Jual Apam Balik Lebih 60 Perisa Wanita Ini Raih Pendapatan Cecah Rm1 000 Sehari


KUALA NERUS – Bukan satu, dua atau tiga perisa apam balik tetapi terdapat 60 pilihan untuk pelanggan nikmati apabila berkunjung ke warung McNor My Best Recipe Apam Balik yang terletak di tepi pagar Sekolah Kebangsaan Tok Jiring, Kuala Nerus.
Pengusaha kuih itu, Norizan Awang @Said, 43, tidak menyangka idea untuk memperkenalkan apam balik dengan tambahan pelbagai perisa yang mempunyai tekstur luar biasa itu mendapat sambutan hangat di kalangan peminat makanan segera yang menginginkan kelainan rasa dan pelbagai selera.
Ibu kepada enam orang anak ini berkata, idea menjual apam balik versi baharu timbul apabila melihatkan trend masyarakat yang gemarkan kelainan dalam menghasilkan resepi makanan untuk menarik perhatian pelanggan.
Kelebihan menghasilkan menu unik itu membolehkan Norizan menjual 500 apam balik sehari dengan harga antara RM1 hingga RM5 sebiji dengan bantuan tiga pekerja.
Kini kuih yang lazimnya menjadi makanan kudapan itu menjadi sumber rezeki utama selepas nekad berhenti kerja sebagai Pegawai Teknologi Maklumat (EIO) di sebuah pusat teknologi maklumat pada 2014 kerana ingin memberi tumpuan kepada keluarga termasuk menjaga bapa mertuanya yang sakit ketika itu.

Apam balik jagung dengan keju leleh antara menu yang laris dan menjadi pilihan pelanggan terutama pelajar sekolah. Perisa lain termasuk keju dan butterscotch, strawberi, bijian coklat, sosej, nutella, pisang dan banyak lagi yang cukup menyelerakan apabila terhidu aromanya ketika proses memasak.
Dengan menggunakan keju mozzarella, apam balik ini diakui oleh pelanggan tetapnya antara yang terbaik dan menyelerakan, apatah lagi jagung yang menjadi ramuan utama kuih itu dihasilkannya sendiri.
“Saya beranikan diri memperkenalkan apam balik versi baru iaitu dengan menyediakan apam balik cheese bersama pelbagai jenis lapisan atas permintaan pelangan. Apam balik yang saya jual bukan sahaja dijual untuk sajian minum petang malahan saya juga bersedia menerima tempahan untuk majlis-majlis keraian tertentu.

“Saya dan anak-anak buah bersedia menerima tempahan seperti kenduri perkahwinan mahupun majlis hari jadi dengan tempahan mencecah 1,000 keping dalam sehari malah pernah menerima tempahan 2,800 keping untuk majlis hari raya pada tahun lepas ,” katanya ketika ditemui media Urusetia Penerangan Darul Iman(UPDI) di warung jualannya.
Beliau yang mendapat sokongan sepenuhnya daripada suaminya Mohd Zarufini Mohd Sabri, 46, seorang guru sekolah rendah, berkata kelebihan apam baliknya ialah resepinya yang tersendiri, selain lembut dan tidak tebal.
Malah, teksturnya juga lebih enak berbanding biasa dan masih menyelerakan jika dimakan ketika sejuk.
Katanya, selain apam balik, mereka turut membuat aiskrim yang menggunakan enam resepi yang diolah mengikut citarasa tersendiri iaitu Strawberi, coklat, vanilla, mango, kelapa muda dan terbaharu perisa arang.

Dia yang memulakan perniagaan bermodalkan RM1,000 hasil simpanan sendiri, kini mampu mengukir senyuman apabila usahanya berbaloi dengan meraih pendapatan yang mampu mencecah RM1,000 sehari.
“Alhamdulillah sambutan memberangsangkan. Daripada satu, kini sudah berkembang kepada dua cawangan dan insyaAllah saya akan buka lagi cawangan selepas ini,” jelasnya.
Apam Balik Mc Nor beroperasi dari Ahad hingga Khamis (Jumaat dan Sabtu tutup) bermula jam 12.30 tengahari hingga 6.30 petang di tepi pagar Sekolah Kebangsaan Tok Jiring dan berhampiran warung Syakila, Gong Badak.
Bagi yang ingin mencuba, boleh menaip `Apam Balik McNor’ di aplikasi peta Google dan Waze menerusi telefon anda. Selain itu, boleh melayari laman Facebook dan Instagram: Catering Apam Balik McNor atau hubungi 0103364029 (Abg Mie) atau 0103364039 (Kak Nor) jika ingin membuat tempahan dan jika ada sebarang pertanyaan.


Sumber: cempedakcheese.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/03/jual-apam-balik-lebih-60-perisa-wanita.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Proton Jual Lebih 5 000 Kereta Bulan Lalu Kuasai 12 7 Pasaran

Proton Jual Lebih 5 000 Kereta Bulan Lalu Kuasai 12 7 Pasaran

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 308 hits
Proton mencatatkan pertumbuhan jualan sebanyak 42 bagi 2 bulan pertama tahun ini berbanding tempoh sama pada 2018 KUALA LUMPUR Proton Holdings Bhd meneruskan permulaan cemerlang tahun ini apabila mendaftarkan 5 283 unit kereta bulan lalu In...
Baju Malu Apa Bossku Laku Keras Peniaga Raih Rm5 000 Sehari

Baju Malu Apa Bossku Laku Keras Peniaga Raih Rm5 000 Sehari

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 608 hits
Kehangatan PRK Semenyih semakin terasa sehingga terdapat peniaga mengambil peluang meraih keuntungan dengan menjual baju dengan slogan Malu Apa Bossku T Shirt dengan slogan yang dikatakan haram itu dipopularkan bekas PM Datuk Seri Najib Raz...
Nenek Didenda Rm100 000 Jual Rokok Seludup

Nenek Didenda Rm100 000 Jual Rokok Seludup

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 221 hits
KUALA TERENGGANU Tindakan berani seorang nenek menjual rokok seludup di kedainya mengundang padah apabila dijatuhi hukuman denda maksimum RM100 000 oleh Mahkamah Majistret Kuala Terengganu hari ini Tidak cukup dengan itu tertuduh Ramlah Dra...
Pendapatan Pelacur Lebih Lumayan Daripada Gaji Seorang Guru Tapi

Pendapatan Pelacur Lebih Lumayan Daripada Gaji Seorang Guru Tapi

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 1516 hits
Semalam satu sindiket pelacuran yang baru sahaja lima hari beroperasi digempur polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Maksiat Judi dan Kongsi Gelap Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor menerusi Op Noda Sekadar gambar hiasanDalam serbuan bermu...
Gaji Rm6 500 Pun Tak Seindah Yang Dibayangkan Sebab Perlu Bayar Rumah Rm1 000 Kereta Rm1 000 Etc

Gaji Rm6 500 Pun Tak Seindah Yang Dibayangkan Sebab Perlu Bayar Rumah Rm1 000 Kereta Rm1 000 Etc

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 472 hits
Semalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja melancarkan Buku Panduan Belanjawanku yang dihasilkan dengan kerjasama dengan Pusat Penyelidikan Kesejahteraan Sosial Universiti Malaya di Bangi Menurut buku panduan itu individu bujang yang menggunaka...
Wanita 30 An Lebih Sukar Hamil Berbanding 20 An 3 Rawatan Ini Boleh Bantu Kesuburan Suami Isteri

Wanita 30 An Lebih Sukar Hamil Berbanding 20 An 3 Rawatan Ini Boleh Bantu Kesuburan Suami Isteri

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 338 hits
Merawat ketidaksuburan boleh jadi suatu perkara yang menyukarkan Ia memerlukan pelbagai usaha terutama jika anda berada dalam lingkungan 30 an bermakna peluang anda untuk hamil adalah rendah berbanding wanita yang berusia awal 20 an Ini bel...
Minimum Wage Rm1 500 In July 2018 And Now Back To Rm1 000

Minimum Wage Rm1 500 In July 2018 And Now Back To Rm1 000

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 327 hits
On 19th July 2018 Malaysia s Human Resources Minister announced in Parliament that workers across the country can expect the minimum monthly wage to be set at RM1 500 Saying that the RM1 100 minimum wage is too high for some businesses the ...
Kedai Ini Jual Aiskrim Perisa Gula Gula Nostalgia White Rabbit

Kedai Ini Jual Aiskrim Perisa Gula Gula Nostalgia White Rabbit

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 419 hits
Kedai Ini Jual Aiskrim Perisa Gula Gula Nostalgia White Rabbit Siapa masih ingat lagi gula gula nostalgia zaman kanak kanak Jika disebut nama gula gula White Rabbit tidak ramai boleh membayangkan rupa gula gula tersebut tetapi jika disebut ...
Lebih 70 Peratus Wanita Muda Malaysia Tolak Bakal Suami Jika Bergaji Bawah Rm5000 Sebulan

Lebih 70 Peratus Wanita Muda Malaysia Tolak Bakal Suami Jika Bergaji Bawah Rm5000 Sebulan

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 365 hits
Kebanyakan wanita Malaysia tidak mahu berkahwin dengan lelaki yang berpendapatan bawah RM5000 sebulan Kaji selidik ini dilakukan oleh Sweet Ring Memetik laporan China Press laman sesawang cari jodoh itu mengumpulkan maklumat daripada 500 re...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch