Jjcm Vip Trip Jakarta Day 4 Part 2

Alhamdulillah, saya masih diberi peluang untuk menyambung catatan percutian JJCM VIP Jakarta hari keempat bahagian kedua. Boleh klik entri sebelum ini di SINI.
Dari Taman Safari Indonesia, kami kemudian menuju ke restoran untuk makan tengahari di Restoran Gili Gili. Sebelum makan, kami solat dahulu di bahagian belakang restoran. Surau yang disediakan sangat sempit. Hanya memuatkan 3 orang sahaja dalam satu masa dan terletak sekali dengan surau lelaki, cuma dibatasi dengan langsir.

Makanan di sini sedap sedap dan yang paling istimewa ialah ikan goreng yang dicicah dengan sambal berlado dan juga sambal kicap manis dengan cili padi. Ada juga lauk ayam, sotong panggang dan udang goreng mentega.
Ulam ulaman yang disediakan juga sangat sedap dan saya pun tak pasti namanya. Bentuk macam daun kaduk pun ya. Sepanjang di sini, saya banyak makan ulam ulaman.

Selepas makan, kami meneruskan perjalanan ke Taman Kebun Raya yang merupakan Istana Presiden Jokowi. Selepas bergambar di pintu masuk, kami berjalan kaki menyusuri taman yang menghijau.
Tapi sayang tidak dapat berjalan menghampiri istana kerana hari telah mulai hujan renyai renyai. Nampak istana berwarna putih di belakang gambar di bawah.

Selepas bergambar secara berkumpulan, kami masih lagi sempat berehat di bawah rimbunan pokok yang besar untuk aktiviti game secara berkumpulan yang diketuai oleh Dr Abdol Aziz.
Tapi game tak sempat dihabiskan bila kami melihat hujan turun semakin lebat. Apalagi kami berlari keluar dan ketika itu, pintu pagar juga telah mula ditutup.

Selepas balik dari situ, kami singgah di factory outlet tapi tak banyak barang yang dijual di situ. Saya kemudian naik menunggu rakan rakan di dalam bas sahaja.
Balik hotel dan berehat sementara menunggu makan malam di Mc D. Akhirnya terpaksa menukar plan kerana Mc D penuh untuk memuatkan kami di satu lokasi yang berdekatan.
Kami sepakat untuk makan bubur nasi di Kwangtung. Bubur ini sangat sedap dan dihidangkan dengan ikan kerapu stim, lauk ayam dan sup.

Balik ke hotel, kami berjumpa dengan Raj dari D’fashion Pasar Mayestik yang datang untuk mengambil ukuran saya kerana saya ingin menempah seluar panjang.

Jjcm Jakarta Day 1

papar berkaitan - pada 17/8/2022 - jumlah : 285 hits
Seperti yang saya pernah tulis sebelum ini program percutiaan JJCM ke Jakarta adalah tercetus sewaktu kami berada di Hotel Thistle Johor Bahru selepas menghadiri majlis perkahwinan anak Datuk Mohd Khairi dan Datin Mai boleh rujuk entri di d...
Rawa Bird Island Tour Day Trip Package 2022 Harga Murah Jom

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 198 hits
Kecantikan Pulau Rawa Johor tak dapat disangkal lagi sehingga mendapat gelaran Maldives Malaysia disebabkan suasananya seperti di Maldives Tak berpeluang pergi ke Maldives dapat pergi Pulau Rawa pun jadilah kan Pulau Rawa Mersing JohorPulau...
Jjcm Muar Pontian Dan Johor Bahru Part 1

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 188 hits
Setelah menamatkan catatan percutian kami ke United Kingdom iaitu England dan Scotland di saya ingin memulakan perjalanan JJCM kami ke Muar Pontian dan Johor Bahru yang sangat menarik Tujuan asal adalah untuk ke Johor Bahru bagi menghadiri ...
Trip Ke Jepun Osaka Day 6 1

papar berkaitan - pada 19/8/2022 - jumlah : 289 hits
Hari ni adalah hari yang ditunggu tunggu untuk masuk ke Universal Studio Japan Tapi kami anak beranak je masuk Family lain semua taknak masuk USJ so plan nya adalah hantar kami ke USJ dan yang lain free and easy nak pergi mana Ada yang nak ...
Potret Penampilan Para Tni Di Acara Car Free Day Jakarta Bikin Melongo

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 114 hits
Kumpulan potret penampilan marching band para prajurit Tentara Nasional Indonesia di acara Car Free Day Jakarta Minggu kemarin Simak ulasannya
Kl Tower Dbkl Tower 1 Lit Up To Mark India S 75th Independence Day

papar berkaitan - pada 16/8/2022 - jumlah : 198 hits
PETALING JAYA Two landmark buildings in Kuala Lumpur the KL Tower and Dewan Bandaraya Kuala Lumpur Tower are lit up with special illumination in marking India s 75th Independence Day The High Commission of India said KL Tower would be lit u...
Day 1 Of Najib S Last Src International Appeal What S Transpired So Far

papar berkaitan - pada 16/8/2022 - jumlah : 153 hits
The new team of lawyers representing Datuk Seri Najib Razak today sought to convince a five judge panel in the Federal Court to present additional evidence in his final SRC International Sdn Bhd appeal in an attempt to void the trial that s...
Seize The Day As China Disrupts The Automotive Market

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 168 hits
Last month was a seminal moment for Malaysia s automotive industry when a China origin car the Proton X50 topped the sales chart for the first time China s auto sector had also seized a global lead in sales of electric vehicles when Shenzhe...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl