Jjcm Muar Pontian Dan Johor Bahru Part 1

Setelah menamatkan catatan percutian kami ke United Kingdom iaitu England dan Scotland di SINI, saya ingin memulakan perjalanan JJCM kami ke Muar Pontian dan Johor Bahru yang sangat menarik.
Tujuan asal adalah untuk ke Johor Bahru bagi menghadiri majlis perkahwinan anakanda Datuk Mohd Khairi dan Datin Mai Zatul Akmar.
Jadi alang alang dah ramai yang akan turun ke JB, kami merancang perjalanan secara konvoi sambil jalan jalan cari makan dengan singgah di Muar dan Pontian terlebih dahulu.
Setelah semua bersetuju, kami memulakan perjalanan dengan menaiki kenderaan masing masing. Ada juga pasangan yang akan terus ke JB dan ada juga yang berkongsi kenderaan. Kami naik dengan kereta besan kami Dato Setia Salehuddin dan Datin Setia Nursinah.
Perhentian pertama perjumpaan kami ialah di RnR di di mana kami berhenti untuk sarapan ringkas. Di situ kami bersarapan dan bergambar sebelum memulakan perjalanan ke Muar.

Sebaik tiba di Muar, kami terus ke Restoran Asam Pedas JJ yang pernah saya dan suami kunjungi dulu. Kami diberikan ruangan khas yang tidak ramai orang.

Seperti biasa kalau di sini yang dipilih ialah beberapa jenis ikan yang dimasak asam pedas selain ulam ulaman dan sambal.
Ketika di sini juga, kami didatangi oleh penjual tapai yang dibalut dalam daun getah yang masih fresh. Tapai nya sangat sedap sehingga kami semua masih bercerita tentang kesedapannya. Kalau sesiapa ke sana, jangan lupa untuk menanyakan tapai.
Selepas makan tengahari, kami bertolak ke Hotel Trader Muar untuk check in. Agak lama menunggu kerana kami terawal dari waktu check in.

Selepas check in kami berkumpul semula pukul 4.30 petang untuk ke jeti bagi menaiki feri. Oleh kerana dah agak lewat, lebih separuh dari penumpang adalah dari group kami.

Memang seronok menaiki feri menyusuri Sungai Muar dan melalui di bawah jambatan sungai Muar yang seolah mercu tanda bandar Muar. Seperti biasa kecoh dengan gelak tawa antara kami sambil bergambar sepanjang cruise.

Selepas balik kami berjalan ke bandar Muar untuk mencari cendol. Kedai yang terletak di lorong bangunan yang dihias indah dan bersih.

Cuma tak puashati sedikit kerana tiada cendol seperti yang dicari. Sebaliknya yang ada adalah ala aiskrim cendol. Tapi sebab nak penat berjalan kaki, kami makan lah juga ais krim cendol.

Kami balik ke hotel dan turun semula untuk keluar makan malam di restoran ikan bakar wak jos. Suhaimi yang berasal dari Muar telah membuat semua urusan tempahan. Jadi sebaik sampai, kami tak perlu menunggu lama.

Jjcm Vip Trip Jakarta Day 4 Part 2

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 119 hits
Alhamdulillah saya masih diberi peluang untuk menyambung catatan percutian JJCM VIP Jakarta hari keempat bahagian kedua Boleh klik entri sebelum ini di Dari Taman Safari Indonesia kami kemudian menuju ke restoran untuk makan tengahari di Re...
Dapat Juga Ke Maqan Food Fest 2022 Di Angsana Johor Bahru

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 243 hits
DAPAT JUGA KE MAQAN FOOD FEST 2022 DI ANGSANA JOHOR BAHRU Kali pertama datang dengan suzie hujan lebat dan tak banyak tempat yang boleh diterjah Hari ahadnya pula umi bawa adik umi si Fatin tu Nasib baiklah dia tak kerja dan cuaca pun agak ...
Zaituna Restaurant Menyediakan Masakan Timur Tengah Dan Nasi Arab Yang Enak Dan Lazat Di Johor Bahru

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 261 hits
Tiba tiba aja Seri Wangi and my bestie ajak makan angin ke Johor dan Muar On jerlah kami berempat berpakat Jalan jalan ke Johor Seri Wang dah bertahun tidak ke Johor sebab tak ada urusan apa apa Dah puas round Johor perut pun dah berbunyi k...
Nasi Arab Restoran Zaituna Johor Bahru Memang Terbaik

papar berkaitan - pada 11/8/2022 - jumlah : 210 hits
Nasi Arab Restoran Zaituna Johor Bahru Memang Terbaik Nasi Arab Restoran Zaituna Johor Bahru Memang Terbaik Assalamualaikum dan Salam Sejahtera guys Baru baru ini MOMI ke Johor Bahru bersama rakan rakan Blogger MOKA Dik Bee Bebelan Cik Min ...
Jalan Jalan Sekitar Bandar Johor Menaiki Mybas

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 172 hits
JALAN JALAN SEKITAR BANDAR JOHOR MENAIKI myBAS Ini yang membuatkan umi teruja sangat bila dapat peluang untuk menaiki bas berhenti berhenti sekitar Johor ni Hari tu umi dan Suzie memilih untuk mengambil laluan bas T31 iaitu dari JB Sentral ...
17 Ditahan Barang Subsidi Lebih Rm1 5 Juta Dirampas Di Johor

papar berkaitan - pada 1/8/2022 - jumlah : 167 hits
Kamarul Zaman Mamat berkata dua daripadanya mempunyai rekod lampau jenayah dan dadah manakala warga asing terbabit menyalahgunakan dokumen perjalanan PETALING JAYA Polis Johor merampas barang kawalan bersubsidi diesel rokok dan arak seludup...
Makan Makanan Fusion Enak Di Feast Eco Galleria Nusajaya Johor

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 273 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar rakan rakan dan pembaca sekalian Alhamdulillah kali ini aku dengan gembiranya nak kongsikan kepada anda semua satu lokasi tempat makan yang menarik di mana aku dan rakan rakan sempat singgah bar...
Jjcm Jakarta Day 1

papar berkaitan - pada 17/8/2022 - jumlah : 290 hits
Seperti yang saya pernah tulis sebelum ini program percutiaan JJCM ke Jakarta adalah tercetus sewaktu kami berada di Hotel Thistle Johor Bahru selepas menghadiri majlis perkahwinan anak Datuk Mohd Khairi dan Datin Mai boleh rujuk entri di d...
Mb Johor To Announce Decision On Official Weekend Rest Days Soon

papar berkaitan - pada 5/8/2022 - jumlah : 120 hits
Johor Mentri Besar Datuk Onn Hafiz Ghazi chairing the third state government meeting which discussed the reversion of weekend rest days for Johor August 4 2022 Picture from Facebook Onn HafizJOHOR BARU Aug 4 The Johor government will soon p...
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit