Jelius Ating Mula Tugas Bersama Sabah Fc


JELIUS pada sesi latihan pada Selasa. - Foto FB Sabah FC Jelius kembali ke sesi latihan skuad Badak KOTA KINABALU: Jurulatih, Jelius Ating memulakan tugas bersama Sabah FC kelmarin selepas diberi tanggungjawab baharu dalam pasukan susulan prestasi hambar dalam Liga Super yang menyebabkan Ketua Jurulatihnya, Kurniawan Dwi Yulianto direhatkan sementara untuk satu tempoh yang tidak dinyatakan.

Jelius bersama staf kejurulatihan Sabah FC selepas sesi latihan di padang sintetik. Jelius yang meninggalkan pasukan itu pada awal musim akhirnya dipanggil semula dalam pasukan sebagai Penolong Pengurus yang diumumkan Pengurus Pasukan, Marzuki Nasir, Isnin lepas.


Petang kelmarin, jurulatih itu dilihat bersama pemain-pemain Sabah FC menjalani latihan di padang sintetik Kompleks Sukan Likas yang turut disertai staf kejurulatihan termasuk pengendali sementara, Burhan Ajui.

Jurulatih Sabah FC III (Piala Presiden), Johnny Dominicus juga kelihatan bersama dalam sesi latihan tersebut, difahamkan diberi tanggungjawab untuk membantu staf kejurulatihan berikutan pembatalan Kejohanan Piala Presiden dan Piala Belia tahun ini.


Kehadiran Jelius disambut baik para pemain dan disifatkan sebagai satu langkah baik untuk membolehkan jurulatih memulihkan situasi Sabah FC ketika ini.

Sebahagian pemain FC yang mengikuti latihan di bawah pemerhatian Jelius. Serentak itu, beliau juga memanggil tiga lagi pemain skuad Piala Presiden untuk menyertai pasukan senior Sabah FC.

Mereka ialah bekas pemain skuad bawah 19 kebangsaan, Gerald Gadit, 22, dan pemain skuad Sukma 2018, Mohd Hizaz Lokman, 21, dan Naaim Firdaus Stibin, 22.


Gerald merupakan bekas pelajar Sekolah Sukan Negeri, SMK Datuk Peter Mojuntin dan Hizaz adalah bekas pelajar Sekolah Sukan Negeri Pulau Pinang, SMK Mutiara Impian dan mereka dipanggil menyertai latihan pasukan senior pada awal musim.

Ketiga-tiga mereka adalah antara tujuh pemain dari skuad Piala Presiden yang dipanggil menyertai skuad Sabah FC. Empat yang lain ialah Mohd Hanafi Tokyo Hasim, Sahrizan Saidin, Nureizkhan Isa Jaafar dan Harith Naem.

Ketika dipanggil semula kembali bersama Sabah FC, Jelius menyatakan kesediaan untuk membantu pasukan berkenaan sekali pun sudah berada di penghujung saingan liga.

Jelius pada sesi latihan Rhinos sejak dilantik baru-baru ini sebagai penolong pengurus pasukan. “Atas kepercayaan pihak pengurusan, saya akan cuba membantu pasukan ini,” katanya.

Jurulatih yang berjaya membawa pasukan Sabah menjuarai Liga Perdana pada 2019 itu, berkata, Sabah FC adalah pasukan kita, sudah tentu saya akan sedia membantu.”

Bagaimanapun, katanya, beliau terpaksa membuka semula “kitab bolasepak” memandangkan dia sudah beberapa bulan sejak awal musim tidak bersama dalam pasukan itu.

“Apa pun ia bukan satu masalah, tentu sekali saya akan sedia membantu kerana ini pasukan kita,” tegasnya. - Warta Oriental


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/09/jelius-ating-mula-tugas-bersama-sabah-fc.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Burhan Ajui Jelius Ating Bergabung Kembali Kendali Sabah Fc

Burhan Ajui Jelius Ating Bergabung Kembali Kendali Sabah Fc

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 199 hits
Burhan Ajui Jelius Ating diberikan tugas untuk mengendali Sabah FC untuk 2 baki perlawanan terakhir Burhan Ajui dilantik pengendali sementara Sabah FC berkuatkuasa serta merta Marzuki KOTA KINABALU Ketua Jurulatih Sabah FC Kurniawan Dwi Yul...
Sabah Terima Kumpulan Pertama Vaksin Cansino Sebanyak 53 000 Dos

Sabah Terima Kumpulan Pertama Vaksin Cansino Sebanyak 53 000 Dos

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 204 hits
Dr Rose Nani berkata ia merupakan kumpulan pertama bagi bekalan vaksin dos tunggal yang akan dibekalkan secara berperingkat ke Sabah Gambar ihsan JKN Sabah KOTA KINABALU Sabah hari ini menerima kumpulan pertama vaksin COVID 19 jenis CanSino...
Several Areas In Sabah Pahang To Go Under Emco

Several Areas In Sabah Pahang To Go Under Emco

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 199 hits
Meanwhile the EMCO at several locations in Pahang Kelantan and Sabah will be lifted tomorrow PETALING JAYA Several localities in Sabah and three in Pahang will go under the enhanced movement control order from Aug 26 until Sept 8 according ...
Mp Slams Sabah Govt As State Hits Record High Daily Infections Again

Mp Slams Sabah Govt As State Hits Record High Daily Infections Again

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 213 hits
Chan Foong Hin said the state government made a mistake after scrapping the health and people s well being ministry set up by the previous Warisan led government KOTA KINABALU A Sabah MP has accused the Gabungan Rakyat Sabah government of f...
Seramai 866 Remaja Kanak Kanak Dijangkiti Covid 19 Di Sabah

Seramai 866 Remaja Kanak Kanak Dijangkiti Covid 19 Di Sabah

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 232 hits
Seramai 866 orang daripada keseluruhan 3 224 kes positif COVID 19 direkodkan di Sabah hari ini merupakan remaja serta kanak kanak berusia 17 tahun dan ke bawah KOTA KINABALU Seramai 866 orang daripada keseluruhan 3 224 kes positif COVID 19 ...
14 Pemain Bola Sepak Sabah Dipanggil Sertai Kem Latihan Skuad Wanita Kebangsaan

14 Pemain Bola Sepak Sabah Dipanggil Sertai Kem Latihan Skuad Wanita Kebangsaan

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 369 hits
14 pemain bola sepak Sabah dipanggil sertai kem latihan skuad wanita kebangsaan 28 dipanggil sertai kem latihan skuad wanita kebangsaan KOTA KINABALU Pemain bola sepak Sabahan menguasai separuh pemain dalam senarai skuad bola sepak wanita k...
Pengusaha Ladang Majikan Jangan Beri Ruang Kepada Pendatang Haram Polis Sabah

Pengusaha Ladang Majikan Jangan Beri Ruang Kepada Pendatang Haram Polis Sabah

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 168 hits
Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hazani Ghazali KOTA KINABALU 25 Ogos Semua pengusaha ladang dan majikan di Sabah diingatkan supaya tidak memberi ruang kepada pendatang haram untuk bekerja atau menghulurkan bantuan bagi mengelakkan sebarang ke...
Saringan Tertunggak Punca Peningkatan Kes Covid 19 Di Sabah

Saringan Tertunggak Punca Peningkatan Kes Covid 19 Di Sabah

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 263 hits
Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Datuk Seri Masidi Manjun KOTA KINABALU Peningkatan kes positif Covid 19 di Sabah masih disumbangkan oleh saringan kes tertunggak yang memperoleh keputusan melebihi lima hari Hari ini daripada 3 224 ke...
Full Lockdown Unlikely Though Covid 19 Cases Hit Record High In Sabah

Full Lockdown Unlikely Though Covid 19 Cases Hit Record High In Sabah

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 229 hits
Sabah Covid 19 spokesman Datuk Seri Masidi Manjun said the figure mostly consisted of backlog cases and did not necessarily reflect test results in the last 24 hours NSTP file picKOTA KINABALU Sabah is unlikely to impose a full lockdown des...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura