Jenama Susu Formula Popular Untuk Seisi Keluarga


Jenama susu formula popular untuk seisi keluarga | Hari ni saya nak kongsikan amalan pemakanan seimbang saya dan keluarga. Bila umur dah masuk 39 tahun, memang terasa badan cepat penat dan letih. Baru buat kerja rumah sikit dah rasa nak rehat dan tidur. Kalah orang mengandung.
Jadi untuk dapatkan badan yang sihat memang wajib minum susu setiap hari. Tak kira kecil, besar, tua atau muda. Macam saya ni anak dah 5 orang, ada slip disc pulak tu, memang wajib pastikan ambil susu setiap hari. Kat rumah ni bukan kanak-kanak je yang minum susu tapi saya, suami dan anak-anak remaja pun sama juga.
Kalau tak susu formula, kami akan minum susu kotak. Sekali beli 3 kotak besar. Kalau tak simpan dalam kabinet dapur, alamatnya tinggal kotak kosong je dalam fridge. Semua suka minum susu, perasa original pun sedap.
Minum susu ada banyak manfaat untuk kesihatan
Mak saya kat kampung tu pun amalkan minum susu setiap hari. Nak pula mak ada sakit lutut, darah tinggi dan kencing manis. Memang mak jaga pemakanannya.
Manfaat minum susu ni memang banyak. Susu ni memang kita tahu ada kalsium dan Vitamin D, ianya juga memang hidangan yang lengkap dan seimbang. Hidangan lengkap tu maksudnya kalau minum susu, kira dah jadi gantian kepada hidangan harian sebab susu juga ada karbohidrat, protein dan lemak.
Tau tak yang satu cawan susu boleh disamakan dengan hidangan sandwich ayam. Dan dah boleh minum susu sahaja untuk sarapan pagi. Lebih cepat dan mudah untuk disediakan. Ambil cawan dan tuangkan susu, atau bancuh susu. Kalau masih kenyang, bolehlahbertahan sampai ke tengahari.
Susu formula patut untuk membantu tumbesaran kanak kanak
Di Malaysia ni memang banyak jenama susu formula untuk kanak-kanak. Antaranya susu lembu, susu soya dan susukambing. Susu memang wajib diminum oleh anak-anak untuk bantu tumbesaran mereka. Antara jenama susu yang ada ialah Dutch Lady, Dugro, Fernleaf, S26, Enfagrow, Anmum dan banyak lagi.
Selain bantu pertumbuhan tumbesaran mereka, susu juga penting untuk kekuatan gigi dan tulang mereka. Sebab tu kalau kata ibu-ibu yang melahirkan tak dapat susukan bayi sepenuhnya dalam tempoh 2 tahun selepas mereka dilahirkan, anak-anak digalakkan untuk diberi susu formula.
Susu untuk ibu mengandung
Dalam tempoh mengandungkan kelima-lima anak saya ni, saya akui saya memang minum susu. Saya jenis tiada alahan semasa hamil. Boleh je teguk susu untuk ibu mengandung jenis apa pun. Susu tepung, susu segar, susu lembu mahupun susu kambing.
Dan saya paling suka susu kambing yang saya beli direct dari ladangnya yang memang sediakan penghantaran ke rumah. Sekali beli dalam 24 botol dan bertahan untuk beberapa minggu.
Perisa pun tak kisah, perisa original ke, coklat ataupun strawberi. Hmm senang suami saya kan? Tak pening kepala dia layan kerenah bini semasa mengandung. Nak pulak saya pun tak pernah mengidam yang bukan-bukan semasa mengandung.
Kira mengandung ni momen indah saya untuk langgar pantang diet. Makan je apa yang terlintas di fikiran. Janji halal dan boleh untuk dimakan, semua saya bedal. Sebab tu boleh 5 orang anak hahaha.
Jenama jenama susu ibu mengandung di pasaran Kalau nak tahu antara jenama susu mengandung yang ada di pasaran ialah Susu Mamil Mama, susu Enfamama A+, Frisomum Gold, Prenagen Mommy, Anmum Materna, Similac Mom dan banyak lagi. Anda boleh rujuk di entri ibusyurga untuk maklumat kebaikan susu-susu ini dan harganya yang dijual di pasaran.
Anda juga boleh tahu kandungan yang ada dalam susu tersebut dan kepentingan pengambilan susu semasa hamil. Bukan sahaja untuk si ibu tetapi juga untuk bayi dalam kandungan.
Pengetahuan ini penting sebab ada juga jenama susu yang ada kandungan gula yang tinggi. Ini berdasarkan pengalaman sendiri yang mana selepas minum susu tersebut, berat saya naik 4kg dalam sebulan.
Jadi periksa kandungan gula dan kalori dalam jadual pemakanan di kotak susu. Bahaya tinggi kandungan gula ni kan, memang tak elok untuk kesihatan.
Macam mana nak tahu susu tepung yang kita beli sesuai untuk kita? Minta sample Kadang-kadang kita keliru apa jenama yang sesuai dengan citarasa dan kehendak kita. Jadi untuk itu, saya ada beberapa cadangan untuk anda mendapatkan sampel susu bagi mencubanya sendiri tanpa perlu membazir wang jika ianya tidak sesuai dengan anda.
4 cara dapatkan sampel susu percuma

1. Tanya hospital atau klinik jika ada sampel susu. 2. Jika ke klinik untuk dapatkan pemeriksaan bulanan atau rawatan, boleh tanyakan doktor tersebut berkenaan sampel susu. 3. Dapatkan sampel percuma dari pengeluar susu jenama yang tersebut. 4. Kunjungi pameran keibubapaan. BACA—>> Harga sampel susu FrisoMum Gold
Jenama popular susu formula untuk anak anak Sebagai ibu bapa kita sememangnya mahukan yang terbaik untuk bayi dan anak-anak. Kalau boleh nak bagi susu yang bagus untuk perkembangan otak, badan dan sesuai dengan diet seimbang mereka.
Susu ni kalau tahu, ada beberapa stage mengikut umur bayi dan kanak-kanak. Setiap pek, kotak atau tin mengandungi kandungan berat yang berbeza. Malahan sukatan hidangan juga berbeza mengikut tahap umur.
Antara jenama popular susu formula untuk anak-anak ialah Enfagrow Enfalac, Dugro, Fernleaf dan S26 gold. Saya pernah juga rasa sendiri susu S26 gold ni, memang sedap dan pekat. Anda juga boleh tonton di video ini untuk mengetahui antara jenama susu formula yang popular untuk anak-anak.

Susu kambing pun semakin popular dan menjadi pilihan ibu bapa. Susu kambing adalah susu yang sememangnya banyak kelebihan yang terkandung di dalamnya yang dikatakan susu terbaik untuk manusia selepas susu ibu.
Kalau nak tahu lebih lanjut antara jenama susu formula popular iaitu susu kambing terbaik, boleh baca di entri Ibusyurga. Ada juga jenama yang saya pernah cuba iaitu susu formula Wildan dan Susu tepung Lazz,  memang sedap dan tidak hamis. Tapi kalau susu fresh tu pun tak hamis juga tau. Sedap diminum sejuk-sejuk.
Kebaikan susu kambing untuk kesihatan dan kecantikan
Susu kambing ni memang bagus. Saya ada terbaca di laman web ibusyurga, yang mana 11 kebaikan susu kambing adalah:-
1. Baik untuk kesihatan jantung 2. Sifat anti radang 3. Sumber kalsium yang baik 4. Boleh meningkatkan kesihatan otak 5. Mempunyai khasiat untuk kesihatan rambut 6. Mudah dihadam 7. Sesuai untuk individu yang mempunyai masalah alahan laktosa 8. Sejenis agen metabolic yang bagus 9. Memberikan manfaat sepanjang kehamilan 10. Menghalang anemia 11. Menyeimbangkan PH badan Di entri ibusyurga tersebut menceritakan kebaikannya secara terperinci dan sangat baik untuk diamalkan. Kalau kita nak keluarga sihat, memang wajib amalkan pemakanan yang terbaik. Bila apa yang masuk dalam perut tu sumbernya baik, maka ianya akan terpancar di wajah yang cantik dan gebu.
Banyak lagi khasiat susu, antaranya untuk kecantikan kulit. Skincare banyak juga gunakan susu kambing sebagai bahan.
Biasa kalau beli skincare mesti kita akan baca label di produk tersebut. Sebab kulit muka setiap orang adalah berbeza. Pentingnya untuk mencuci wajah adalah untuk pastikan minyak dan kotoran dibersihkan. Kulit muka juga akan berasa sejuk dan segar selepas dicuci.
Antara pencuci muka yang popular adalah Ludeya Aqua Balance, Cremorlab, Eversoft, Freshel dan banyak lagi. Kalau pergi Watson atau farmasi, memang banyak pilihan yang ada.
Macam anak saya yang ada masalah jerawat, saya dah belikan lebih dari 5 jenis jenama untuk dia cuba. Try and error untuk tengok mana yang sesuai dengan kulit wajahnya.
BACA —>> Jenama pencuci muka yang popular
Dan jangan lupa amalkan pemakaian serum, moisturiser dan UV krim. Kalau nak kulit muka mulus, tidak crack selepas bersolek dan gebu, kulit lambat berkedut, memang wajib pakai yang saya sebutkan ni. Lagi awal usia kita pakai, lagi terjaga kulit wajah.
Dan juga jangan lupa sapukan krim malam sebelum tidur. Boleh baca di entri blog nikmatterbaik, untuk tahu jenama krim malam yang ada di pasaran.
Itulah rahsia kalau tengok wanita kulit wajahnya cantik. Sebenarnya tak perlu untuk ke pusat kecantikan bagi menegangkan dan mencantikkan kulit wajah. Semuanya boleh dibuat dan diamalkan sendiri di rumah. Janji kena rajin dan konsisten.
Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua.
The post Jenama susu formula popular untuk seisi keluarga appeared first on Ajumohit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ajumohit.com/2020/08/jenama-susu-formula-popular-untuk-seisi-keluarga.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sidraatelierbidara Rangkaian Penjagaan Seisi Keluarga Yang Memberikan Aura Positif Pada Si Pemakai

Sidraatelierbidara Rangkaian Penjagaan Seisi Keluarga Yang Memberikan Aura Positif Pada Si Pemakai

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 312 hits
Hi korang kali ni i nak review tentang product jenama dari anak tempatan yang sangat bagus dan berkualiti tinggi pada i setaraf antarabangsa dan sejujurnya pendapat dan juga feedback dari penggunaan sendiri produk Sidra Atelier Bidara ni Di...
Resepi Nasi Jagung Ayam Masak Merah Jelatah Jadi Pilihan Seisi Keluarga

Resepi Nasi Jagung Ayam Masak Merah Jelatah Jadi Pilihan Seisi Keluarga

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 459 hits
RESEPI NASI JAGUNG AYAM MASAK MERAH JELATAH JADI PILIHAN SEISI KELUARGACuti mula lagi ibu ibu mesti tercari carai menu apa untuk dimasak Jangan risau hari ni kita try nasi jagung pula ye
Minum Petang Mengenyangkan Buat Roti Telur Sardin Untuk Seisi Keluarga

Minum Petang Mengenyangkan Buat Roti Telur Sardin Untuk Seisi Keluarga

papar berkaitan - pada 12/8/2020 - jumlah : 241 hits
Salah satu hidangan yang sedap untuk minum petang adalah roti telur sardin Bahan bahan nak buat pun tak susah Roti adalah salah satu jenis makanan yang mengenyangkan Selalunya di rumah memang ada stok roti untuk dimakan kala lapar Kadang ki...
Rumah Pembacaan Proklamasi Ternyata Milik Keluarga Keturunan Arab

Rumah Pembacaan Proklamasi Ternyata Milik Keluarga Keturunan Arab

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 360 hits
Rumah pembacaan teks naskah proklamasi yang dinyatakan oleh Soekarno ternyata milik keluarga keturunan Arab Sohibul bait alias si empunya rumah ternyata juga berperan penting dalam membantu kemerdekaan Republik Indonesia Sebagaimana disebut...
Cara Masukkan Nama Ahli Keluarga Dalam Aplikasi Mysejahtera Mudahkan Urusan Masuk Premis

Cara Masukkan Nama Ahli Keluarga Dalam Aplikasi Mysejahtera Mudahkan Urusan Masuk Premis

papar berkaitan - pada 16/8/2020 - jumlah : 540 hits
Dalam kehidupan normal baharu ini masyarakat perlu mengisi atau menggunakan QR kod untuk memasuki sesebuah premis perniagaan atau di mana sahaja Bahkan kerajaan pun telah perkenalkan satu aplikasi yang bernama MySejahtera Tetapi hari ini ka...
Bupati Anas Kunjungi Keluarga Nakhoda Kapal Immanuel Wgsr 3

Bupati Anas Kunjungi Keluarga Nakhoda Kapal Immanuel Wgsr 3

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 202 hits
Kapal ini berangkat dari Pelabuhan Gresik pada 21 Juli 2020 dengan Tujuan Pelabuhan Larantuka Nusa Tenggara Timur
Reward Keluarga Kecilku Dengan Hasil Menulis

Reward Keluarga Kecilku Dengan Hasil Menulis

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 283 hits
Reward Hujung Minggu Bersama Keluarga Alhamdulillah rezeki Ahad lepas Reward keluarga kecil saya dengan hasil menulis sebagai ghostwriter Ikutkan memang dah lama kami seisi keluarga tak ke shopping mall Ahad lepas reward betul Rezeki bersam...
Penembakan Bos Pelayaran Di Kelapa Gading Polisi Periksa Keluarga Dan Rekan Bisnis

Penembakan Bos Pelayaran Di Kelapa Gading Polisi Periksa Keluarga Dan Rekan Bisnis

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 150 hits
Berdasarkan keterangan saksi yang berada di lokasi kejadian pelaku langsung melarikan diri usai menembak korban Pelaku dalam kasus ini diduga berjumlah dua orang
Cara Check In Apps Mysejahtera Bila Keluar Berdua Keluarga Anak Anak

Cara Check In Apps Mysejahtera Bila Keluar Berdua Keluarga Anak Anak

papar berkaitan - pada 16/8/2020 - jumlah : 723 hits
CARA CHECK IN APPS MYSEJAHTERA BILA KELUAR BERDUA KELUARGA ANAK ANAK APA ITU KOD QR MYSEJAHTERA Penggunaan kod Quick Response atau respons pantas akan dimasukkan dalam aplikasi MySejahtera bagi memudahkan orang awam mendaftar diri ketika me...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan