Janna Nick Bagi Pesanan Padu Bagi Haneesya Hanee Yang Dilucutkan Gelaran Dewi Remaja


KONTOVERSI bekas juara Dewi Remaja 2018/2019 iaitu Haneesya Hanee yang dilucutkan gelaran kerana terlibat dalam aktiviti tidak bermoral mendapat perhatian Janna Nick yang berkongsi nasihat untuk wanita itu.
Janna berkata, dia berharap agar Haneesya Hanee mengambil kejadian yang berlaku itu sebagai satu pengajaran agar menjadi insan yang lebih baik.
“Anggap ini satu pengajaran kepada anda supaya menjadi orang lebih baik. Jangan tertekan dengan perkara itu. Teruskan kehidupan.
“Jika tidak ia akan membuatkan kamu alami depresi,” tulisnya di Instagram pada Khamis.
Dalam pada itu, Janna berharap wanita itu tidak mengulangi kesilapan tersebut dan perlu bergaul dengan individu yang lebih positif.
“Jangan ulangi dan bergaullah dengan orang-orang yang baik. Jangan mudah percaya orang,” ujarnya.
Dalam perkongsiannya di Instagram itu Janna berkata pada mulanya dia kecewa melihat video di pusat hiburan itu tersebar namun dia turut berasa kasihat selepas gelaran itu ditarik balik.

Pada Isnin lalu, video sebilangan peserta program Dewi Remaja termasuk juaranya iaitu Haneesya Hanee yang berhibur sambil minum arak di kelab malam tersebar di internet.
Perkara itu menimbulkan kontroversi dan rasa kurang senang masyarakat terhadap gelaran juara yang seharusnya menjadi ikon dan contoh kepada masyarakat.
Bagaimanapun pada Khamis, pihak penganjur membuat keputusan menarik gelaran itu yang diberikan kepada Haneesya Hanee.
Pada Ahad lalu Haneesya Hanee atau nama sebenarnya Sharifah Haneesya Sayed Sahlan, 18, dinobatkan sebagai juara Dewi Remaja 2018/2019 yang membolehkan dia menerima mahkota, trofi dan wang tunai.
Bagaimanapun gelaran itu gugur kerana penglibatannya dalam aktiviti tidak bermoral yang mana ia melanggar syarat kontrak yang dipersetujui.

Pesta arak… Haneesya Hanee mengaku salah, gelaran juara Dewi Remaja dilucutkan
MALANG nasib juara Dewi Remaja 2018/2019 iaitu Haneesya Hanee apabila penyebaran video pesta arak melibatkannya menjadi punca kemenangan dia dalam pertandingan dilucutkan.
Penarikan gelaran itu diumumkan oleh Pengarang Majalah Remaja iaitu Faiz Aimman selepas pihaknya berasa kesal dengan insiden tersebut apabila perserta terbabit melanggar syarat penyertaan dan kontrak pertandingan itu.
Dalam sidang media itu Hanee atau nama sebenarnya Sharifah Haneesya Sayed Sahlan, 18, turut berharap semua pihak berhenti menyalahkan ibunya kerana apa yang terjadi merupakan kesalahan dia sendiri.
“Pertama kali saya nak minta maaf sangat-sangat. Ia sesuatu kesilapan yang tidak sepatutnya berlaku. Saya mengaku itu salah dan perbuatan saya.
“Saya tak tahu kenapa dan tidak menjangka akan jadi macam ini. Saya sendiri terima keputusan pihak penganjur menarik balik gelaran tersebut.

“Saya minta maaf sebab dah rosakkan nama Dewi Remaja dan saya minta orang berhenti bercakap ini salah mak saya yang tak reti menjaga saya.
“Ni semua atas perbuatan saya. Pilihan saya. Mak saya tiada kaitan. Kalau boleh, biarkan mak saya sendirian, semua salah saya, keputusan saya,” katanya sambil menitiskan air mata dalam video secara yang disiarkan menerusi Facebook majalah berkenaan.
Selain Hanee, sidang media tersebut turut dihadiri wakil pihak penganjur, NU Ideaktiv Sdn Bhd yang memiliki jenama berkenaan dan pemenang tempat kedua pertandingan itu, Tia Sarah.
Dalam pada itu, pihak penganjur memberitahu walaupun gelaran tersebut telah ditarik namun tiada peserta lain yang akan diangkat menjadi juara sebaliknya pemenang lain akan kekal pada kedudukan masing-masing.
“Kami mengambil keputusan untuk menarik semula gelaran Juara Dewi Remaja 2018/2019 yang disandang oleh Hanee.
Namun, tiada sesiapa yang akan mengantikan atau mengambil gelaran tersebut.
“Keputusan itu dibuat kerana kami ingin menjaga kredibiliti jenama kami dan mengekalkan tiada pemenang untuk edisi kali ini.
“Manakala, pemenang-pemenang seperti tempat kedua, ketiga dan lain-lain masih kekal yang sama. Mereka akan mewakili Dewi Remaja untuk sebarang aktiviti,” kata Faiz.
Isu berkenaan telah menjadi perdebatan hangat netizen termasuklah mempertikaikan kredebiliti juara pertandingan itu selepas tersebarnya video pada Isnin lalu memperlihatkan Hanee bersama rakan-rakannya berpesta sambil minum arak.
Perbuatan itu dilakukan kira-kira sebulan sebelum pertandingan berkenaan diadakan.
Episod akhir pencarian Dewi Remaja 2018/2019 telah berlansung di Visual Three Studio, Sri Kembangan pada Ahad lalu menyaksikan Hanee dinobatkan sebagai Juara.
Manakala gelaran naib juara pula disandang oleh Tia Sarah dan tempat ketiga dimenangi oleh Sherin Amiri.
Tempat keempat disandang oleh Anna Jobling, peserta bernama Affie Rania pula mendapat tempat kelima. Selain itu, gelaran Dewi Favorite yang dipilih peminat menerusi laman web majalah Remaja disandang oleh Arena Iman.
Peserta dari Kelantan, Aween Ismail yang terpaksa menarik diri kerana masalah kesihatan berjaya menyandang gelaran Dewi Inspirasi.
Dalam sidang media berkenaan, Hanee turut menyerahkan kembali mahkota, trofi dan selempang yang diterimanya Ahad lalu kepada pihak penganjur.
SUMBER:MSTAR
The post Janna Nick Bagi Pesanan Padu Bagi Haneesya Hanee Yang Dilucutkan Gelaran Dewi Remaja appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/janna-nick-bagi-pesanan-padu-bagi-haneesya-hanee-yang-dilucutkan-gelaran-dewi-remaja/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kini Giliran Pak Nil Pula Bersuara Gara Gara Gelaran Dewi Remaja Haneesya Hanee Ditarik Balik

Kini Giliran Pak Nil Pula Bersuara Gara Gara Gelaran Dewi Remaja Haneesya Hanee Ditarik Balik

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 815 hits
Kini Giliran Pak Nil Pula Bersuara Gara Gara Gelaran Dewi Remaja Haneesya Hanee Ditarik BalikPengacara popular Datuk Aznil Haji Nawawi atau mesra disapa sebagai Pak Nil meluahkan rasa simpati dan memberi nasihat kepada bekas juara Dewi Rema...
Saya Dah Buktikan Yang Saya Boleh Berjaya Haneesya Hanee Raih Gelaran Dewi Remaja 2018 2019

Saya Dah Buktikan Yang Saya Boleh Berjaya Haneesya Hanee Raih Gelaran Dewi Remaja 2018 2019

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 1276 hits
Tepati Ramalan Haneesya Hanee Raih Gelaran Dewi Remaja 2018 2019 Selepas melepasi pelbagai halangan dan cabaran Haneesya Hanee berjaya meraih gelaran juara Dewi Remaja 2018 2019 Menepati ramalan gadis manis berusia 18 tahun itu berjaya mene...
Cipta Rekod Haneesya Hanee Pegang Gelajar Dewi Remaja 2018 2019 Selama 72 Jam Sahaja

Cipta Rekod Haneesya Hanee Pegang Gelajar Dewi Remaja 2018 2019 Selama 72 Jam Sahaja

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 546 hits
Cipta Rekod Haneesya Hanee Pegang Gelajar Dewi Remaja 2018 2019 Selama 72 Jam SahajaSelepas terpalit isu kontroversi video tular gelaran Dewi Remaja 2018 2019 yang disandang oleh Sharifah Haneesya Sayed Sahlan telah ditarik semula Kes seper...
Sila Pulangkan Kejuaraan Dewi Remaja Netizen Desak Haneesya Hanee Undur Diri

Sila Pulangkan Kejuaraan Dewi Remaja Netizen Desak Haneesya Hanee Undur Diri

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 634 hits
Susulan nbsp daripada video yang tular baru baru ini juara program realiti Dewi Remaja dan dua lagi peserta telah dikecam teruk oleh netizen dan ramai berpendapat bahawa kejuaraannya perlu ditarik balik oleh pihak penganjur Berikutan daripa...
Menangis Di Meletop Haneesya Hanee Beri Ucapan Untuk Ibu Jelas Padam Memori Dewi Remaja

Menangis Di Meletop Haneesya Hanee Beri Ucapan Untuk Ibu Jelas Padam Memori Dewi Remaja

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 346 hits
Haneesya Hanee semalam menjadi tetamu undangan di program popular MeleTOP yang dihoskan oleh Neelofa bersama perlakon Remy Ishak Siapa sangka bekas juara Dewi Remaja ini menangis apabila memberikan ucapan khas untuk ibunya ketika di program...
Haneesya Hanee Padam Gambar Juarai Dewi Remaja

Haneesya Hanee Padam Gambar Juarai Dewi Remaja

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 386 hits
Berterusan mendapat kecaman Haneesya Hanee bertindak memadam gambar kenangan ketika beliau menjuarai gelaran Dewi Remaja 2018 2019 Sebaliknya Hanee memuat naik kata kata semangat The post appeared first on
Janna Nick Beri Nasihat Buat Haneesya Hanee

Janna Nick Beri Nasihat Buat Haneesya Hanee

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 367 hits
Turut sama kecewa dengan penglibatan bekas Dewi Remaja Haneesya Hanee di dalam aktiviti tidak bermoral Janna Nick menasihati agar Haneesya mengambil pengajaran The post appeared first on
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan