulanwanita.com/2019/03/klia-2-mempunyai-banyak-tempat-mearik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tempat Menarik Serta Souviner Murah Yang Dibeli Dari Seoul Korea Selatan Part 1

Tempat Menarik Serta Souviner Murah Yang Dibeli Dari Seoul Korea Selatan Part 1

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 586 hits
Dah dekat seminggu lebih berlalu percutian singkat kami adik beradik ke Seoul Korea Selatan dari 6 March hingga 10 March lepas Kalau ikutkan hati memang nak lama lagi bercuti tapi sebabkan komitmen kerja adik dan keluarga kami hadkan 5 hari...
7 Tempat Menarik Di Korea Yang Wajib Anda Pergi

7 Tempat Menarik Di Korea Yang Wajib Anda Pergi

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 739 hits
Tertanya tanya apa tempat yang menarik perlu di lawati di Korea dan masa sama Mahukah anda satu percutian 5 bintang secara percuma Percutian percuma 5 bintang yang ditanggung sepenuhnya Iya ini betul bukan hanya sekadar mimpi Dan percutian ...
Hidup Mewah Emas Banyak Tiket Penerbangan Kelas Pertama Tak Layak Duduk Ppr Khalidah Nazir Tampil Beri Penjelasan

Hidup Mewah Emas Banyak Tiket Penerbangan Kelas Pertama Tak Layak Duduk Ppr Khalidah Nazir Tampil Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 649 hits
ISU SEMASA Salah seorang dari enam penghuni PPR Taman Mutiara yang berkampung di hadapan Komtar selama 4 hari mahu menyaman pihak yang menyebarkan gambar tiket penerbangannya di sosial media Gambar itu disebarkan bagi tujuan mengecam penghu...
6 Tempat Menarik Di Cameron Highland Perlu Di Lawati

6 Tempat Menarik Di Cameron Highland Perlu Di Lawati

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 395 hits
Hari ini saya nak kongsikan antara tempat menarik di Cameron Highland yang rugi anda tidak lawati Pengalaman yang kami kongsikan ini adalah review jujur yang kami rasa sempat dilawati dikala jalan jem di Cameron highland kalau waktu cuti Ka...
Google Play Lebih Banyak Aplikasi Akan Mempunyai Iklan Pengguna Akan Terima Ganjaran

Google Play Lebih Banyak Aplikasi Akan Mempunyai Iklan Pengguna Akan Terima Ganjaran

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 256 hits
Iklan adalah salah satu kaedah untuk menjana pendapatan Bukan sahaja di dunia nyata dunia digital turut mempunyai iklan Telefon pintar Xiaomi dijual pada harga berpatutan tetapi terdapat iklan terbina dalam sistem Ada juga aplikasi yang men...
Indonesia 14 Tempat Tempat Menarik Di Padang Bukit Tinggi

Indonesia 14 Tempat Tempat Menarik Di Padang Bukit Tinggi

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 744 hits
Sebelum dibawa kami dibawa pusing kota Padang termasuk kota lama Kami tak turun pun sebab perlu tiba di Dermaga Cerocok dalam masa yang ditetapkan Orang kata ambil bau dulu Padang seluas 695km persegi Kawasan pantainya panjang sejauh 43km m...
Banyak Lagi Aset Khazanah Boleh Jual Jual Lagi Semasa Harga Murah

Banyak Lagi Aset Khazanah Boleh Jual Jual Lagi Semasa Harga Murah

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 247 hits
Bekas perdana menteri Najib Razak mempertikaikan nilai aset bersih Khazanah Nasional yang turun sebanyak 21 6 peratus menjadi RM25 bilion berbanding jumlah RM91 bilion pada akhir tahun 2018 dan RM116 bilion tahun sebelumnya Katanya Khazanah...
Juruterbang Airasia Memberi Kejvtan Pengumuman Yang Mengharukan Kepada Ibu Bapanya Semasa Penerbangan

Juruterbang Airasia Memberi Kejvtan Pengumuman Yang Mengharukan Kepada Ibu Bapanya Semasa Penerbangan

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 403 hits
Sebuah video telah tular di mana ia menunjukkan seorang juruterbang AirAsia membuat kejutan kepada ibu bapanya di atas kapal terbang dengan pengumuman istimewa selepas mengatur penerbangan mereka tanpa pengetahuan kedua orang tuanya Juruter...
3 Tempat Makan Best Di Melaka 2019

3 Tempat Makan Best Di Melaka 2019

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 743 hits
3 Tempat Makan Best Di Melaka Wei banyak mer kedai makan dekat Melaka Well Aku tak sempat So aku tahu 3 tempat ini sahaja Tahu tak susah nak cari kedai makan kat sini Ye lah nak mai sini mesti lah nak makan benda sedap sedap So bawah ini ak...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya