Jejak Wira Merdeka Bersama Vit S Malaysia


Di waktu negara sedang bergelut dengan isu pandemik yang melanda dunia ini, Vit’s telah mengambil pelbagai inisiatif murni bagi bersama-sama membantu rakyat Malaysia yang terkesan daripada pandemik ini. 


Sempena bulan kemerdekaan ini, Vit’s telah berkolaborasi bersama Sinar Harian untuk menjalankan satu program untuk membantu para “Wira Negara” yang pernah berkhidmat kepada negara. Mereka yang pernah menjadi wira untuk  mempertahankan tanah air wajar untuk kita hargai. Kerjasama ini dijalankan bersama Persatuan Veteran.my dan Persatuan Penyayang Warga Emas Malaysia untuk mendermakan sejumlah bantuan makanan kepada wira negara yang terkesan pada waktu pandemik ini.


“Terima kasih kerana memberi peluang kepada Vit’s untuk berkerjasama dalam kempen ini. Kami amat berbangga dan terharu kerana dapat berjumpa dengan wira negara yang telah banyak berjasa kepada negara kita. “Tanpa jasa wira negara kita tidak akan rasa segala kesenangan yang ada di Malaysia ini” kata Lai Yeah Tat, Pengarah Urusan Vit Makanan.





Aktiviti untuk kempen CSR kali ini adalah yang paling bermakna sekali buat Vit’s kerana dengan adanya program seperti ini, kita sebagai rakyat Malaysia akan lebih mengingati dan menghargai para pejuang yang telah mempertahankan tanah air.


Vit’s telah mengunjungi salah seorang bekas wira negara iaitu Bohari @ Abu Bakar Razali, 62, yang telah meninggalkan kerjayanya sebagai anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM). Namun pelbagai kenangan pahit dan manis masih segar dalam ingatannya. Semasa bertugas, beliau nyaris menjadi korban peluru semasa melakukan rondaan di kawasan terumbu.


Bohari merupakan salah seorang pejuang negara yang disantuni dalam program Jejak Wira Merdeka ini. Beliau yang ditemui di kediamannya Sabak Bernam, Selangor menerima bantuan sebagai penghargaan di atas jasa dan pengorbanan beliau sebagai anggota tentera laut yang menjaga keamanan negara.


Bohari menerima sumbangan berupa wang ringgit serta bantuan makanan untuk meringankan beban beliau yang kini berdepan dengan pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit kencing manis, asma, buah pinggang dan paru-paru kronik.


“Dengan keadaan sekarang saya memang selalu ulang alik ke Hospital Sabak. Sejak lepas pembedahan jantung tiga “bypass, saya selalu kena semput. Nak kena pakai oksigen, bukannya murah. Jadi, terpaksalah ke hospital. Waktu Covid ni, tak berani nak keluar. Hampir setahun duduk di rumah,” ujarnya. 


Bohari yang kini semakin uzur terpaksa menggunakan lampin pakai buang untuk mengurangkan pergerakan disebabkan faktor kesihatan beliau.


Pengarah Urusan Vit Makanan, Lai Yaeh Tat menyifatkan program Jejak Wira amat bermakna bagi memperingati wira-wira yang telah berjuang demi keamanan negara. Vit’s telah mendermakan 400 pek Mi kering kepada Persatuan Veteran.my dan Persatuan Penyayang Warga Emas Malaysia sebagai tanda terima kasih kepada rakyat Malaysia yang telah menyokong Vit’s dari dulu hingga kini kata Yaeh Tat yang merupakan generasi ke-2 legasi Vit’s.


“Kami berharap bantuan ini dapat meringankan beban wira-wira negara di waktu pandemik ini,” ujarnya.






Mengenai VIT’S



Vit Makanan (Kuala Lumpur) Sdn Bhd adalah pengeluar dan pengilang jenama mi kering, mi segera, mi segar Udon dan Ramen serta terbaru Mi Segera berperisa Itali, Bolognese, Aglio Olio dan Carbonara. Vit’s merupakan kilang yang ditubuhkan pada 1975 berstatus Halal Jakim dan pemegang lesen GMP, HACCP, FSC 22 000.



Untuk makluman lanjut anda boleh layari laman sesawang di www.vitsnoodles.com atau sebarang pertanyaan boleh berhubung melalui Puan Syazwany iaitu Pegawai Pemasaran di 603-60933999 atau emel di [email protected].


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://najmi-faiq.blogspot.com/2021/09/jejak-wira-merdeka-bersama-vits-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bulatkan Tekad Bina Malaysia Utuh Aman Merdeka Ismail Sabri

Bulatkan Tekad Bina Malaysia Utuh Aman Merdeka Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 219 hits
bharian comOleh September 16 2021 10 51amPerdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri YaakobKUALA LUMPUR Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengajak rakyat membulat tekad memperkukuhkan azam serta membugarkan semangat perpaduan dari Semenanjung Saba...
On Merdeka Day Gaza Gets Malaysia Street

On Merdeka Day Gaza Gets Malaysia Street

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 277 hits
After Malaysia named a road in Kuala Lumpur as Jalan Palestin the Palestinian authorities have responded by naming a street in Gaza as Malaysia Street KUALA LUMPUR Gaza Municipality has named a road in the western district of Gaza city Mala...
Milo Releases Commemorative Limited Edition Tins Honouring The Malaysian Spirit For Merdeka And Malaysia Day

Milo Releases Commemorative Limited Edition Tins Honouring The Malaysian Spirit For Merdeka And Malaysia Day

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 499 hits
Exclusively designed MILO 1 5kg Tins in collaboration with Loka Made come with an augmented reality feature and opportunity to win MILO merchandise MILO is honouring the strength and the never give up spirit of Malaysians this Merdeka and M...
Set Makan Juadah Tanah Airku Bersempena Dengan Merdeka Dan Hari Malaysia Di Furama Bukit Bintang

Set Makan Juadah Tanah Airku Bersempena Dengan Merdeka Dan Hari Malaysia Di Furama Bukit Bintang

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 289 hits
Hi Korang Kalau makan makan memang hiduplah ahkak ko kan hehehhe Untuk meraikan kepelbagaian rasa yang berkaitan dengan masakan Malaysia Spices Furama Bukit Bintang memperkenalkan rangkaian set Juadah Tanah Airku untuk penghantaran dan bawa...
Malaysia Today Anwar Ibrahim And Pkr No Longer Relevant

Malaysia Today Anwar Ibrahim And Pkr No Longer Relevant

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 166 hits
Anwar was not exactly a perfect candidate for prime minister even back in 1998 As far as abuse of power and corruption was concerned he was as bad as Tun Dr Mahathir Mohamad and Tun Daim Zainuddin But he was the only Umno leader who dared o...
Kenapa Malaysia Jadi Pilihan Pelacur

Kenapa Malaysia Jadi Pilihan Pelacur

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 440 hits
KUALA LUMPUR Bayaran lumayan menjadi pendorong ribuan wanita warga asing menjadikan negara ini sebagai destinasi pilihan menjalankan aktiviti persundalan Difahamkan permintaan tinggi turut menjadi faktor bayaran perkhidmatan seks yang ditaw...
Pengalaman Yang Amat Seram Sebagai Pegawal Keselamatan Security Booth Malaysia

Pengalaman Yang Amat Seram Sebagai Pegawal Keselamatan Security Booth Malaysia

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 270 hits
Assalamualaikum Hairangers Bertemu lagi korang dengan Encik Hairan Video kali ini aku nak ceritakan pengalaman seram aku sebagai pegawal keselamatan di Malaysia Dalam Security Booth gameplay ini aku ceritakan betapa seramnya waktu malam mal...
Malaysia Wants To Maintain Ties With All Countries Says Minister

Malaysia Wants To Maintain Ties With All Countries Says Minister

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 214 hits
Saifuddin Abdullah said the Afghanistan ambassador has not been told to leave and it was indication that Malaysia wanted to continue its relationship with the Taliban held country PETALING JAYA Two days before the Cabinet is due to decide o...
Urusan Jpj Boleh Walk In Di Pejabat Pos Malaysia

Urusan Jpj Boleh Walk In Di Pejabat Pos Malaysia

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 323 hits
Assalamualaikum semua Naim harap semua dalam keadaan baik dari segi kesihatan dan mental Sebut sahaja pasal urusan JPJ berkaitan renew lesen dan renew roadtax Ini adalah berita baik untuk anda semua semoga ia melegakan resah di jiwa apabila...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega